Gönderen Konu: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU  (Okunma sayısı 6879 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« : 30.Ara.2011 20:28:40 »
FİAT-TEMPRA
Tempra 2.0 (Cat) 1995 91-95 159A6.046 IAW4S1/4S1.P8
Tempra 2.0 ie      1995 91-95 159A6.046 IAWQ4S
Tempra 2.0 4X4   1995 93-95 159A6.046 IAW4U2P8
Tempra 2.0 ie16V 1995 93-96  ------------ IAWMPI 4Q2

FİAT-TİPO
Tipo 2.0 ie            1995 93-95 159A6.046 IAW4U3
Tipo 2.0 16V         1995 91-93 160A8.046 IAW4Q1
Tipo 2.016V          1995 93-95 836A3.000 IAW4Q5
Tipo 2.016V          1995 96-99 836A3.000 IAW4Q6

FİAT-COUPE
Coupé 2.0 16V      1995 93-96 836A3.000 IAWMPI4

FİAT-CROMA
Croma 2.0 ie 16V   1995 94      154 EI.000 M1.7

LANCİA-DEDRA
Dedra 2.0 16V       1995 92-95 835A3.000 IAW4Q6

LANCİA-DELTA
Delta 2.0 16V         1995 92-95   --------- -  IAW4Q3

Fiat Tipo2.0 16v araçların ilk 1990 yılı başlarında gerçekleşen 148 HP DIN motor güçlü üretimleri sadece 2 yıl sürmüş ve bu versiyonlar da zaten Türkiye'ye ithal edilmemiştir. Bu araçların orijinal İtalyan üretimleri olan iki ve 4 kapılı versiyonlarının gerçek motor gücü ise 142 HP DIN veya ECE karşılığı 139 HP ECE'dir. Bu motorların sıkıştırma oranları da 10.5:1'dir. 1996 yılı sonunda üretilmeye başlanan yerli versiyonda ise 9.8 sıkıştırma oranlı motorlar kullanılmış ve yerli üretim olarak da zaten sadece 4 kapılı olan Tipo'larda Türkiye şartları tüketim ortalamaları geneline uyum sağlamak için de 117-120 HP dolaylarında güç üreten motorlar kullanılmıştır.      Kaynak : Autoshow-Onno usta

Yerli üretim Tempra-Tipo 1996-1997 modellerin epromları 4Q6 (1997 lerde değişebiliyor)1998-1999 modellerin epromları 4Q9 olarak kodlandırılmış..4Q9 lar 4Q6 lara göre güç-yazılım olarak biraz daha kısıtlandırılmış...Yeni modlu eprom-cat iptali-açık performans hava filtresi-komple ekzoz sistemi vs değişimlerle bu kısıtlandırma ortadan kaldırılabiliyor...Kayıpları olmayan bakım ve kontrolü yapılmış temiz bir 2.0ie16V motoru daha iyi sonuç verecektir...

1999 Tipo2.0ie16V orjinal eprom..4Q9


1996 Tempra2.0ie16V ecu ve orjinal eprom..4Q6



Orjinal epromun yeni modlu eprom ile değiştirilmesi..


orjinal epromu dikkatlice çıkartıyoruz..


modlanmış eprom..çıplak elle dokunmamaya  özen gösyeriyoruz


epromun bacaklarının hepsinin yerinde olduğuna dikkat ederek yerine takıyoruz
« Son Düzenleme: 03.Oca.2012 21:41:17 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #1 : 30.Ara.2011 21:50:38 »
davut bey konuya bu kadar  ilgi gösterdiğiniz için teşekkürler. ancak yukarıdaki linkte verilen ecu tipleri ilgili olarak; oradaki listede
Tempra 2.0 (Cat) 1995 91-95 159A6.046 IAW4S1/4S1.P8
yazıyor.
ama ustanın aradığı ve bana verdiği ecu modelinde ve araçtakinde IAW4Q6 modeli varmış. bu hatalara bu farklılık sebep olurmu ? bu arada Senin araç CAT mi diye sorduğunuzu duyar gibiyim. yan çamurlukta cat ibaresi var.
Sizin aracınız 96 model Tempra 2.0 (Cat) 1995 91-95 159A6.046 IAW4S1/4S1.P8 95 e kadar olan modellerde var sizin aracınıza  Q9 da olur.Bu ibareler Q5-6-9 gibi eprom yazılım versiyonunu beliritir.Q5 çok güzel bir yazılım aracımda kullandım.Alt devir ve yakıt konusunda çok iyi. Q5 ten sonrası Q6-Q9 yerli versiyondur. 




Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #2 : 30.Ara.2011 21:59:26 »
4Q5 i nereden buldun  :love:  :hoho:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #3 : 30.Ara.2011 22:06:50 »
4Q5 i nereden buldun  :love:  :hoho:
4Q5 i yazılım yapan bir arkadaşımdan aldım üzerinde azcık oynamalar yaptı. Sonradan arabayı satınca epromuda sattım şimdi bir tane temprada.Bu ilerle ilgilenen arkadaş malesef şu sıralar ilgilenmiyo işleri çok yoğun ve genelde yurdışında ..4Q5 bulup komple beyin ile birlikte çekinmeden takın kullanın pişman olmazsınız şuan tek kapı tipoların üstünde mevcut yani yurtdışından gelen  tipolarda  ;)




Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #4 : 30.Ara.2011 22:08:19 »
Yukarıda belirttiğim kaynakta 93-96 arası tempra2.0ie16V IAWMPI 4Q2 seriside varmış  :s20:

Ayrıca Mesut bey senin bahsettiğin ''Tempra 2.0 (Cat) 1995 91-95 159A6.046 IAW4S1/4S1.P8'' yurtdışı üretim..Trde bu versiyonlar yok..bizim kullandığımız yerli araçlar 4Q6-4Q9 serisi....
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #5 : 30.Ara.2011 22:15:54 »
4Q5 i yazılım yapan bir arkadaşımdan aldım üzerinde azcık oynamalar yaptı. Sonradan arabayı satınca epromuda sattım şimdi bir tane temprada.Bu ilerle ilgilenen arkadaş malesef şu sıralar ilgilenmiyo işleri çok yoğun ve genelde yurdışında ..4Q5 bulup komple beyin ile birlikte çekinmeden takın kullanın pişman olmazsınız şuan tek kapı tipoların üstünde mevcut yani yurtdışından gelen  tipolarda  ;)

italyan üretim 2.0ie8V lerin epromu bizim araçlara olmaz değilmi  :s20: olmaması lazım  :hiii:
beyin derken komple epromuyla beraber ECU alıp aracımıza takabiliriz heralda...
Lancia Delta Integrale 16V nin ecu bizimkilerle aynı...yalnızca lancia ecularda bizim araçlardaki ecunun boşta olan bağlantıları var...
« Son Düzenleme: 30.Ara.2011 22:18:59 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #6 : 30.Ara.2011 22:20:13 »
Yukarıda belirttiğim kaynakta 93-96 arası tempra2.0ie16V IAWMPI 4Q2 seriside varmış  :s20:

Ayrıca Mesut bey senin bahsettiğin ''Tempra 2.0 (Cat) 1995 91-95 159A6.046 IAW4S1/4S1.P8'' yurtdışı üretim..Trde bu versiyonlar yok..bizim kullandığımız yerli araçlar 4Q6-4Q9 serisi....
Evet birçok model mevcut ama tr de olanlar malum ben her zaman söylüyorum araştır araştır sonu yok mod için takılacaksa 4Q5 ecu bulunup takılacak büyük güçler bekliyorsanız şuan üzerinde bulunan ecular atılacak yerine modlu ecular takılacak yoksa zırnık güç alamazsınız  :sırıtan:




Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #7 : 30.Ara.2011 22:30:29 »
Evet birçok model mevcut ama tr de olanlar malum ben her zaman söylüyorum araştır araştır sonu yok mod için takılacaksa 4Q5 ecu bulunup takılacak büyük güçler bekliyorsanız şuan üzerinde bulunan ecular atılacak yerine modlu ecular takılacak yoksa zırnık güç alamazsınız  :sırıtan:

