Gönderen Konu: Hararet sorunu (Radyatör kanallarının temizlemesi -şişlemesi) ( tempra 1.6 sw )  (Okunma sayısı 13867 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Kışın bende de problem yoktu. Aynen senin dediğin gibiydi. Bide ben kışın kullandığımda da gittiğim yol 3-5km oluyordu. Ne olduysa havalar ısındıktan sonra oldu. Dün ustaya gittim. Fan müşürünü ve termostatı değiştirdik. Antifriz koyduk. İşlemlerden sonra 90+2 ye yani 100 e kadar çıkabiliyor. Tabi o sıralarda fan devreye giriyor, fanın devreye girmesinde bi problem yok. Usta 90+2 ye hatta kısa süreliğine 90+3 e kadar çıkabilmesinin normal olduğunu söyledi. Şimdi biraz bu şekilde deneyeceğim. Olmazsa birde radyatörü temizletme yoluna gideceğim.


bende 90+1 oluyor sonra 90 a düşüyor böyle normal dimi?

bide bizdeki bu problem kondansatörlerden de olabilir mi fan açıyor kapıyor düşmemesi yükselmesi göstergeye yansımamasıda olabilir die düşünüyorum..

Bence seninkinde hiçbir problem yok. Kondansatörlerle ilgili bir durum olacağını sanmıyorum. Ben daha yeni 6 sını da değiştirdim. Daha dün haberlerdeyi boğaz köprüsünde dur kalktan bi sürü araba hararet yapmış. Hele yeni bi megane alev almışsa bizim arabalarda 1-2 çizgi yukarı çıkması bana normal gelmeye başladı.

alize

  • Ziyaretçi
Kışın bende de problem yoktu. Aynen senin dediğin gibiydi. Bide ben kışın kullandığımda da gittiğim yol 3-5km oluyordu. Ne olduysa havalar ısındıktan sonra oldu. Dün ustaya gittim. Fan müşürünü ve termostatı değiştirdik. Antifriz koyduk. İşlemlerden sonra 90+2 ye yani 100 e kadar çıkabiliyor. Tabi o sıralarda fan devreye giriyor, fanın devreye girmesinde bi problem yok. Usta 90+2 ye hatta kısa süreliğine 90+3 e kadar çıkabilmesinin normal olduğunu söyledi. Şimdi biraz bu şekilde deneyeceğim. Olmazsa birde radyatörü temizletme yoluna gideceğim.
kardeşim merhaba aracındaki sorunun aynısı ben dde meydana geldi kısın böyle bir sorun yoktu ama havalar ısndı ve sorunlar başladı sen aracındaki sorunu gidere bildin mi bilgi werir sen sewinirim

Çevrimdışı Bedri Öztürk

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 328
    • 1999 TİPO 1.6İE SLX / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Bedri
  • *Meslek: Hazır asker
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Problemimi çözdüm ancak bu bana biraz pahalı patladı. Malesef radyatör değişti. Bir çok yol denedik radyatör değiştirmemek için en sonda temizlenmek için söküldü ancak artık içi çok fazla dolmuş ve çürümüş temizlenemeyecek hale gelmiş. Bi defa gerçek anlamda hareret yaptım gösterge 130. Sonra yedek depo deliğinden dolayı 110 a dayandı su takviye ede ede döndüm. En sonunda normal hareret 90 da giderken hareret bi anda 110-120 ye gelip, aracı durdurup baktığımda motordan çıkan sıcak su hortumunundaki patlağı görünce gerçekten dedim bu iş böyle olmayacak. Üzerinde orjinal radyatörü vardı. 175 radyatör 50 içşiliğe mal oldu. Şuan 90 dan anca 1 çizgi çıkıyor o da kısa sürede iniyor.

Ben maddi sebeplerden dolayı radyatörü değiştirmemek için çok direndim ama çıkan radyatörü gördükten sonra ustalarda dedi bende anladım ki ucuz yırtmışız. Böyle bir sorununuz varsa en azında ilk önce radyatörü temizletme yoluna gitmenizi olmuyorsa kesinlikle idare ederiz düşüncesine kapılmadan bir an önce gerekeni yapmanızı şiddetle tavsiye ederim.

