Gönderen Konu: Radyatör Fan Kademe Direnci ( fan 1 ve 2 kademe hız sorunları )  (Okunma sayısı 18600 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Birde bu kapak hadisesi var.
Albea kapağı takılı şuan üzerinde 1.5 bar yazıyor benim kapakta ise 1 bar bu fark ettirirmi acaba gerçi yarın deneyeceğim bunu eskisini takarak.


Bugün denedim kapağı değiştirerek değişen birşey olmadı bu tezde çürümüş oldu.
Bu aralar yoğunum ve elektrikçiye gitme şansım olmuyo pofff..


kapaktan yapacağını sanmam..harate olsa kapaktan olur..ama senin fan çalışmıyor değil mi.. ;) o zaman sorunu fan müşiri - klima sigorta ve röle kutusu ve aradaki elektriksel bağlntılarda aramak var..

şimdi tipolarda manuel klimalı ve otomatik klimalı modellerin kutusu değişik..( sol far arkasında olan ) digitla klimalılarda tempra nın modelinden var..onun ayrıntılı pdf açıklamaları var..ama manuel klimanın sadece röle kutu resimleri var..
Volkswagen California


Çevrimdışı Medet Gezgin

  • medetgezgin
  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 686
    • MEDETGEZGİN - 1991 TEMPRA SX AK / BEYAZ
  • *Adı soyadı : medet
  • *Meslek: muhasebeci
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: denizli
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: mavi
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Türü: LPG
valla ben bunu bilmiyordum işte. benim arabada hararet 90 a geldiğinde fan açar sonrada 80 e indiğinde kapatır. şu fişlere bide ben bakayım. başka nasıl anlarız çalışıp çalışmadığını? veya 1. kademe kaçta açıyor? 2. kademe kaçta açıyor?  :???:  :s20:

tempramıseviyorum

  • Ziyaretçi
arkadaşlar dün okadar uğraşmama rağmen arızayı gideremedim fakat arıza gözümün önündeymiş..role kutusundan gelen beyaz kablo yani 1.kademe kablosunun soketinin takıldığı erkek fiş tarafı içerden lehim atmış role kutusunu sökmüştüm fakat fark edemedim saolsun elektrikçi arkadaşım fark etti ve lehimi tazeledik.fakat yine çalışmadı ama fişten ceyran verince çalışıyordu yani arıza yapılmıştı böylece müşürün bozulduğuna karar verdik ve yeni müşür aldık yeni müşürü takarken baktıkki eski müşürün soketlerinden birisi yamulmuş ve içeri doğru kıvrılmış.bu sefer çalışmamasına sebeb olan buymuş.soketi düzelttik eski müşürü taktık meğersem arızayı gidermişiz sadece fişi takarken soket yamulduğu için temas etmiyomuş.aldığımız müşürü geri verdik..yazdıklarım size tecrübe olsun ....bu arada 2 devirli müşür burada 20 tl bilginize..dedğim gibi önce role kutusundaki bütün lehimleri kontrol edin iyi günler dilerim..yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.. :ok: ;)

tempramıseviyorum

  • Ziyaretçi
valla ben bunu bilmiyordum işte. benim arabada hararet 90 a geldiğinde fan açar sonrada 80 e indiğinde kapatır. şu fişlere bide ben bakayım. başka nasıl anlarız çalışıp çalışmadığını? veya 1. kademe kaçta açıyor? 2. kademe kaçta açıyor?  :???:  :s20:
çalışıp çalışmadığını anlamak için radyatör üzerindeki müşürün fişini sök.kırmızı olan sokete bir kablo tak ve taktığın kablonun öteki ucunu diğerlerine değdir birinde yavaş birinde hızlı dönmesi lazım.umarım yardım edebilmişimdir..ama sende hararet sorunu yoksa hiç gurcalama bence

200016V

  • Ziyaretçi
Dün elektirikçiye gittim, benim tesisat ters bağlanmış. bir ara fan röle kutusunu su aldığı için değiştirmiştim o ara bağlayan dangalak ters bağlamış. 1. Kademe yavaş olanı geldi klimayı açtığımda önce 1. kademe sonra 2. kademe devereye giriyor. Buraya  kadar herşey normal gibiydi taki elektirikçiden yola çıkana kadar. 1. kademe gayet güzel açılıyor ama hararet yine 90 ı geçiyor 2. kademe açmıyor gibi ama 2. kademenin tam olarak ne zaman devereye girdiğini bilmiyorum o yüzden yorum yapamadım. 1. ve 2. kademenin devereye giriş şekli sizlerde nasıl bilgi verebilirmisiniz? Ona göre müşür arızalı tespiti yapabilirim.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Dün elektirikçiye gittim, benim tesisat ters bağlanmış. bir ara fan röle kutusunu su aldığı için değiştirmiştim o ara bağlayan dangalak ters bağlamış. 1. Kademe yavaş olanı geldi klimayı açtığımda önce 1. kademe sonra 2. kademe devereye giriyor. Buraya  kadar herşey normal gibiydi taki elektirikçiden yola çıkana kadar. 1. kademe gayet güzel açılıyor ama hararet yine 90 ı geçiyor 2. kademe açmıyor gibi ama 2. kademenin tam olarak ne zaman devereye girdiğini bilmiyorum o yüzden yorum yapamadım. 1. ve 2. kademenin devereye giriş şekli sizlerde nasıl bilgi verebilirmisiniz? Ona göre müşür arızalı tespiti yapabilirim.

