Gönderen Konu: TİPO HAVA GİRİŞİ  (Okunma sayısı 459 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Celal ÜÇÜNCÜ

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 435
  • İnsan Olduğumuzu Unutmayalım...
  • *Adı soyadı : Celal
  • *Meslek: Muhasebeci
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: TRABZON
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Bordo
  • Lpg Markası : Aldesa
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
TİPO HAVA GİRİŞİ
« : 30.May.2008 09:27:11 »
 Lpg li modellerde tüp ayarı yapılırken araca giren havayıda ayarlıyor.Giren havanın belli bir standart ayarı var mıdır yada motora fazla hava girmesinin ne zararı olur mesela yakıtı artırır yada performasında düşme yada artma yaparmı.
SEVGİ , BARIŞ , KARDEŞLİK DOLU BİR DÜNYA TEMENNİSİYLE...

Çevrimdışı Murat Demir

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 534
  • *Adı soyadı : MURAT DEMİR
  • *Meslek: İŞÇİ
  • *Yaş: 37
  • *Şehir: ZONGULDAK
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: BORDO
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: TİPO HAVA GİRİŞİ
« Yanıtla #1 : 30.May.2008 09:52:23 »
Bu işin belli bir standartı yoktur sadece hava giriş yerinin 3/4 oranında kapatılması yeterli gibi görülür kapatılmasındaki asıl sebep ise ustalarımızın uğraşmak istememesidir aracımız biryerlerden hava alıyorsa onu aramak yerine bantlama olayını tercih ediyorlar eğer bantlama olmassa ve aracın fazladan bir yerden hava çekiyorsa aracın otamatik olarak çekişi düşecektir yakıt olarakta gitmeyen aracın gazına yükleneceğimiz için biraz daha fazla yakıt harcamış olacağız yalnız aracımız benzinde çalışırken hava filitresi girişi bantlı ise hava az yakıt fazla olacağından zengin karışım diye tabir edilen olaylada karşı karsıya kalmış oluruz bu anlatmış olduğum olay sadece karbüratörlü tip lpg sisteminde gerçekleşmektedir.

Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Ynt: TİPO HAVA GİRİŞİ
« Yanıtla #2 : 30.May.2008 11:48:12 »
Lpg li modellerde tüp ayarı yapılırken araca giren havayıda ayarlıyor.Giren havanın belli bir standart ayarı var mıdır yada motora fazla hava girmesinin ne zararı olur mesela yakıtı artırır yada performasında düşme yada artma yaparmı.

Konu ile ilgili olarak başka bir başlıkta düşüncelerimi belirtmiştim.

Konuya çözüm değil ama bu bant olayına kendimce bir yorum yazmak istedim. Ne kadar garip değilmi motorun en fazla ihtiyacı olduğu şey olan havayı bant kapatarak kısıyoruz sizce bu hangi mantığa sığar? Millet onca açık hava filitresi takarak hava emişini arttırmaya çalışıyor ama bizim ustalar hava girişini tıkıyor  :s20: İşin aslı şu arkadaşlar karbüratörlü araçlar için lpg sistemlerde motorun lpg ihtiyacı lpg beyni tarafından karşılanıyor, bu ihtiyacın tespiti nasıl oluyormuş onu biliyormusunuz? Yani sizin gaz pedalına ne kadar bastığınızı tespit edecek bir mekanizma yok böyle bir altyapı kurmuyorlar. Olan şu motorun emiş gücüne göre lpg beyni gaz miktarını belirliyor. Motor ne kadar çok güç üretmek isterse o kadar hava emmek zorunda yani bu emişin büyük kısmı hava girişinden sağlanırsa lpg den emiş için yeterince vakum gücü kalmamış oluyor buda motora az lpg gönderilmesi demek,buda çekiş düşüklüğü yığılmaya sebep oluyor. Hava girişi bant ile kapatılarak emme manifoltundan gelen vakum gücünü lpg beynine daha fazla gönderebilmek amaç. Aslında kaş yapalım derken göz çıkarılıyor hava emiş miktarı düşüyor. Eee yapacak bişi yok bana göre çakma sistemlerle iş yapılırsa bu gayet normal.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: TİPO HAVA GİRİŞİ
« Yanıtla #3 : 30.May.2008 18:53:57 »
mustafa kardeşim çok iyi özetlemişsin teşekkürler.. ;) ;)
Volkswagen California