« Son Düzenleme: 27.Haz.2009 02:27:22 Gönderen: BaD-Ry »

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2400
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Problemimi çözdüm ancak bu bana biraz pahalı patladı. Malesef radyatör değişti. Bir çok yol denedik radyatör değiştirmemek için en sonda temizlenmek için söküldü ancak artık içi çok fazla dolmuş ve çürümüş temizlenemeyecek hale gelmiş. Bi defa gerçek anlamda hareret yaptım gösterge 130. Sonra yedek depo deliğinden dolayı 110 a dayandı su takviye ede ede döndüm. En sonunda normal hareret 90 da giderken hareret bi anda 110-120 ye gelip, aracı durdurup baktığımda motordan çıkan sıcak su hortumunundaki patlağı görünce gerçekten dedim bu iş böyle olmayacak. Üzerinde orjinal radyatörü vardı. 175 radyatör 50 içşiliğe mal oldu. Şuan 90 dan anca 1 çizgi çıkıyor o da kısa sürede iniyor.

Ben maddi sebeplerden dolayı radyatörü değiştirmemek için çok direndim ama çıkan radyatörü gördükten sonra ustalarda dedi bende anladım ki ucuz yırtmışız. Böyle bir sorununuz varsa en azında ilk önce radyatörü temizletme yoluna gitmenizi olmuyorsa kesinlikle idare ederiz düşüncesine kapılmadan bir an önce gerekeni yapmanızı şiddetle tavsiye ederim.



hayırlısı olsun bedri abi..

o zaman ben başıma dert almıyım senin yenisiyle aynı normal demek.

90+1 sonra 90 a düşmesi..

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Problemimi çözdüm ancak bu bana biraz pahalı patladı. Malesef radyatör değişti. Bir çok yol denedik radyatör değiştirmemek için en sonda temizlenmek için söküldü ancak artık içi çok fazla dolmuş ve çürümüş temizlenemeyecek hale gelmiş. Bi defa gerçek anlamda hareret yaptım gösterge 130. Sonra yedek depo deliğinden dolayı 110 a dayandı su takviye ede ede döndüm. En sonunda normal hareret 90 da giderken hareret bi anda 110-120 ye gelip, aracı durdurup baktığımda motordan çıkan sıcak su hortumunundaki patlağı görünce gerçekten dedim bu iş böyle olmayacak. Üzerinde orjinal radyatörü vardı. 175 radyatör 50 içşiliğe mal oldu. Şuan 90 dan anca 1 çizgi çıkıyor o da kısa sürede iniyor.

Ben maddi sebeplerden dolayı radyatörü değiştirmemek için çok direndim ama çıkan radyatörü gördükten sonra ustalarda dedi bende anladım ki ucuz yırtmışız. Böyle bir sorununuz varsa en azında ilk önce radyatörü temizletme yoluna gitmenizi olmuyorsa kesinlikle idare ederiz düşüncesine kapılmadan bir an önce gerekeni yapmanızı şiddetle tavsiye ederim.



gecmiş olsun..hayırlısı olsun..sorunu çözmene sevindim.. ;) ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı sadık ablak

  • TURBO
  • ******
  • İleti: 6675
  • sadık /ankara -30
  • *Adı soyadı : SADIK
  • *Meslek: SMMM ADAYI
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Problemimi çözdüm ancak bu bana biraz pahalı patladı. Malesef radyatör değişti. Bir çok yol denedik radyatör değiştirmemek için en sonda temizlenmek için söküldü ancak artık içi çok fazla dolmuş ve çürümüş temizlenemeyecek hale gelmiş. Bi defa gerçek anlamda hareret yaptım gösterge 130. Sonra yedek depo deliğinden dolayı 110 a dayandı su takviye ede ede döndüm. En sonunda normal hareret 90 da giderken hareret bi anda 110-120 ye gelip, aracı durdurup baktığımda motordan çıkan sıcak su hortumunundaki patlağı görünce gerçekten dedim bu iş böyle olmayacak. Üzerinde orjinal radyatörü vardı. 175 radyatör 50 içşiliğe mal oldu. Şuan 90 dan anca 1 çizgi çıkıyor o da kısa sürede iniyor.