klimalı aracların termostat müşiri 2 devrelidir..bedri almıştı..mesajını ekliyorum

Tekrar selamlar. Yardımlarını bekliyorum. Konu yakın olduğu için yeni başlık açmak istemedim ancak buraya yazıncada görünmüyor sanırım. Fanım geç açıyor ve az çalışıyor. Dün uzun yol yaptım, uzun yolda sorun yok. Fakat şehir içi çok çabuk hararet yapıyor 90 dan 2 çizgi bazen 3 çizgiye kadar çıkabiliyor. Buradan okuduğum kadarıyla bunun fan müşürü,termostat, fan kademe direnci veya radyatörün tıkanmasından dolayı olabileceğini okudum ve ilk olarak orj fan müşürü aldım. Üzerinde 92/87-97/92 yazıyor. Burada yazlık kışlık müşürden bahsedilmişti, parçacı bunlarda yazlık kışlık yok orjinali bu dedi. Üzerindeki yazılı değerler acaba 1.-2. kademe ayrımımı oluyor. Birde bu fan kademe direncinin kontrolünü anlayamıyorum. Arabaya binmeye korkuyorum lütfen acilen yardımlarınızı bekliyorum.


benim aracımda klimayı açınca 10 sn kadar 1 devrede calışıyor...daha sonra 2 kademeye geciyor yaklasık 1 dk kadar 2de calışıp tekrar 1 kademeye dönüyor..

linki okumanızda fayda var..bedride s.içi hararet sorununu yasıyordu..en son radyatör tıkalı olduğu kanaatine varıp radyatör değişince sorunu düzeldi.. ;)

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=1860.25
Volkswagen California


200016V

  • Ziyaretçi
Servis kitapçığında yazan bilgi kademenin açılıp kapanması ile ilgili.


200016V

  • Ziyaretçi
Burda yazan bilgiye göre.

*87 ve +2 derecede 1. fan devreye giriyor.
*92 + 2 derecede ise 2. fan devreye giriyor.
*87 ye tekrar düşerse 2. fan devreden çıkar diyor.

Yani anlıyoruzki klimalı araçlarda öyle yüksek 95-100-110 sıcaklıklar asla normal değil.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
bu bilgiler hangi kitapta yazıyor..bende inceleyeyim.. :)

bedrinin aldığı müşir üzerinde yazan değerlere göre sanırım su sekilde çalışır..

Alıntı
orj fan müşürü aldım. Üzerinde 92/87-97/92 yazıyor.

1 kademe 92 de açar 87 de kapatır..

eger arac soğumaz ve ısı artmaya baslarsa 93-94-95 gibi 2 kademe 97 de açar 92 de kapanır..zaten 1 kademe 92 de açacağı için 92 den 91e düşünce 1 kademe çalışır..

eger ısı 97-92 arasında kalırsa yani 92 altına düşmesse bu demektirki hep 2 kademe çalışsacak..


87------92 ** 92-----97
1.kademe          2. kademe
Volkswagen California


200016V

  • Ziyaretçi
Yukarıda gördüğümüz resim servis kitapçığından ve böyle yazıyor? Okuyabiliyorsak.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Yukarıda gördüğümüz resim servis kitapçığından ve böyle yazıyor? Okuyabiliyorsak.

ben ingilizceden az anlıyom.. :)

hangi si

haynes manuel mi
portermi
yoksa senin 2,0 16v mi..
Volkswagen California


200016V

  • Ziyaretçi
Bi anlam veremediğim nokta araç daha önceden asla 90 ı milim geçmezdi şimdi geçer oldu.
Of Pof...  :)

200016V

  • Ziyaretçi
Yukarıda gördüğümüz resim servis kitapçığından ve böyle yazıyor? Okuyabiliyorsak.
ben ingilizceden az anlıyom.. :)
hangi si
haynes manuel mi
portermi
yoksa senin 2,0 16v mi..
2.0 16V aracın kendi kitapçığında yazıyor. Burda türkçesi varmı servis kitapçığının.?

