Gönderen Konu: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V  (Okunma sayısı 7343 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #75 : 09.Nis.2012 23:00:18 »
Hüseyin bey lambda sensörünün dijital multimetre ile araç üzerinde araç çalışırken nasıl ölçüleceği konusunda bilgin varmı,internette bir çok kaynak var ama hem ingilizce hem tam olarak anlaşılır değil google den çevirince çok saçma şeyler yazıyor  :hiii: yani 2 beyaz 1 siyah kablo var sağlamlık testi-lambdanın vermesi gereken değerler vs nasıl ölçülüyor  :s20:
« Son Düzenleme: 09.Nis.2012 23:05:39 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #76 : 10.Nis.2012 00:35:06 »
Hüseyin bey lambda sensörünün dijital multimetre ile araç üzerinde araç çalışırken nasıl ölçüleceği konusunda bilgin varmı,internette bir çok kaynak var ama hem ingilizce hem tam olarak anlaşılır değil google den çevirince çok saçma şeyler yazıyor  :hiii: yani 2 beyaz 1 siyah kablo var sağlamlık testi-lambdanın vermesi gereken değerler vs nasıl ölçülüyor  :s20:
Sadece rezistansını ölçerek lambdanın sağlam olup olmadığını anlayabilirsiniz ama lambdanın sağlam olması iyi çalıştığı anlamına gelmiyor. Doğrusu osiloskopla ölçülüyor arkadaşlar. Araba üretici firmanın servis kataloglarında lambdanın sinyal karakteri var. Sadece osiloskopta bu sinyal karakterini görebiliyorsunuz. Multimetre ile ölçümlerde alt üst sınır değerlerini ölçebiliyorsunuz ancak sinyaldeki bozulmayı ölçemiyorsunuz. Sınır değerleri normal gözükse de sinyal karakteri bozuk olabiliyor. O yüzden çalışsın yada çalışmasın 160.000 km de değiştirme zorunluğu vermiş Fiat servis bilgilerinde.
Aşağıdaki bilgileri okuduktan sonra, Benim lamda sensörü sağlamdı ama buna rağmen ben geçenlerde 250tl verip bosh lamda sensörü aldım. Kendim taktım ve takar takmaz araba müthiş değişti. İşte o zaman aşağıdaki bilgilerin çok doğru olduğuna karar verdim.

Atikerin programından lambda değerlerini izleyebiliyordum eskisini kaydetmiştim ve yeni lambda değerleri anında değişti.

"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #77 : 10.Nis.2012 00:58:51 »
Teşekkürler paylaşım için  :hey:
Dijital multimetre ile lambda nın 2beyaz 1siyah kabloları ile nasıl ölçüleği konusunda bilgin varmı  :s20:
Osiloskop denilen cihaz sanırım sevislerde bulunuyordur bosch car servislerinde mesela  :s20:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lamda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #78 : 10.Nis.2012 01:11:49 »
Teşekkürler paylaşım için  :hey:
Dijital multimetre ile lambda nın 2beyaz 1siyah kabloları ile nasıl ölçüleği konusunda bilgin varmı  :s20:
Osiloskop denilen cihaz sanırım sevislerde bulunuyordur bosch car servislerinde mesela  :s20:
HEr aracın lambdası farklı çalışır. Bizimkini kendim denemedim ama siyah kabloyu pozitif uca bağlayıp arabayı çalıştırıyorsun, sinyal önce 1,30 da sabit kalıyor araba ısınınca birden sağlamsa şayet 1 volta yada altına çıkıyor. Rezistansını ölçmen daha kolay olur. Dur sana çizimi yükleyeyeyim; Aşağıda geliyor.



