Gönderen Konu: Radyatör Fan Kademe Direnci ( fan 1 ve 2 kademe hız sorunları )  (Okunma sayısı 18592 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hamza Bucak

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 909
  • ideal elektrik (senin ışığın, hareketlen!)
  • *Adı soyadı : hamza bucak
  • *Meslek: 337 kd asker
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: antalya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Arkadaşlar benim hararet buraya kadar çıkıyor normalmi diye götürdüm alttaki resimde duran radyatörün sağ üst köşesinde duran dirençten kaynaklandığını söyledile arızalanmış fan çok kısa çalışıyormuş kısa devre  yaptılar direnç  devre dışı kaldı değişen yine olmadı radyatörümün kanallarının daraldığını su devirdaiminin yeterli olmadığını söylüyorlar radyatörü dağıtacaklar şimdide yinede önce bir sorayım istedim sizlere









başlık küçük harfle değiştirildi
« Son Düzenleme: 19.May.2008 01:21:14 Gönderen: JANJ@N »
memleketi yönetenler gaflet ve dalalet içinde olabiir...M.KEMAL ATATÜRK   atam  büyüklüğünü ifede etmeye başka hiç bir şey gerekmez...

Klacin

  • Ziyaretçi
Hamza kardeş bu olay benim yolda başıma geldi. Direnç harerete ve klimaya göre fanın hızını ayarlıyor. Erzincan da bir usta kaleme bakır kablo sararak geçici çözüm buldu. İzmir'e gelince direnci değiştirdim. 2003 yılı şimdi kaç lira verdim anımsamıyorum. O yüzden ragyatöre bulaşmadan direnci değiştirmeni öneriyorum. Geçmiş olsun.

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Radyatördeki hararet müşürü 2 kademedir 1. kademe direnç üstünden düşük hızda çalıştırır fanı, 2. kademe fanı direk olarak yüksek devirde çalıştırır. Eğer direnç yanmışsa hararet müşürü 1. hızda fanı çalıştıramaz dolayısıyla motor dahada ısınıp bu sefer 2. kademede fanı yüksek devirde açar. Soğutana kadar fan devrede kalır.

Şimdi sizin tam sorununuz nedir? Fan 2. kademede bile olsa devreye girip suyu soğutması lazım sizde fan devreye girmiyormu? Yada giriyorda hemen duruyormu? ne kadar süreyle çalışıyor? fan çok kısa çalışıyor demişsiniz bunun sebebi radyatördeki hararet müşürüdür bunu göz önünde bulundurun. Bize daha fazla gözlem yapıp olanları aktarırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz.

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2400
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
hamza abi aynı olay benimde başıma geldi..

araba biraz su azaltıyordu..

ve gecen havalar biraz daha sıcakken yolda giderken normal 90ı geçmiyordu..

ama durunca bi baktım çamurluğun ordan su akıyor kaputu acınca radyatör su kaynatmış((ve kontağı actım bi baktım durduğu yerde araba seninki gibi olmuş 2 cubuk geçmişti))..

ve o dirençten dolayı kablo uçlarını bidaha zımparaladım kendim yaptım + fanın uclarınıda suan sorun yok fişlerden dolayı sorun varmış bnde arada temas etmediğinden su kaynatıyordu..((demekki arada da temas olmuyordu su eksiltiyordu araba.))

suan 1 ay kadar oldu ne su azaltma var nede haralet 90a gelince acıyor fanı.
« Son Düzenleme: 14.May.2008 19:48:44 Gönderen: mahmut54 »

Çevrimdışı Hamza Bucak

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 909
  • ideal elektrik (senin ışığın, hareketlen!)
  • *Adı soyadı : hamza bucak
  • *Meslek: 337 kd asker
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: antalya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaşlar teşekkür ederim aracım su kaynatmıyor bu noktadanda yukarı çıkmıyor  düşüyor yükselmiyor
Radyatördeki hararet müşürü 2 kademedir 1. kademe direnç üstünden düşük hızda çalıştırır fanı, 2. kademe fanı direk olarak yüksek devirde çalıştırır. Eğer direnç yanmışsa hararet müşürü 1. hızda fanı çalıştıramaz dolayısıyla motor dahada ısınıp bu sefer 2. kademede fanı yüksek devirde açar. Soğutana kadar fan devrede kalır.

Şimdi sizin tam sorununuz nedir? Fan 2. kademede bile olsa devreye girip suyu soğutması lazım sizde fan devreye girmiyormu? Yada giriyorda hemen duruyormu? ne kadar süreyle çalışıyor? fan çok kısa çalışıyor demişsiniz bunun sebebi radyatördeki hararet müşürüdür bunu göz önünde bulundurun. Bize daha fazla gözlem yapıp olanları aktarırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz.

arkadaşım fanım kısa sürelerle çalışıp duruyor direnci kısa devre yaptılar uzun çalışıyor ama hararet aynı
memleketi yönetenler gaflet ve dalalet içinde olabiir...M.KEMAL ATATÜRK   atam  büyüklüğünü ifede etmeye başka hiç bir şey gerekmez...