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
yok .. burada türkçe olara döküman sadece kullanım klavuzları var.. ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Bi anlam veremediğim nokta araç daha önceden asla 90 ı milim geçmezdi şimdi geçer oldu.
Of Pof...  :)


radyatör tıkalı olma ihtimali varmı.. hararet 90 ı gecerse kliamayı acınca fan 2 kademe çalışır ve soğutur.. daha önce sitemizde dizel sonradan klimalı tipomuzda bu sorun vardı..oda klimayı acınca hararet düşlüyordu..
Volkswagen California


200016V

  • Ziyaretçi
Radyatörü şişletmiştim ozamandan beride antifiriz kullanıyorum kaçak köçek yok gibi.
Bukadar kısa sürede tekrar Tıkanırmı acaba radyatör.
Termostatda yeni.
Müşürüde 1 sene oldu alalı.
2. kademe 92 gibi açıyorsa bende açmıyor müşür bozuldu yine ozaman.
Yada son çare tekrar açtırıcam radyatörü canımı sıkıyo bu olay.
« Son Düzenleme: 15.Eyl.2009 17:30:18 Gönderen: metin41 »

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Radyatörü şişletmiştim ozamandan beride antifiriz kullanıyorum kaçak köçek yok gibi.
Bukadar kısa sürede tekrar Tıkanırmı acaba radyatör.
Termostatda yeni.
Müşürüde 1 sene oldu alalı.
2. kademe 92 gibi açıyorsa bende açmıyor müşür bozuldu yine ozaman.
Yada son çare tekrar açtırıcam radyatörü canımı sıkıyo bu olay.


müşir üstündeki değerlere göre öyle olması lazım..müşirin kablosu temas etmiyor olabilir mi..

üst hortum ısınıyorsa termostat açıyorsur..

radyatör şişletti iseniz tekrar sorun olabilir.. 2,0 tipo radyatörünü 230 tl ye almıştım..lancia marka.. ama ucuza bulmanızda mümkün..

radyatör konusunda canım cok yandı yazasım yok.. tipolarda 3 çeşit radyatör var .. aynı kod numaraları ile alfalardada var.. bana yanlış gelmişti..hatalı gelmişti.. en son 2,0 radyatörü koydum..onunda hava alma yeri radyatörde yok..uydurdum.. :morgöz:
Volkswagen California


Çevrimdışı Metin Akbey

  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4904
  • Racon bitmiştir...
    • metin41  ___   1997  ___ TİPO 1.6 İ E SLX
  • *Adı soyadı : metin
  • *Meslek: bürokrat
  • *Yaş: 37
  • *Şehir: Düzce/Kocaeli
  • Araç Markası: Renault
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Dizel
arkadaşlar birde şöyle bir durum sözkonusu. eğer aracınızın soğutma suyuna antifiriz koyduysanız buda hararetin yükselmesine sebebtir. bende vectra var iken dikkat ettim. antifiriz koyduktan sonra fan daha geç açmaya başlamıştı. ustamı arayarak sordum ve cevap olarak bu bilgiyi almıstım.

  "Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi, olmaya devlet cihânda bir nefes sıhhat gibi"

200016V

  • Ziyaretçi
arkadaşlar birde şöyle bir durum sözkonusu. eğer aracınızın soğutma suyuna antifiriz koyduysanız buda hararetin yükselmesine sebebtir. bende vectra var iken dikkat ettim. antifiriz koyduktan sonra fan daha geç açmaya başlamıştı. ustamı arayarak sordum ve cevap olarak bu bilgiyi almıstım.

Fakat ben full antifiriz koymuyorum, %40 antifiriz %60 su şeklinde oluyor.
Malum İstanbuldayız çok düşük sıcaklıklar söz konusu değil koruma amaçlı.
« Son Düzenleme: 15.Eyl.2009 17:29:53 Gönderen: metin41 »

Çevrimdışı Metin Akbey

  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4904
  • Racon bitmiştir...
    • metin41  ___   1997  ___ TİPO 1.6 İ E SLX
  • *Adı soyadı : metin
  • *Meslek: bürokrat
  • *Yaş: 37
  • *Şehir: Düzce/Kocaeli
  • Araç Markası: Renault
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Dizel
%40 antifirizli olan suyun kaynama derecesinin yükseldiğini düşünmedinmi hiç. sen istanbuldasın bende kocaeli. aramızda mevsim farkıda yok. ayrıca antifiriz sadece soğuk havalarda kullanılan bi katkı değil dört mevsim kullanılan bir katkıdır.

  "Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi, olmaya devlet cihânda bir nefes sıhhat gibi"

200016V

  • Ziyaretçi
%40 antifirizli olan suyun kaynama derecesinin yükseldiğini düşünmedinmi hiç. sen istanbuldasın bende kocaeli. aramızda mevsim farkıda yok. ayrıca antifiriz sadece soğuk havalarda kullanılan bi katkı değil dört mevsim kullanılan bir katkıdır.