Güç alınır niye alınmasın başa dönmeyelim  :hoho: ama tabiki italyan ecu eprom en iyi çözüm yolu,diğer ekzoz-filtre-cat vs desteği ile süper bişey olur  :ok:
Aslında yalnızca eprom yeterli olması lazım lancia-italyan vs ecu ile bizim ecu aynı..lancia 16V lerde bizdeki ecuların boşta olan bağlantıları var..ama italyan tempra-tipo ecu bizimkilerle birebir aynı olması lazım..araştırmaya devam  :hiii:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #8 : 30.Ara.2011 22:32:29 »
italyan üretim 2.0ie8V lerin epromu bizim araçlara olmaz değilmi  :s20: olmaması lazım  :hiii:
beyin derken komple epromuyla beraber ECU alıp aracımıza takabiliriz heralda...
Lancia Delta Integrale 16V nin ecu bizimkilerle aynı...yalnızca lancia ecularda bizim araçlardaki ecunun boşta olan bağlantıları var...
Bizim araçlarda çoğu tesisat çekilmiş boşta bırakılmış yanlız senin o gördüğün kablo haberleşme kablosu birde adaptasyon cihazı hata okutma yani pc ucu  :cc: 8v lerin hiç bişeysi bize olmaz  ;) ecu üzerindeki eprom aracın hava yakıt karışımı yani devir aralıklarındaki hava yakıt karışımını avansı ayarlar devir kesicinin yazılımıda eprom üzerindedir diğer kalan immo vs beyin içindedir yani performans olayında belli bir limite kadar eprom iş görür beyin sadece destekler haberleşmeyi sağlar ecunun epromu saymazsak performansa etkisi yoktur modlu epromlada belli bir seviyeye kadar çıkabiliriz (2.016v)




Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #9 : 30.Ara.2011 22:35:23 »
Güç alınır niye alınmasın başa dönmeyelim  :hoho: ama tabiki italyan ecu eprom en iyi çözüm yolu,diğer ekzoz-filtre-cat vs desteği ile süper bişey olur  :ok:
Aslında yalnızca eprom yeterli olması lazım lancia-italyan vs ecu ile bizim ecu aynı..lancia 16V lerde bizdeki ecuların boşta olan bağlantıları var..ama italyan tempra-tipo ecu bizimkilerle birebir aynı olması lazım..araştırmaya devam  :hiii:
Musa istediğin kadar başa dön defalarca konuştuk bizim araçlarda (2.0 16v) üzerindeki beyinle güç müç alamazsınız alan veya alacak olan varsa çıksın eprom moduylada sadece alt devirler canlanır.Gerçek acı ama malesef böyle ..




Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #10 : 30.Ara.2011 22:41:55 »
Musa istediğin kadar başa dön defalarca konuştuk bizim araçlarda (2.0 16v) üzerindeki beyinle güç müç alamazsınız alan veya alacak olan varsa çıksın eprom moduylada sadece alt devirler canlanır.Gerçek acı ama malesef böyle ..

Eprom derken orjinal italyan epromları demek istedim..Yani yalnızca italyan 4Q5 eprom alınıp takılması yeterli olurmu  :s20:
« Son Düzenleme: 30.Ara.2011 22:44:15 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Mesut Karaoglu

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 133
    • MESUT KARAOGLU - 1996 TEMPRA 2.0 ie CAT 16V - SAFİR MAVİ - İZMİR
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: İzmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Safir Mavi
  • Lpg Markası : YOK
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #11 : 30.Ara.2011 23:13:02 »
ben en iyisi bu konuyu iyice derinlemesine araştırayım bakalım neler çıkacak. bu arada kusura bakmayın başınızıda ağrıtıyorum ama ilk arabam olmasından dolayı acemilik. birde işin içine beyin girince işin içinden çıkılmaz oldu haliyle  :???: :s20:

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #12 : 30.Ara.2011 23:24:15 »
ben en iyisi bu konuyu iyice derinlemesine araştırayım bakalım neler çıkacak. bu arada kusura bakmayın başınızıda ağrıtıyorum ama ilk arabam olmasından dolayı acemilik. birde işin içine beyin girince işin içinden çıkılmaz oldu haliyle  :???: :s20:

Yeni ecu buldunuzmu...sanırım son olarak ecu bulunup denenecek..  :s20:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #13 : 31.Ara.2011 00:02:09 »
Bu konunun ayrı bir başlık olarak açılmasını teklif ediyorum sayın adminlerimize.
O kadar farklı yerlerde konuşuldu ki, ben bile vakti zamanında araştırıp konuya eklediğim kendi yazdıklarımı bulamıyorum.
İmkan olursa ben de eprom modlamayı istiyorum ancak yazılanlar çok dağınık olduğu için farklı yorumları toplayıp değerlendirme yapamıyorum. Hep en son yazılanlar aklımda kalıyor ve en son olumsuz bir şey yazıyorsa vazgeçiyorum, haftalar sonra olumlu yazan olursa tekrar karar veriyorum vs.

