Gönderen Konu: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU  (Okunma sayısı 6596 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #25 : 31.Ara.2011 12:51:37 »
Konu çok güzel olmuş,eline sağlık  :ok: Benim merak ettiklerim 4Q5 epromuyla beraber ECU bulunsa bizim araçlara montajı yapılsa,araçta ayarlanması gereken başka yerler varmı,yoksa direk yeni eprom gibi montaj yapıp kullanmaya başlıyormuyuz  :s20: Bu şekilde ise ecu değiştirmek daha iyi sonuç verecektir,alarm ve immobilizer sorunu hariç...
     Alarm konusunda benim aracın alarm devre dışı,önceki sahibi aracı orjinal ve temiz kullanmasına rağmen,aracı aldığımda yalnızca mavi renkli immobilizerli kontağı vardı,araç üzerinde tüm alarm sistemi mevcut ama hiçbir bilgim yok ne durumdadır,belki de kendisi iptal ettirmiştir,dijital göstergedeki kapı ikaz lambalarından birisi yansa alarm sorun çıkarıyormuş vs sebeplerden iptal ettirmiş olabilir...Ama benim için hiçbir mahsuru yok,uzaktan çalıştırmalı alarm sistemi taktırmayı düşünüyorum zaten.Komple orjinal alarm sistemini söküp atmakta mümkün görünmüyor,ki kullanma kılavuzunda alarmda yapılacak değişiklikler ECU nun düzgün çalışmasını engelleyecektir vs yazıyor...
     İmmobilizer konusunda sorunsuz çalışıyor ama,iptal ettirmeyi düşünebilirim,ki kontak anahtarınıda iptal edip engine start butonu-düğmesi yapmayı düşünüyorum,araç engine start düğmesi ile çalışacak ve bunun için ya kontak aracın üzerinde olacak yada kontağın içindeki çip çoğaltılıp kontak yuvasının oraya yerleştirilecek,yada immobilizer iptal edilecek vsvs...
      Konu ile alakası yok ama benim aracın el fren ikaz lambası bazen yanıyor bazen yanmıyor,kontrol ettim el freni müşüründen yapıyor..müşüre ulaşmak için orta konsolun sökülmesi gerekiyor,orta konsol sökülürken koltuğa bağlı kolçağa dayanıyor,kolçak koltuğa sabit montaj olduğu için,koltuğun sökülmesi gerekiyor,kullanma kılavuzunda da aktif gergili ön emniyet kemeri olduğu için koltuğu söktürmeyiniz yazıyor  :hoho:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #26 : 31.Ara.2011 12:58:04 »
Bizim araştırmalarımıza göre 4Q5 ecu olan tek kapı tipolarda immo yok denedik ve lambaları yaktı..ilanlardaki italyanlara baktığınızda hiç birinde immo seçeneği olmadığınıda görürsün..bu ecu kullanıldığında orjinal alarmda gidiyor tanıtılma işide çıkmaz sokak

ben motor yaptırmasaydım sadece mod.eprom ve dış eklentilerle asla bu gücü asla alamazdım..modifiye eprom ile enjeksiyon süreleri,sıkıştırma,avans ve tork ayarları ile oynandığından eklentilerde varsa en az 150hp alınır..ama tekrar söylüyorum sadece epromla iş bitmiyor


Araçtaki immobilizer ve alarm iptal edilirse 4Q5  ECU montajı yapılırsa sorunsuz çalışıyormu o zaman ve yukardada yazmıştım,ECU değişimi eprom gibi sök tak çalıştır şeklindemi,yoksa araçta ayarlanacak yerlerde varmı acaba  :s20:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #27 : 31.Ara.2011 13:00:18 »
Şu forumda bazı dosyalar yüklenmiş. 4Q9'lar için immo iptali için dosyalarmış.
Belki ilginizi çeker. Şu durumda bana fazla geliyor.
http://forum.gsmhosting.com/vbb/f179/fiat-temra-iaw-4q6-mmo-714627/#post4330781
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #28 : 31.Ara.2011 13:06:28 »
Araçtaki immobilizer ve alarm iptal edilirse 4Q5  ECU montajı yapılırsa sorunsuz çalışıyormu o zaman ve yukardada yazmıştım,ECU değişimi eprom gibi sök tak çalıştır şeklindemi,yoksa araçta ayarlanacak yerlerde varmı acaba  :s20:

