Gönderen Konu: Radyatör Fan Kademe Direnci ( fan 1 ve 2 kademe hız sorunları )  (Okunma sayısı 18601 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

44TARIK

  • Ziyaretçi
 :teşekkür:
çok sağol üstad

BlueNighT

  • Ziyaretçi
arkadaslar dirençlerin üzerinde genel olarak 4 renk vardır. toleranslı dirençler onlarda ise 5 renk vardır. dirence bakıp burada renklerı yazarsanız degerinı sölerım.

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Bahsi geçen direnç elektronik devrelerdeki ufak renk kodlu dirençlerden değil porselen üstüne sarılmış tel tipi direnç dolayısıyla renk kodu yok benim tahminim 2-3 ohm değerinde 100 wattlık bir direnç.

44TARIK

  • Ziyaretçi
direnç değeri 0,3 ohm

bufur

  • Ziyaretçi
arkadaşlar bir soruda benden olsun müsadenizle:   :s1:   :s20:

 klima  çalışmıyo iken 2. kademe  fan  ben de devreye  hiç girmiyo bu normalmi. hatta  hararet nerdeyse 100 e kadar geliyor.  ben sağlam olsun diye  içerden kendim çalıştırıyorum açtı açacak diye de  bekleyemiyorum.
( bu olay sadece  rampalarda zorlayınca  oluyor klima  kapalı iken. )   
 ama  klima  açık iken  90 a  gelmeden  2. kademe  fan çalışıyor.  şehir  içinde  pek  sustunu görmedim ama  uzun  yolda  rahatlayınca , 90  altına gelince  fan  susuyor.  içerde ikaz  lambası ve düğme  bağladım  görebiliyorum. :teşekkür:

kucukce

  • Ziyaretçi
öncelikle herkese selamlar. aracımım radyatör fanı 1. kademesi çalışmıyor 2. kademede 105 derece civarlarında devreye giriyor ve yüksek devirde çalışıyor ve 100 derecelerde devreden çıkıyor. düşük devirde çalışmadığı içinde haliyle klimayı açıkcada fan çalışmıyor fan müşürü sağlam ve fana seri bir direnç girilmiş (fan devrini düşürüyor) ondada bir problem yok. klimayı açtığımda yada hararet 90 nı gördüğünde içeriye bir tesisat çektim oradan elimle manuel açıp kapatıyorum. formdaki elektrik tesitatı şemalarına baktım fakat orada bulunan fan tek kademe gözüküyor. yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
fan müşiriniz sağlam mı ?

klimalı modellerde fan müşiri 2 devrelidir..1,6ie için bedri almıştı..

ayrıca klima açılınca fan 1, kademede çalışmalı..muhtemelen sağ far arkası röle kutusunda sorun var.ya sigortaları sorun olabilir..

tempra klima devreleri için linkten ulasabilirsin..

http://www.brickfieldspark.org/temp/fiatmanuals/55-aircon-pages-37to113.pdf
Volkswagen California


kucukce

  • Ziyaretçi
müşür soketini kargaburunla kısa devre edince 2. kademe çalışıyor fakat 1. kadame çalışmıyor ama farın arkasındaki röleleri kontrol etmek aklıma gelmede röle kartında herhangi bir sorun gözükmüyor iletken yollar sağlam lehimler iyi durumda ama bi röleleri kotrol edicem teşekkürler

excitter

  • Ziyaretçi

excitter

  • Ziyaretçi
bu sorunun farklı bir şekilde bende vaedı ama sonuç olarak 1.kademe çalışmıyormuş açılan  konulara bakarsan senin konunun hemen altında radyatör fanı 15 sn çalışıp susuyor diye yapılan işlemleri orada anlattım yukarıdaki resimi ise bu steden alıp yolladım resimi ayrı yolladım çünkü resim eklemeyi bilmiyordum denedim o yüzden ayrı oldu.oradaki kare şeklinde gösterilen kısımın altında bobin gibi birşey var ben ona 15 tl verdim ayrıca fana giren fişin içindeki kabloda da kopukluk veya temassızlık olabiliyor kobloları fişlerden ayırıp kontrol ettirmen de gerekiyor.
çözüm bulursan bizimlede paylaşırsan sevinirim
umarım sana yardımcı olabilmişimdir.