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
arkadaşım fanım kısa sürelerle çalışıp duruyor direnci kısa devre yaptılar uzun çalışıyor ama hararet aynı

Direncin iptali sadece fan hızını değiştirir çalışma süresini belirleyici birşey değildir bu bilgiyi vermek isterim her ne kadar sizin sürekli çalışıpta soğutmuyor probleminize çözüm olmasada.

Ayrıca halk arasında yanlış bir inanış daha vardır termostatı sökülmüş bir aracın hararetinin düşeceği yönünde. Aslına bakılırsa bu harareti çok daha fazla körükleyen birşeydir. Uzun yolda haklısınız hararet yapmak yerine tam tersi motor buz gibi olur ama şehir içinde durum tam tersi termostat olmadığından radyatörde soğuk halde beklemesi gereken su her daim sıcak olacağından bir müddet sonra fanın çalışmasına rağmen bir türlü düşmeyen hararete yol açar.

Hamza kardeşim motorun hararet yapması 80km. süratin üstünde gerçekleşiyormu yoksa durduğu yerdemi yada trafiktemi hararet yapıyor? Eğer durduğu yerde rolantide yapıyorsa motor soğuktan hararet yapana kadar ne kadar bir süre geçiyor? Sizden sorununuzun çözümü için daha fazla bilgi ve gözlem istiraham ettim ama biz cevap için satırlarca yazı yazmaktan çekinmiyoruz ama siz bir satır yazı yazıp ayrılmışsınız  ;) Amacımız burda araçlarımızı tanımak kasapların eline düşmeden (her usta için geçerli değil tabiki) sorunlarımızı en masrafsız şekilde çözmektir. Sorununuzun muhtemel sebepleri şunlar olabilir:

1. Termostat açmıyor olabilir
2. Termostat devamlı açık olabilir.
3. Fan yeterince hızlı dönmüyor olabilir.
4. Radyatörünüz sizinde dediğiniz gibi tıkalı olabilir.
5. Aracınızda lpg varsa lpg regülatöründe tıkanıklık olabilir.

Çevrimdışı Hamza Bucak

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 909
  • ideal elektrik (senin ışığın, hareketlen!)
  • *Adı soyadı : hamza bucak
  • *Meslek: 337 kd asker
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: antalya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaşım seteminde haklısın evet satırlarca yazılan yazıya bir satırla cevap vermek  saygısızlık.
aracımın harareti her daim bu seviyede anlık bir olay değil yolda giderken  rolentide rampa çıkarken hep bu seviyede bir çizgi döşer sonra yine yükselir rutin bir pozisyon yalnız hep böyleydi aldığımdan bu yana...
geçenlerde aldığım adamla karşılaştım nasıl iyimi falan kasik muhabbetin arasında hararet yapıyormu diye sordu.
demekki bildiği birşey var adi adamın söylesene...
memleketi yönetenler gaflet ve dalalet içinde olabiir...M.KEMAL ATATÜRK   atam  büyüklüğünü ifede etmeye başka hiç bir şey gerekmez...

dangerous161blue

  • Ziyaretçi
Arkadaşlar benim hararet buraya kadar çıkıyor normalmi diye götürdüm alttaki resimde duran radyatörün sağ üst köşesinde duran dirençten kaynaklandığını söyledile arızalanmış fan çok kısa çalışıyormuş kısa devre  yaptılar direnç  devre dışı kaldı değişen yine olmadı radyatörümün kanallarının daraldığını su devirdaiminin yeterli olmadığını söylüyorlar radyatörü dağıtacaklar şimdide yinede önce bir sorayım istedim sizlere









ne güsel göstergede görebiliyorsun bende tık yok  :hhh: :puah: :s13:normal değil kardeşim bu hararet

Çevrimdışı Hamza Bucak

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 909
  • ideal elektrik (senin ışığın, hareketlen!)
  • *Adı soyadı : hamza bucak
  • *Meslek: 337 kd asker
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: antalya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
gösterge hala yokmu ya ikinci el bir tane al arkadaşım
istersen telefon var
memleketi yönetenler gaflet ve dalalet içinde olabiir...M.KEMAL ATATÜRK   atam  büyüklüğünü ifede etmeye başka hiç bir şey gerekmez...

Çevrimdışı Engin Tekay

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 376
  • sağlık olsun
  • *Adı soyadı : engin tekay
  • *Meslek: inşaat mühendisi
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Lpg Markası : brc
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: LPG
eger digital göstergede hararet 90 lambasının üstünde yanıyosa sıkıntı vardır arkadaslar ben gecen haftalarda bunun üstüne bi çalışma yaptım cokta faydalı oldu önceliklşe aracın klimali gibi gördüm klima kullanmıyorsan o radyatörün önündeki klima radyatörünü bi söktür ordan ikincisi fan müşürünü degiştir 3. sü radyatörünü söktürüp 20 ytl ye temizlettir hala hararet varsa ekran kondansatörlerini degiştir
hararetin 90 cubugunu gecemez bizim aracta aynıydı hepsini yaptım kendim yaptım işçilikte vermedim hararetim 90 ı gecmiyo

tabi tempralarda 90 derece hararet ısıgı 100 dereceye kadar olan degerlerde yanar yani 91 92 93 94 95 .....99 derece
100 dereceyi gectigi zaman diger lamba yanar
ENCRYPTEDCODE

