Gönderen Konu: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi  (Okunma sayısı 12883 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« : 08.Mar.2008 23:03:17 »
TEMPRA SXA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi

BURALARDA SOĞUKLAR BASLADI.ARACIMA KIŞ BAKIMI YAPARKEN ANTİFİRİZ KOYDUM.ANTİFİRİZ KOYDUKTAN SONRA ARACIM SU EKSİLTMEYE BASLADI.SEBEBİNİ ARARKEN KALORİFER MUSLUĞUNDAN KAÇIRDIĞINI FARK ETTİM.UZUN ZAMANDIR ARACIMIN KALORİFERİ SOĞUK POZİSYONDA İDİ.SOĞUK HAVALAR İLE BERABER KALORİFERİ SICAK POZİSYONA GEÇİRİNCE ANTİRİRİZİNDE ETKİSİ İLE KİREÇ PAS ÇÖZÜLMELERİ OLMUŞ,KALORİFER RADYATÖRÜ İLE MUSLUK ARASINDAKİ CONTA SERTLEŞMİŞ VE MUSLUK BORUSU İNCE BİR SEKİLDE ÇATLAMIŞ.BU NEDENLE DE SU KAÇIRMAYA BASLAMIŞ.

ÇÖZÜM İSE  KALORİFER MUSLUĞUNU DEĞİŞTİRMEK...

BU ARADA NORMALDE ORTA KONSOLUN SÖKÜLMESİNE GEREK YOK...AMA BEN MERAKTAN SÖKTÜM...:ok:

..........:::::MALİYET:::::..........

1 ADET KALORİFER MUSLUĞU------: 17,50 YTL (MAKO-KALE MARKA /ORJİNAL)
İŞÇİLİK-------------------------------: BEDAVA ( KENDİM SÖKÜP TAKTIM) :ok:











« Son Düzenleme: 30.Eki.2008 11:49:07 Gönderen: mavis717 »
Volkswagen California


Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #1 : 08.Mar.2008 23:14:27 »
:teşekkür: kanka  :ok:
« Son Düzenleme: 08.Mar.2008 23:16:42 Gönderen: sense__7373 »

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #2 : 09.Mar.2008 14:35:18 »
teşekkür ederim kanka.. ;) ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı Engin Tekay

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 376
  • sağlık olsun
  • *Adı soyadı : engin tekay
  • *Meslek: inşaat mühendisi
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Lpg Markası : brc
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #3 : 27.Mar.2008 03:39:38 »
eline saglık abi  :teşekkür:
ENCRYPTEDCODE

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #4 : 28.Mar.2008 22:04:20 »
eline saglık abi  :teşekkür:

teşekkür ederim... ;) ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı sadık ablak

  • TURBO
  • ******
  • İleti: 6675
  • sadık /ankara -30
  • *Adı soyadı : SADIK
  • *Meslek: SMMM ADAYI
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #5 : 03.Nis.2008 14:57:12 »
kanka teşekkürü biraz geç ediytorum kusura bakma ellerine sağlık :hey:
LÜTFEN FORUM KURALLARINI OKUYUNUZ

FORUM KURALLARI

horozkentli_96_sx1.6

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #6 : 03.Nis.2008 16:57:48 »
valla çok uğraştırmış seni galiba. dağıtmışsın ortalığı baya.ama uğraştığına değmiş. eline koluna sağlık.... bu arada benim kalorifer ısıtmıyo. radyatörün şişlenmesi gerekiyo galiba. motor sıcaklığı 90 derece olduğundan ancak bi ılık hava üflüyo o kadar. önümüz yaz olduğu için şimdilik oraya dokunmamayı düşünüyorum. inşallah yaz sonu gibi yaptırırım. kalorifer radyatörü kaç lira civarında bi bilginiz varmı. bi de bazı kal. radyatörleri plastik oluyomuş galiba............

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #7 : 03.Nis.2008 18:33:39 »
kardeşim bizim kalorifer petekleri kale marka oluyor musluklu almanı tavsiye ederim, fiyat ta tahmin üzeri 100 ytl civarı olması lazım ;) ;) ;)

Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #8 : 03.Nis.2008 19:54:52 »
teşekkürler mesut kardeş.
çok kıymetli bilgiler.
bende geçen yaz değiştirmiştim.
kale marka ve aynen 100 ytl civarıydı.
Tempra Tipo Club Türkiye

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #9 : 03.Nis.2008 20:02:51 »
teşekkürler arkadaslar...