kucukce

  • Ziyaretçi
reşekkürler resimde gösterdiğin parçayı değiştirdim. zannedersem seramik direnç gibi bişey o sağlam önümüzdeki hafta bi sanayinin yolunu tutucaz galiba tesisatı kontrol ettiricem. bakalım. gelişmeleri yazarım. sağolun

Çevrimdışı janjan

  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5645
  • JANJ@N
  • *Adı soyadı : Emre
  • *Meslek: Graphic Designer
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: Denizli
  • Araç Markası: Tiburon
  • Araç Modeli: FX coupe
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : MTM-kit
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
bizim arkadaşta tipo 2.0 var radyatör fanı birinci kademesi çalışmadığı için, rezistörü değiştirmiş ama bi sonuç çıkmamış acaba bu rezistörün tes düz bağlantı olayı varmı diye soruyoruz  :hey:

bir de radyatör deposunun kapağını albea kapağıyla değiştirmiş bu sorun yaparmı , albeanınki 1.5 bar bizimki 1 bar :s20:

kucukce

  • Ziyaretçi
sorun röle kutusundan kaynaklanıyor. zannedersem kutudaki saoket bağlantılarından. ben kutuyla uğraşmadım iki adet röle aldım, 80 amperdi sanırım. yeni bi tesisat çektim ve müsür üzerinden güç bağlantılarını değil kumanda bağlantılarını geçirdim rölenin birini 1. kademe birinide ikinci kademe olarak ayarladım, böylelikle müşürün ömrüde daha uzun olacak. fakat henüz kılımayı düşük devire bağlayamadım vaktim olmadı vakit bulursan gaz basınç şalterinden de kumanda çekicem böylelikle bir problem kalmayacak. sürekli internete giremiyorum ama ileride resimde eklerim.

Çevrimdışı Alper Aksoy

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2766
    • action cat - 1999 TİPO 2.0 16v / ATEŞ KIRMIZI
  • *Adı soyadı : alper
  • *Meslek: ticari pazarlama ve satış temsilcisi
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: adana
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: ateş kırmızı
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
cemil abi geçenlerdede benim başıma böyle bir olay gelmişti fan 1 kademede çalışmıyordu 2 kademede çalışıyordu sorun fan elektirik girişinden kaynaklanıyormuş resmini ekledigim kablolara yogunlaş istersen abi tekrar geçmiş olsun
::KENDİ GİTTİ NAMI KALDI

kucukce

  • Ziyaretçi
selam toprağım muhtemelen problem sağ fanın orada bulunan röle kutusundan kaynaklanıyor. benimde 1. kademe çalışmıyordu. sonra ikinci kademede çalışmamaya başladı ben yeni bi tesisat çektim. arkadaşın Balıkesir'deyse sanayide ikinci kapıdan girince cengiz otoda iyi bir elektrikçi var ona bir göstersin veya arabaya yaptığım tesisatı gösterebilirim. ama resistansı yani sirenci ters bağlamakla bir alakası yok tersde bağlasa düzde bağlasa aynı işi yapar.

kucukce

  • Ziyaretçi
TEMPRA TİPO SERVİS / Isıtma ve Soğutma Sistemleri / Ynt: radyatör fanı 1. kademesi çalışmıyor  burayada bakabilirsin.

imparatore

  • Ziyaretçi
arkaaşım benim de fanın 1. kademesi çalışmıyordu sorun fan müşüründeymiş. klimasız tek kademe müşürü takmışlar değiştirdim düzeldi

