Gönderen Konu: Radyatör Fan Kademe Direnci ( fan 1 ve 2 kademe hız sorunları )  (Okunma sayısı 18593 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Senin adına sevindim hayırlı olsun bakalım resim çekebilirsen iyi olur

Çevrimdışı AcMpi

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4416
  • Emekli Moderatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: AKSARAY
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
bu aralar hararetim biraz yüksek geziyorum. göstergem hep 90 çizgisinin 2 çizgi üstünde. arada bi kırmızı çizgiye dayanıyo. ve anında tekrar 90 çizgisine geriliyo sonra tekrar yükseliyo.
bu sabah mesaiye geldikten sonra motoru hiç durdurmadan arabayı parkettim. hararet 90 çizgisinin 1 kademe üstündeydi, kaputu açtım baktım fan çalışmıyo. göstergenin başına birini diktim sonra geçtim motora baya bi gaz verdim hararet bi çizgi daha arttı daha sonra fan çalıştı biraz döndü sonra yine durdu. göstergem yine 90 ın üstünü gösteriyordu...

şimdi benim sorum; acaba fanın 1. kademesi çalışmıyor olabilir mi? çalışmıyorsa yapmam gereken nedir.

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Kardeş şöyle yap fan kademe direncini iptal et dirence giren iki kabloyu iptal et. Bu şekilde yaptığın zaman problem aynı şekilde devam ediyorsa 1. kademe açmıyordur 2. kademe yani hızlı devre çalışıyordur. Bu da muhtemelen dirençten olabilir sen dediğimi yap daha sonra arızayı bulalım  :ok:

Çevrimdışı AcMpi

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4416
  • Emekli Moderatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: AKSARAY
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
sabah o zaman ilk iş eve giderken o iki kabloyu yerinden söküp bi deneyim.  ordaki direncin değeri de belli mi acep. multimetreyle de bi kurcuklayım olmazsa.

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG



Vallahi içinde silidir şeklide birşey var sanırım içinde bakır sarım gibi birşeyler var bir de ufak direnç benim gördüğüm hepsi bu kardeş

Çevrimdışı AcMpi

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4416
  • Emekli Moderatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: AKSARAY
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
tmm birleştirmesi kolay. birleştirdiğimde 90 çizgisini geçtiği anda devreye mi girmesi gerekir bu aletin. şu anki haliyle 90 çizgisinin iki çizgi üstüne geldiğinde çelışıyor.

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Birleştirince yine aynı olcak 2 çizgi yukarda açacak sadece biz 1. kademenin çalışıp çalışmadığını öğrencez.

Çevrimdışı AcMpi

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4416
  • Emekli Moderatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: AKSARAY
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
 :teşekkür:  sabah vakti biraz yorayım o zaman bizim oğlanı :sadomazo: . motoru sıkıştırayım harareti artsın biraz :hiii:
ateşini düşüremezsek, bunlarda da doğanlardaki gibi yazlık kışlık müşür varmıdır :s20: (eskiden 94 model doğanımız vardı deli gibi hararet yapıyodu. meğer devirdaym pompası sizlere ömür, allahtan erken farkettik)

Çevrimdışı Burak Ağçayazı

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1527
    • 1998 Tipo .4ie
  • *Adı soyadı : burak ağcayazı
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: sivas
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: passat
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Türü: Benzin
93 derecede birinci kademe açıyor 97-98 de de ikinci kademe açıyor , benim arabada tek kademe var ne hikmetse koyulmamıs fabrika tarafından ama rolantide uzun zaman beklettiğimde derece 97 de fan açıyor ve 90lı değerlerde seyrediyor , normal hızda giderken 87 derecede seyrediyor.
fan müsürünü kontrol edin bunların 92-93  derecede faaliyete geçenleri varmıs onlardanda takabilirsiniz ama bu seferde lüzumsuz yere çalısır ,

