Gönderen Konu: Radyatör Fan Kademe Direnci ( fan 1 ve 2 kademe hız sorunları )  (Okunma sayısı 18523 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sefa Koçer

  • mrb
  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 664
  • mrb
  • *Adı soyadı : SEFA KOÇER
  • *Meslek: MUHASEBE
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaşlar benm fan açıyordu ama hiç durmuyordu tamircime gittim fan baglantı kablolarını açtı 2 kablo birleştirilmiş + 1 kablo daha ek yapmışlar o ek yapılan kabloyu çıkarıp direk bagladı şimdi fan  80 derecede açıyorr sogutunca duruyor bi sorun yok kabloları o şeklde bırakıp bantladık
mrb

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
arkadaşlar benm fan açıyordu ama hiç durmuyordu tamircime gittim fan baglantı kablolarını açtı 2 kablo birleştirilmiş + 1 kablo daha ek yapmışlar o ek yapılan kabloyu çıkarıp direk bagladı şimdi fan  80 derecede açıyorr sogutunca duruyor bi sorun yok kabloları o şeklde bırakıp bantladık

senin aracın klimalı değil.dolayısı ile buradaki konu ile alaksı yok.. bu konuda anlatılan  klimalılarda radyatör fanı 2 devre çalışır yavas ve hızlı onun sorunlarını çözmek için.

yinede teşekkürler.. ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Alpay Ünal

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 397
  • *Adı soyadı : Alpay
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Gri
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG
herkes 1. kademeden muzdarip ama benim arabada kontrol ettim 2. kademe çalışmıyor.
müşürün ordan soketi çıkarıp gerekli testi yaptım fakat dediğim gibi 2. kademe çalışmıyor.içeriye elle kontrol için kablo çektim ve hızlı devire ordan alıyorum.sizce 2. kademe neden çalışmıyo olabilir?
zira sağ farın ordaki kutu kurcalanmış ve telle bağlanmış şekilde duruyo :crash: :crash:

94sxak

  • Ziyaretçi
herkes 1. kademeden muzdarip ama benim arabada kontrol ettim 2. kademe çalışmıyor.
müşürün ordan soketi çıkarıp gerekli testi yaptım fakat dediğim gibi 2. kademe çalışmıyor.içeriye elle kontrol için kablo çektim ve hızlı devire ordan alıyorum.sizce 2. kademe neden çalışmıyo olabilir?
zira sağ farın ordaki kutu kurcalanmış ve telle bağlanmış şekilde duruyo :crash: :crash:
sokette gereken kontrolü yapdıysanız yine bahsetmiş olduğunuz sağ farın üzerindeki kutuda 2.kademeyi çalıştıran röle var sorun büyük ihtimalle o kutuda ..

Çevrimdışı Alpay Ünal

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 397
  • *Adı soyadı : Alpay
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Gri
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG
peki bu röle bilindik ucuz bişeymi?
yoksa tv tamircisi arızasını giderir mi?

94sxak

  • Ziyaretçi
tek olarak satılıyormu bilmiyorum ama istanbulda çıkmasını sormuştum komple kutu 150 tl yaklaşık 1 ay önce sormuştum.

Çevrimdışı Alpay Ünal

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 397
  • *Adı soyadı : Alpay
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Gri
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: LPG
rölenin olduğu kutuyu biraz kurcaladım sağına soluna biraz kontak sprey sıktım.Soketin ordan bir kabloyla kısa devre yaptığımda 2 kademede de fan çalıştı.2. kademede sanki çıtırtılar geliyordu rölelerin ordan fakat belki ben kontrol etmek için kabloyu temas ettirdiğimde minik kıvılcımlar çıktı soketten ondan olabilir.

fakat soketin durumunu pek beğenmedim.burdaki parçacılara sordum fakat bulamadım.Hem 3 fişli müşürü hem soketi nerden bulabilirim?