« Son Düzenleme: 10.Nis.2012 01:13:55 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #79 : 10.Nis.2012 23:04:22 »
Lambda sensörünü tekrar söktüm temizledim..bu sefer tuzruhu ile temizledim cidden iyi temizliyor  :hiii: Tuzruhunun içinde 30dk beklettim...  ilk marştan sonra aracı test etmek için kısa mesafe kullandım arıza lambası yandı,akü artı+ kutbunu söktüm 10dk sonra taktım...sonra arıza lambası hiç yanmadı  :ok:



« Son Düzenleme: 10.Nis.2012 23:08:06 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı bekir metin

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 320
  • *Adı soyadı : bekir
  • *Meslek: elektrik teknisyeni
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kumgri
  • Lpg Markası : tartarini
  • Model Yılı: 97
  • Yakıt Türü: LPG
lambda
« Yanıtla #80 : 07.Haz.2012 10:45:10 »
slm arkadaşlar ben lambda sensörünü formda yazıldığı gibi söktüm kabloları kontrol ettim ve temizledim.araç çalışır durumdayken lambda sensörünün fişini çıkardığımda arabanın çalışması değişmiyor ve arıza lambası yanmıyor.yanması gerekirmi ve arızalı olup olmadığını anlamanın başka yolu varmmı (multimetre ile ölçebilirmiyim) aracım tempra 1,6 ie ac 97 model yeni aldım sayılır yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #81 : 07.Haz.2012 11:37:45 »
slm arkadaşlar ben lambda sensörünü formda yazıldığı gibi söktüm kabloları kontrol ettim ve temizledim.araç çalışır durumdayken lambda sensörünün fişini çıkardığımda arabanın çalışması değişmiyor ve arıza lambası yanmıyor.yanması gerekirmi ve arızalı olup olmadığını anlamanın başka yolu varmmı (multimetre ile ölçebilirmiyim) aracım tempra 1,6 ie ac 97 model yeni aldım sayılır yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..
Aracının çok yakması, düzgün çalışmaması gibi problem varsa lamdadan şüpelenebilirsiniz. Böyle sorular yoksa hiç uğraşmayın. Lambda sensörünüzün verilerini bulabilirseniz, kaç volta çalıştığını ölçer ve verilerle uyup uymadığına bakabilirsiniz.

Bizim araçlar lamda sensörünün fişin çekince arıza lambasını yakıyor. Fiş çekince rölanti çalışması az değişiyor ama normal kullanım çok farkediyor.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Aykut Cangüleç

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 157
  • *Adı soyadı : Aykut CANGÜLEÇ
  • *Meslek: Elektrik
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #82 : 14.Eki.2012 14:31:26 »
ne lambdaymıs arkadas sabah saat 10 dan beri ugrasıyorum pas sökücü hidrolik vs.. saat oldu 2 en son bıraktım yiter yaw belim kolun heryerim koptu :S

engin güven

  • Ziyaretçi
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #83 : 30.Eki.2012 13:04:51 »
tşk çok güzel bir çalışma

Çevrimdışı Türker Aymer

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 27
  • *Adı soyadı : turker aymer
  • *Meslek: turizm
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kristal mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #84 : 01.Kas.2012 19:30:48 »
Güzel çalışma teşekkürler.

ozgur şener

  • Ziyaretçi
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #85 : 25.Kas.2012 00:04:16 »
2-3 haftadır sanayiden çıkamadım hala sorun çözülmedi 20.ie 16 valf araç siyah duman atıyor çiğ benzin kokuyor  40-50 misal km seyir ederken irkiliyo  neden olabilir ...lambda sensörünü temizlettim rolanti valfini temizlettim ... makinaya bağlattım sorun gözükmüyor ...

ozgur şener

  • Ziyaretçi
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #86 : 25.Kas.2012 00:24:51 »
lambda sensörü alfadakilerle uyumlumu yada başka uyan bir aracın lambda sensörü varmı ?potansiyometrede olabilir mi acaba sorun

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #87 : 25.Kas.2012 00:27:06 »
2-3 haftadır sanayiden çıkamadım hala sorun çözülmedi 20.ie 16 valf araç siyah duman atıyor çiğ benzin kokuyor  40-50 misal km seyir ederken irkiliyo  neden olabilir ...lambda sensörünü temizlettim rolanti valfini temizlettim ... makinaya bağlattım sorun gözükmüyor ...
Dostum sana en kuvvetli ihtimal map sensörün demiştim ilk mesajında. Tabi yanılıyor da olabilirim ama sorunun çözülmemiş olması benim iddiamı kuvvetlendiriyor.

Yok hemen değiştirmek istemiyorsan, cihaza bağlattığında ekranda görünen rölanti devrini ve map basıncını bana söyle normal çalışıp çalışmadığını sana söyleyeyim.

