Gönderen Konu: TEMPRA-TİPO 2.0 16V SERVİS BİLGİLERİ-ARIZALARI-ÇÖZÜM YOLLARI-by mekik  (Okunma sayısı 62476 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Bugüne kadar benzinde 100km'den fazla kullanmadım lpg de ve benzinde sıkıntı olmadı..

Ecu resetlenmedi ..100bin km dir lpg kullanıyorum
« Son Düzenleme: 10.Tem.2014 21:05:02 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı tunay koken

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
    • garajım
  • *Meslek: türktelekom
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: kırklareli
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: ateş kırmızısı
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Bugüne kadar benzinde 100km'den fazla kullanmadım lpg de ve benzinde sıkıntı olmadı..

Ecu resetlenmedi ..100bin km dir lpg kullanıyorum

ahmet abi ben arabanın öncesini hiç bilmiyorum ben aldığımda içler acısı haldeydi benzinde nerdeyse yürümüyodu çalıştırdıgımda lpgye geçene kadar stop etti edicek ışıklar yanıp yanıp sönüodu lpgye geçmeden kalkamıodu benzinde gaza dokunduğum an stop ediodu nekadar bu şekilde kullanıldı hiç bilmiyorum 1.6 bujisi vardı üstünde buji kabloları bozuktu  lambda bozuktu  termostat bozuktu emme manifold müşirinin içi yoktu bütün herşeyini yeniledim sayılır bir tek map sensörü kaldı değiştirmediğim amortisörleri bozuktu çok emek harcadım şu benzinde ki olaya bi çare bulamadım gitti benden önceki çalışma şartlarını göz önüne aldığım zaman arabanın yakıt haritasının bozukluğu geçtim hiç olmadığını bile düşünmeye başladım şuan  :mm: 
"ÖLÜM" Gaz PedaLına Basan Ayakta,"HAYAT" Direksiyonu Tutan KoLLardadır. Bunun EgLencesi ise; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Bugüne kadar benzinde 100km'den fazla kullanmadım lpg de ve benzinde sıkıntı olmadı..

Ecu resetlenmedi ..100bin km dir lpg kullanıyorum
Ayar yada montaj yapan usta uygun nozul çapı kullanıp motor çalışma sıcaklığında çalışırken benzinden LPG'ye geçtiği zamanki enjeksiyon sürelerinin eşitliğine dikkat etmişse sorun olmaz. Değişik motor yüklerinde bu eşitlik sağlanıyorsa o motorda ne arıza lambası yanar ne de benzin enjeksiyon süreleri değişir, ne de silkeleme, benzinde hantallaşma vs. sorunlar ortaya çıkar. Bahsettiğim sorun bu incelikleri bilmeyen, yada uğraşmak işlerine gelmeyen ustaların yaptığı ayarlar sonucu ortaya çıkıyor. Adam rölantide otomatik ayar yapıyor "ayarın tamam abi borcun 30 tl" diyor iş bitiyor. Sonra uğraşıp duruyoruz.

Arabayı ilk aldığım günlerde tam bir yıl bu tür ustalarla bu sorunu çözeceğim diye uğraştım. Umudu kestim, BRC, Atiker, Lovato vs. bütün LPG montaj klavuzlarını okudum. Atiker sistemi komple söküp nozulları, regülatörü, enjektörleri tekrar taktım. Epeyce otomobil elektroniği indirip araştırdım internetten ve sorunu anladım da kendi ayar kablomu alıp kendim ayar yapmaya başlayınca hallettim ancak.

En doğrusu Wide band afr cihazla ayar yapmak ama onu hangi usta dükkanına koyacak ki. Amatör işler için de çok para. Ben de emülatörü çaktım ve ayar belasından kurtuldum. Yılda bir kere filan hobi olsun diye ayar yapıyorum şimdi.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
ahmet abi ben arabanın öncesini hiç bilmiyorum ben aldığımda içler acısı haldeydi benzinde nerdeyse yürümüyodu çalıştırdıgımda lpgye geçene kadar stop etti edicek ışıklar yanıp yanıp sönüodu lpgye geçmeden kalkamıodu benzinde gaza dokunduğum an stop ediodu nekadar bu şekilde kullanıldı hiç bilmiyorum 1.6 bujisi vardı üstünde buji kabloları bozuktu  lambda bozuktu  termostat bozuktu emme manifold müşirinin içi yoktu bütün herşeyini yeniledim sayılır bir tek map sensörü kaldı değiştirmediğim amortisörleri bozuktu çok emek harcadım şu benzinde ki olaya bi çare bulamadım gitti benden önceki çalışma şartlarını göz önüne aldığım zaman arabanın yakıt haritasının bozukluğu geçtim hiç olmadığını bile düşünmeye başladım şuan  :mm:

bende nozul çapı 2.4 ve 2.6mm olduğu zamanlarda da,regülatör basıncı 0,5bar-1.2 bar olduğu zamanlarda da ,lpg ekü'sünden otomatik kalibrasyonda yapılsa yola çıkıp laptop'ta detaylıda yapılsa herhangi bi anormal durum yaşamadım zavoli'de..

benzinde uzun süre kullanıp sonra düzelmede beklemedim..Teomanın bana dediği bizim ecu'lar öğrenen tip değilmiş bugüne kadar reset'te atmadı hatta Lancia tester'la oluyor mu onu bile sormadım..

Orjinal benzin pompası check valf'lidir stop edildiğinde ağızda 2bar benzin tutar..Soğukta iken süreler uzun olduğundan dediğin gibi yüksek çalışır..Ama weber'de olsa bosch'ta olsa orjinal pompa kullanılmadığı sürece (komple şamadıra grubu ile satılır pahalıdır) sıcak motor çalıştırmada stop etme ve rhv'yi rölantide tutma tabil sıkıntısı yaşatır ..

Benim Tunayla benzer sıkıntı yaşadığım oldu açık hava filtresini temizleyip ilacını sürdüm-rhv'yi temizleyip kelebekten hava ayarını dengeledim az miktarda açtım..soğuk-sıcak start müşirlerinin oksitlerini temizledim..İridiyum bujilerde üzerinde..

Bunlardan sonra sıcak motorda benzinde  geç alma ve çalıştıktan sonra stop etme kalmadı zaten 1-2 ay bu sıkıntım olmuştu 2 sene önce..






Çevrimdışı tunay koken

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
    • garajım
  • *Meslek: türktelekom
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: kırklareli
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: ateş kırmızısı
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
ngk nın çift tırnak bujilerinden takıldı şuan onlarıda yenilemiştim pompayla beraber orjinallerini almıştım onları takmadı benim burdaki usta bunları deniyelim dedi bide üstüne 80 lira ngk lara bayıldık bileydim iridyum alırdım
"ÖLÜM" Gaz PedaLına Basan Ayakta,"HAYAT" Direksiyonu Tutan KoLLardadır. Bunun EgLencesi ise; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Benim ustam olmadığı için okuyarak, bozup yaparak öğrendim ve aynı motoru kullanan Coupe 2.0 16v'nin servis kitabını okudum. Ama Teoman Usta'nın dediği gibi çıkmıyor öğrenen ecu meslesi. Aşağıya bir kopyasını koydum bir de sen bak istersen. Self adaptation başlığı altına bakarsan öğrenen ecu olduğu ortaya çıkıyor bizim IAW 4QX'ler.

Çekvalf olayında bilgim yok. Bir şey diyemeyeceğim. Bende Çin malı 7 barlık megane pompası var, sorunsuz yürüyor işte ama ideal olan o değildir elbette. Ucuz diye (40tl) aldım taktım, bir iddiam yok. Benzinde dino düşük çıkmıştı zaten. Belki sorun ondandır. Tek sorun, kontağı açtığımda elektrikli süpürge gibi ses çıkarıyor bir süre, sonra motor sesi onu bastırınca duyulmaz oluyor.

Nozul çapın iyi hesaplanmış görünüyor. Ben o rakamı bulmak için 1 sene uğraşmıştım. 2,5'lik nozul bile bulammıştım dükkanlarda. 2,5 tak dediğim ustalar, "deli misin sen" demişlerdi. Parasıyla bile taktıramamıştım (ağlanacak halimiz)

Ben arabayı aldığımda 1.8 mm nozul takmışlardı. Benzinde bir süre kulalnıorum araba düzeliyor, lpg kullanmaya başlayınca 2-3 ay sonra tekrar bozuluyordu. Silkeliyor, benzinde bozuk gidiyor vs.vs. dertleri bitmiyordu. Araştırmaya başlayınca nozul çapının motor gücüne göre hesaplanarak takıldığını öğrendim. Buna göre hesaplayıp 2,5mm yaptım ve araba birden kendine gelmişti.

Okduğum kaynaklar LPG montajı yapıldığı zaman sözgelimi benzin enjeksiyon süresi 3,5 ms ise araba benzinden lpgye geçince de 3,5 olarak kalmalıdır diyorlardı. İşte bu durumda sorun olmuyormuş. Buna dikkat edince sorun kalmıyor. Ama nozul çapı yanlış olursa, yada montajda hortum vs. hata olursa bu değerlerin de bir anlamı kalmıyor. Sonra emülatör olayını keşfedince artık bununla uğraşmanın da gereği kalmadı. Sadece hoşuma giden performansa ve ekonomiye göre ayar yapıyorum artık. En son yaptığm hesaplarda ş.içi 23 krş civarı yakıyorum. Litresi 2,45 tl'den. Ben LPG sorununu bu şekilde çözdüm. Sen sorun yaşamadığına göre, ustaların işinin ehli ve sistemin de kaliteliymiş belli ki. Şanslısın. Benim gibi nalbantlara araba yaptırmaya çalışmamışsın.

Geçmiş yıllar Forumda 2,3 arkadaşın sorunu da bundan çıkmıştı. Benzinde kullanınca düzelmişti.

İşte bu sebepten, Tunay benzeri sorun yaşayan arkadaşlara ilk önce benzinde kullanmasını tavsiye ediyorum. Çok uğraştırmıştı beni çünkü. Eğer sorun bundansa parça değşitirip durmak çare olmuyor. yok değilse bir kaç günde belli oluyor zaten başka yerden olduğu




"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
benim lpg ne kadar düzgün yapılırsa ve kalite sistem olursa olsun sık lpg kullanan olarak benzindeki bazı değerlerin unutulması-düşmesi ve dediğin gibi 800'km ler yapmam gerekirdi ama hiç yapmadım harita için..

tunay deneyebilir

Çevrimdışı tunay koken

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 95
    • garajım
  • *Meslek: türktelekom
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: kırklareli
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: ateş kırmızısı
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
benim lpg ne kadar düzgün yapılırsa ve kalite sistem olursa olsun sık lpg kullanan olarak benzindeki bazı değerlerin unutulması-düşmesi ve dediğin gibi 800'km ler yapmam gerekirdi ama hiç yapmadım harita için..

tunay deneyebilir



deneyemiyorum ahmet abi malesef takmış olduğum walbro marka benzin pompasıda cortladı sizlere ömür ;(( bahtsız bedevi hesabına döndü benim iş iyice  :)
"ÖLÜM" Gaz PedaLına Basan Ayakta,"HAYAT" Direksiyonu Tutan KoLLardadır. Bunun EgLencesi ise; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır

Çevrimdışı Gökhan Kenar

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6166
  • *Adı soyadı : GÖKHAN KENAR
  • *Meslek: Resepsiyonist
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: BURSA-Gemlik
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: ÇELİK GRİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: LPG
Bu konuyu hortlatmanın vakti geldi  :hoho: . 2.0 16V tipo tempralar için uygun muadil enjektör(enjeksiyon memesi) varmı acaba ? Varmı bileniniz  :s20:

Çevrimdışı levent altuntaş

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 58
  • zamanın ötesinde
    • tempra
  • *Adı soyadı : levent altuntas
  • *Meslek: asker
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: balıkesir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 8v
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker fast
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
herkese iyi akşamlar. 1995 20 8v var. hiç tüp takılmamış alalı 3 ay oldu. geçenlerde lpg için 3 yere gittim çoğu yanaşmadı. sonuncusu ise abi takarım ama senin araban zengin karışım yakıyo ayar tutmaz once ayarlat dedi. bende baktım forumlardan. zengin karışım için oksijen lamda sensörü diye aracımda yok .sökülmüş. ben aracımdan memnunum gayet güzel çalışıyo. tekleme vs. yok. tabi yakıtı daha ölçmedim ama şimdi ne yapmalıyım. lamda sensörü alsam zaten lpg de sorun çıkartan parça diyorlar. almadan lpg sıralı taksam ne olur. benim ecu bu sensör olmadan gayet güzel çalışıyor. tabi panodada arıza lambası yanmıyor. büyük ihtimal körlenmiş. ne tavsiye edersiniz lpg için.....
bende balıkesirden gemlik teoman ustaya gitmeyi düşünüyorum. özelliklede rölanti valfi için. stop vs. yok ama sabahları devreye girmiyor. 5-10sn gazlıyorum oyle kendine geliyor araba yoksa soğukta stop etme eğilimi var. cevaplarınız için şimdiden teşekkür.

Çevrimdışı uğur yalçın

  • Geri vites
  • İleti: 11
  • *Meslek: özel sektör
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: safir mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Tempra 2.0 ie 16v arıza ışığı yanmıyor.Arkadaşlar acil yardımınıza ihtiyacım var.geçen gün araba çalışırken hararet 90 dayken araba stop etti sonra tekrar çalıştırdım gaz yemedi bi sonraki çalıştırmada deviri yüksek tutarak arabayı uygun bi yere aldım ve daha çalışmadı.bi süre geçtikten sonra distribütör ü söktük balata spreyi ile temizledim taktım ve çalıştı ama 1 dakika sürmeden geri stop etti.ustaya götürdüm ateşleme var benzin motora kadar geliyor bujilerde de bi sorun yok ki zaten daha 2 bin km önce ngk iridyum buji aldım.buji kablosunuda denedik ama çalışmıyor.böyle bi durumla karşılaşan varmı daha önce yada tahmini sorun nerde olabilir acaba.bu arada ilk stop etmesi araba boştayken oldu ilk önce biraz titredi ve stop etti.şimdiden teşekkürler

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
balata spreyini distribütörü temizlemede değilde manifolttan püskürtüp aracı o şekilde çalıştırmayı dene, ustanın benzin motora kadar geliyor dediğine bakma, illa ki benzin motora kadar gelir ama kaç bar basınçla gelir orasını ölçtümü de teşhisi koydu?
eğer manifolttan balata spreyini püskürtünce çalışıyorsa dediği gibi ateşlemede sorun yok, o zaman sorun ya benzin pompası, ya mutlak basınç sensözründedir, benim anlattıklarından anladığım ve yaşadığım tecrübelerden mutlak basınç sensörü gibi geliyor ancak dediklerimi deneyip tecrübe etmeden kesin şundandır diyemem.
 dediklerimi deneyip sonucu paylaşırsan ona göre devam ederiz.
2002 Marea HLX

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
aşağıdaki konuyu inceleyip Musa Eroğlu arkadaşımızın paylaştığı resimdeki parçaya yoğunlaşırsan sorununun çözülmesi kuvveti ihtimal

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=23608.0;nowap
2002 Marea HLX

Çevrimdışı uğur yalçın

  • Geri vites
  • İleti: 11
  • *Meslek: özel sektör
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: safir mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
balata spreyini distribütörü temizlemede değilde manifolttan püskürtüp aracı o şekilde çalıştırmayı dene, ustanın benzin motora kadar geliyor dediğine bakma, illa ki benzin motora kadar gelir ama kaç bar basınçla gelir orasını ölçtümü de teşhisi koydu?
eğer manifolttan balata spreyini püskürtünce çalışıyorsa dediği gibi ateşlemede sorun yok, o zaman sorun ya benzin pompası, ya mutlak basınç sensözründedir, benim anlattıklarından anladığım ve yaşadığım tecrübelerden mutlak basınç sensörü gibi geliyor ancak dediklerimi deneyip tecrübe etmeden kesin şundandır diyemem.
 dediklerimi deneyip sonucu paylaşırsan ona göre devam ederiz.
manifolt a da denedik olmuyor bsıncı ölçmedi yok sadece benzin geliyormu diye baktı 3 gündür araba sanayide mutlak basınç sensörüne bakmadı bildiğim çalıştığım için başında duramıyorum sürekli teşekkürler ustaya bi söyleyeyim bakmadıysa bide oraya baksın

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
uğur kardeş anlattıklarından sonra ben senin ustadan şüphelenmeye başladım :)
burdan sen tarif edip yazacan , bizler bildiklerimizi yazacaz, sen okuyacan anlayacan soora ustana anlatacan tarif edecen :)
sen iyisi mi ara beni ben sana dilimin döndüğünce anlatayım durumu daha kolay olur

0530 874 45 95
2002 Marea HLX