Çevrimdışı Özgür Güre

  • corsan-16
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 290
  • corsan-16
  • *Adı soyadı : ÖZGÜR
  • *Meslek: tekstil / korteks
  • *Yaş: 37
  • *Şehir: BURSA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaşlar radyatör fan kademe direnci  fiatlarını bilen varmı  bugun söktüm  temizlemek maksadıyla soketler gevçekti biraz sıktım takarken dırencın soket ayagını kırdım lehim attım tutmadı önerileriniz varmıdır

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4525
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
arkadaşlar radyatör fan kademe direnci  fiatlarını bilen varmı  bugun söktüm  temizlemek maksadıyla soketler gevçekti biraz sıktım takarken dırencın soket ayagını kırdım lehim attım tutmadı önerileriniz varmıdır

Radyatör fan rezistörü ve fan kademe direnci aynı parça heralda,başlar otoda vardı 25tl..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-tempra-tipo-fan-rezistoru-71730085/detay/
« Son Düzenleme: 06.Şub.2012 01:54:18 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Forumda konularım çoğaldı yeniden açmayayım dedim.

Bizim yangın bu parçadan çıkmıştı. Kıpkırmızı gördüğümü biliyorum o yüzden eminim diyebilirim.

Tahminimce fan düşük hızda çalışırken bu parça elektrik akımını düşürdüğü için ısınıyor. Ama bu düşük hızda kısa süreli çalıştığı için ısısı sıkıntı olmuyor. Bizim bilmiş ustamız da direk düşük hıza bağladığı için, klima açınca uzun süre düşük hızda çalışınca çok ısındığı için böyle oldu.

Şimdi hala üzerimde korkusu olduğundan emin olmak için sormak istedim.

Elektrik ustasının en son bağladığı şekilde normal fan açınca düşük devirde çalışıyor. Kısa süre çalışıp motor soğuduğu için duruyor.
Klimayı açınca da hızlı devirde çalışıyor. Normal şekli bu mu?

Bir de usta klimanın röle kutusunu denedi ve ikinci bir devre bu kutudan çıkmıyor dedi. Ama ben bunu siz illa ki istiyorsunuz diye iki devre yapacağım dedi. (!) Kutudan başka bir röle çıkardı. Sonuç olarak dediği gibi yaptı.

Asıl sorum da bu şekilde klima kullanma yine sıkıntı yapar mı?






Çevrimdışı ali üzgün

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 82
  • *Adı soyadı : ali
  • *Meslek: işletme
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : mimgas
  • Model Yılı: 93
  • Yakıt Türü: Benzin
arkadaşlar gecen pazar arabanın kaputunu açtım çalışır haldeyken baktım fan düşük hızda kısa sürelerde çalışıyor bırakıyor.arabayı stop ettim fanın üzerinde bulunan rezitansdaki değil direk fanın üzerinde bulunan soketi çıkarttım aküden + - uçlarını fana direk dokundurdum fan yine düşük hızda çalışıyor aceba benim fan mı arızalıki fanı bi ara açmıştım içinde kömürler var ama kısaydı normal uzunluğu ne kadar .
« Son Düzenleme: 06.Ağu.2014 12:52:04 Gönderen: ali üzgün »

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2400
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaşlar gecen pazar arabanın kaputunu açtım çalışır haldeyken baktım fan düşük hızda kısa sürelerde çalışıyor bırakıyor.arabayı stop ettim fanın üzerinde bulunan rezitansdaki değil direk fanın üzerinde bulunan soketi çıkarttım aküden + - uçlarını fana direk dokundurdum fan yine düşük hızda çalışıyor aceba benim fan mı arızalıki fanı bi ara açmıştım içinde kömürler var ama kısaydı normal uzunluğu ne kadar .


resistans ı iptal etmesinler?

araçta klima varmı?

resistanstaki kabloları kısa devre edin fan çalışmaya devam edecek mi?

veya fan açtığında resistans kablosunu sökün 1 ini bakın fan duracak mı durmazsa resistansı iptal etmişlerdir.
« Son Düzenleme: 06.Ağu.2014 16:11:41 Gönderen: Mahmut Çoban »

Çevrimdışı ali üzgün

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 82
  • *Adı soyadı : ali
  • *Meslek: işletme
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : mimgas
  • Model Yılı: 93
  • Yakıt Türü: Benzin
resistans ı iptal etmesinler?

araçta klima varmı?

resistanstaki kabloları kısa devre edin fan çalışmaya devam edecek mi?

veya fan açtığında resistans kablosunu sökün 1 ini bakın fan duracak mı durmazsa resistansı iptal etmişlerdir.

araç klimalı ama kayışı takılı değil.söyle yaptım direk fanın soketine aküden + - verdim yine yavaş çalıştı.
« Son Düzenleme: 06.Ağu.2014 17:12:29 Gönderen: ali üzgün »

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2400
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
araç klimalı ama kayışı takılı değil.söyle yaptım direk fanın soketine aküden + - verdim yine yavaş çalıştı.