Bu arada MAP arızaları cihazda, iyice bozuluncaya kadar görülmez. İçindeki silikon zarın esnekliğini kaybetmesiyle birlikte değerleri yanlış okumaya başlar. MAP sensörünü taktıktan sonra da biraz arabayı böyle sürmen lazım ki ecu hafızasındaki eski haritanın üzerine verileri tekrar yazsın. Sonra düzelme olur.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

ozgur şener

  • Ziyaretçi
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #88 : 25.Kas.2012 00:34:45 »
abi map sensörünede bakttırdım onuda açtılar ınce boruyu ordan çıkardılar hava sesi geliyordu çalışıyor dediler bende boru yırtık olabilir dedim boruyu 10 cm takip ediyorsun enjektörün altına doğru gidiyo tam boruya bakamadılar

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #89 : 25.Kas.2012 00:46:34 »
abi map sensörünede bakttırdım onuda açtılar ınce boruyu ordan çıkardılar hava sesi geliyordu çalışıyor dediler bende boru yırtık olabilir dedim boruyu 10 cm takip ediyorsun enjektörün altına doğru gidiyo tam boruya bakamadılar
Arabanda siyah duman, çiğ benzin ve düşük devirde silkme zengin karışım belirtisidir. Ama bu kadar çok belirgin zengin karışımı Map sensörünün iş görmemesi yapar. Map sensörü aynı zamanda motor yükünü de ECU ya bildirir. Arabanın cutt off tan çıkamayıp stop etmesinin en önemli nedenidir.

Boruya üfle biraz zor da olsa hava gider. O zaman tıkalı olmadığını anlarsın. Map sensörünün bozuk olup olmadığı cihazda çok zor belli olur. Değerleri verseydin benimkiyle kıyaslar ve bir tahminde bulunurduk ama bu durumda, Ödünç bir tane bulup bir kaç gün takıp deneyeceksin.

Bizim map sensörü Fiat'ın ve Fransız arabalarının çoğunda kullanılır ve bol bulunur. Yan sanayi 60 tl civarındadır. Orjinali 160 tl civarında. Çaresiz kaldıysan bir dene istersen. Başka pek seçeneğin kalmamış görünüyor.

Ama yine düzelmezse bana masraf ettirdin deme sakın. Yakınlarda olsaydın ben sana denemek için ayarlardım.
« Son Düzenleme: 25.Kas.2012 00:49:22 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

ozgur şener

  • Ziyaretçi
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #90 : 25.Kas.2012 01:00:46 »
tşkler abi bugün malatyada çıkmacıda gezdim zaten çıkma var mı diye lambda- potansiyometre rölanti valfi hepsinden olur diye baktım ama yok sırayla hepsini denicektim ustayla ama bulamadım hayırlısı bakalım hepsini almaya kalkıncada 500 tl yi buluyo fiyatları bakalım yaptırabilirsek sonucunu burdan sanada yazarım abiii ...bilgilerin içinde sağolasın

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #91 : 25.Kas.2012 01:07:19 »
tşkler abi bugün malatyada çıkmacıda gezdim zaten çıkma var mı diye lambda- potansiyometre rölanti valfi hepsinden olur diye baktım ama yok sırayla hepsini denicektim ustayla ama bulamadım hayırlısı bakalım hepsini almaya kalkıncada 500 tl yi buluyo fiyatları bakalım yaptırabilirsek sonucunu burdan sanada yazarım abiii ...bilgilerin içinde sağolasın
Sensörlerin çıkmasını alma. Tamamı bozuk oluyor. Bizim burada epey bir hurdacı var, hangi elektronik cihazı ölçtüysem bozuk çıktı.
Diğer bir mesele ise, benim araçta bu sensörleri takar takmaz araba düzelmiyor. Motorun klavuzunda yazdığına göre,bizim ecu larin self adaptasyon diye bir özelliği var ve sensörün bir süre arabanın üzerinde durması gerekiyor. bir süre sonra olup olmadığını anlıyorsun. Yani bir yerden bulup takınca düzelme hemen olmayabilir. Sanırım adaptasyon için Lancia tester gerekli o da bende yok.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

ozgur şener

  • Ziyaretçi
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #92 : 30.Kas.2012 17:28:43 »
usta usta değilki şimdide enjektör lambası yanıyor siyah duman hala atıyor sağa sola dönüşlerde araç devirden düşüp istop ediyor başka ustaya gittik yarın bakacak sorun enjektörlerde işeme vardır dedi ne kadar doğru orası yarın belli olacak acaba orayı açtırsam mı yardımcı olacak kimse varmı_???

