Gönderen Konu: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU  (Okunma sayısı 6583 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #50 : 01.Oca.2012 22:35:14 »
Ek olarak contada sağlam olacak Adnan bey direkt epromu kullandığında silindir kapak contası o kompresyona dayanamıştı :hişşt:
Benim conta bitik gibi görünüyor. Yağ sızdırıyor çünkü.
Ama bu riski göze alıyorum.
Bu vesileyle motor yaptırmış da oluruz.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Melih Yalgın

  • İzmitli4
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 497
    • Tempra 2.0 16 v
  • *Adı soyadı : İzmitli4
  • *Meslek: HâLâ Öğrenci
  • *Yaş: 22
  • *Şehir: KOCAELİ
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #51 : 01.Oca.2012 22:39:11 »
Benim conta bitik gibi görünüyor. Yağ sızdırıyor çünkü.
Ama bu riski göze alıyorum.
Bu vesileyle motor yaptırmış da oluruz.

O zaman epromu taktıktan sonra sanayı yakınlarında test et abı arabayıı her an hersey olabılır :cc:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #52 : 01.Oca.2012 22:41:44 »
O zaman epromu taktıktan sonra sanayı yakınlarında test et abı arabayıı her an hersey olabılır :cc:
Araba yolda bırakmak konusunda ihtisas sahibiyim.  :aa:Konya'daki çekicilerin yarısının telefon numarasını bilirim. Durum kontrol altında.  :w:
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #53 : 03.Oca.2012 20:02:06 »
1. sayfa güncellenmiştir...
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #54 : 03.Oca.2012 22:22:23 »
arkadaşlar  selam ..bu konu hakkında uzun zamandır uğraşlarım oldu..çok aşama kaydettim yinede henüz tam olarak randıman almış değilim.bazı arkadaşlar bilir bir chip modlama olayım oldu.sonrasında gerek alt devirlerde komprasör artısından,gerek deneme sırasında yüklenmemden dolayı aşınmış olan kapak contasının daha erken yanması gibi sorunlarımda olmuştu.bu arızalar giderildikten sonra bir süre araca yüklenmedim.birde genelde şehiriçinde sürdüğümden detaylı bir deneme yapamadım.bir gün yola çıktığımda sehir içinde deli gibi kendini saga sola atan aracın,uzun yolda 150-160 km hıza geldiğnde kendisini geri geri çektiğini gördüm.kendi orjinal epromuyla bile 200 e rahat çıkan araba modlu epromla uzun yolda son süratta sıkıntı yarattı..halbuki ilk hızlanmalarda,sehiriçinde,alt devirler muhteşemdi..uzunyolda 5.vitese atınca aracın tepkimesi bitiyordu.demekki üst devirlerin torku düşük veya işin gerçeği benim araçla uyumsuzdu..çünki uzaktan deneme yanılma yoluyla eprom alıyoruz.buna şaşırmamak lazımdı..doğru olan mevcut epromdaki bilgiler alınıp o bilgileri modlamaktı ama hem maddi olarak hemde küçük şehirde yaşıyor olmanın verdiği dezavantajı işte..epromu yazan arkadaşla konustum başka bir eprom gönderdi..onu taktım o epromda 4000 devirde kesiciye giriyordu.tam bir fiyasko...sıkılıp kendi epromunu takıp uğraşmadım birdaha..bir kaç hafta önce yeniden depreşti eprom duygularım ve kendi çapımda araştırma yapmaya başladım..araştırmalar sonunda tipo,tempra,coupe ve dedra  gibi araçların bizim motor ve ecu kullanılan modellerinin orjinal ve birkaçartane modlu eprom yazılımını buldum..bizim araca uyacak orjinal ve modlu sözde denenmiş 10-15 yazılım var elimde..yalnız bunu eproma yazmak oldukça sorun..çok zor olmamakla birlikte cevremde bu işle  ilgilenen veya  bu iş için gereken cihazları  bulmak zordu..şartlarım elverişli değil ama hevesim var dedim ve universal bir eprom yazıcı aldım.buralarda bulamadığım içinde internetten bir yerden 6 tane  boş 27c256 eprom aldım.cunki elimizdeki eprom kolay silinen bir eprom değil.silinmesi için uv ısıgı veren bir cihaz almak lazım o daha büyük bir külfet.amacım  elimdeki yazılımları tek tek deneyerek en uygununu bulup kullanmak..yanlız cihaz elime yeni geçti ve bir kaç gündür uğraşıyorum.cihazı pc ye bir türlü tanıtamadım..lpt girişli olduğu için notebookta girişi yoktu.bir akrabanın masaüstü bilgisayarında yapmaya çalışıyorum ama öyle uzun uzadıya zamanım olmadı..cihazla bağlantı kurup yazmayı başarabilirsem yazılımları deneme sansım olacak..bu bir heves işte..bir emek..çaba..kesin başarı olacak diye birşey yok zaten ama olursada keyfini süreriz..
cihazın resimi bu



