Gönderen Konu: Dış hava giriş kapağı motoru arızası ( klimalı model )  (Okunma sayısı 5936 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hacı Aslıyüce

  • Hacı ASLIYÜCE
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1468
  • hasliyuce@mynet.com
    • ASLIYUCE - 1998 Tempra 1,6ie SLX ACS/ABS KUM GRİ
  • *Adı soyadı : Hacı ASLIYÜCE
  • *Meslek: Elektronikçi/Tamirci/Çiftçi/Emekli
  • *Yaş: 49
  • *Şehir: KAYSERİ/Melikgazi
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Kum Gri (ABS/ACS/AIRBAG/İç ve Dış Isı Göstergesi)
  • Lpg Markası : Landi Renzo
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Bu parçayı bileniniz var mı?
« Yanıtla #25 : 23.Eyl.2008 20:25:47 »
mesut kardeş, kapağı açıp/kapayan motor, kapağını kapattıktan sonra duruyor. doğru anlamışmıyım. eğer sistemi doğru anlamışsam, arkadaşımızın kalorifer kapağının kapandığını anlayıp motoru durduran şey (sensör yada adı her neyse). onda bir arıza var demek.
ikinci bir ihtimalde kapak tam kapanmıyordur  o yüzdende motor çalışmaya devam ediyordur.
Ben üç defa 1,6ie Tempra değiştirdim. Üçünde de  iç/dış hava klepe motoru arızalanmıştı. Sebebi ise; Motorun ucunda helezon pirinçten bir dişli var, bu dişli yine helisel başka bir plastik dişliyi çeviriyor. Bu helisel dişli de başka bir dişli ve kol vasıtasıyla klepeye kumanda ediyor. Kontağı her çevirdiğimizde klimayı açmasak dahi bu motora elektrik gidiyor (devamlı değil belli bir süre) eğer bu kol veya helisel dişli kırıksa kontağı her çevirdiğimizde belli bir süre motoun dönme sesini duyuyoruz sonra motor duruyor.
     Şimdi bunun tamirine geçelim. Motorun kendisi iki kablolu ve yaklaşık 75 Ytl. civarında idi. Motoru değiştirsek bile yine klepe kolunu veya dişliyi kıracaktır. Bunun engellemk için motora seri olarak 5 W. 61 ohm'luk bir direnç takıyoruz. Bu direnç motorun çalışmasını ve kola kumanda etmesini engellemiyor fakat motorun güçlü gelerek dişliyi veya kolu kırmasını önlüyor.
     Piyasada bir de üç uçlu motor var (şase müşterek devir yön kabloları ayrı) bu motor ucuz 18 Ytl. civarındaydı. (Ben yaklaşık 2004 yılında o fiyata almıştım) bu motoru bizim arabalara uyarlamak için 4 adet diyotu köprü bağlayarak bizim arabalara takabiliriz. Benim arabada hava klepesi bu şekilde çalısyor ve herhangi bir sorun yok. 
View My Video
1. Arsızlığa cesaret, zinaya aşk dediler! Bir neslin ahlakını böyle yediler.
2. Medeniyet Dediğin Açmaksa Bedeni, Demek ki Hayvanlar Bizden de Medeni.

 

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19387
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
hacı kardeşim teşekkürler..

sağolsun @mmengi bana kendi tasarımı olan elektronik devre yaptı ve motor kapağı kapatınca otomatik olarak devreden akımı kesiyor.. ;)

elimde resimler var ama hazırlayamadım daha.. :)
Volkswagen California


Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15282
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Bende ilk kontağı açınca torpidonun oralardan bir motor sesi geliyor ve susuyor sanırım bu motorun sesi  :ok:

Çevrimdışı Alper Yılmaz

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 208
arkadaşlar bu motoru nasıl söküyorsunuz yeri baya dar tornavida falan girmiyor acil cevap verebilen olursa sevinirim söktüm öyle duruyor toplamadan bir çözüm bulunursa tamir etmeyi düşünüyorum :)

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2411
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
bndede böyle kırık söktüm..suan yeni motor bakacağım,bulursam mmengi abiden devre isteyeceğim  :s16:


Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2411
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
motoru aldım çıkma italyan dedi çıkmacı 50 ytl .. orjinal sıfır 235-325ytl 2 yerde sordum..

ve iyiki kendi motorum olmamış elektronik devresi demekki bozuktu pimli yaptım gene kırdı çok güçlü ve 10-15 sn sonra duruyor kaset bantı gibi sesi var yenisi hiç durmuyor zorlayınca tutunca duruyor..demekki eskisinin devreside yandı :(

yanma sebebide tahminim akü aktarmalarında oluşan fazla voltaj kontağı açınca ona elektrik gidiyor fazla geliyor die tahmin ediyorum yanılabilirimde ;) ..

@mmengi abiden devre istiyorum tabi mümkünse yeni motorda yanmasın  :yardım:  :yardım:



Çevrimdışı Alper Yılmaz

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 208
arkadaşım nasıl söktün cok dar bir yerde ben sökemedim kapagı bir şekilde sabitleyip bıraktım dediğim mgibi motoru sökemiyorum bir türlü vida yerlerin de tornavida ile calışılmıyor nasıl söktüğünü anlatırmısın rica etsem..

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2411
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
arkadaşım nasıl söktün cok dar bir yerde ben sökemedim kapagı bir şekilde sabitleyip bıraktım dediğim mgibi motoru sökemiyorum bir türlü vida yerlerin de tornavida ile calışılmıyor nasıl söktüğünü anlatırmısın rica etsem..

abi italyan sitesindeki gibi tornavidayı 90 derece büktüm yawaş yawaş söktüm ve arkada çamurluğun orda kalan tarafta 2 vida var birini söktüm diğerini kırarak çıkarttım ve motorda bozukmuş yenisini aldım çıkma şimdi takmasıda zor olacak gibi ;)

Çevrimdışı Hacı Aslıyüce

  • Hacı ASLIYÜCE
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1468
  • hasliyuce@mynet.com
    • ASLIYUCE - 1998 Tempra 1,6ie SLX ACS/ABS KUM GRİ
  • *Adı soyadı : Hacı ASLIYÜCE
  • *Meslek: Elektronikçi/Tamirci/Çiftçi/Emekli
  • *Yaş: 49
  • *Şehir: KAYSERİ/Melikgazi
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Kum Gri (ABS/ACS/AIRBAG/İç ve Dış Isı Göstergesi)
  • Lpg Markası : Landi Renzo
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: Benzin
arkadaşım nasıl söktün cok dar bir yerde ben sökemedim kapagı bir şekilde sabitleyip bıraktım dediğim mgibi motoru sökemiyorum bir türlü vida yerlerin de tornavida ile calışılmıyor nasıl söktüğünü anlatırmısın rica etsem..

abi italyan sitesindeki gibi tornavidayı 90 derece büktüm yawaş yawaş söktüm ve arkada çamurluğun orda kalan tarafta 2 vida var birini söktüm diğerini kırarak çıkarttım ve motorda bozukmuş yenisini aldım çıkma şimdi takmasıda zor olacak gibi ;)

Tipolarda sökmei kolay fakat Tempra larda çok zor ben bir vidasını söküp sonra zorlama ile kırarak çıkardım yeni motoru takınca  yerine o bir vidayıda takıp kalan bölümü jaonla yapıştırdım ancak böyle motaj yapabildim diğer iki vida maalesef sökülmüyor.
View My Video
1. Arsızlığa cesaret, zinaya aşk dediler! Bir neslin ahlakını böyle yediler.
2. Medeniyet Dediğin Açmaksa Bedeni, Demek ki Hayvanlar Bizden de Medeni.

 

Çevrimdışı AcMpi

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4422
  • Emekli Moderatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: AKSARAY
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
güne kötü başladım ;(, moralim bozuldu ;(( . kalorüferi dışardan hava alması için yönlendirdiğimde, kapak çalışıyor dışardan hava almaya başlıor(yada ben öyle zannediyorum), sonra takkk diye bi ses geliyo tekrar içerden hava alıyo. bu olay sürekli devam ediyor.  içerden hava alırken hiçbir ses problem yok. motor mu bozuk? kapak mı dondu. başka bişi mi oldu acep ;(
« Son Düzenleme: 31.Ara.2008 08:17:42 Gönderen: acmpi »

imparatore

  • Ziyaretçi
arkadaşlar ben de dün bu konuyu okumadan torpidoyu söktüm ve motora baktım benim sorunum kalorifer motoru ses yapıyor çalışınca oyüzden sökmüştüm bi bakıyım belki bişiler yapabilirim dedim. kaloriferi açınca her konumda gıcır gıcır diye ses yapıyor. açınca baktım ki benim de hava giriş kapağı motoru çalışmıyor o bahsedilen plastik kol da yok ayrıca da boşta takılmamış bi sürü soket var hangisi nedir hiç bilmiyorum ama kontağı açınca veya hava giriş kapak düğmesini açıp kapattığımda ordan hiç ses gelmiyor. o kısımda hangi soketler mevcut hangisi ne işe yarıyor ???

imparatore

  • Ziyaretçi
ben o motoru sökerim tamam tamir de ederim ama direç bağlama işi beni aşar ben en iyisi açık veya kapalı konumda sabitleyip fişi de çekeyim diyorum :) peki hava girişi açık mı kapalı mı sabitleyim sizce??

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19387
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
ben o motoru sökerim tamam tamir de ederim ama direç bağlama işi beni aşar ben en iyisi açık veya kapalı konumda sabitleyip fişi de çekeyim diyorum :) peki hava girişi açık mı kapalı mı sabitleyim sizce??

kısın iç yazın dış konum iyidir..bence.. ;)
Volkswagen California


imparatore

  • Ziyaretçi
yazın da klima olayı var ama ;)

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15282
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
yazın da klima olayı var ama ;)
Sen şimdilik yazı karıştırma abi kapalı konumda gez yaz ola hayır ola  :)

imparatore

  • Ziyaretçi
tamam hakanım :) ben kapalı konumda sabitliyorum sağolasınız

Çevrimdışı AcMpi

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4422
  • Emekli Moderatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: AKSARAY
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
bende içerisi buğu yapıyor diye dışardan hava alıcak şekilde sabitledim. tek kötü yanı eskişehirden ankaraya gelirken sürekli kar yağıyordu ve hava deliklerinin hepsi kar ve buzdan dolayı tıkandı hava alamadı. sorunu alkol sıkarak hallettim :ok:

beytu73

  • Ziyaretçi
Ynt: Dış hava giriş kapağı motoru arızası ( klimalı model )
« Yanıtla #42 : 08.Şub.2009 22:37:52 »
önce slm arkadaşlar ben fomdaki resimleri göremiyorum neden acaba

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Dış hava giriş kapağı motoru arızası ( klimalı model )
« Yanıtla #43 : 08.Şub.2009 23:27:23 »
önce slm arkadaşlar ben fomdaki resimleri göremiyorum neden acaba
resimlerin linkleri sağlam, bir daha dene bakalım  ;) ;)

Çevrimdışı Ömer Muluk

  • Ömer
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1438
  • Eski tipocu
    • ERZBEY - 1999 TİPO 1.6 SLX İE / ÇELİK GRİ
  • *Adı soyadı : Ömer Muluk
  • *Meslek: Sağlık Teknikeri
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Antalya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: LPG
son zamanlarda yüksek hızda seyahat ederken kalorifer kapalıda olsa hafiften hava üfürüyodu. biraz araştırmadan sonra sorunu buldum. dış hava kapağını yönlendiren motordaymış. zar zor bir vidasını kırarak söktüm, motorun yeri çok dar ne el giriyo nede vida giriyor.
yeni bir motor aldım (parçacı "servo motor" diyodu) üç kablolu, çıkan bozuk motor iki kablolu, burada iki kablolu bulamadım mecburen uydurabilirim belki diye üç kablolu aldım. akşam her iki motoru açtım. içinde motor ve dişliler var, bozuk parçada motor kısmı sağlamdı dişlinin biri kırılmıştı. yeni parçanın motoruna bağlı elektronik devre vardı ve üç kabloluydu. eski parçanın motorunu yeni parçaya monte ettim. sonra fişini takıp denedim her iki yöne dönüyor, sorunsuz çalışıyordu. biraz karışık oldu, iş bitiminde resimleri ekleyince daha açıklayıcı olur sanırım
şimdi motoru yerine monte edicem ama vidaları nasıl takıcağımı düşünüp duruyorum  ;((

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19387
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
son zamanlarda yüksek hızda seyahat ederken kalorifer kapalıda olsa hafiften hava üfürüyodu. biraz araştırmadan sonra sorunu buldum. dış hava kapağını yönlendiren motordaymış. zar zor bir vidasını kırarak söktüm, motorun yeri çok dar ne el giriyo nede vida giriyor.
yeni bir motor aldım (parçacı "servo motor" diyodu) üç kablolu, çıkan bozuk motor iki kablolu, burada iki kablolu bulamadım mecburen uydurabilirim belki diye üç kablolu aldım. akşam her iki motoru açtım. içinde motor ve dişliler var, bozuk parçada motor kısmı sağlamdı dişlinin biri kırılmıştı. yeni parçanın motoruna bağlı elektronik devre vardı ve üç kabloluydu. eski parçanın motorunu yeni parçaya monte ettim. sonra fişini takıp denedim her iki yöne dönüyor, sorunsuz çalışıyordu. biraz karışık oldu, iş bitiminde resimleri ekleyince daha açıklayıcı olur sanırım
şimdi motoru yerine monte edicem ama vidaları nasıl takıcağımı düşünüp duruyorum  ;((

ellerine sağlık..motor fiyatı nedir.. :s20:
Volkswagen California


Çevrimdışı Osman Aktı

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 300
    • MED CEZİR - 1998 TİPO 1.6 SX / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : osman
  • *Meslek: elektrik teknisyeni
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Kütahya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
son zamanlarda yüksek hızda seyahat ederken kalorifer kapalıda olsa hafiften hava üfürüyodu. biraz araştırmadan sonra sorunu buldum. dış hava kapağını yönlendiren motordaymış. zar zor bir vidasını kırarak söktüm, motorun yeri çok dar ne el giriyo nede vida giriyor.
yeni bir motor aldım (parçacı "servo motor" diyodu) üç kablolu, çıkan bozuk motor iki kablolu, burada iki kablolu bulamadım mecburen uydurabilirim belki diye üç kablolu aldım. akşam her iki motoru açtım. içinde motor ve dişliler var, bozuk parçada motor kısmı sağlamdı dişlinin biri kırılmıştı. yeni parçanın motoruna bağlı elektronik devre vardı ve üç kabloluydu. eski parçanın motorunu yeni parçaya monte ettim. sonra fişini takıp denedim her iki yöne dönüyor, sorunsuz çalışıyordu. biraz karışık oldu, iş bitiminde resimleri ekleyince daha açıklayıcı olur sanırım
şimdi motoru yerine monte edicem ama vidaları nasıl takıcağımı düşünüp duruyorum  ;((
güle güle kullan hocam,resimleri bekliyoruz :ok:

Çevrimdışı Ömer Muluk

  • Ömer
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1438
  • Eski tipocu
    • ERZBEY - 1999 TİPO 1.6 SLX İE / ÇELİK GRİ
  • *Adı soyadı : Ömer Muluk
  • *Meslek: Sağlık Teknikeri
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Antalya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: LPG
motorun fiyatı 35tl...  motoru 3 vida tutuyor. birini sökmesi kolay, biride çok uğraştırdı ama üçüncüyü çıkaramadım. motoru tutan yerden kırmak zorunda kaldım. şimdi yeni aldığım motorun nasıl takarım diye düşünüyorum  :s20: bakıcaz artık bi çaresine
 :S:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19387
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Volkswagen California