Çevrimdışı Ertan Yavaş

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 245
  • *Adı soyadı : Ertan Yavaş
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gri
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #93 : 02.Ara.2012 18:46:13 »
Arabanda siyah duman, çiğ benzin ve düşük devirde silkme zengin karışım belirtisidir. Ama bu kadar çok belirgin zengin karışımı Map sensörünün iş görmemesi yapar. Map sensörü aynı zamanda motor yükünü de ECU ya bildirir. Arabanın cutt off tan çıkamayıp stop etmesinin en önemli nedenidir.

Boruya üfle biraz zor da olsa hava gider. O zaman tıkalı olmadığını anlarsın. Map sensörünün bozuk olup olmadığı cihazda çok zor belli olur. Değerleri verseydin benimkiyle kıyaslar ve bir tahminde bulunurduk ama bu durumda, Ödünç bir tane bulup bir kaç gün takıp deneyeceksin.

Bizim map sensörü Fiat'ın ve Fransız arabalarının çoğunda kullanılır ve bol bulunur. Yan sanayi 60 tl civarındadır. Orjinali 160 tl civarında. Çaresiz kaldıysan bir dene istersen. Başka pek seçeneğin kalmamış görünüyor.

Ama yine düzelmezse bana masraf ettirdin deme sakın. Yakınlarda olsaydın ben sana denemek için ayarlardım.

arabam çiğ benzin atıyor ve ayrıca 1 ve 2. viteslerde hafiften silkelenme var. yani şehir içi hafif gaza basılı ilerlerken ayağımı gazdan çektiğim anda araç bi öne vuruyor ve yavaş yavaş toparlıyor. rölanti oynaması gözlemledim. stop eder gibi yapıp tekrar devirleniyor. bazen de stop ediyor. bununla birlikte gazdan ayağımı çektiğimde arıza lambası yanıyor. düzenli olarak gaz verirsem arıza lambası sönüyor. ilgili sorunun gaz kelebek potansiyometresinden kaynaklanabileceği bilgisine ulaştım. fakat rölanti motoru da olabilir. şöyle ki işin içinden çıkamadığım şey hangi parça arızalı. ikisini de mi değiştirmeliyim. yoksa hangisini? forumda bu konuyu çok detaylı bi şekilde kurcaladım ama tam yanıtı bulamadım. değerli tecrübeleriniz nedir acaba.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #94 : 02.Ara.2012 22:00:29 »
Sevgili Ertan,
Hadi bizim buralarda bu arabayı gösterecek usta yok ve kendimiz körlemesine iyi kötü arabalarımızı tamir edip zar zor yürütüyoruz.
Siz Bursa'lıların ise bu arabalar üzerinde profesörlük yapmış Teoman Usta'nız var. Atlayın gidin adamın yanına probleminizi halletsin,  sorunu ve çözümü de buraya yazın, biz de bilgilenmiş olalım.

Ben bile buralardan kaç kere atlayıp 600 km yol gidip arabayı gösterip geri gelmek istiyorum, ama aksilik çıkıyor gidemiyorum. Sizin mesafeniz 60-70 km. Hadi adama bi uğra da, problem neymiş biz de bilelim. Sevgiler.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ertan Yavaş