Bunda bi sıkıntı yokki normal şartlarda zaten 50 50 konuyor. Ben yazın 40-60 koymuşum kötümü? ayrıca ne zaman ne şekilde kullanıldığını biliyorum merak etme ;)
« Son Düzenleme: 15.Eyl.2009 17:39:05 Gönderen: metin41 »

Çevrimdışı Metin Akbey

  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4904
  • Racon bitmiştir...
    • metin41  ___   1997  ___ TİPO 1.6 İ E SLX
  • *Adı soyadı : metin
  • *Meslek: bürokrat
  • *Yaş: 37
  • *Şehir: Düzce/Kocaeli
  • Araç Markası: Renault
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Dizel
benim anlattıklarım senin ne kadar antifiriz koyman gerektiğiyle alakalı değildi. neyse zaten biliyormuşsun daha fazla açıklama yapmaya gerek yok  sanırım ;)

  "Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi, olmaya devlet cihânda bir nefes sıhhat gibi"

Çevrimdışı Alpay Ünal

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 397
  • *Adı soyadı : Alpay
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Gri
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG
benimde hararet göstergesi 90'ı 1 çubuk geçiyor fan düşük kademe açıyo çok kısa çalışıp kapanıyor.sonra 2. çubuğa geliyor.2. kademe çalışıyor.hemen 90 + 1 kademeye düşüyor.5 sayfanın tamamını okudum çok bişey anlamadım.hararet müşürünü değiştirdim fakat problem aynı.ne tavsiye ediyosunuz?

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2400
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
evet abi bende de yaz kış 90+1 çubuk hatta rölantide 90+2 çubuk bile oluyordu.

orda göstergenin şase kablosu var.geçen sene araçta tekleme olunca beyinin şaseside ordaymış elektrikçi ordaki fişli kabloları yenilemişti ve gevşek kalmış.gevşek kalmasa bile fişli olanların takıldığı yerler hafif paslı.geçen sene araçta hararet sorunu yoktu.ondan sonra oldu ama yaz olduğu için normal dedim taki kışında bu soğuklarda aynı oluncaya kadar bir terslik var dedim.

ve genelde rölantide fan açınca , farları açınca, kaloriferi açınca , hatta uzun yolda klimayı bile açınca bazen 90+1 oluyordu bu imkansız gibi birşey çünkü klimada fan sürekli çalışıyor hertürlü motoru ve radyatörü soğutur.sebebi diğer elemanların elektriği çekmesi bu sefer uçlar gevşek ve temassızlık oluyor buda göstergeye yanlış yansıyor.

peki sorun nasıl halloldu.

radyatör kapağı değişti olmadı,
termostat geçen sene değişti belki bozulmuştur diye yine yenilendi.
devirdaimden ses geliyordu biraz bahaneyle oda yenilendi,üzerindeki orjinaliydi.(söktükten 1-2 gün sonra kitlendi eskisi dönmedi,motoruda zorluyormuş :) )

araçta hararet yok olsa su kaynar.kabloları söktüm uçlarını yeniledim,bağlandığı yerlerdeki pasları temizledim ve şuan araç hareket halinde 90-1 durunca rölantide 90 da sabit.hatta araç biraz beklesin kontağı açınca 90+1 bile olmuyor hep 90..

ordaki fişli uçlar halkalı bağlantı ile direk vidaya diğer şase kabloları gibi takılsa daha sağlıklı gibi en kısa zamanda öyle yapmayı düşünüyorum küflendi , temazsızlık oldu derdi olmaz..

tabi bu hararet gösterge yanılması şasedense başka sebepleride olabilir.radyatör , termostat vs vs..

yaşasın tempratipo.com  :heyo: :heyo: :heyo:

er 23

  • Ziyaretçi
1:klimasızlarda önde tek radyatör var ve sogutma havası hic bir engele takılmadan rahatca radyatöre ulasır(klima acık arac şehir ici ttafikte dur kalk yaparsa klima radyatöründen cıkan sıcak hava da direk radyatöre gelir sogutma sistemine ters etki yapar
2 :bence bu sorun klimalı araclardaki bir dizayn hatası gibi geliyor anladıgım kadarıyla bi hararet proplemi var klimalılarda (bu arada gercekten arızası olan arkadaşlarda var onları katmazsak tabi)
3:iki radyatör üst üste baglı ve klima radyötörü su radyatörüne ön ızgartalardan hava girişini engelliyor ama arac dur kalk yapmadan sehir dışı yüksek hızda giderken proplem yok onden gelen hava yeterli oluyor tabi ama dur kalk yaptıgımız şehir ici trafiginde ön ızgaradan gelen hava klima radyatörü yüzünden az geliyor bence