boş epromlar 27c256



yazılımlar ise 4Q1,4Q4,4Q5,4Q6,4Q7,4Q9 orjinal ve modlu halleri işte..bakalım cihazı bilgisayara bağlayabilirsem sonrasında eproma yazma işi kalıyor.eproma yazma işi bile kolay bir olay değil.bakalım uğraşlarım umarım sonuc verir.bu tür işlerden anlayan,bu cihazlardan anlayan arkadaşların fikirlerini alabilirim.herkese kazasız belasız günler


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #55 : 03.Oca.2012 22:58:30 »
İnternetten bir süredir ben de nasıl yapıldığını araştırıyorum. Senin düşündüğünün aksine ben çok zor olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Daha önce cih virüsü tarafından saldırıya uğrayan bilgisayarların biosları siliniyordu. Bu biosları yeniden yazıyorduk. Epeyce deneyimim olmuştu. En çok dikkat etmeniz gereken, sildiğiniz çipin orjinal yazılımının bir yerde yedekte bulunması. Gerisi deneme yanılma yöntemi ile yapılacak.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #56 : 03.Oca.2012 23:29:47 »
orjinal eprom silmiyorum zaten.boş sıfır epromları temin ettim..ki yazılı epromları silmek gerekirse eğer uv ışıgı veren bir cihazı olması lazım.yazım içinse bendeki universal bir cihaz.willem eprom programmer ın klonu ..hayatında eprom yazmammış bir kişi için cihazı kullanmak pek kolay değil aslında.jumper ayarları,voltaj ayarları vs vs..ki daha bilgisayarla bağlantı bile kuramadım..

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #57 : 04.Oca.2012 00:18:14 »
orjinal eprom silmiyorum zaten.boş sıfır epromları temin ettim..ki yazılı epromları silmek gerekirse eğer uv ışıgı veren bir cihazı olması lazım.yazım içinse bendeki universal bir cihaz.willem eprom programmer ın klonu ..hayatında eprom yazmammış bir kişi için cihazı kullanmak pek kolay değil aslında.jumper ayarları,voltaj ayarları vs vs..ki daha bilgisayarla bağlantı bile kuramadım..
Bu konuda sen benden çok daha ileridesin, en azından alet edevatı tamamlamışsın.
Ben daha önce bios chip yazma konusunda da epey uğraşmıştım. O günlerde bilgisayar biosları windows üzerinden yazılamıyordu ve zor bir işti. Çip yazma işi ile sadece bu kadar bir fiziksel temasım oldu.

Bilgisayar kültürüm fena değil ve ayrıca benim iyi sayılabilecek bir İngilizcem var. Yurtdışındaki forumlar, siteler, kullanım klavuzları vs. okuyup anlayabiliyorum. Eğer sen ingilizcede zorluk çekiyorsan, internette kullanım klavuzu, bilgi vs. bulupta zorluk çekiyorsan yardım edebilirim. Eğer hemen rastladığın sorunlar varsa, yabancı sitelerde buna dair çözümleri araştırabilirim.
Yok yabancı siteleri zaten kolaçan etmişsen, yardım edeceğmiz pek bir konu kalmıyor. Artık senden gelecek iyi haberleri dört gözle bekleyeceğiz burada.