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 245
  • *Adı soyadı : Ertan Yavaş
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gri
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #95 : 03.Ara.2012 09:10:19 »
Hüseyin Abi bundan bi süre önce gemlik teki bosch car serviste aracıma cihaz bağlandı ve çıkan sonuca göre gaz kelebek potansiyometresi arızalı olduğu söylendi. aynı servis kesin olarak potansiyometre arızalı diyemem diyor bide! kafam bocaladı tabi böyle olunca. neyse ben araştırıyorum acaba nedir filan diye. bi sonuca ulaşamadım epey bi süre. aracımdaki başka bir problem için Ahmet Mekik Abi den referans aldığım Prof. Teoman Usta nın yanına uğradım. orada konuşurken konu motora geldi ve cihaza bağlayıp bakalım dedi Prof. Teoman Usta. cihaz da çıkan sonuca göre; potansiyometre tesisat kontrol edilmeli.. sorun devam ederse potansiyometre değişmeli.. yine devam ederse ECU değişebilir! lambda sensör hatası verdi ama onu sildi çok şükür. şimdi ECU filan söylenince benim kafam iyice karıştı açıkçası. ondandır ki sizlerden de yorum almak istedim. sıkıntılı günlerin ardı arkası kesilmiyo şu ara yoksa çoktan bırakacam Teoman Abi nin kollarına arabayı. Teoman Usta çok mütevazi biri ayrıca. ilgilendi benimle sağolsun para bile demedi. bunda Ahmet Mekik Abi nin etkisi vardır sanırsam. yaşasın forum kardeşliği  :heyyo: :heyyo: :heyyo:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #96 : 03.Ara.2012 10:02:42 »
Hakkını helal et o zaman. Sen zaten çoktan uğramışsın. Acele davrandım

Yavaş yavaş, değiştirmeye başlayacaksın o zaman. Once potansiyometreyi değiştir, sonra tesisatı elden geçir vs. devam et. Düzelmezse de dert etme "yeniledim" deyip teselli et kendini. Malesef eski araba sahiplerinin tamamının bundan başka bir seçeneği yok.
Ben arabanın krank hariç bütün diğer sensörlerni yeniledim.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Türker Aymer

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 27
  • *Adı soyadı : turker aymer
  • *Meslek: turizm
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kristal mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #97 : 03.Ara.2012 20:50:49 »
arkadaşlar konuya ben de dahil olayım istedim.benim aracım da bir sürü sorunlar vardı.mesela rolanti problemi,silkeleme,aşırı yakıt,benzinde çalışmama vs vs.önce rolanti motorunu değiştirdim.olmadı sonra sıralı sistem enj. 2 ye böldürdüm yine olmadı.Isı sensörünü değiştirdim yine olmadı.En küçük sanayide kenan usta ya gittim arabamı bilgisayara bağladı önce manifolt sonra da potansiyelmetreyi değiştirdik . Benzin pompa ve benzin ifltresini de değiştirdik aracım süper oldu eğer boğaz kelebeği yönü hatası vreriyorsa bilgisayarda potansiyelmetreyi değiştirin derim.

Çevrimdışı Ertan Yavaş

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 245
  • *Adı soyadı : Ertan Yavaş
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gri
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #98 : 03.Ara.2012 21:17:22 »
Hakkını helal et o zaman. Sen zaten çoktan uğramışsın. Acele davrandım

Yavaş yavaş, değiştirmeye başlayacaksın o zaman. Once potansiyometreyi değiştir, sonra tesisatı elden geçir vs. devam et. Düzelmezse de dert etme "yeniledim" deyip teselli et kendini. Malesef eski araba sahiplerinin tamamının bundan başka bir seçeneği yok.
Ben arabanın krank hariç bütün diğer sensörlerni yeniledim.

estağfurullah abi alakan için sağolasın..

Çevrimdışı Ertan Yavaş

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 245
  • *Adı soyadı : Ertan Yavaş
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gri
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Lambda sensörü sorunları ve temizlenmesi - 2.0 16V
« Yanıtla #99 : 03.Ara.2012 21:23:13 »
arkadaşlar konuya ben de dahil olayım istedim.benim aracım da bir sürü sorunlar vardı.mesela rolanti problemi,silkeleme,aşırı yakıt,benzinde çalışmama vs vs.önce rolanti motorunu değiştirdim.olmadı sonra sıralı sistem enj. 2 ye böldürdüm yine olmadı.Isı sensörünü değiştirdim yine olmadı.En küçük sanayide kenan usta ya gittim arabamı bilgisayara bağladı önce manifolt sonra da potansiyelmetreyi değiştirdik . Benzin pompa ve benzin ifltresini de değiştirdik aracım süper oldu eğer boğaz kelebeği yönü hatası vreriyorsa bilgisayarda potansiyelmetreyi değiştirin derim.

tecrübenizi paylaştığınız için sağolun..