kanka teşekkürü sen edersin biliyorum..eray kardeşim bildiğim kadarı ile biizim kalorifer radyatörü şişlenmiyor..yenisini al..ama önce sistemin havasını al...
eğer hava varsa sistemin ısıtmaz.. ;) ;)
Volkswagen California


horozkentli_96_sx1.6

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #10 : 04.Nis.2008 23:49:13 »
teşekkürler arkadaslar...

kanka teşekkürü sen edersin biliyorum..eray kardeşim bildiğim kadarı ile biizim kalorifer radyatörü şişlenmiyor..yenisini al..ama önce sistemin havasını al...
eğer hava varsa sistemin ısıtmaz.. ;) ;)
peki hava olduğunu nasıl anlayabiliriz. rolantide çalışırken su sesi geliyo peteğin ordan. gaza basınca biraz daha şiddetlenip sonra yok oluyo ses. bu su sesi (şırıl şırıl bi ses) hava olduğunu mu gösteriyor. eğer hava varsa nasıl alabirim havasını peteğin.....

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #11 : 05.Nis.2008 00:13:02 »
evet sırıltı ve su sesi varsa hava vardır..havayı motor soğukken alırsan daha iyi olur...linkte ayrntı mevcut.. :ok: :ok:

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=447.0
« Son Düzenleme: 06.Nis.2008 23:59:36 Gönderen: mavis717 »
Volkswagen California


Çevrimdışı mmengi

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 355
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #12 : 05.Nis.2008 03:58:45 »
Bende bir şey ekleyim standart dijital olmayan klimalı araçlarında musluğu bununla aynı. Musluk montajında son resimde görülen müslüğün radyatöre alın alına bağlandığı noktada bir oring conta var fakat bu çok zayıf bir conta ben bunu sıvı silikon conta ile güçlendirmeme rağmen 5000 devir üstünde su kaçırdığını gördüm. Bundan dolayı ordaki oring conta yerine komple o baklava şekilli alnı kapatacak şekilde şamlelden bir conta kestim delik yerlerini açıp iki tarafına sıvı silikon conta sürerek musluğu monte ettim şimdi 6400 devirde bile kaçırmıyor.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #13 : 05.Nis.2008 09:44:18 »
Bende bir şey ekleyim standart dijital olmayan klimalı araçlarında musluğu bununla aynı. Musluk montajında son resimde görülen müslüğün radyatöre alın alına bağlandığı noktada bir oring conta var fakat bu çok zayıf bir conta ben bunu sıvı silikon conta ile güçlendirmeme rağmen 5000 devir üstünde su kaçırdığını gördüm. Bundan dolayı ordaki oring conta yerine komple o baklava şekilli alnı kapatacak şekilde şamlelden bir conta kestim delik yerlerini açıp iki tarafına sıvı silikon conta sürerek musluğu monte ettim şimdi 6400 devirde bile kaçırmıyor.
teşekkürler kardeşim verdiğin bilgiler için  :ok: :ok: :ok:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #14 : 05.Nis.2008 09:51:37 »
Bende bir şey ekleyim standart dijital olmayan klimalı araçlarında musluğu bununla aynı. Musluk montajında son resimde görülen müslüğün radyatöre alın alına bağlandığı noktada bir oring conta var fakat bu çok zayıf bir conta ben bunu sıvı silikon conta ile güçlendirmeme rağmen 5000 devir üstünde su kaçırdığını gördüm. Bundan dolayı ordaki oring conta yerine komple o baklava şekilli alnı kapatacak şekilde şamlelden bir conta kestim delik yerlerini açıp iki tarafına sıvı silikon conta sürerek musluğu monte ettim şimdi 6400 devirde bile kaçırmıyor.

kardeşim çok iyi konuya değinmişsin..bende bastan conta ile uğrastım..conta yumusak ama özelliğini kaybetmiş.sıktıkça yayılıyor.tam sızdırmazlık sağlamıyor.sıvı conta da işe yaramadı  ;(
sonra musluğun kenarınında çatlak olduğunu farkettim..komple değiştirdim..şimdi sorun yok güzel.. :ok: :ok: :ok:
Volkswagen California


horozkentli_96_sx1.6

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #15 : 06.Nis.2008 18:35:04 »
evet sırıltı ve su sesi varsa hava vardır..havayı motor soğukken alırsan daha iyi olur...linkte ayrntı mevcut.. :ok: :ok:

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=447.0
bu link 13 nisandaki ankaradaki buluşmayla ilgili :s20:. bi yanlışlık oldu galiba. bekliyorum yeni linki................ ;)
« Son Düzenleme: 06.Nis.2008 23:59:50 Gönderen: mavis717 »

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #16 : 07.Nis.2008 00:00:21 »
eray kardeşim kusura bakma... ;(

link düzeltildi..