LPT to USB converter bağlantı ekipmanı var. Ondan edinirsen elindeki cihazı laptopa da bağlabilirsin.
« Son Düzenleme: 04.Oca.2012 00:25:37 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #58 : 04.Oca.2012 01:49:36 »
Konu iyi gidiyor :ok:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #59 : 04.Oca.2012 11:59:24 »
Konu iyi gidiyor :ok:
Tipo'yu Gazi Hoca ile birlikte bilgisayara bağlama girişiminiz ne oldu Ahmet Bey?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #60 : 04.Oca.2012 12:08:31 »
Tipo'yu Gazi Hoca ile birlikte bilgisayara bağlama girişiminiz ne oldu Ahmet Bey?

Yurt dışındayım dönünce kısmetse bir hafta sonu artık

Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #61 : 04.Oca.2012 12:09:18 »
Konu iyi gidiyor :ok:
Bu konuda sen benden çok daha ileridesin, en azından alet edevatı tamamlamışsın.
Ben daha önce bios chip yazma konusunda da epey uğraşmıştım. O günlerde bilgisayar biosları windows üzerinden yazılamıyordu ve zor bir işti. Çip yazma işi ile sadece bu kadar bir fiziksel temasım oldu.

Bilgisayar kültürüm fena değil ve ayrıca benim iyi sayılabilecek bir İngilizcem var. Yurtdışındaki forumlar, siteler, kullanım klavuzları vs. okuyup anlayabiliyorum. Eğer sen ingilizcede zorluk çekiyorsan, internette kullanım klavuzu, bilgi vs. bulupta zorluk çekiyorsan yardım edebilirim. Eğer hemen rastladığın sorunlar varsa, yabancı sitelerde buna dair çözümleri araştırabilirim.
Yok yabancı siteleri zaten kolaçan etmişsen, yardım edeceğmiz pek bir konu kalmıyor. Artık senden gelecek iyi haberleri dört gözle bekleyeceğiz burada.

LPT to USB converter bağlantı ekipmanı var. Ondan edinirsen elindeki cihazı laptopa da bağlabilirsin.

daha cihazı almadan cihaz kullanımı ile ilgili  çok araştırma yaptım.türkçe yardım zaten çok az internette..bir çok yabancı sitelerde forumlarda cihaz ilgili konuları,sorum çözümlerini inceledim.mesela sırf on board lpt girişi olmayan bilgisayarlada bile çalışmama olasılığı varmış.ki ben lpt kartı aldım sonradan ekledim anakarta..hatta kullandığımız işletim sisteminden veya service pack lerinden bile etkilenen ve sorun çıkartan bir olay olduğunu okudum forumlarda..cihazın güncellenmiş en az 20 tane programı var..hepsini indirdim..birde biostan lpt ayarlarına bakacağım. onuda forumlarda okumuştum..yani biraz yoracak bu iş bizi..birde arkadaşlardan başka pc temin edip onlardada deneyebilirim..öyle kısa zamanda yapılacak bir iş değil ..iş güç ev hayat derken onada ciddi bir zaman ayırmak gerekiyor..