ben 4Q5 Ecu için immo ve orjinal alarm sıkıntısını duyduğum için kullanmaktan vazgeçtim ve taksam başka ayar ve tanıtım gerekir mi diye kafa yormadım fakat bu konuda Davut araştırma yapmıştı akşam onu bir dürteriz  :hişşt:
« Son Düzenleme: 31.Ara.2011 13:09:50 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #29 : 31.Ara.2011 15:13:45 »
Şöyle bir şey buldum;
Musa'cım özellikle seni ilgilendirecek.
Aşağıda verilen web sitesinde ücretsiz bir bilgisaayr programı var ve İtalyan arabalarını bilgisayara bağlayabiliyormuşsun. Program ticari olmayanlara ücretsiz. Bilgisayara bağlıyorsun ve ECU'yu görüyorsun. vs.vs.
Listede tempra tipo yok ama , Lancia, Croma, Delta, ve Alfa Romeo'nın 2.0 16 motorları var. 3 pinlik kablo ile bağlanabiliyormuşsun.
Tempra'ya bağlanabilir gibi görünmüyor.
Yahu bizim 16v ler nasıl bir makine ise, onlarca diagnostic yazılım inceledim ve hiç birisi 16v'nin EKU'sunu kapsamıyor. HErkes mi nefret ediyor bizim Tempralardan. Adamın listesinde 100 civarında araç var tempra tipo yok.

http://fiatecuscan.net/

"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #30 : 31.Ara.2011 15:42:44 »
Şöyle bir şey buldum;
Musa'cım özellikle seni ilgilendirecek.
Aşağıda verilen web sitesinde ücretsiz bir bilgisaayr programı var ve İtalyan arabalarını bilgisayara bağlayabiliyormuşsun. Program ticari olmayanlara ücretsiz. Bilgisayara bağlıyorsun ve ECU'yu görüyorsun. vs.vs.
Listede tempra tipo yok ama , Lancia, Croma, Delta, ve Alfa Romeo'nın 2.0 16 motorları var. 3 pinlik kablo ile bağlanabiliyormuşsun.
Tempra'ya bağlanabilir gibi görünmüyor.
Yahu bizim 16v ler nasıl bir makine ise, onlarca diagnostic yazılım inceledim ve hiç birisi 16v'nin EKU'sunu kapsamıyor. HErkes mi nefret ediyor bizim Tempralardan. Adamın listesinde 100 civarında araç var tempra tipo yok.

http://fiatecuscan.net/



gazi abide program ve kablo var marea hlx'i için kullanıyor..biz ise diğer 2.0 16V modellerinden birini seçerek bağlanabiliyoruz ecuya..
« Son Düzenleme: 31.Ara.2011 15:44:55 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #31 : 31.Ara.2011 15:53:28 »
gazi abide program ve kablo var marea hlx'i için kullanıyor..biz ise diğer 2.0 16V modellerinden birini seçerek bağlanabiliyoruz ecuya..
Güzelmiş bu. Diğer 2.0 16v modeller sağlıklı veri sağlıyor mu?
Programı bizimle paylaşmanız mümkün mü? Ve kabloyu nereden temin ederiz?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #32 : 31.Ara.2011 15:59:59 »
Bugün Teo'nun yanına uğradım ecu ve eprom ile ilgili sorularım oldu.Bana neden ecu değiştirmeye gittiğimizi sordu.Ecu'nın adındanda anlaşılacağı gibi elektronik kontrol birimi olduğunu araçtaki tüm sensörlerden,abs,hava yastığına,immobilizer'e,orjinal alarma kadar girişlerin ve çıkışların olduğunu söyledi..

4Q5 (italyan tek kapı) ile 4Q6 (yerli ecu)' ların farklı ecu olmasının sebebini araç jenerasyonu yeni oldukça artan giriş ve çıkışların yetmemesinden dolayı ecu değiştiğini ve bu nedenle farklı olduğunu söyledi.Yani 4Q5'lerde olmayan birçok özellik 4Q6 larda var bunlar şu anda araçlarımızda bulunan fakat eskilerde olmayan saydığım özellikler..en son 4Q6 ecuda 4Q9 eprom kullanıldı ve 99 yılında aracın üretimi bitti

Sonuç itibariyle eprom ile enjeksiyon süreleri,sıkıştırma oranları,avans,tork değerleri v.s gibi değerlerin epromdaki yazılım ile kontrol edildiğini söyledi.Yani tek kapı 4Q5 epromu kullanarak immo ve orjinal alarmda hata yaşayacağımıza 4Q5 muadili güçte modifiye eprom yazdırmak en mantıklısı..bu şekilde yerli üretimlerdeki kısıtlamayıda almak mümkün fakat yine söylüyorum eprom tek başına yeterli değil;sağlıklı bir motor ve dış eklentilerle desteklenmeli yoksa 150hp almak hayal
:)

kabloya gelince forumda satılıyor ilanı var arkadaşın, program konusunda Gazi abi yardımcı olur benim araca bağlanmak istedi fakat lap topu formatlandığı için kablo driver'ında sorun oldu kendi aracınada bağlanamamıştı o gün fakat bana sözü var bağlayacağız
« Son Düzenleme: 31.Ara.2011 16:21:33 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #33 : 31.Ara.2011 16:20:44 »
Bugün Teo'nun yanına uğradım ecu ve eprom ile ilgili sorularım oldu.Bana neden ecu değiştirmeye gittiğimizi sordu.Ecu'nın adındanda anlaşılacağı gibi elektronik kontrol birimi olduğunu araçtaki tüm sensörlerden,abs,hava yastığına,immobilizer'e,orjinal alarma kadar girişlerin ve çıkışların olduğunu söyledi..

4Q5 (italyan tek kapı) ile 4Q6 (yerli ecu)' ların farklı ecu olmasının sebebini araç jenerasyonu yeni oldukça artan giriş ve çıkışların yetmemesinden dolayı ecu değiştiğini ve bu nedenle farklı olduğunu söyledi.Yani 4Q5'lerde olmayan birçok özellik 4Q6 larda var bunlar şu anda araçlarımızda bulunan fakat eskilerde olmayan saydığım özellikler..en son 4Q6 ecuda 4Q9 eprom kullanıldı ve 99 yılında aracın üretimi bitti

Sonuç itibariyle eprom ile enjeksiyon süreleri,sıkıştırma oranları,avans,tork değerleri v.s gibi değerlerin epromdaki yazılım ile kontrol edildiğini söyledi.Yani tek kapı 4Q5 epromu kullanarak immo ve orjinal alarmda hata yaşayacağımıza 4Q5 muadili güçte modifiye eprom yazdırmak en mantıklısı..bu şekilde kısıtlamayıda almak mümkün fakat yine söylüyorum eprom tek başına yeterli değil;sağlıklı bir motor ve dış eklentilerle desteklenmeli yoksa 150hp almak hayal
:)
Bu güzel haber işte. ECU değşiimi ile uğraşmak hakkaten bela olacaktı. O zaman uygun bir zamanda şu benim Belçika'daki elemana eprom yazdırıp bir takayım bakalım. Bu arada TOFAŞ kısıtlamasını da kaldırmış halde gönderir heralde. Zaten sadece kısıtlamanın kaldırılmasını hedefliyorum.

150bg olması şart değil. Ona buna 150bg aletimiz var diyoruz, halbuki 100bg'in biraz üstünde.  Durduk yerde rezil olmayalım yeter. 130 olsa bile razıyım.

Kabloyu tempra-tipo 'ya bağlayabilen yok gibi satan arkadaşın sayfasında. Siz bir deneyin, olumlu sinyal gelsin biz de edinelim. fiatecuscan programında desteklenen araç ecu listesinde bizim ecu noları yok. Ancak sizin yapacağınız deneme yanılma ile öğreneceğiz işe yarayıp yaramadığını
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #34 : 31.Ara.2011 16:26:42 »
Bu güzel haber işte. ECU değşiimi ile uğraşmak hakkaten bela olacaktı. O zaman uygun bir zamanda şu benim Belçika'daki elemana eprom yazdırıp bir takayım bakalım. Bu arada TOFAŞ kısıtlamasını da kaldırmış halde gönderir heralde. Zaten sadece kısıtlamanın kaldırılmasını hedefliyorum.

150bg olması şart değil. Ona buna 150bg aletimiz var diyoruz, halbuki 100bg'in biraz üstünde.  Durduk yerde rezil olmayalım yeter. 130 olsa bile razıyım.

Kabloyu tempra-tipo 'ya bağlayabilen yok gibi satan arkadaşın sayfasında. Siz bir deneyin, olumlu sinyal gelsin biz de edinelim. fiatecuscan programında desteklenen araç ecu listesinde bizim ecu noları yok. Ancak sizin yapacağınız deneme yanılma ile öğreneceğiz işe yarayıp yaramadığını

motor yaptırmadan önce Davut'un epromu denemiştim 4.gözde sıkıntı olmasına rağmen performans müthişti alt devirler çok canlı,yakıt tüketimi iyi ve özellikle 5.vites çok iyiydi.İşi bilene yazdırılırsa sonuç güzel olur Tarık istanbulda yazdırmıştı hemde orjinal epromun üstüne  :merdane: yakıtta fazlaydı

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #35 : 31.Ara.2011 16:44:57 »
Altdervirleri canlandırmak için enjeksiyon sürelerini uzattıysa yakıtın artması normal olsa gerek.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #36 : 01.Oca.2012 04:02:05 »
Altdervirleri canlandırmak için enjeksiyon sürelerini uzattıysa yakıtın artması normal olsa gerek.
Yazılımlarda sadece enjeksiyon süreleri uzatılmaz bununla birlikte havayıda dengelenmek zorunda yoksa alt devir canlanmaz araç yakıtı enerjiye çevirmeden dışarı atar.Bu yüzden yazılımı yazanlar bu işi bilen bilinçli kişiler olması gerek ;)




Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #37 : 01.Oca.2012 04:02:15 »
Arkadaşlar bizim araçlarda eprom değişikliği ile alabileceğiniz güç 3-5 bg dir(standart ve kayıplı motorda) bunun üstüne mümkün değil çıkamazsınız yanlız araçla ilgili modlamalar yapılırsa durum farklı olur ben standart yerli motora 4Q5 yazılımın üzerinde oynamalar yaptırdım sadece alt devirler canlandı ve yakıt tüketimi düştü yakıt tüketiminin düşmesi alt devirler canlı olduğu için gaza fazla yüklenmememden dolayı idi çünkü ihtiyaç yoktu

Kısaca sadece ve sadece yazılım ile çok büyük güçler beklemeyin hüsran olur zaten ithal 2.0 16v ler ile aramızda dağlar kadar fark var buradaki açığı kapatmadan hayel ettiğimiz güç yalan olur

4Q5 te immo yok fakat immonun eprom yani yani entegreylede işi yok immo ecunun içinde ayrı bir parça 4Q5 entegresini olduğu gibi kullandığınız ecuya takarsanız sadece arıza lambası yakar belli bir müddet sonra ya söner yada hiç sönmez arıza öğrenmek istediğinizde herhangi bir hata bulamazsınız.Bu lambayı söndürmek için 4Q5 epromu üzerinde oynamalar yapılması gerekiyor.Birde şu var eğer 4Q5 epromunu olduğu gibi üzerinde oynamadan takarsanız ecuya yine araçta farklılık göremezsiniz.Mutlaka ayarları değiştirmeniz lazım bu söylediklerim tecrübeyle sabittir 

Benim tavsiyem işin erbabı bilgili bir kişiye elinde 4Q5 varsa yazdırın üzerinde oynamalar yaptırın ama fazla güç beklemeyin max. 3-5 bg bunun üstünde güç isterseniz dereceli egzantrik(düşük dereceli) eksoz sistemi ile tabi epromuda buna göre hazırlattıracaksınız böyleyken 160-165bg gibi güçleri elde edersiniz.Daha fazlasını isterseniz bunlara ilave olarak motor daki pistonlarıda sıkıştırma oranını değiştirecek şekilde modlayıp boğaz yani gaz kelebeğinide değiştirsek ve şanzumandada ufak çaplı çalışma yaparsak 180-190 bg gibi güçleri görürüz(tr de örnekleri var).Ama bunun içinde yaptıklarımızı destekleyecek ecu gerekecek yoksa 4Q5 ile falan olacak iş değil

Bu saydıklarımla birlikte araç turboya bir nebze hazırlanmış olacak  ;)
« Son Düzenleme: 01.Oca.2012 15:11:20 Gönderen: Davut Bostancı »




Çevrimdışı Tarık Çakarer

  • Member
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2184
  • Belki Birgün ...
  • *Adı soyadı : tarık
  • *Meslek: İs Güvenliği Personeli
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Yalova
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #38 : 01.Oca.2012 09:57:12 »
en kötü ihtimalle Teamkarahan adlı eski üyemizin yaptığı gibi alfa Romeo 155 Q4 modeli aracın parçlarını kullanıp ecusunu da tipoya adapte etmişti... parası olan bu şekilde bi modlama yapar.. ne kadar araba varsa içinden geçecek konuma gelir.. Ama 155 Q4 ü bulmak daha büyük sorun  :hiii: :hiii:



...Hayaller Gerçekleştirilmek İçindir...