Ben maddi sebeplerden dolayı radyatörü değiştirmemek için çok direndim ama çıkan radyatörü gördükten sonra ustalarda dedi bende anladım ki ucuz yırtmışız. Böyle bir sorununuz varsa en azında ilk önce radyatörü temizletme yoluna gitmenizi olmuyorsa kesinlikle idare ederiz düşüncesine kapılmadan bir an önce gerekeni yapmanızı şiddetle tavsiye ederim.



çok önemli bir parçayı değiştirmişsiniz yinede
inşallah daha sorun çıkmaz geçmiş olsun
LÜTFEN FORUM KURALLARINI OKUYUNUZ

FORUM KURALLARI

hakanhotunlu

  • Ziyaretçi
slmlar arkadaşlar, bu radyatör temizleme işi için bi ürün gördüm,
acaba daha önce deneyen varmı

toroma

  • Ziyaretçi
selam arkadaşlar aracımda hararet sorunu var tatildeyken silindir kapak contasını yaktığım için yaptırdım
ama hararet sorunum devam ediyor şöyle fan müşürü orjinalini aldım termostadı yeniledim hararet gene yükseliyor
fan müşürü açmadan yedek su kabından ısınınca su fışkırıyor su geçişlerini kontrol ettim normal termostatda açıyor
ama dikkat ettiğim bir şey radyatörün yani fan müşürünün altındaki boru fazla sıcamıyor sebebi ne olabilir arkadaşlar
böyle birşey gelen varmı başına teşekkürler

200016V

  • Ziyaretçi
Radyatör tıkalı gibi sanki.
Aslında termostat arızası gibi ama değiştirdim demişsin.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?action=profile;u=756;sa=forumProfile

linki doldururmusunuz..  ;)

tüm olacak olanları yapmıssınız..geriye radyatör aklıyor..tıkalı gibi.. motordan ısınan su üst hortumdan radyatöre gider..motora ise alttaki hortumdan gelir..radyatöre sıcak su gittiğine göre radyatörün ve dolayısı ile alt hortumun ısınması lazım...ama tıklı olduğu için sanırım ısınmıyor.. ;)
Volkswagen California


toroma

  • Ziyaretçi
teşekkürler arkadaşlar radyatörün tıkalı olduğunu nasıl anlarız sıcakken radyatörün her tarafına dokundum sıcak

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
teşekkürler arkadaşlar radyatörün tıkalı olduğunu nasıl anlarız sıcakken radyatörün her tarafına dokundum sıcak

hararet yapar..nedeni ise suyun radyatörden hızlı sekilde değil yavas sekilde gecmesidir.. ;) tam tıklaı olursa radyatrün bir bölümü hararet soğuk olur..
Volkswagen California


Çevrimdışı Metin Akbey

  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4904
  • Racon bitmiştir...
    • metin41  ___   1997  ___ TİPO 1.6 İ E SLX
  • *Adı soyadı : metin
  • *Meslek: bürokrat
  • *Yaş: 37
  • *Şehir: Düzce/Kocaeli
  • Araç Markası: Renault
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Dizel
hava yapmış olma ihtimali varmıdır Mesut ?

  "Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi, olmaya devlet cihânda bir nefes sıhhat gibi"

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
hava yapmış olma ihtimali varmıdır Mesut ?

olabilir ama kağaı acınca su çıkıyor diyor..alt hortum soğuk diyor..hava olursa alt hortum sıcak üst hortumda sıcak hortumlar patlayacak kadar sert olması lazım.. eger sert olsaydı belirtirdi diye düşünüyorum..
Volkswagen California


Çevrimdışı Metin Akbey

  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4904
  • Racon bitmiştir...
    • metin41  ___   1997  ___ TİPO 1.6 İ E SLX
  • *Adı soyadı : metin
  • *Meslek: bürokrat
  • *Yaş: 37
  • *Şehir: Düzce/Kocaeli
  • Araç Markası: Renault
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Dizel
hava yapmış olma ihtimali varmıdır Mesut ?