Yani;
- Eprom modlama nasıl yapılır?
- Motora katkısı ne olur?
- Muhtemel zararları ne olur?
- Bizim 16v'lerde ne kadar güç sağlar.
- Eprom kodları vs.vs.

Hepsi birarada olursa mükemmel olur. Biz de bilgili üstadlarımıza müteşekkir kalırız.

Bu arada Belçika'da internetten temas kurduğum bir arkadaş, 80EUR karşılığında modlu eprom gönderiyordu. Benim araç Dedra epromu taşıyormuş. Epromun katkısı az olur demişti ve tavsiye etmemişti. Normal bir Tempra ecusu bul tak ondan sonra gel eprom vereyim demişti. Ama o zaman Tofaş sınırlaması hiç aklımda yoktu. Sadece Tofaş sınırlandırmasını kaldırsa bile harika olurdu aslında. Neyse vazgeçmtik, bitti. Ama burada yeterli bilgi sağlanırsa devam ederiz.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #14 : 31.Ara.2011 00:38:30 »
Yurtdışındaki temas kurduğun arkadaş,sanırım senin ecuda eprom değişimi olduğu için,yani ecu daha önce işlem gördüğü için bir anlamda orjinal olmadığı için tavsiye etmemişti diye biliyorum  :s20:
Bilgilerin bir araya toplanması konusunda,güzel fikir ama farklı konularda da eprom vs konuları tartışılabiliyor,ve yazılan bilgiler o konuda kalıyor,en iyisi kendiniz önemli gördüğünüz tüm bilgileri Pc nizde toplayabilirsiniz...Sonuç olarak yeni eprom yazılıp ecudaki orjinal epromla değiştirilip yakıt ekonomisi ve performans sağlanabiliyor...Ama bence ilk olarak motorun bakıma girmesi gerekiyor,yani tüm contaların değiştirilip motorun gözden geçirilmesi,yeni eprom için alt yapının hazırlanması gerekiyor,daha önce modlu epromu deneyen bir arkadaş biraz şanssızlık yaşamıştı....
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=20518.25
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #15 : 31.Ara.2011 00:49:29 »
Yurtdışındaki temas kurduğun arkadaş,sanırım senin ecuda eprom değişimi olduğu için,yani ecu daha önce işlem gördüğü için bir anlamda orjinal olmadığı için tavsiye etmemişti diye biliyorum  :s20:
Bilgilerin bir araya toplanması konusunda,güzel fikir ama farklı konularda da eprom vs konuları tartışılabiliyor,ve yazılan bilgiler o konuda kalıyor,en iyisi kendiniz önemli gördüğünüz tüm bilgileri Pc nizde toplayabilirsiniz...Sonuç olarak yeni eprom yazılıp ecudaki orjinal epromla değiştirilip yakıt ekonomisi ve performans sağlanabiliyor...Ama bence ilk olarak motorun bakıma girmesi gerekiyor,yani tüm contaların değiştirilip motorun gözden geçirilmesi,yeni eprom için alt yapının hazırlanması gerekiyor,daha önce modlu epromu deneyen bir arkadaş biraz şanssızlık yaşamıştı....
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=20518.25
Yo hayır, işlem gördüğünden dolayı değildi. Bir kere ben ECU nun fotoğrafını göndermiştim arkadaşa, O da üstündeki numaralara bakıp, "senin ecu fiat DEDRA modeline ait ve 139 bg oalndır. Modlu epromla ancak 9bg daha kazandırabilirim, onun için de uğraşmaya değmez. İnternetteki 2.el bir Tempra ecu'su al ve onu tak. O yeni ECU nun numarasını verebilirsen sana 160bg verebilirim" demişti. Ben de ECU değişimi vs. konulardan tam anlamadığım için devam etmemiştim. Tabi o sırada Tofaş kısıtlaması vs. hiç aklımda yoktu. Ve dolayısıyla soramamıştım. İtalya, almanya ve İngilterede internet üzerinden 2.el Tempra, Tipo ECU ları çok ucuza satılıyor. Ama hangi numaralar bizim araçlara olur, numarasını bırak, bizimkilere uyar mı uymaz mı onu bile bilmem mümkün olmuyor.
İşte bu yüzden bir başlık altında toplanmasını faydalı buluyorum. Senin verdiğin ECU numaraları bir hafta sonra rhv, buji, kelebek sensörü vs. arasında kaybolup gidecek ve bir daha lazım olan bile bulamayacak.
Çok lazım olursa da aradığımızı bulmak için 28 sayfayı birer birer karıştırmak zorunda kalacağız.

Dediğin problem her an karşıma çıkabilir diye, orjinal conta setini aldım ve bir köşede duruyor zaten.
« Son Düzenleme: 31.Ara.2011 00:53:04 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #16 : 31.Ara.2011 01:17:57 »
Conta setini marka-fiyat-ve nerden aldın...Yurdışında üretilen tempra-tipoların ecu-eprom-şanzuman dişli oranları vsvs bizim yerli üretimlerden farklı...ama İtalyan bir tempra-tipo2.0ie16V nin ecusu bizim araçlara uygulanabilir...tek kapı tipolar mesela,içerisinde kendi 4Q5 epromu ile birlikte ecu bulunup bizim araçlara uygulanabilir...aslında en iyisi bu şekilde komple ecu değiştirmek,2.el bir italyan ecu bulunup denenebilir..Eprom konusunda yeni bir eprom yazdırıp kullanmak daha kolay,eski epromu sök yeni epromu tak,ama Tofaş kısıtlamasını modlu eprom kaldırmıyor Davut yalnızca yakıt ekonomisi ve alt devirleri güçlendireceğini söylüyor....2.el italyan ecu satılan bildiğin bir site varmı...
« Son Düzenleme: 31.Ara.2011 01:27:33 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #17 : 31.Ara.2011 10:21:37 »
- Conta setini burada bir telefon numarası verilmişti Ankara'da. Marka Opar'dı sanırım. Sitenin adminlerinden birisi tavsiye etmişt. Ucuz bulup almıştım. 130 yada 170 gibi bir rakamdı. Kesin hatırlamıyorum şimdi. Bir kenara attım duruyor, bir daha da açmadım. Araba contadan yağ sızdırıyor, onun için almıştım ama usta "yerli arabaların hepsi sızdırır, kafana takma" dedi.

- İşte o yüzden ben de tereddüt ettim. Şanzumanı bırak, kelebek boğazı bile farklı dediler. O yüzden girişimde bulunmadım.

- Kısıtlama modlu epromla kalkmıyor mu? Ahmet Mekik 155bg aldığını söylemişti. O nasıl yaptı. Sadece egzos ve filtre değişimi ile o kadar güç alınmaz. Kendisine de bir sormak lazım.

- Ebay gibi siteleri sürekli olarak takip etmen lazım. Eski ecuları 50EUR gibi çok ucuz rakamlara veriyorlar. Ama sorun, getirteceğimiz ecu'nun bizim araçlarda çalışıp çalışmayacağı. Hatta arabalarımızı bozup bozmayacağı. O yüzden korkuyorum.
« Son Düzenleme: 31.Ara.2011 10:27:10 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #18 : 31.Ara.2011 10:59:18 »
Konuyu 2.0 servis bilgilerinden buraya böldüm arkadaşlar

Orada aracın genel arıza ve çözüm yollarını tartışalım burada Ecu ve Eprom nedir? doğru bilinen yanlışlar,tek başına eprom ne kadar yeterli olur,ecu değişimi sonrası immo ve alarmda olabilecek sıkıntılar,motoru nasıl etkiler v.s
« Son Düzenleme: 31.Ara.2011 11:11:21 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #19 : 31.Ara.2011 11:16:55 »
Yeni bölüm için teşekkürler. Böylece yazılanları kaybetmeden, konu üzerinde paylaşıma devam edebileceğiz. Tekrar tekrar aynı soruların sorulmasına da engel olur sanırım.

Eskilerde kalıp kaybolan fotolarımı hemen ekleyeyim buraya.
Benim EKU ve Eprom aşağıdaki fotoda görülüyor. Benim Avrupa'dan EKU bulma şansım var. Hatta bir kaç tane bulmuştum ama benim araca uyacağından emin olmadığım için getirtmemiştim. Aşağıdaki fotolar dikkate alınırsa, benim araca uyacak EKU hangisidir? İtalyan 2.0 ie 16v Tempra-Tipo'ların Q5 eku'su uyar mı? Yoksa onların motorları farklı olduğundan hiç heveslenmeyeyim mi?