200016V

  • Ziyaretçi
Merhaba arkadaşlar o sorunu yaşayan zatı muhterem benim :)
Yeni üye oldum, aynen Emrenin anlattığı gibi sıkıntım var 1. kademe açmıyor.
Müşür soketini kısa devre yaptığımda 2 kademede hareketleniyor fakat ikisindede hızlı çalışıyor. (1. kademe yavaş olması lazım)

Son 1 sene içinde yaptıklarım,
Radyatör şişlendi. (4ay önce)
Klimalı 3lü müşür. (9ay önce)
Termostat değişti. (3gün önce)
Antifiriz eklendi (3gün önce)
Rezistör değişti. (1gün önce)



Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
müşirin 1, kademmeyi açması lazım değil mi... ;)
Volkswagen California


200016V

  • Ziyaretçi
Önceden aracı ilk aldığım zamanlarda 1. kademeyi çok net hatırlıyorum yavaş dönen bi kademesi daha vardı.
Fakat şuan yok.
Müşür sık bozulan birşeymidir böyle? Birde müşür soketinden köprü yaptığımda iki kademede aynı hızda (hızlı) dönüyor buda normal değil sanırım. sadece 2. kademenin çalıştığına eminim çünkü hararet 90 olmadan hiç bir fan hareketi olmuyor oda kısa sürüyor gibi.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Önceden aracı ilk aldığım zamanlarda 1. kademeyi çok net hatırlıyorum yavaş dönen bi kademesi daha vardı.
Fakat şuan yok.
Müşür sık bozulan birşeymidir böyle? Birde müşür soketinden köprü yaptığımda iki kademede aynı hızda (hızlı) dönüyor buda normal değil sanırım. sadece 2. kademenin çalıştığına eminim çünkü hararet 90 olmadan hiç bir fan hareketi olmuyor oda kısa sürüyor gibi.


fan müşiri ile ilgili konumuz vardı..bad-ry kardeşimiz almıştı..1,6ie tipo için..üzerinde 3 kablo var..ve dereceleri farklıydı...
ayrıca klima röle kutusunda sigortaları ve röleleri kontrol ettiniz mi..

klima çınca fan 1 kademede çok kısa süre çalışıyor 10 sn kadar..sonra 2, kademeye gecip 1 dk kadar calışıyor..
Volkswagen California


200016V

  • Ziyaretçi
Ben klimayı açıyorum kısa bir süre sonra direk 2. kademeden çalışmaya başlıyor.
Müşür orjinal ve sanırım tek çeşidi varmış.

200016V

  • Ziyaretçi
Birde bu kapak hadisesi var.
Albea kapağı takılı şuan üzerinde 1.5 bar yazıyor benim kapakta ise 1 bar bu fark ettirirmi acaba gerçi yarın deneyeceğim bunu eskisini takarak.

200016V

  • Ziyaretçi
Birde bu kapak hadisesi var.
Albea kapağı takılı şuan üzerinde 1.5 bar yazıyor benim kapakta ise 1 bar bu fark ettirirmi acaba gerçi yarın deneyeceğim bunu eskisini takarak.


Bugün denedim kapağı değiştirerek değişen birşey olmadı bu tezde çürümüş oldu.
Bu aralar yoğunum ve elektrikçiye gitme şansım olmuyo pofff..

tempramıseviyorum

  • Ziyaretçi
arkadaşlar merhaba..bir haftadır benim normalde  80-90 arasında gidip gelen  hararetim 100 e çıkmaya başladı sistemi inceledim ve fanın sadece 2. kademesinin çalıştığını gördüm.müşür bozuktur diye direkt olarak müşür soketinden elektrik verdim 2. kademe çalışıyor fakat 1.kademeye elektrik verdiğimde tık yok.rezistörü direk bağladım yine bişi yok üniteyi söktüm role sağlam sigortalar sağlam.bu konuda tecrübesi olan arkadaş varmı??