Çevrimdışı AcMpi

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4416
  • Emekli Moderatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: AKSARAY
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
bu sabah ilk iş elektrikci ustama gittim. müşürle hallolmayacağını söyledi. termostatla birlikte değişmesi gerekiyormuş. değiştirip denemek lazım dedi. daha olmadı devirdayma baklıacak radyatöründe değişmesi gerekebilir dedi. yaw dedim sadece biraz geç çalışıyo fan. hakikaten de öyle şehir içi 90 ı göremiyorum. herneyse o zaman dedi klimayı açıcaksın. nası yani dedim. sıcaklık 90 üzeriydi klimayı bi açtık cayır cayır fan çalışmaya başladı. 90 dereceye gerileyince sıcaklık normal hızda dönmeye başladı. şaşırdım kaldım :s20:  artık şehir içi klimalıyım. hem lüks hem karlı :hiii: müşür+termostat+devirdaym+rayatör= masraf ... zaten kış geliyo, kışın hararet devam ederse komple yenilicem artık napalım :ok:

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
KArdeş klimayı açınca fan otomatik olarak açar zaten yalnız 2. devirde çalışır  :ok:

44TARIK

  • Ziyaretçi
Arkadaşlar, benim tempra 1.6 ie elktrofan rezistöründe sorun var değiştirecem.Rezistörün direnç değerini bilen varmı?

bufur

  • Ziyaretçi
bu nasıl bişey  , bildiğimiz  fan  ve direnci değil galiba--terimleri ilk  defa  duyuyorum.

bu motorların parçalarını genelde tanıdıgımı sanıyodum...sıtede  bilenler vardır galiba.

kolay gelsin

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Üstad fan kademe direncinden bahsediyorsun galiba
Bu linki bir incele istersen
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=2891.25
« Son Düzenleme: 26.Ağu.2008 09:38:05 Gönderen: undabah »

44TARIK

  • Ziyaretçi
Üstad fan kademe direncinden bahsediyorsun galiba
Bu linki bir incele istersen
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=2891.25

Evet fan kademe direnci...
o başlıkta değerini bulamadım..

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Değeri konusunu biz de tartışmıştık ama malesef bilgimiz yok söküp bakarsanız bu işlerden de anlayan birine gösterirseniz yardımcı olabilirler. Eski parça ile direnç satan yere giderseniz onlar kesin anlarlar Biz de öğrenmiş oluruz sayenizde

44TARIK

  • Ziyaretçi
Değeri konusunu biz de tartışmıştık ama malesef bilgimiz yok söküp bakarsanız bu işlerden de anlayan birine gösterirseniz yardımcı olabilirler. Eski parça ile direnç satan yere giderseniz onlar kesin anlarlar Biz de öğrenmiş oluruz sayenizde
Aslında Resimlere bakınca sıradan bir rezistansa benzemiyor.Daha çok ptc gibi. Resiztörü kısa devre edince fan sadece 2. kademe çalışıyor.Aslında kısa devre edinc3e 1. kademede çalışması lazım. Devresi hakkında bilgisi olan varmı?

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Kardeş kademenin biri direk çalışıyor diğeri ise röle üzerinden çalışıyor sistem hakkında benim tek bilgim bu

44TARIK

  • Ziyaretçi
Kardeş kademenin biri direk çalışıyor diğeri ise röle üzerinden çalışıyor sistem hakkında benim tek bilgim bu
Birinci kademe röle üzerinden, ikinci kademe direk mi çalışıyor?

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Kardeş klima ile çalışan yanlış bilmiyorsam ikinci devre oluyor ve röle üzerinden çalışıyor bunu basitce deneyebilirsin müşürün girişini sök 3 tane kablo var orada sırası ile elektrik ver hangisi röle üzerinden geçiyorsa sesini duyarsın diğer devre ise hemen elektiği alınca çalışacaktır  :ok:

44TARIK

  • Ziyaretçi
 :teşekkür:

44TARIK

  • Ziyaretçi
elektrik devresini çizebilen varmı? bu bölümde varolan şemalarda ayrıntılı çizim bulamadım.

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
klimasız modeller için şema bu şekilde. 94 numaralı parça fan hız direncidir.


Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Bu şemada klimalı modeller için.


Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 8502
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
verdiğin bilgiler için teşekkürler mustafa ustam  ;)