"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #20 : 31.Ara.2011 11:27:52 »
ecu 4Q6 fakat eprom 4Q9,yani 139EEC son üretim yerli 2.0 tempra-tiponun epromu..
bende bir ara tek kapı tiponun ecusunu kullanmayı düşündüm 4Q5 ecu-eprom'dur fakat immo ve orjinal alarmda sıkıntı olacağı için vazgeçtim sonuç itibariyle sende 4Q5 ecu takıp kullanabilirsin fakat bahsettiğim dezavantajları var.
Motora gelince yerli ile italyan 2.0 16V'ler aynı motordur üretim olarak 836A yerli kodu bulunmaktadır.İtalyan tek kapı tipoların dişli oranlarında bazı farklar vardır,sıkıştırma oranları farklıdır.
« Son Düzenleme: 31.Ara.2011 12:21:50 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #21 : 31.Ara.2011 11:37:26 »
ecu 4Q6 fakat eprom 4Q9,yani 139EEC son üretim yerli 2.0 tempra-tiponun epromu..
bende bir ara tek kapı tiponun ecusunu kullanmayı düşündüm 4Q5 ecu-eprom'dur fakat immo ve orjinal alarmda sıkıntı olacağı için vazgeçtim sonuç itibariyle sende 4Q5 ecu takıp kullanabilirsin fakat bahsettiğim dezavantajları var.
Motora gelince yerli ile italyan 2.0 16V'ler aynı motordur üretim olarak 836A yerli kodu bulunmaktadır.Dişli oranlarında bazı farklar vardır,sıkıştırma oranları farklıdır.
Q5 eku değilde, q5 eku'nun üzerinden çıkan epromu bizim ekuye taksak aynı şey olmaz mı?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #22 : 31.Ara.2011 11:56:13 »
Q5 eku değilde, q5 eku'nun üzerinden çıkan epromu bizim ekuye taksak aynı şey olmaz mı?

onuda denedim immo ve arıza lambası sürekli yandı çünkü 4Q5'lerde immo yok ;( eleman söndürmeye çalıştı fakat beceremedi

4Q5 ecu bulduğumda Bursada immo ve orjinal alarm için elektronikçiye gitmem gerekiyor bu nedenle ben sadece modifiye eprom ile işi götürmeye çalıştım tek başına çok artış olmaz ama filtre+cat ve orta iptali+geniş remus ve iridyum bujilerle şu anda fazlasıyla tatminkar

06082011003

Burada tek kapı 4Q5 epromu var gördüğünüz üzere immo ve enjeksiyon arıza lambası sürekli yanıyor

06082011005


Drag

Drag

Rolling 40km/h-180km/h

<a href="http://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=fb21cede-992d-45e8-97ee-9fb60080ebe4" target="_blank" class="new_win">http://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=fb21cede-992d-45e8-97ee-9fb60080ebe4</a>
« Son Düzenleme: 31.Ara.2011 12:07:43 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #23 : 31.Ara.2011 12:20:58 »
Modlu durumda 0 - 100, kaç saniyede ulaşıyorsun?

Yurt dışında eku satan eleman bu ECu yu taktığında araca codification gereklidir demişti. Sanırım yeni EKU nun bilgisayarla tanıtılması vs. gerekiyor değil mi? Gerçi Q5'lerde immo yoksa, kodifikasyon vs. bile mümkün değil. Yani iş tam bir çıkmaz sokak.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #24 : 31.Ara.2011 12:33:53 »
Modlu durumda 0 - 100, kaç saniyede ulaşıyorsun?

Yurt dışında eku satan eleman bu ECu yu taktığında araca codification gereklidir demişti. Sanırım yeni EKU nun bilgisayarla tanıtılması vs. gerekiyor değil mi? Gerçi Q5'lerde immo yoksa, kodifikasyon vs. bile mümkün değil. Yani iş tam bir çıkmaz sokak.

Bizim araştırmalarımıza göre 4Q5 ecu olan tek kapı tipolarda immo yok denedik ve lambaları yaktı..ilanlardaki italyanlara baktığınızda hiç birinde immo seçeneği olmadığınıda görürsün..bu ecu kullanıldığında orjinal alarmda gidiyor tanıtılma işide çıkmaz sokak

ben motor yaptırmasaydım sadece mod.eprom ve dış eklentilerle asla bu gücü asla alamazdım..modifiye eprom ile enjeksiyon süreleri,sıkıştırma,avans ve tork ayarları ile oynandığından eklentilerde varsa en az 150hp alınır..ama tekrar söylüyorum sadece epromla iş bitmiyor
« Son Düzenleme: 31.Ara.2011 12:36:30 Gönderen: Ahmet Mekik »