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #62 : 04.Oca.2012 13:54:43 »
İnternetten araştırdım.
Ecu programmer cihazların fiyatları 10 dolardan 2000 dolara kadar değişiyor. Sizinki Willem tipi olan, yerli imalatı da var gibi gözüküyor o bile 150 tl ile 400 tl arasında değişiyor. Bu kadar büyük fiyat farkının sebebi nedir? Diğer cihazlara bakabildiniz mi?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #63 : 04.Oca.2012 15:08:05 »
arkadaşlar  selam ..bu konu hakkında uzun zamandır uğraşlarım oldu..çok aşama kaydettim yinede henüz tam olarak randıman almış değilim.bazı arkadaşlar bilir bir chip modlama olayım oldu.sonrasında gerek alt devirlerde komprasör artısından,gerek deneme sırasında yüklenmemden dolayı aşınmış olan kapak contasının daha erken yanması gibi sorunlarımda olmuştu.bu arızalar giderildikten sonra bir süre araca yüklenmedim.birde genelde şehiriçinde sürdüğümden detaylı bir deneme yapamadım.bir gün yola çıktığımda sehir içinde deli gibi kendini saga sola atan aracın,uzun yolda 150-160 km hıza geldiğnde kendisini geri geri çektiğini gördüm.kendi orjinal epromuyla bile 200 e rahat çıkan araba modlu epromla uzun yolda son süratta sıkıntı yarattı..halbuki ilk hızlanmalarda,sehiriçinde,alt devirler muhteşemdi..uzunyolda 5.vitese atınca aracın tepkimesi bitiyordu.demekki üst devirlerin torku düşük veya işin gerçeği benim araçla uyumsuzdu..çünki uzaktan deneme yanılma yoluyla eprom alıyoruz.buna şaşırmamak lazımdı..doğru olan mevcut epromdaki bilgiler alınıp o bilgileri modlamaktı ama hem maddi olarak hemde küçük şehirde yaşıyor olmanın verdiği dezavantajı işte..epromu yazan arkadaşla konustum başka bir eprom gönderdi..onu taktım o epromda 4000 devirde kesiciye giriyordu.tam bir fiyasko...sıkılıp kendi epromunu takıp uğraşmadım birdaha..bir kaç hafta önce yeniden depreşti eprom duygularım ve kendi çapımda araştırma yapmaya başladım..araştırmalar sonunda tipo,tempra,coupe ve dedra  gibi araçların bizim motor ve ecu kullanılan modellerinin orjinal ve birkaçartane modlu eprom yazılımını buldum..bizim araca uyacak orjinal ve modlu sözde denenmiş 10-15 yazılım var elimde..yalnız bunu eproma yazmak oldukça sorun..çok zor olmamakla birlikte cevremde bu işle  ilgilenen veya  bu iş için gereken cihazları  bulmak zordu..şartlarım elverişli değil ama hevesim var dedim ve universal bir eprom yazıcı aldım.buralarda bulamadığım içinde internetten bir yerden 6 tane  boş 27c256 eprom aldım.cunki elimizdeki eprom kolay silinen bir eprom değil.silinmesi için uv ısıgı veren bir cihaz almak lazım o daha büyük bir külfet.amacım  elimdeki yazılımları tek tek deneyerek en uygununu bulup kullanmak..yanlız cihaz elime yeni geçti ve bir kaç gündür uğraşıyorum.cihazı pc ye bir türlü tanıtamadım..lpt girişli olduğu için notebookta girişi yoktu.bir akrabanın masaüstü bilgisayarında yapmaya çalışıyorum ama öyle uzun uzadıya zamanım olmadı..cihazla bağlantı kurup yazmayı başarabilirsem yazılımları deneme sansım olacak..bu bir heves işte..bir emek..çaba..kesin başarı olacak diye birşey yok zaten ama olursada keyfini süreriz..


Sizin eprom için aracı olan Tolgaya , onu programlayan eleman için o zamanlar; 2.0 16V için tecrübesi nedir kaç tanesine yazmış v.s gibi sorular sorduğumda ''adam bmw'lere yazıyor sizin arabaya mı yazamayacak'' de mişti.Velhasıl eprom işi iyi bir tecrübe ve yorumlama gerektirir.Güç ve ekonomiyi aynı anda barındırmalı.Benim tavsiyem 4Q5 ham programdan yola çıkılarak yorumlansın daha iyi sonuç verir.
« Son Düzenleme: 04.Oca.2012 15:11:42 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #64 : 04.Oca.2012 16:28:24 »
o
Sizin eprom için aracı olan Tolgaya , onu programlayan eleman için o zamanlar; 2.0 16V için tecrübesi nedir kaç tanesine yazmış v.s gibi sorular sorduğumda ''adam bmw'lere yazıyor sizin arabaya mı yazamayacak'' de mişti.Velhasıl eprom işi iyi bir tecrübe ve yorumlama gerektirir.Güç ve ekonomiyi aynı anda barındırmalı.Benim tavsiyem 4Q5 ham programdan yola çıkılarak yorumlansın daha iyi sonuç verir.
o epromu yazan kişiyle aynı sehirde olsaydık belki bir sonuc alırdık.deneme yanılma yoluyla..zaten o da eprom üzerinde oynama falan yapamıyor ki..elinde denenmiş binlerce modlu yazılım var.onlardan birini yazıp gönderiyor işte..

Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #65 : 04.Oca.2012 16:35:37 »
İnternetten araştırdım.
Ecu programmer cihazların fiyatları 10 dolardan 2000 dolara kadar değişiyor. Sizinki Willem tipi olan, yerli imalatı da var gibi gözüküyor o bile 150 tl ile 400 tl arasında değişiyor. Bu kadar büyük fiyat farkının sebebi nedir? Diğer cihazlara bakabildiniz mi?
ürün klon ..yani taklit ondan ucuz..türkiyede 150 tl ye falan bulunabiliyor.ebay da 50 tl civarı..orjinal olanları 1000 tl den başlıyor..hem bizim alet ecu programmer değil yanlış anlaşılmasın.eprom programmer..eprom ve pıc yazmak üzere üretilmiş alet.. araç ecü entegresi,fax,tv,teyp gibi elektronik cihazlarında bozulan veya silinen hafızaları yazmak için kullanılıyor genelde..zaten bios yazma hakkında fikir sahibisin  bilirsin..
bugünde uğraştım cihazı bir türlü bağlayamadım. sürekli bağlantıları yapın diye hata veriyor..bakalım birde usb lpt çevirici alıp denemek istiyorum.

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #66 : 05.Oca.2012 02:40:36 »
o o epromu yazan kişiyle aynı sehirde olsaydık belki bir sonuc alırdık.deneme yanılma yoluyla..zaten o da eprom üzerinde oynama falan yapamıyor ki..elinde denenmiş binlerce modlu yazılım var.onlardan birini yazıp gönderiyor işte..

Davutla bana eprom yazan arkadaşta istanbulda,bizde hiç yüz yüze gelmedik..ecu ve eprom numaralarını istedi 4Q5 üzerinde değişiklik yaparak araçlarımıza uyguladı sonuç mükemmeldi..Tolganın dediği kadar ehil değilmiş bizim araçlara karşı anlaşılan ezbere gitmiş..

O sıralar motor yaptırdığım için o epromu söktüydük Davut aldıydı, yine aynı kişiden istiyorum ama bu aralar yoğunmuş beyefendi sırada bekliyoruz :)
« Son Düzenleme: 05.Oca.2012 02:43:41 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #67 : 05.Oca.2012 09:50:58 »

Davutla bana eprom yazan arkadaşta istanbulda,bizde hiç yüz yüze gelmedik..ecu ve eprom numaralarını istedi 4Q5 üzerinde değişiklik yaparak araçlarımıza uyguladı sonuç mükemmeldi..Tolganın dediği kadar ehil değilmiş bizim araçlara karşı anlaşılan ezbere gitmiş..

O sıralar motor yaptırdığım için o epromu söktüydük Davut aldıydı, yine aynı kişiden istiyorum ama bu aralar yoğunmuş beyefendi sırada bekliyoruz :)

epromun senin aracında ki uyumuyla davutun aracında ki uyum aynımıydı peki? o epromu kopyalayıp kullanabilirsiniz aslında..

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #68 : 05.Oca.2012 13:19:08 »
Ben de aynı şeyi soracaktım.
Memnun olduğunuz epromu kopyalayıp, bize de verseniz çalışmaz mı? Adnan bey'de techizat var ve kopyalama işini yapar sanırım.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Melih Yalgın

  • İzmitli4
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 497
    • Tempra 2.0 16 v
  • *Adı soyadı : İzmitli4
  • *Meslek: HâLâ Öğrenci
  • *Yaş: 22
  • *Şehir: KOCAELİ
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: siyah
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #69 : 05.Oca.2012 13:46:21 »
epromun senin aracında ki uyumuyla davutun aracında ki uyum aynımıydı peki? o epromu kopyalayıp kullanabilirsiniz aslında..