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #39 : 01.Oca.2012 10:51:27 »
Benim istediğim 160bg güç elde etmek değil. Benim istediğim Tofaş'ın kısıtlamasını kaldırmak. Şu durumda benim araç 110bg civarında görünüyor. Bunu 125-130 yapsam istediğim elde etmiş olacağım. Eprom değişikliği ile bunu yapamaz mıyım?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #40 : 01.Oca.2012 14:01:48 »
Benim istediğim 160bg güç elde etmek değil. Benim istediğim Tofaş'ın kısıtlamasını kaldırmak. Şu durumda benim araç 110bg civarında görünüyor. Bunu 125-130 yapsam istediğim elde etmiş olacağım. Eprom değişikliği ile bunu yapamaz mıyım?

eprom değişikliği ile kısıtlama kesinlikle kalkar dediğim gibi 4.gözde sorun olan motorda denedim 1.viteste asılınca sağa sola atıyordu kendini 3.viteste lastik sesinin duymuştuk..davut kankam biraz iyimser 3-5 bg alınır diyor ama sonuca bizde şaşırmıştık..epromda bariz hissedilen tork artışıydı maksimum hızda 10km falan artış anca olur ama hissedilen güç artışı aşikardır.Sonuçta yazan eleman 4Q5 in ham programın üzerinde değişiklik yaparak revize etmişti fakat tek kapıların dişli oranlarında biraz fark vardır bu nedenle temiz bir motor,filtre+iridyum buji+orta ve cat iptali+geniş kazan remusla en az 150bg cepte..olaya senin açından bakarsak;

kayıpları olan bir motor,standart donanımla yazılacak epromla 125-130bg rahat alınabilir.Eğer kısıtlaması olmayan bir araç olsaydı yazılımla en fazla 7bg alınır fakat bizim araçlarda durum farklı aynı motora sahip olduğumuz italyan üretim bunu verebiliyorsa yapılacak düzenleme ile dediğim sonuçları görmek zor değil tecrübe ile sabittir


Forumdan genç üyemiz Melih Yalgın'ın 97 model 2.0 16V temprasına aynı eprom yazıldı stock araçtı..epromla beraber sattı aracını sana farkı kendi anlatsın

« Son Düzenleme: 01.Oca.2012 14:25:57 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Melih Yalgın

  • İzmitli4
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 497
    • Tempra 2.0 16 v
  • *Adı soyadı : İzmitli4
  • *Meslek: HâLâ Öğrenci
  • *Yaş: 22
  • *Şehir: KOCAELİ
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #41 : 01.Oca.2012 15:22:45 »
Huseyın Abıı davut abı ve ahmet abı uzun uzun anlatmıslar bende epromdan sonra neler degıstı kısaca anlatıyım fıkır sahıbı olmus ol

Epromu davut abı aracılıgıyla yaptırdım abii benım sorunum arabanın alt devırlerındekı ölülüktu arabanın 3,500 devıre karar cekısı dusuktu o devırlerı bulduktan sonra acılıyordu araba epromdan sonra alt devırler 10 numara oldu araba 3,500 lerde verdıgı cekısı 2500 de vermeye basladı ve arabanın gaza tepkımesı ınanılmaz derecede arttı ahmet abının dedıgı gıbı 1.vıtes yuklenınce kafayı saga sola atıyordu nereye gıtcegını sapıtıyordu  :hiii:  Bunun yanında yakıtta hıc bır artıs olmadı epromsuz yazın yaptgım olcumde 250 yakan araba epromdan sonra kısın devamlı yuklenmeme ragmen kesıcıye sokmama ragmen 250 yakıyordu.Ayrıca orjınalınde 6750 olan kesıcı 7250 ye cekıldı epromla beraber.Eprom takmayı ve performansında bı artıs ıstıyorsan sadece epromla kalmaman gerekıyor ahmet abının dedıgı gıbı epromu fıltre  egsoz vs ıle desteklemen gerekıyor kı tam sonuc alabılesın.Davut abının dedıgınıde dıkkate almanı tavsıye ederım abı ısı erbabı kısılere yaptırmanda fayda var.

Son olarak epromdan sonra enjektor lambası  oncekı gıbı calıstırdıktan 2 sn. sonra sonmeye devam ettı hıc bır arıza lambası yakmadı ve hıc bır arıza cıkartmadı :ok:

Kafanda Olan baska bır soru varsa yaz abı cevaplamaya calısırım :)
« Son Düzenleme: 01.Oca.2012 15:34:09 Gönderen: Melih Yalgın »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #42 : 01.Oca.2012 16:10:02 »
Huseyın Abıı davut abı ve ahmet abı uzun uzun anlatmıslar bende epromdan sonra neler degıstı kısaca anlatıyım fıkır sahıbı olmus ol

Epromu davut abı aracılıgıyla yaptırdım abii benım sorunum arabanın alt devırlerındekı ölülüktu arabanın 3,500 devıre karar cekısı dusuktu o devırlerı bulduktan sonra acılıyordu araba epromdan sonra alt devırler 10 numara oldu araba 3,500 lerde verdıgı cekısı 2500 de vermeye basladı ve arabanın gaza tepkımesı ınanılmaz derecede arttı ahmet abının dedıgı gıbı 1.vıtes yuklenınce kafayı saga sola atıyordu nereye gıtcegını sapıtıyordu  :hiii:  Bunun yanında yakıtta hıc bır artıs olmadı epromsuz yazın yaptgım olcumde 250 yakan araba epromdan sonra kısın devamlı yuklenmeme ragmen kesıcıye sokmama ragmen 250 yakıyordu.Ayrıca orjınalınde 6750 olan kesıcı 7250 ye cekıldı epromla beraber.Eprom takmayı ve performansında bı artıs ıstıyorsan sadece epromla kalmaman gerekıyor ahmet abının dedıgı gıbı epromu fıltre  egsoz vs ıle desteklemen gerekıyor kı tam sonuc alabılesın.Davut abının dedıgınıde dıkkate almanı tavsıye ederım abı ısı erbabı kısılere yaptırmanda fayda var.

Son olarak epromdan sonra enjektor lambası  oncekı gıbı calıstırdıktan 2 sn. sonra sonmeye devam ettı hıc bır arıza lambası yakmadı ve hıc bır arıza cıkartmadı :ok:

Kafanda Olan baska bır soru varsa yaz abı cevaplamaya calısırım :)
Evet istediğim tam bu işte.

Aynı sorun bende de var. Altdevirler cansız. Aslında çok daha cansızdı. Ama katalizörün yerine bir Cherokee orta susturucu taktırdım ve motora verdiği geri besleme ile alt devirler biraz güçlendi. Şimdi bile araç hala 3500 devire gelince atağa kalkıyor.

Dediğim gibi, 160bg almak gibi bir niyetim yok. Ama 2000cc'lik bir araça biniorsam bunun hakkını versin. 2000 motora binip de , 1,6 gibi güç almak hoş değil. 130bg alayım bana yetecektir. Filtre vs. problem değil. Onu da takarız, bir tane filtre buldum zaten, takılmayı bekliyor.

Şimdi epromu yazacak adam bulmak gerek. Yurtdışında temas kurduğum ve işi buu olan adamlardan birisi ile temasım var ve çok ucuza yapıyor. Biraz daha bilgi toplayayım ve psikolojik olarak hazır olduğum bir gün temas kuracağım.
« Son Düzenleme: 01.Oca.2012 16:12:31 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #43 : 01.Oca.2012 16:33:15 »
Evet istediğim tam bu işte.

Aynı sorun bende de var. Altdevirler cansız. Aslında çok daha cansızdı. Ama katalizörün yerine bir Cherokee orta susturucu taktırdım ve motora verdiği geri besleme ile alt devirler biraz güçlendi. Şimdi bile araç hala 3500 devire gelince atağa kalkıyor.

Dediğim gibi, 160bg almak gibi bir niyetim yok. Ama 2000cc'lik bir araça biniorsam bunun hakkını versin. 2000 motora binip de , 1,6 gibi güç almak hoş değil. 130bg alayım bana yetecektir. Filtre vs. problem değil. Onu da takarız, bir tane filtre buldum zaten, takılmayı bekliyor.

Şimdi epromu yazacak adam bulmak gerek. Yurtdışında temas kurduğum ve işi buu olan adamlardan birisi ile temasım var ve çok ucuza yapıyor. Biraz daha bilgi toplayayım ve psikolojik olarak hazır olduğum bir gün temas kuracağım.

Davutun kendi aracına ve forumdan birkaç kişiye yazdırdığı eleman şu aralar burun kıvırıyor birazda sallıyor yazmama adına yoğunmuş v.s..ben o aralar motor derdiyle uğraştığımdan sonraya bırakmıştım bir başkası yapmıştı..o elemanın yazdığı çok çok daha eko modlu oluyordu..değiştirmeyi düşünüyorum bende güçten yana sıkıntı yok ama daha eko olabilir

herkes yazar ama eko mod yapmak beceri işi

« Son Düzenleme: 01.Oca.2012 16:34:49 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #44 : 01.Oca.2012 17:50:29 »
Bunları yazdırırken ekonomik olsun derseniz sadece yılların vermiş olduğu alt devir kayıplarını kurtarırsınız ama iyi bişey olsun gerisi önemli değil derseniz iyi sonuçlar alırsınız sadece biraz fazla yakar  :)  yanlız ahmet in arabasında olduğu gibi motor kayıpları sıfır olacak yeni ve iyi açılmış motor iyi bir eksoz sistemi iridyum buji (olmazsa olmazı bence çünkü araçtaki hava yakıt karışımı artacak) sonra beygirleri kişnetmek için iyi bir pilot lazım olacak  :cc:

Arkadaşlar kıyaslama yaparken ve ben fikirlerimi belirtirken orta halli bir motor için konuşuyorum ahmet in motoru yeni rodajı iyi bir şekilde tamamladı motoruda çok iyi açtı aktarma parçalarıda çok iyi durumda baskı performans olayında çok önemli  çokta kaliteli parçalarla donattı.Güzelde yazılımı var 150 bg güçlere çıkması gayet doğal  ;) Sizlerde yazılım ile bu güçlere çıkmak istiyorsanız Bu kayıpları en aza indirmeniz lazım

Bizim araçlarda motordaki kayıplar, küçücük arıza bile direk performansı etkiliyor. Bahsedilen gibi 130-140-150 bg güç almak istiyorsanız motordaki kayıplar giderilecek hatta basınç ölçümü bile yaptırın öncesi ve sonrası daha sonra yazılım işine girin. Bu konuda kayıp konusunda ahmet tecrübelidir çünkü o sırasıyla bütün kayıplarını giderdikten sonra yazılım yaptırdı.Kendisi sabırlıdır bekler en iyisini yapar  :ok: Size yardımcı olacaktır tecrübelerini paylaşacaktır.Tavsiyem biraz sabırla kayıpları en aza indirip iyi bir şey yazdırmanız  ;)




Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #45 : 01.Oca.2012 20:58:03 »
Ek olarak contada sağlam olacak Adnan bey direkt epromu kullandığında silindir kapak contası o kompresyona dayanamıştı :hişşt:

Çevrimdışı Gökhan Karadaş

  • gökhan5142
  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 12567
  • FOREVER 156 :D
  • *Adı soyadı : gökhan karadaş
  • *Meslek: P.M.
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Rengi: bej
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #46 : 01.Oca.2012 21:51:33 »
Peki abiler bu eprom ne kadar tutuyor :s20:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #47 : 01.Oca.2012 21:53:38 »
Peki abiler bu eprom ne kadar tutuyor :s20:

200 ila 400 tl arası  :sırıtan:

Çevrimdışı Gökhan Karadaş

  • gökhan5142
  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 12567
  • FOREVER 156 :D
  • *Adı soyadı : gökhan karadaş
  • *Meslek: P.M.
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Rengi: bej
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #48 : 01.Oca.2012 22:07:20 »
Yazın kendi capımda bi şeyler yaparım belki yeni arabaya :cc:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #49 : 01.Oca.2012 22:30:19 »
Yazın kendi capımda bi şeyler yaparım belki yeni arabaya :cc:

yap yap sen eksik kal :hiii: