Gönderen Konu: Motor Terlemesi Hakkında.  (Okunma sayısı 943 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

braveizmir

  • Ziyaretçi
Motor Terlemesi Hakkında.
« : 21.May.2008 10:48:32 »
Arkadaşlar Tempra SX-AK arabamın motorunu 2 ayda bir yıkatmak zorunda kalıyorum. Çünkü motorun üzerinde yağ birikiyor. Tamircim Tempralarda bu durumun normal olduğunu ve Terlemenin kesilemeyeceğini söylüyor. Siz ne düşünüyorsunuz?

umaykut

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #1 : 21.May.2008 10:57:19 »
hocam terlemeyle yağ birikmez..
bence motoru iyicve bi yıkat..
eğer hala yağ varsa motorun üstünde, üst kapak contasından yağ kaçırıyo olabilir..
15 ytl bi şey..
onu değiştir bence..

umaykut

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #2 : 21.May.2008 10:58:13 »
ayrıca o tamircini de değiştir bence..
bi şey bilmiyomuş..
böyle bi şey normal değildir..
motorundan yağ sızıyo..

dangerous161blue

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #3 : 21.May.2008 12:13:33 »
bencede kardeşim senin usta amma sıkmış :hiii:
benı motoru yıkattım  tertemiz duruyor sadece toz oluyor  senin motor contalardan kaçırıyordur yaptır kurtul

umaykut

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #4 : 21.May.2008 12:23:02 »
ne ustalar var yaaa..
adam resmen sıyırmış..
terleme falan..
motor hiç yağ terletir mi yaaa..
bu adamlar böyle ustalık mı yapıyor yaaa..
ÇARŞI ustayım diye geçinen üç kağıtçılara KARŞI!!!
 :sırıtan:

duryes

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #5 : 21.May.2008 14:12:01 »
üst kapak contası 3ytl kendin bile değiştirebilirsin çok basit.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #6 : 22.May.2008 23:30:29 »
Arkadaşlar Tempra SX-AK arabamın motorunu 2 ayda bir yıkatmak zorunda kalıyorum. Çünkü motorun üzerinde yağ birikiyor. Tamircim Tempralarda bu durumun normal olduğunu ve Terlemenin kesilemeyeceğini söylüyor. Siz ne düşünüyorsunuz?

kardeşim iyi contalarla conta değişimi yaptığın zaman motorda yağın zerresi olmuyor..sadec toz oluyor...ama yağ varsa motorda azda olsa bir yerden yağ sızıyordur..yıkadıktan sonra devirli kullan..basınçla yağın sızdığı yer belli olur.. ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Ömer Muluk

  • Ömer
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1505
  • Eski tipocu
    • ERZBEY - 1999 TİPO 1.6 SLX İE / ÇELİK GRİ
  • *Adı soyadı : Ömer Muluk
  • *Meslek: Sağlık Teknikeri
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Antalya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #7 : 22.May.2008 23:40:01 »
amma ustalar yaaa  :hhh: :hhh: :hhh: bi de tempralarda bu durum normalmiş. bak bak bak :hhh: tempralar gaz tenekesi ya ondan öyle demiştir
arkadaşlarıma tamamen katılıyorum, contayı değiştir düzelir

tipo42_galip

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #8 : 23.May.2008 09:04:11 »
arkadaşlara tamamiyle katılıyorum üst silindir kapak contası lancia marka vakumlu plastik içinde satılıyor içerinde çelik telli satılıyor... orta çontayıda değiştinmi sorunun kalmayacaktır..

braveizmir

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #9 : 23.May.2008 10:57:10 »
Arkadaşlar size güveniyorum ve derhal üst kapak contasını değiştiriyorum.

Çevrimdışı Ömer Muluk

  • Ömer
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1505
  • Eski tipocu
    • ERZBEY - 1999 TİPO 1.6 SLX İE / ÇELİK GRİ
  • *Adı soyadı : Ömer Muluk
  • *Meslek: Sağlık Teknikeri
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Antalya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #10 : 23.May.2008 13:45:50 »
kısa bir hatırlatma, contanın yapısından sanırım ilk sıkıştırmadan bir süre sonra conta hafif düzleşir, contanın yeri biraz bollaşır (vidalar gevşemiş gibi olu) işte oradan sızıntı yapar, bir süre sonra ikinci kez o boşluk alındığında bir daha böyle bir sorunun kalmaz

braveizmir

  • Ziyaretçi
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #11 : 23.May.2008 22:06:24 »
kısa bir hatırlatma, contanın yapısından sanırım ilk sıkıştırmadan bir süre sonra conta hafif düzleşir, contanın yeri biraz bollaşır (vidalar gevşemiş gibi olu) işte oradan sızıntı yapar, bir süre sonra ikinci kez o boşluk alındığında bir daha böyle bir sorunun kalmaz
Teşekkürler kardeşim bunu dikkate alacağım

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Motor Terlemesi Hakkında.
« Yanıtla #12 : 25.May.2008 10:10:17 »
kısa bir hatırlatma, contanın yapısından sanırım ilk sıkıştırmadan bir süre sonra conta hafif düzleşir, contanın yeri biraz bollaşır (vidalar gevşemiş gibi olu) işte oradan sızıntı yapar, bir süre sonra ikinci kez o boşluk alındığında bir daha böyle bir sorunun kalmaz

 :ok: :ok: :ok:  :teşekkür: :teşekkür:

yeni conta değiştikten sonra 200-300 km sonra tekrar civataları sıkmak lazım... ;) eğer boşluk alınmaz ise yeni takılan contanında basıncı bu boşluktan dısarı atacağı  için ömrü uzun olmaz.. :)
Volkswagen California