olabilir ama kağaı acınca su çıkıyor diyor..alt hortum soğuk diyor..hava olursa alt hortum sıcak üst hortumda sıcak hortumlar patlayacak kadar sert olması lazım.. eger sert olsaydı belirtirdi diye düşünüyorum..

tek ihtimal radyatör tıkalı olması kalıyor o zaman sanırım

  "Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi, olmaya devlet cihânda bir nefes sıhhat gibi"

toroma

  • Ziyaretçi
peki arkadaşlar radyatör su kabından ısınınca basınçla beraber su atması normalmi.birde anlamadığım fan müşürü neden devreye girmiyor testini yaptım sorunyok fan müşürü sağlam arabamı çok seviyorum bir ara satcaktım kıyamadım ama bu arıza beni soğuttu biraz sürekli yollarda gözüm hararet göstergesinde içerden anahtar yaptım fan için hatta lambalı fan motorunun çalışıp çalışmadığını anlamak için düzenek bile yaptım.tekrar conta yakmakdan korkuyorum dünya masraf

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
peki arkadaşlar radyatör su kabından ısınınca basınçla beraber su atması normalmi.birde anlamadığım fan müşürü neden devreye girmiyor testini yaptım sorunyok fan müşürü sağlam arabamı çok seviyorum bir ara satcaktım kıyamadım ama bu arıza beni soğuttu biraz sürekli yollarda gözüm hararet göstergesinde içerden anahtar yaptım fan için hatta lambalı fan motorunun çalışıp çalışmadığını anlamak için düzenek bile yaptım.tekrar conta yakmakdan korkuyorum dünya masraf

kablolarında bağlantılarında sorun vardır..
Volkswagen California


toroma

  • Ziyaretçi
hangi kablolarda olabilir
benim yaptığım bağlantılarda bir problem yok

toroma

  • Ziyaretçi
teşekkürler arkadaşlar sorun çözüldü fan müşürünün soketi arızalıymış normale döndü.bu arızayı bulana kadar 3 adet fan müşürü ve termostat aldım neyse yenilemiş oldum diğerleride elimde yedek kaldı kazasız güner.

evil

  • Ziyaretçi

200016V

  • Ziyaretçi
Geçmiş olsun,
önce radyatörün yarısı soğuk ve müşürü değiştrdim dediğin için hiç aklımıza gelmedi müşürle ilgili bi sıkıntı.

Çevrimdışı Metin Akbey

  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4904
  • Racon bitmiştir...
    • metin41  ___   1997  ___ TİPO 1.6 İ E SLX
  • *Adı soyadı : metin
  • *Meslek: bürokrat
  • *Yaş: 37
  • *Şehir: Düzce/Kocaeli
  • Araç Markası: Renault
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Türü: Dizel
geçmiş olsun. sorunun çözüldüğüne sevindiim.

  "Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi, olmaya devlet cihânda bir nefes sıhhat gibi"

Çevrimdışı Ahmet Karakaya

  • ahmetkkaya
  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 127
  • *Adı soyadı : Ahmet
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 38
  • *Şehir: Eskişehir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo S
  • Araç Rengi: Çam Yeşili
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
teşekkürler arkadaşlar sorun çözüldü fan müşürünün soketi arızalıymış normale döndü.bu arızayı bulana kadar 3 adet fan müşürü ve termostat aldım neyse yenilemiş oldum diğerleride elimde yedek kaldı kazasız güner.

Sorununu çözmene sevindim.
Ayrıca; sorunun nerde olduğunu bildirdiğin için de teşekkür ederiz.
Bu soket dediğin fan'dan gelen kablonun ucundaki değil mi? Nasıl bir arıza, küflenme mi yoksa kablo kırılması gibi bir şey mi?
BU FORUMA SAHİP OLDUĞUM İÇİN ARABAMI SEVİYORUM.

TANSEMFUN

  • Ziyaretçi
triger kayışının arkasındaki :
motor contası + 3 kg antifriz+fan müşürü+ işçilik 100 tl verdim  :)

tam35

  • Ziyaretçi
arkadaşlar fan müşürünün soketini çıkarın ve soketin içine dört ,beş damla tuzruhu damlatın benim ilk kademe çalışmıyordu  şimdi çalışıyor bilginize.... :hey: