Gönderen Konu: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V  (Okunma sayısı 8264 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Eğer aracınız sebepsiz yere çok yakıyorsa,
- eksozdan siyah duman geliyorsa,
- çiğ atma dediğimiz olay başınıza geliyorsa büyük ihtimalle lamda sensörünüzde bir sorun vardır.
- Ayrıca eğer kötü yakıt sebebi ile motorunuz bir süre teklemeli patlamalı çalışmışsa lamdanız kurum kaplamış ve çalışamaz hale gelmiştir.
- Benim başıma gelen gibi enjektörleriniz işemişse ve motora yakabileceğinden çok daha fazla yakıt girmişse lamdanız yine kurum kaplamış ve iş göremez hale gelmiştir.
- endüksiyon bobininiz yeterli akım üretememişse silidirlerdeki yakıt iyi yanmamış ve yine lamdanız kurum bağlamıştır Vel hasıl aracınızın yakıtında, ateşleme sisteminde veya yakıt sisteminde bir bozukluk lamdanızı kurumla kaplar ve sebebsiz yakıt yüksekliğine neden olur.
Lamda kurumla kaplandığından eksoz gazlarını okuyamaz ve sanır ki, motor zayıf karışımla yanıyor ve yakıtı yükseltmesi için EKU' ye habire komut gönderir. Enjeksiyon süreleri yükselir de yükselir. Bu da aşırı yakıta neden olur.

Eğer benim gibi bir şehirde yaşıyorsanız hiç bir usta arabanızda lamda sensörün olduğunu düşünmez ve motordaki her parçayı sırayla sökmeye, değiştirmeye başlar ve yığınla masraf ettirdikten sonra da "bu arabalar sorunlu, böyle bineceksin" der.
Bu dediklerim başıma geldi ve işte yapılması gerekenler. Fotolar ekleniyor;

Öncelikle lamda sensörü kablosu iyi durumda mı? Soketlerde temasssızlık var mı? İşaretli soket kontrol ediliyor, eksoza takılı olan sensöre kadar gidiyor mu? Kopma kontak vs. var mı bakılıyor. Soket sökülüp takılarak aracın çalışması değişiyor mu bakılır? Değişiyorsa kablo tamamdır. Sıra geldi lamda kurum bağlamış mı?



Arabayı işte böyle kaldırıyoruz çünkü altına girecek. Aman dikkat, arac siz altındayken üstünüze düşerse kesinlikle ezilirsiniz. Arabanın tamamen sağlam durduğundan emin değilseniz asla ve asla altına girmeyin.



Lamda işte burada takılı. yanlış hatırlamıyorsam 14-15 anahtarla sensör yerinden çıkarılır. Çıkarırken epeyce etrafından çevirmek gerekir ki, bu da kabloların kırılması neticesi verebilir. O yüzden üstteki kabloların kırılmadan dönebilecek kadar bir mesafesi olduğuna dikkat edin.



İşte benim sensör. Enjektörümün işemesi neticesinde yanmadan atılan benzin sebebiyle ve takılması unutulan manifaold basınç kablosu nedeyiyle araç sürekli siyah duman ve çiğ benzin atıyordu. Sensörün yüzeyi kurum bağlamış ve üzerindeki delikler tıkanmaya doğru gidiyor ve Allah bilir deliklerin içi nasıldır. Daha önce de sökmüştüm ve normalde hafif bir islenme olur ama bu kurumlaşmış.



Bolca antipas sıkarak sensörü temizliyoruz. Uzunca bir müddet, tazyikli antipas sıkıp sıkıp kağıt mendille temizliyoruz, imkan varsa hava tutuyoruz ki, deliklerdeki kurum tamamen temizlensin.
Temzlendikten sonra işte böyle oluyor.




Açarken yaptığımız gibi yerine takıyoruz. Ben kablo dibini bantlayarak yerine taktım çünkü bu bölge bolca taş, çakıl, çalı vs. yiyor, ki kablo kolayca kopmasın. Bantın ısıya dayanıklı elektrikçi bantı olması gerek.
Yine de düzelmemişse, sensörünüzle vedalaşma vaktiniz muhtemelen gelmiştir.



« Son Düzenleme: 10.Nis.2012 01:22:34 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Yasin Karaköse

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4003
  • Vorsprung Durch Technik
  • *Adı soyadı : Yasin
  • *Meslek: Bilgiişlem
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Audi
  • Araç Modeli: A3
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #1 : 19.Ara.2011 15:28:15 »
Tecrübeyle edinilmiş bilgi gerçekten farklı oluyor. Paylaşım için teşekkürler.  :bravo:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #2 : 19.Ara.2011 17:33:21 »
Teşekkürler Hüseyin bey .. Elinize sağlık..

Marea için daha önce Lambda sensörü temizlemesi konuda eklenmişti.. ;) konu ile ilgili benzer resimlere bakmak isteyenler linkten bakabiliriler

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=8954.0
Volkswagen California


Çevrimdışı Eren Göktaş

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2705
  • The best or nothing 'forever-benz'
  • *Adı soyadı : Eren
  • *Meslek: ElectronicMan
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Karaman-Konya arası
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: yeşil
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #3 : 19.Ara.2011 17:56:48 »
Elinize sağlık güzel çalışma olmuş abi   :bravo:
Mercedes-Benz 'The best or Nothing'

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #4 : 19.Ara.2011 18:50:03 »
paylaşım için teşekkürler  ;) :ok: :ok:

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #5 : 19.Ara.2011 21:09:56 »
Eline sağlık,paylaşım için teşekkürler...  :ok:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Emre Aygüler

  • {emreciq}
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1148
  • Yan Yan
  • *Adı soyadı : Emre
  • *Meslek: Borusan Ro/Ro Parking
  • *Yaş: 21
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #6 : 19.Ara.2011 23:51:27 »
Güzel çalışma eline sağlık hüseyin abi
█║▌│█│║▌║││█║▌ ║
© σяιgιиαℓ ρяσfiℓє  ®

Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #7 : 20.Ara.2011 00:00:08 »
Eline sağlık güzel çalışma  :bravo:  3. resimde görülen bantlamayı elektrik bantıyla yapmayıp eriyen bantlar veya  makoron benzeri birşeyle yapılsa daha sağlıklı olurdu  :ok: :ok:




Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #8 : 20.Ara.2011 10:02:34 »
Eline sağlık güzel çalışma  :bravo:  3. resimde görülen bantlamayı elektrik bantıyla yapmayıp eriyen bantlar veya  makoron benzeri birşeyle yapılsa daha sağlıklı olurdu  :ok: :ok:
???
Pardon, Yanlış anlamışım. Elimdeki tek bant seçeneği buydu. Öteki saydıklarına ulaşma şansım pek yok. Ama bu da iş görmüş gibi görnüyor. Uzun zamandır böyle ve hala deforme olmamış. İlave için teşekkürler.
« Son Düzenleme: 20.Ara.2011 12:08:34 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Oğuzhan Coşkun

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 49
  • 34 Th 0971 ;)
  • *Adı soyadı : Oğuzhan
  • *Meslek: öğrenci
  • *Yaş: 18
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Lavota
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #9 : 20.Ara.2011 20:10:36 »
Elinize Sağlık Güzel Çalışma Olmuş.
Sarışının Adı Esmerin Tadı Vereceksin Tipoya Aragazı

Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #10 : 20.Ara.2011 21:12:45 »
???
Pardon, Yanlış anlamışım. Elimdeki tek bant seçeneği buydu. Öteki saydıklarına ulaşma şansım pek yok. Ama bu da iş görmüş gibi görnüyor. Uzun zamandır böyle ve hala deforme olmamış. İlave için teşekkürler.
Güzel bir çalışma ve bir hayli zor bu kadar uğraşmışken daha sağlam izolasyon yapmaya değer diye düşündüğümden yazdım imkan oysa tabiki yapılacak bişey yok ama kullanılan elektrik bandı yüksek ısılara ve toz çamur vb şeylerde hemen deforme olur çokta sağlıklı olmaz  ;)

http://www.borenerji.com/urun_detay.aspx?urun_id=15

Linkte görülen bandı biz kendi işimizde kullanıyoruz ömürlük oluyor adeta  ;) ;)




Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #11 : 20.Ara.2011 22:16:35 »
Güzel bir çalışma ve bir hayli zor bu kadar uğraşmışken daha sağlam izolasyon yapmaya değer diye düşündüğümden yazdım imkan oysa tabiki yapılacak bişey yok ama kullanılan elektrik bandı yüksek ısılara ve toz çamur vb şeylerde hemen deforme olur çokta sağlıklı olmaz  ;)

http://www.borenerji.com/urun_detay.aspx?urun_id=15

Linkte görülen bandı biz kendi işimizde kullanıyoruz ömürlük oluyor adeta  ;) ;)
Evet uzun süre aradığım şey bu bant ama bulamamıştım. Gerçi elektrikçi bandı da 200 deceye yakın yüksek ısıya dayanıyor ama yine de zayıf. Bizim arabada krank sensörü de çok ortada. Onun da etrafını bantladım ama elektrikçi bandı çok zayıf kalıyor. Bulursam alır ve yeniden muamele yaparız.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

GURKAN İDUG

  • Ziyaretçi
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #12 : 21.Ara.2011 07:18:23 »
paylaşım için teşekkür ederim...

Çevrimdışı Emre Erdogmus

  • Geri vites
  • İleti: 23
  • *Adı soyadı : Emre
  • *Meslek: Otomobil yan sanayii İmalat
  • *Yaş: 38
  • *Şehir: İzmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: Elektrik Kırmızı
  • Lpg Markası : Aldesa
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #13 : 21.Ara.2011 07:51:58 »
elinize sağlık çok yararlı oldu. teşekkürler

zafer karagoz

  • Ziyaretçi
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #14 : 25.Ara.2011 13:35:13 »
Güzel çalışma eline sağlık

Çevrimdışı İsmail Sinkil

  • MAVİŞ TİPOM
  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 60
  • *Adı soyadı : ismail
  • *Meslek: hastane bilgiişlem personeli
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: DENİZLİ
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie
  • Araç Rengi: GÖK MAVİ
  • Lpg Markası : LAVATO
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #15 : 13.Oca.2012 16:35:38 »
güzel çalışma eline sağlık

Çevrimdışı İsmail Sinkil

  • MAVİŞ TİPOM
  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 60
  • *Adı soyadı : ismail
  • *Meslek: hastane bilgiişlem personeli
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: DENİZLİ
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie
  • Araç Rengi: GÖK MAVİ
  • Lpg Markası : LAVATO
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #16 : 13.Oca.2012 16:37:40 »
bant yerine lamda sensörüne kadar demir spiler 30 cm civarında monte edilir kaployuda içinden geçirdin mi yeterli olur

Çevrimdışı Yaman Furkan

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1745
    • Yaman's Garaj
  • *Adı soyadı : YaMaN
  • *Meslek: Tekniker
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: turuncu
  • Lpg Markası : yohh
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #17 : 13.Oca.2012 18:19:18 »
helal.. :bravo:

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16v
« Yanıtla #18 : 17.Oca.2012 18:04:30 »
Bugün 2.0 Tipo nun lambda sensörünü temizlemek için sanayiye gittik,aracı kanala çektik saatlerce uğraştık pas sökücü ile vsvs ama lambdayı sökemedik,birde ekzozcuya gösterelim diye gittik usta ısıtarak sökmeye çalıştı,daha önce sensör takılırken zaten diş atlamış ama yinede o şekilde takmışlar..O yüzden sökülüp yerine takılması için,ekzozda lambda sensörünün olduğu ekzoz borusunun giriş kısmı vidalardan çıkış kısmıda kesilerek o bölüm araçtan ayrılıp sensör sökülecek temizlenecek tornacıdan sensöre uygun yeni somun yapılıp ekzoza tekrar montaj yapılacak...
Sensör aynı şekilde Bosh marka...


« Son Düzenleme: 30.Oca.2012 16:18:59 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16V
« Yanıtla #19 : 23.Şub.2012 23:07:15 »

selamunaleykum.
hüseyin ustam benim aracın lambda sensörünü sökmeye kalktık ama kaynak yapmış sökemedik, bizim usta da egzozdan gelen kabloyu bu işaretli yere sokete takmamış, yolda giderken yerde sürüklenenrek kablonun ucu yenmiş, soket falan kalmamış, ortada 3 tane kablo soyulmuş vaziyette duruyordu. 1i siyah 2si beyaz enkte olmak üzere 3 kablo var ve ben bunları düz bağlamak istiyorum ama kabloların 2si beyaz rasgele takarak deneyerek mi bulacagım, hiç bir usta bilmiyor bunu. değiştirme tarafındalar. ben de bunun bozuk olup olmadıgını bilmiyorum. bir türlü sökemedik. ancak egzozcu sökebilir ama yerine yenisini takmam gerekecek. sökerse zarar verecek çünkü. sesnsör takılıyken biraz daha az yakıyordu gibime geliyo. iki haftadır sensör takılı değil ve lpg yakıtı arttı. bu 3 kabloyu nasıl birleştiricem acaba?

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16V
« Yanıtla #20 : 24.Şub.2012 05:07:59 »
Anlamadım,
Kablonun Lamda sensörü tarafı mı kopmuş, yukarıdaki soket tarafı mı kopmuş? Bi foto koyabilir misin?

Şöyle yapalım, sen nerenin kopuk oldğunu gösteren bir fotosunu koy buraya. Ben de benim arabadan kablo bağlantılarına bakayım ve renklerine göre kabloların nereye bağlandığını söyleyeyim sana.

Evet, lamdanın bozuk olması yakıtı altdevirlerde 3 kat artırır.

Ayrıca kaynama bana mantıklı gelmedi, kaynamış somunları sökmek için çözücü sıvılar vs. var. Sıcakken sökmeyi deneyin, olmazsa iyice soğutun ve tekrar deneyin. İki metalin genleşme katsayıları farklıdır. Eninde sonunda gevşer.
« Son Düzenleme: 24.Şub.2012 05:09:33 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16V
« Yanıtla #21 : 24.Şub.2012 09:35:36 »
Anlamadım,
Kablonun Lamda sensörü tarafı mı kopmuş, yukarıdaki soket tarafı mı kopmuş? Bi foto koyabilir misin?

Şöyle yapalım, sen nerenin kopuk oldğunu gösteren bir fotosunu koy buraya. Ben de benim arabadan kablo bağlantılarına bakayım ve renklerine göre kabloların nereye bağlandığını söyleyeyim sana.

Evet, lamdanın bozuk olması yakıtı altdevirlerde 3 kat artırır.

Ayrıca kaynama bana mantıklı gelmedi, kaynamış somunları sökmek için çözücü sıvılar vs. var. Sıcakken sökmeyi deneyin, olmazsa iyice soğutun ve tekrar deneyin. İki metalin genleşme katsayıları farklıdır. Eninde sonunda gevşer.
Lambda sensörünün egzozdan gelen kablosunun ucundaki soket yerinden çıkmış yolda giderken ucu falan gitmiş. Bir de bu resimdeki lambda sensörünün soketi benim 1.4ie tipoya göre heralde. Ama açıklamalarda kod falan yazmıyor. Bu sensor uygun fiyata satılıyo ama benim 1.4ie tipoya göre mi bilmiyorum. Sizin bilginiz var mi Hüseyin ustam. Site bu   www.parcayedek.com/fiat-tipo-elektrik/12170-fiat-tipo-oksijen-sensoru-14-70-bg-bosch.html

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16V
« Yanıtla #22 : 24.Şub.2012 10:11:58 »
Lamdanız bozuk olmayabilir. Soket şart değil zaten. Diğer soketi de sökün atın, Çıkış kablolarını diğer kablolarla normal birbirine bağlayın, penseyle sıkın gitsin. Benzer bir aracın kablolarına bakarsanız sorun kolaylıkla hallolur. Yazık olur durduk yerde 150 tl vermeye.

Bosh'un programına baktım ama o sensör sizinkine ait görünmüyor. Sizinkinin soket farklı. Farklı bir foto koymuş olabilirler.
« Son Düzenleme: 24.Şub.2012 10:14:47 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16V
« Yanıtla #23 : 24.Şub.2012 14:31:41 »
Lamdanız bozuk olmayabilir. Soket şart değil zaten. Diğer soketi de sökün atın, Çıkış kablolarını diğer kablolarla normal birbirine bağlayın, penseyle sıkın gitsin. Benzer bir aracın kablolarına bakarsanız sorun kolaylıkla hallolur. Yazık olur durduk yerde 150 tl vermeye.

Bosh'un programına baktım ama o sensör sizinkine ait görünmüyor. Sizinkinin soket farklı. Farklı bir foto koymuş olabilirler.
O fotoyu sizden almıştım. Ama benim soket girişleri de fotodaki gibi. Zaten lambda sensörü takılıyken de yakıt fazlaydı. Şimdi biraz daha fazla haliyle. Ama hangi kabloyu hangisiyle birleştiricem onu bilmiyorum çünkü renkleri ayni sadece 1tanesi siyah renk. Diğerleri beyaz yanlış taksam ne gibi sorun olur acaba? Bir de sensörü kesin sökmem ve temizlemem gerekiyor. Ama zorlarsam egzoz borusunun kırılma ihtimali var mi? Sıcaktan zayıfladığından dolayı zorlarsam kırılır mi?

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 ie 16V
« Yanıtla #24 : 24.Şub.2012 14:38:49 »
O fotoyu sizden almıştım. Ama benim soket girişleri de fotodaki gibi. Zaten lambda sensörü takılıyken de yakıt fazlaydı. Şimdi biraz daha fazla haliyle. Ama hangi kabloyu hangisiyle birleştiricem onu bilmiyorum çünkü renkleri ayni sadece 1tanesi siyah renk. Diğerleri beyaz yanlış taksam ne gibi sorun olur acaba? Bir de sensörü kesin sökmem ve temizlemem gerekiyor. Ama zorlarsam egzoz borusunun kırılma ihtimali var mi? Sıcaktan zayıfladığından dolayı zorlarsam kırılır mi?

3 kablo varsa 2'si +,- 12 V besleme diğeri ise çıkıştır yani okuyucu muhtemelen..çıkışta ecuya gidiyordur..Elektrikçi beslemeyi bulduktan sonra sona kalan çıkış ucudur buradada ısıya göre 0-10V arası analog çıkış vermesi gerekir diye mantık yürütüyorum

çünkü sensörler genelde bu mantıkla çalışır
« Son Düzenleme: 24.Şub.2012 14:40:35 Gönderen: Ahmet Mekik »