Davut abı arabayı sattıktan sonra epromuda sattı bıldıgım kadarıyla aynı eprom benım arabamdada vardı yanlıs bılmıyorsam bende arabayı sattım uzerınde verdım Davut abı eprom arıyordu bana da sordu epromu ne yaptın dıye bulabılırse kopyalıyacak sanırım:bayrak2:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #70 : 05.Oca.2012 14:48:51 »
epromun senin aracında ki uyumuyla davutun aracında ki uyum aynımıydı peki? o epromu kopyalayıp kullanabilirsiniz aslında..
Ben de aynı şeyi soracaktım.
Memnun olduğunuz epromu kopyalayıp, bize de verseniz çalışmaz mı? Adnan bey'de techizat var ve kopyalama işini yapar sanırım.
Davut abı arabayı sattıktan sonra epromuda sattı bıldıgım kadarıyla aynı eprom benım arabamdada vardı yanlıs bılmıyorsam bende arabayı sattım uzerınde verdım Davut abı eprom arıyordu bana da sordu epromu ne yaptın dıye bulabılırse kopyalıyacak sanırım:bayrak2:

Melihle,Davutun orjinal eprom 4Q6 idi,benimki 4Q9..

Modifiye edilmiş epromu takınca kontağı açınca arıza lambası 10sn sonra sönüyordu fakat Melihte normal zamanda.

Kesiciye 7200rpm'de girerken bende 6750rpm'de giriyordu fakat Davutla,Melihte uzamıştı v.s

Ben bunların düzeltilmesi ve bir gömlek üstü güçlü yazılması için Davuta epromu geri verdim o sıralarda motor işi çıkınca kaldı..Keşke o eprom olsada kopyalasak Davut haricen sattı,Melihte arabayla beraber verdi..Elemanda şu sıralar naz yapıyor yoğunluk v.s birazda sallıyor

Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #71 : 05.Oca.2012 15:52:46 »
Ben de aynı şeyi soracaktım.
Memnun olduğunuz epromu kopyalayıp, bize de verseniz çalışmaz mı? Adnan bey'de techizat var ve kopyalama işini yapar sanırım.
cihazı bir çalıştırabilsem kopyalayacamda daha cihazı pc ye adapte edemedim..kafayı yedirecek makine yaa..bi bağlayıp yazmayı başarabilsem çok güzel şeyler olacak..dediğim gibi bizim motorlar için yazılmış ve denenmiş bir sürü yazılım var..tek tek deneyip en uygununu bulacağım kısmetse..bizde olursa herkese faydamız olur bu arada..

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #72 : 05.Oca.2012 16:58:20 »
cihazı bir çalıştırabilsem kopyalayacamda daha cihazı pc ye adapte edemedim..kafayı yedirecek makine yaa..bi bağlayıp yazmayı başarabilsem çok güzel şeyler olacak..dediğim gibi bizim motorlar için yazılmış ve denenmiş bir sürü yazılım var..tek tek deneyip en uygununu bulacağım kısmetse..bizde olursa herkese faydamız olur bu arada..
Eninde sonunda halledeceğini düşünüyorum Adnan Bey,
Hatta ben de araştırmaya başladım nasıl yapılıyor diye, techizatı alıp girmeyi düşünüyordum ama sen epeyce mesafe katetmişsin. Şu an senden haber beklemek daha mantıklı, Amerika'yı yeniden keşfetmeyece çıkacağım diye uğraşmaya gerek yok.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #73 : 05.Oca.2012 18:59:08 »
bugün usb lpt cevirici alıp denedim yine görmedi..şimdi vista olan sistemi xp ye cevirip deneyeceğim..umutsuz vaka ..

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #74 : 05.Oca.2012 19:40:14 »
bugün usb lpt cevirici alıp denedim yine görmedi..şimdi vista olan sistemi xp ye cevirip deneyeceğim..umutsuz vaka ..
Sistemi aldığın yerden destek talep ettin mi? Ne diyorlar?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda