Gönderen Konu: Hararet sorunu (Radyatör kanallarının temizlemesi -şişlemesi) ( tempra 1.6 sw )  (Okunma sayısı 13862 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

salurlu

  • Ziyaretçi
Normal sigorta vardı 2 tane sağlamdı başka görmedim farketmemis olabilirim

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Sen bir bak üstad istersen iki somunun arasındaki o tel kopuyor yani sigorta atıyor sadece somunlar görünüyor ve normal halini bilmeyince o somunlar öyle duruyormuş gibi görünüyor halbuki aralarında tel olması lazım. Fotoğraf çekebilirsen gösterebilirim

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
İlhan abi Siteden fotoyu buldum ilgili yeri işaretledim Bir bak istersen


« Son Düzenleme: 10.Ağu.2008 15:23:05 Gönderen: undabah »

salurlu

  • Ziyaretçi
En kısa zamanda bakacağım inşallah cok sağol kardeşim

Çevrimdışı sadık ablak

  • TURBO
  • ******
  • İleti: 6675
  • sadık /ankara -30
  • *Adı soyadı : SADIK
  • *Meslek: SMMM ADAYI
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
işine yarayan arkadaş olabilir diye ekledim buyrun  :)
Alıntı

Radyatör ve Silindir Bloğu Su Ceketlerinin Basınçlı Su ile Temizlenmesi
Radyatör su giriş ve çıkış boru1arı motordan ayrılır, çıkış borusundan basınçlı hava
ile birlikte su verilir. Tıkanmış bir radyatörü temizlemenin en kolay yolu, ters yönlü,akış
yapan basınçlı su ve hava vermekle olur. Böylece pas, kireç ve suyun içinde bulunan diğer
çeşitli pislikler dışarıya atılabilir. Basınçlı hava ve su ile radyatörü temizlemek için,
radyatörün suyu boşaltılır. Çıkış hortumundan basınçlı su ve hava verilir, giriş hortumu
ucundan su dışarı akar. Radyatörün çıkış ucuna uzunca bir hortumla birlikte yıkama
tabancası takılır. Önce su musluğu açılıp radyatörün su ile dolması sağlanır. Sonra radyatöre
zarar vermemesi bakımından hava musluğu yavaş yavaş açılarak radyatöre hava verilir.
Hava kapatılır ve tekrar su dolması beklenir. Su temiz akıncaya kadar bu işlem tekrarlanır.
Silindir bloğu da basınçlı su ve hava akımı ile temizlenebilir. Bunun için su
pompasının giriş kısmına bir hortum takılarak suyun yere akması sağlanır. Termostat
çıkarılır ve termostat koruyucusunun ucuna, hortumla birlikte iki yollu özel musluk takılır.
Radyatörün temizlenmesinde olduğu gibi önce su ceketleri, su ile doldurulur. Bu işleme,
dışarı çıkan su temiz akıncaya kadar devam edilir. Basınçlı hava gönderilir. Yalnız hava
gönderilmesi, devamlı değil, daha etkili temizleme bakımından kesik kesik olmalıdır.
LÜTFEN FORUM KURALLARINI OKUYUNUZ

FORUM KURALLARI

deniz55

  • Ziyaretçi
 :ok: Ellerine sağlık kardeş.

deniz55

  • Ziyaretçi
Bilgi için tşkler kardeş...
Benimde sorum olacaktı.
- Radyatöre WD-40 konulması etkili olur mu?
- Benim aracın Radyatörünü ustaya gösterdim, bu radyatörler şişlenmez dedi, şişlenmeyen radyatör olur mu?

deniz55

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Bilgi için tşkler kardeş...
Benimde sorum olacaktı.
- Radyatöre WD-40 konulması etkili olur mu?
- Benim aracın Radyatörünü ustaya gösterdim, bu radyatörler şişlenmez dedi, şişlenmeyen radyatör olur mu?

kenarları plastik olan radyatörler açılıp tekrarkapatılamadığı için şişlenmez diye bilinir.. ;)

radyatör suyuna antifiriz koyun..yada saf alkol.baska sıvı eklemeyin.. ;)
Volkswagen California


deniz55

  • Ziyaretçi
Sağol kardeş...
« Son Düzenleme: 22.Mar.2009 10:16:38 Gönderen: deniz55 »

er 23

  • Ziyaretçi
1 arkadaşlar kontagı ac kapa yapınca düşüp yükseliyorsa sorun göstergeden
eger radyatörden oldugunu kesin tespit etmişseniz bence temizletmek yerine degiştirin en temizi olur zor bişeyi yok sanayide bacak kadar cocuklara degiştittiriyorlar
A klimalı araclar icin radyatör petegi(130   / 150) arası
B klimasızların fiyatı 80 ile 100  arası


Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
1 arkadaşlar kontagı ac kapa yapınca düşüp yükseliyorsa sorun göstergeden
eger radyatörden oldugunu kesin tespit etmişseniz bence temizletmek yerine degiştirin en temizi olur zor bişeyi yok sanayide bacak kadar cocuklara degiştittiriyorlar
A klimalı araclar icin radyatör petegi(130   / 150) arası
B klimasızların fiyatı 80 ile 100  arası



klimalı araclarda 2 tip radyatör var..1 tanesi ince ve kısa diğeri kalın ve uzun.kalın ve uzun olan 2,0 lar için..

ince kısa olan 177 lira
kalın uzun olan 230 lira

az cekmedim bu radyatör yüzünden sinirimden foruma bile yazmadım.. :crash: :crash: :crash:
Volkswagen California


Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Benim radyatöre de 2 tane farklı radyatörcü baktı hemen 250 lira fiyat çıkardılar. 2 tane mekanik ustası baktı, temizlendiği zaman bi problem çıkarmaz daha gider dedi. İnsan ister istemez düşünüyo bunlar gazlamaya mı çalışıyo diye. Şehiriçinde hararet 90-100 arası değişiyor sabit 90 da kalmıyor. Kışın hep antifrizli su vardı. Şimdi de şu radyatör açıcı katkılardan koysam ilk olarak yanlış birşey yapmış olurmuyum acaba?

Çevrimdışı Hasan Yücel

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 801
  • Düşme
  • *Adı soyadı : Hasan
  • *Meslek: Bankacı
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Elazığ
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kum Gri
  • Lpg Markası : Zavolli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Resimleri göremiyorum... Tekrar yüklermisiniz resimleri

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Tekrar selamlar. Yardımlarını bekliyorum. Konu yakın olduğu için yeni başlık açmak istemedim ancak buraya yazıncada görünmüyor sanırım. Fanım geç açıyor ve az çalışıyor. Dün uzun yol yaptım, uzun yolda sorun yok. Fakat şehir içi çok çabuk hararet yapıyor 90 dan 2 çizgi bazen 3 çizgiye kadar çıkabiliyor. Buradan okuduğum kadarıyla bunun fan müşürü,termostat, fan kademe direnci veya radyatörün tıkanmasından dolayı olabileceğini okudum ve ilk olarak orj fan müşürü aldım. Üzerinde 92/87-97/92 yazıyor. Burada yazlık kışlık müşürden bahsedilmişti, parçacı bunlarda yazlık kışlık yok orjinali bu dedi. Üzerindeki yazılı değerler acaba 1.-2. kademe ayrımımı oluyor. Birde bu fan kademe direncinin kontrolünü anlayamıyorum. Arabaya binmeye korkuyorum lütfen acilen yardımlarınızı bekliyorum.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Resimleri göremiyorum... Tekrar yüklermisiniz resimleri

resimler malesef sunucudan silinmiş..ekleyen kişi uzun zamandır forumda değil.. ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Tekrar selamlar. Yardımlarını bekliyorum. Konu yakın olduğu için yeni başlık açmak istemedim ancak buraya yazıncada görünmüyor sanırım. Fanım geç açıyor ve az çalışıyor. Dün uzun yol yaptım, uzun yolda sorun yok. Fakat şehir içi çok çabuk hararet yapıyor 90 dan 2 çizgi bazen 3 çizgiye kadar çıkabiliyor. Buradan okuduğum kadarıyla bunun fan müşürü,termostat, fan kademe direnci veya radyatörün tıkanmasından dolayı olabileceğini okudum ve ilk olarak orj fan müşürü aldım. Üzerinde 92/87-97/92 yazıyor. Burada yazlık kışlık müşürden bahsedilmişti, parçacı bunlarda yazlık kışlık yok orjinali bu dedi. Üzerindeki yazılı değerler acaba 1.-2. kademe ayrımımı oluyor. Birde bu fan kademe direncinin kontrolünü anlayamıyorum. Arabaya binmeye korkuyorum lütfen acilen yardımlarınızı bekliyorum.

radyatör tıkandı ise değişmen gerekir..bizim radyatörler bakır kazanlı değil..ortası bakır ( orj aliminyum ) kenarları plastik..bu nedenle şişlemek ve açıp  kapatmak zordur.açılırsa güzel kapatılmaz ise sorun yasanır..
bu konu ile klimalı modellerde 2 tip radyatör vardır..uzun ve ince kısa ve ince uzun ve kalın.. kısa ince olan klimasız 1,6iler için uzun ince klimalı 1,6ieler için uzun kalın olanlar 2,0 lar için..bütün radyatörler kapalı devre ( genleşme kabı ayrı olan modeller ) soğutma sistemine olur..yanlız 2,0 radyatöründe genleşme kabına giden hava hortum bağlama yeri yoktur..nedeni ise bu hortum 2,0 larda termostat üzerindedir..ama bağlanır ben bağladım.şuan aracımda 2,0 32 mm lik radyatör var..

1,6ie radyatörleri 180 -230 arası
2,0 radyatörü 230 üstü

ben 230 liraya almıştım..

müşirlerde bende yazlık kışlık yok diye biliyorum ve ie müşirleri 3 kablolu..eger şiçi hararet sorunu yasıyorsanız ve sehirdısı sorun yoksa ve hararet göstergeniz sorunsuz ise radyatörünüz büyük ihtimal tıkalıdır..değişmekte yarar vardır..sizin antifiriz koymanız önemli değil..eski sahipleri antifiriz koymadı ise sorun sizde patlak vermiş olabilir..

fan kademesinin neresini anlamadın..bende onu anlamadım.. :)

bu arada radyatöre su ve antifiriz dısında madde koymayınız..zaten antifiriz yeterince acıcı bir maddedir..radyatör onarıcı kısa vadede sorun çözerken uzun vadede radyatörün ve kalorifer peteğinin tıkanması gibi soruna yol acmaktadır

« Son Düzenleme: 22.Haz.2009 14:54:28 Gönderen: mavis717 »
Volkswagen California


Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Fan motorunun üst köşesinde kademe direnci varya. İşte onun olması gerektiği gibi çalışmadığını nerden anlıyoruz bunu sormuştum.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Fan motorunun üst köşesinde kademe direnci varya. İşte onun olması gerektiği gibi çalışmadığını nerden anlıyoruz bunu sormuştum.

eger fanın 2 kademe çalışıyorsa sorunu yoktur.fan çalışmıyorsa sorun vardır..
Volkswagen California


Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2400
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Tekrar selamlar. Yardımlarını bekliyorum. Konu yakın olduğu için yeni başlık açmak istemedim ancak buraya yazıncada görünmüyor sanırım. Fanım geç açıyor ve az çalışıyor. Dün uzun yol yaptım, uzun yolda sorun yok. Fakat şehir içi çok çabuk hararet yapıyor 90 dan 2 çizgi bazen 3 çizgiye kadar çıkabiliyor. Buradan okuduğum kadarıyla bunun fan müşürü,termostat, fan kademe direnci veya radyatörün tıkanmasından dolayı olabileceğini okudum ve ilk olarak orj fan müşürü aldım. Üzerinde 92/87-97/92 yazıyor. Burada yazlık kışlık müşürden bahsedilmişti, parçacı bunlarda yazlık kışlık yok orjinali bu dedi. Üzerindeki yazılı değerler acaba 1.-2. kademe ayrımımı oluyor. Birde bu fan kademe direncinin kontrolünü anlayamıyorum. Arabaya binmeye korkuyorum lütfen acilen yardımlarınızı bekliyorum.

bedri abi kışın nasıl bende kışın, şiçi 90 şdışı80 de hep..

ama bende de sorun aynı uzun yolda yazın şimdi 90ı geçmiyr ama şiçi 90+1 çubuk çıkıyor düşüyor.

demin sanayiden geldim usta kimseye elletme saat gibi çalışıyor fan açıyor kapıyor , araba normal dedi,motor normal avans ayarı nasıl dedim iyi dedi devri iyi alıyor hararet ondan değil yazın fiat-tofaş araçları biraz hararetli çalışır dedi..

bilmiyorum ne kadar doğru sorun olsa kışında olur bence..

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Kışın bende de problem yoktu. Aynen senin dediğin gibiydi. Bide ben kışın kullandığımda da gittiğim yol 3-5km oluyordu. Ne olduysa havalar ısındıktan sonra oldu. Dün ustaya gittim. Fan müşürünü ve termostatı değiştirdik. Antifriz koyduk. İşlemlerden sonra 90+2 ye yani 100 e kadar çıkabiliyor. Tabi o sıralarda fan devreye giriyor, fanın devreye girmesinde bi problem yok. Usta 90+2 ye hatta kısa süreliğine 90+3 e kadar çıkabilmesinin normal olduğunu söyledi. Şimdi biraz bu şekilde deneyeceğim. Olmazsa birde radyatörü temizletme yoluna gideceğim.

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2400
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Kışın bende de problem yoktu. Aynen senin dediğin gibiydi. Bide ben kışın kullandığımda da gittiğim yol 3-5km oluyordu. Ne olduysa havalar ısındıktan sonra oldu. Dün ustaya gittim. Fan müşürünü ve termostatı değiştirdik. Antifriz koyduk. İşlemlerden sonra 90+2 ye yani 100 e kadar çıkabiliyor. Tabi o sıralarda fan devreye giriyor, fanın devreye girmesinde bi problem yok. Usta 90+2 ye hatta kısa süreliğine 90+3 e kadar çıkabilmesinin normal olduğunu söyledi. Şimdi biraz bu şekilde deneyeceğim. Olmazsa birde radyatörü temizletme yoluna gideceğim.


bende 90+1 oluyor sonra 90 a düşüyor böyle normal dimi?

bide bizdeki bu problem kondansatörlerden de olabilir mi fan açıyor kapıyor düşmemesi yükselmesi göstergeye yansımamasıda olabilir die düşünüyorum..

Çevrimdışı sadık ablak

  • TURBO
  • ******
  • İleti: 6675
  • sadık /ankara -30
  • *Adı soyadı : SADIK
  • *Meslek: SMMM ADAYI
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
geçen hafta memlekete gittim uzun yolda bile 90+2 çubuk oldu sıksık
gelir gelmez ilk işim içeri fan düğmesi yapmak oldu bu haftada radyatörü temizleyeceğim bakalım bi değişme olacakmı  ;)
LÜTFEN FORUM KURALLARINI OKUYUNUZ

FORUM KURALLARI

Arpmet

  • Ziyaretçi
ama resimler görünmüyor

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Volkswagen California