2. kademe öyle deli gibi dönmüyor.

onu anlamak için fanı 1 . kademede açtırın .resistans soketinde araya bir kablo ile uçları kısa devre edin fan hızı artıyor mu ona bakın ;)

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
araç klimalı ama kayışı takılı değil.söyle yaptım direk fanın soketine aküden + - verdim yine yavaş çalıştı.

Aman orayı kurcalamayın. Benden tavsiye. Yangın konusuna bakın. Allah korusun. Sebebi bu parçaydı. Elektrikçiye giderseniz de tamir ettiğinde iyi inceleyin yük binmesin normal çalışmada veya klima açıkken. Kayış sökülü diyorsunuz ama bağlarsanız aklınızda olsun. Değiştirin eğer parçada sıkıntı varsa. 25 TL idi en son.




Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2400
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
2. kademe öyle deli gibi dönmüyor.

onu anlamak için fanı 1 . kademede açtırın .resistans soketinde araya bir kablo ile uçları kısa devre edin fan hızı artıyor mu ona bakın ;)

+ yakın zamanda fan müşürü değişmiş galiba. o zaman kademeler yanlış bağlanmasın sizin fan hızı hep 2. kademede direk çalışmasın?

Çevrimdışı OhanAy

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 26
  • *Adı soyadı : Orhan Ay
  • *Meslek: Diger
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: SAKARYA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Slm çok eski konular ama yinede yazayım belki bi bilgi gelir yeni 97 tempra sxak aldım Benim fan hızlı devri otomatik olarak devreye girmiyor hararet çok çıksa bile yavaş kademesinde 10 sn giriyor 10 sn çıkıyor hep böyle bazen yavaş devir bile hiç girmiyor Hararet musuru ve fan musuru yeni değişmiş elle düğme yapmışlar onu açınca sıkıntı yok hararet 90 seyrediyor birde klimalı acsam bile bu seferde yavaş devir sürekli çalışıyor hızlı devir arada bir ama çok kısa bir süre 3.5 sn falan yardımcı olur musunuz teşekkürler

Çevrimdışı kurtuluş karanlık

  • Geri vites
  • İleti: 14
  • *Meslek: sağlık memuru
  • *Yaş: 41
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: kırmızı
  • Lpg Markası : aldesa
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Türü: LPG
bende de aynı sorun var. yeni fan müşürü aldım ama henüz taktırmadım. ama araç başında yeni müşürü test yaptım. radyatör üzerinden fan müşürünün soketini çıkardım. soketin ucuna yeni müşürü bağladım. çaydanlık içinde suyu kaynattım. ve müşürü içine daldırdım. dijital multimetremin sıcaklık konumuna getirip sensörünü de çaydanlığa daldırdım. 95 derece gösterdi. kontağı açtım ve fan çalışmaya başladı. hiç aralıksız su ısısı 85 derece oluncaya kadar çalıştı. 84 derece olunca stop etti. yavaş hızda çalışıyordu. sonra ikici kademesi çalışıyor mu diye deneme kararı aldım. seyyar kablo çekerek çaydanlığı elektriğe bağladım ve düğmeye bastım suyun sıcaklığı 91 derece olunca yavaş hızda çalışmaya başladı. 96 derece olunca da fan ikinci hıza geçti. sonra çaydanlığı soğumaya bıraktım.  ikinci hızda da 91 dereceye düşünceye kadar devam etti. sonra 90 olunca yavaşladı. sonra tekrar 84 derece olunca stop etti. hiç kesik kesik çalışmadı. ben bu sorunun müşürden olduğunu düşünüyorum. bakalım hafta sonu vaktim olursa müşür değişimini yaptıracağım. sonuç ne olacak merak ediyorum.

Çevrimdışı Hamdi Topal

  • Ombudsmantör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 3513
  • Araç Markası: Opel
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Dizel
fan hızı direnci'nide kontrol edin.

Çevrimdışı OhanAy

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 26
  • *Adı soyadı : Orhan Ay
  • *Meslek: Diger
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: SAKARYA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Yeni değişmiş ama bende degistireyim bakam belki düzelir soketide değiştirmek gerekir birde radyatörün ustundeki drenc yavasmi çalışmasını sağlıyor yoksa *****mi