Çevrimdışı Hamza Bucak

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 909
  • ideal elektrik (senin ışığın, hareketlen!)
  • *Adı soyadı : hamza bucak
  • *Meslek: 337 kd asker
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: antalya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaşlar teşekkür ederim sorunum çözüldü radyatörde açık delik kalmamış.onu temizlettim conta yanmış değişti işlem tamam resimlerini çektim parça fiyatlarınıda hpsini ekliyecegim
memleketi yönetenler gaflet ve dalalet içinde olabiir...M.KEMAL ATATÜRK   atam  büyüklüğünü ifede etmeye başka hiç bir şey gerekmez...

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
hamza kardeşim geçmiş olsun..sağolsun arkadaslar çok değerli bilgiler vermişler onlarada teşekkürler.. :bravo:

sorununu çözmüşsün sevindim... ;)

insaallah tekrar yasamazsın... ;)
Volkswagen California


dangerous161blue

  • Ziyaretçi
gösterge hala yokmu ya ikinci el bir tane al arkadaşım
istersen telefon var
hamza kardeşim valla yok hala napacağız bilmiom ama açtığım başlığı baksana gelişmeler için

tipo42_galip

  • Ziyaretçi
Arkadaşlar benim tipodada benzer bir sorun olmaya başladı eskiden 90 ı geçince fan açıyordu. Şimdi ise arabayı stop edince tekrar çalıştırınca hararet 130 u gösteriyor. Bir süre rolantide bekledikten sonra yavaş yavaş fan açılıp kapanarak 90 a geliyor tekrar problem ne olabilir ....saygılarla

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Hararet müşürü olabilir bende olmuştu. Müşürün önüne pislik gelmişti

Çevrimdışı Ömer Muluk

  • Ömer
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1437
  • Eski tipocu
    • ERZBEY - 1999 TİPO 1.6 SLX İE / ÇELİK GRİ
  • *Adı soyadı : Ömer Muluk
  • *Meslek: Sağlık Teknikeri
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Antalya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: LPG
Arkadaşlar hamza kardeşimiz bu sorunu çözmüştü, çözümüde ayrı bir başlık altında anlatmıştı. Çözümü aşağıdaki linketen görebilirsiniz.
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=1860.0

Konuya diğer başlıktan devam edelim, bu başlığı kilitliyorum
« Son Düzenleme: 24.Haz.2008 13:19:10 Gönderen: erzbey »

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Arkadaşlar sizlerden bir ricam olacak bildiğimiz üzere fan kademe direncine iki kablo bağlı ama ama hangi kablo hangi girişe bağlanacak bilemedim hangi renk üstteki girişe hangi renk alttaki girişe bağlanacak bana bilgi verirseniz sevinirim. Hepinize teşekkürler



Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 8502
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
hakan kardeşim düz bağlamışsın fanı, devreye mi girmedi,düz siyah kablo üstteki fişe, gri çizgili olan alttaki fişe bağlanacak yani fan motora doğru üfleyecek  ;)

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Yok abi devreye giriyor üfleme yönünde de problem yok ama fan kademe direncini iptal ettikten sonra fan çok geç açıyor hararetin kırmızı çizgiye kadar geldiği oluyor önceden böyle birşey olmamıştı. Bu direncin yenisini buldum da bağlıcam ama dediğim gibi iki renk kablo var dirençte de iki giriş hangisi hangisinindi hatırlayamadım da.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 8502
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
kardeşim düz siyah kablo üstteki fişe,

gri çizgili olan alttaki fişe bağlanacak  ;)

bağladıktan sonra bir kontrol ediver motora doğru mu üflüyor  ;) :ok:

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Teşekkürler abi bakıcam şimdi
 :teşekkür:

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 8502
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
kolay gelsin hakanım  ;) :ok:

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Gazi abi tekrar teşekkür ederim direnci taktım dediğin gibi bağladım arabayı rampaya falan koştum hararet 90'ı eskisi gibi hiç geçmiyor çok güzel oldu. Biraz korkarak biniyordum canavar gibi oldu maşallah  :nazar:   :nazar:   :nazar:

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 8502
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Gazi abi tekrar teşekkür ederim direnci taktım dediğin gibi bağladım arabayı rampaya falan koştum hararet 90'ı eskisi gibi hiç geçmiyor çok güzel oldu. Biraz korkarak biniyordum canavar gibi oldu maşallah  :nazar:   :nazar:   :nazar:
geçmiş olsun kardeşim güle güle bin  ;) :ok: :nazar: :nazar:

salurlu

  • Ziyaretçi
Arkadaşlar bu direnç nerede satılır benim fanda gec devreye giriyor acaba arızalımı ki hararet cok cabuk cıkıyor rampada 100-110 cıkıyor hararet