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=447.0
Volkswagen California


horozkentli_96_sx1.6

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #17 : 07.Nis.2008 16:46:41 »
eray kardeşim kusura bakma... ;(

link düzeltildi..

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=447.0
teşekürler. bakalım bi havasını almaya calışayım, olmazsa eğer bi tamirci yüzü görecek mecburen...

elbistannet

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #18 : 09.Kas.2008 14:03:20 »
emeğine sağlık fakat bunun bir benzeri sorun da bende oluştu. fakat bendeki daha da cins. muslukla birlikte havayı açan kelebek kırık. tamiri veya paşça bulmak mümkün mü? benim burdaki sanayide bulamadım. yardımcı olursanız çok sevinirim. acil yardım önümüz kış...............

illegalizer

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #19 : 09.Kas.2008 14:18:46 »


konsol kısmını nasıl söktün ya :) bizede öğret ustam full sökmeliyim ...

coolbuster

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #20 : 08.Oca.2010 14:10:22 »
valla isterse iki günümü alsın ugrasıp değiştirecem kalorifer radyatörünü ve musluğunu... ustaya çok gıcık oldum 175 tl sadece işçilik istedi. usta olanlara hakaret gibi oldu ama neyse artık.

Ansaid.zayyy

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #21 : 08.Oca.2010 16:52:18 »
elıne saglık cok gusel hazırlamıssın
mavıs 717 senın resımden kestım ama benım fotoyu sılmısım o anda mecbur kaldım :D

neyse soruna gelelım arkadaslar benım bu parcada acma kapama kısmı ve sıcak soguk kısmı calısmıyor
bende cıkmasını aldım elektrıkcı bı arkadasa sordum ben daha once bı tane denedım yapamadım dedı
malıyetı ucuza getırmek ıstedım belkı de ondan ole soledı neyse bu parcayı degıstıren veya degıstırmesını bılen varsa yardımcı olabılır mı acaba (resımlı olursa cok sevınırım daha once o kısmı hıc sokmedım)
sımdıden tesekkurler.


Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15278
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #22 : 08.Oca.2010 16:55:06 »
elıne saglık cok gusel hazırlamıssın
mavıs 717 senın resımden kestım ama benım fotoyu sılmısım o anda mecbur kaldım :D

neyse soruna gelelım arkadaslar benım bu parcada acma kapama kısmı ve sıcak soguk kısmı calısmıyor
bende cıkmasını aldım elektrıkcı bı arkadasa sordum ben daha once bı tane denedım yapamadım dedı
malıyetı ucuza getırmek ıstedım belkı de ondan ole soledı neyse bu parcayı degıstıren veya degıstırmesını bılen varsa yardımcı olabılır mı acaba (resımlı olursa cok sevınırım daha once o kısmı hıc sokmedım)
sımdıden tesekkurler.



Üstad konu kalorifer musluğu değişimi.
Yanlış yere mesaj yazmışsınız ;)

Ansaid.zayyy

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #23 : 09.Oca.2010 14:35:59 »
pardon parcayı gorunce dayanamadım nereye yazmam gerklı yonlendırırsen sevınırım tesekkurler uyarın ıcın :D

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: TEMPRA KALORİFER MUSLUĞU DEĞİŞİMi
« Yanıtla #24 : 05.May.2011 20:43:10 »
yıl 2011 tempra gitti yerine tipo geldi.. :sırıtan:

Kalorifer Musluğu yine pert oldu.. :hiii:

1, viteste yüksek devirde 2, vitese atacakken aniden arac içine sağ ayağımın üzerine sıcak su boşaldı..Kalorifer musluğum çatlamış 2 ye ayrılmış.Yol kenarında durdum. Motordan kalorifer peteğine giden hortumları çıkardım.Motor sıcak su çıkşlarını tek hortum ile birbirine bağladım.Böylece içeri su girişini kestim. Suyun devirdaimi sağlandıktan ve içeri su akması kesildikten sonra eksik suyu tamamlayıp yola devam ettim.. Bu gün kalorifer peteğini söktüm. Yenisi yolda gelince montaj yapacağım.

Kalorifer peteğine bağlanan hortumlar




Sökülmüş Kalorifer Peteği ve Yuvası







Klima peteği Evaparatör



Çatlayan Kalorifer Musluğu



Kalorifer Musluğunun İç Yapısı





yeni kalorifer peteğinin montajı yapıldı



« Son Düzenleme: 07.May.2011 20:28:52 Gönderen: mavis717 »
Volkswagen California