Gönderen Konu: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU  (Okunma sayısı 6595 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2661
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: ERP Yazılım Geliştirme Uzmanı
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #75 : 05.Oca.2012 23:46:21 »
bugün usb lpt cevirici alıp denedim yine görmedi..şimdi vista olan sistemi xp ye cevirip deneyeceğim..umutsuz vaka ..
Adnan abi vista yerine windows 7 kurarsan daha iyi olur eğer windows değiştiriceksen.Ayrıca bir cihaz için sistem değiştirmen gerekmez.Çevrende bulunan bir bilgisayarcı varsa parça ile birlikte git ,cihazın vista işletim sistemi için olan driverını bulmasını iste,xp kurucaksan yine aynı şekilde.Xp için driver bulman daha kolay olucaktır.İstersen kendinde internetten arıyabilirsin cihazın üzerinde yazan bilgilerden..Sorununu bu şekilde çözebiliceğini düşünüyorum.
Kolay gelsin..

Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)
Fiat Bravo 1.6 16v
Toyota Auris 1.4 D4-D
Alfa 156 1.6 Distinctive
Marea HLX

Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #76 : 09.Oca.2012 16:22:29 »
çok yoğun bir şekilde  uzerine eğildim ama bir türlü cihazla bağlantı kuramadım.voltaj ayarları falan çok karışık..belkide orda bir hata yapıyor olabilirim..sonuç olarak başaramadım..kafayı yiyecekken aklıma eprom yazdırdığım arkadaş  geldi ve aradım..durumu anlattım.onun gönderdiği 2 eprom hakkındada konustuk.program bulduğumu ve boş 6 tane eprom olduğunu onları yazarmısın diye sordum.gönder yazıyım abi dedi..hatta cihazıda gönder onada bakıyım dedi..bugün kargoya veriyorum yazılım,boş epromlar birde cihazı..yazılıp gelince göreceğiz ne kadar uyumlu olduklarını..yazılımlar şoyle:
4Q4 FİAT COUPE 2.0 16V
4Q5 TİPO ORJİNAL YAZILIM (EN AZINDAN TOFAŞ KISITLAMASI YOKTUR)
2 AD. 4Q5 MODLU YAZILIM
4Q6 TEMPRA TİPO MODLU YAZILIM
1 AD.TİPO 2.0 MOD YAZILIM.( ECU ACIKLAMASI YOKTU..SANSA ARTIK)

Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #77 : 13.Oca.2012 15:51:52 »
eleman gönderdiğim yazılımlarla 5 adet epromu yazmış gönderiyor bugün ..ben içerigiğini anlamadığım için bulduğum yazılımların hepsini göndermiştim..o içinden uygun olan seçmiş 5 tane yazmış..allahtan direk kendim yazamamışım.çunki bir coğu 4Q5 VE 5Q6 YA  turbo uygulamasından sonra yazılan yazılımmış..işte dosya adının tutması yetmiyormuş onu anladım.adam dosya içini okuyunca iyiki yüklememişin yoksa ecu yu bozardın dedi..ben 4Q5 in orjinal yazılımından  (en azından tofas kısıtlaması yok) birde 4Q4 fiat coupe 150 bg lik modlu yazılımından umutluyum..bakalım yarın gelir deneyip göreceğiz..

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #78 : 13.Oca.2012 16:26:42 »
eleman gönderdiğim yazılımlarla 5 adet epromu yazmış gönderiyor bugün ..ben içerigiğini anlamadığım için bulduğum yazılımların hepsini göndermiştim..o içinden uygun olan seçmiş 5 tane yazmış..allahtan direk kendim yazamamışım.çunki bir coğu 4Q5 VE 5Q6 YA  turbo uygulamasından sonra yazılan yazılımmış..işte dosya adının tutması yetmiyormuş onu anladım.adam dosya içini okuyunca iyiki yüklememişin yoksa ecu yu bozardın dedi..ben 4Q5 in orjinal yazılımından  (en azından tofas kısıtlaması yok) birde 4Q4 fiat coupe 150 bg lik modlu yazılımından umutluyum..bakalım yarın gelir deneyip göreceğiz..

Üstad tedbiri elden bırakma  :ok: tahminim o yazılımlar 180-190bg lik yazılımlardır :hoho: coupe 2.0ie16V lerin 4Q4 olduğunu bilmiyordum,banada 4Q4-4Q5 ler uygun olur gibi geliyor...  :s20:
« Son Düzenleme: 13.Oca.2012 16:43:39 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #79 : 13.Oca.2012 20:06:01 »
180-200 beygire çıkması için turbo ile beslemek lazım.zaten yazılımların bir kısmıda turbo olanlara aitmiş.iyiki ayırt edebildik...bizim araçlar maksimum 148 beygir civarında çıkmış..oda bursa çıkışlı olanlar emisyon ve düşük yakıt için 120 beygirlere çekilmiş..fiat coupe - tipo-tempra ve lancia dedra 2.0 16 v olanları aynı motor kullanıyorlar..(turbo olanlar ise yine aynı motora besleme yapılarak elde edilmiş.fiat coupe ve lancia da turbo seceneği var)  biz sadece atmosferik olan yazılımları deniyeceğiz..kısmet insallah olumlu sonuc alırız..

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #80 : 13.Oca.2012 20:20:41 »
180-200 beygire çıkması için turbo ile beslemek lazım.zaten yazılımların bir kısmıda turbo olanlara aitmiş.iyiki ayırt edebildik...bizim araçlar maksimum 148 beygir civarında çıkmış..oda bursa çıkışlı olanlar emisyon ve düşük yakıt için 120 beygirlere çekilmiş..fiat coupe - tipo-tempra ve lancia dedra 2.0 16 v olanları aynı motor kullanıyorlar..(turbo olanlar ise yine aynı motora besleme yapılarak elde edilmiş.fiat coupe ve lancia da turbo seceneği var)  biz sadece atmosferik olan yazılımları deniyeceğiz..kısmet insallah olumlu sonuc alırız..

Ben turbo olanlar için yazmıştım zaten,ebayda Bizim araçlara göre yazılmış modlu eproma rastlamadım hiç,belkide vardır ben görmedim... hepside bilhassa yırtdışında daha çok 16VT ler olduğu ve ilgi gördüğü için yeni modlu yazılmış epromlar,hepside 180-190 bg lik epromlar..coupe 2.0ie16VT olanlar orjinal 190bg..
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #81 : 13.Oca.2012 20:27:06 »
http://www.alibaba.com/product-free/117548728/Tuning_Chip_Eprom_for_Fiat_Tipo.html
 bak bu tipo için olanı..tempra için olanıda vardı ama su an bulamadım..acıklamasında motor sınıfları ve ecu kodları da var..  mesela 4q1 ve 4q5 olan ecularda var içinde..

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #82 : 13.Oca.2012 23:22:07 »
http://www.alibaba.com/product-free/117548728/Tuning_Chip_Eprom_for_Fiat_Tipo.html
 bak bu tipo için olanı..tempra için olanıda vardı ama su an bulamadım..acıklamasında motor sınıfları ve ecu kodları da var..  mesela 4q1 ve 4q5 olan ecularda var içinde..
Bu arkadaşla ben temasa geçmiştim ama o benim ecu nun, 4Q6, Dedra ecusu olduğunu ve yeniden eprom yazmaya değmeyecek bir ecu olduğunu, güç artışının çok düşük olduğunu ve uğraşmayacağını söyledi. İtalyan tempra'lara eprom iyi olduğu söylemişti ve hatta yeni bir ecu bulup ondan sonra eprom aramamı söylemişti.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Mesut Karaoglu

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 133
    • MESUT KARAOGLU - 1996 TEMPRA 2.0 ie CAT 16V - SAFİR MAVİ - İZMİR
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: İzmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Safir Mavi
  • Lpg Markası : YOK
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #83 : 17.Oca.2012 21:24:05 »
Merhaba arkadaşlar.
Biliyorsunuz daha önceki mesajlarımda ve açtığım başlıkta aracımın hemen hemen  bütün sorunlarının giderildiğini ancak ecu nun arızalı olduğuna karar verildiğini belirtmiştim. Forumdan bazı arkadaşlar sağolsunlar yardımlarını ve bilgilerini ayrıca ilgilerini esirgemediler. Foruma ve ilgilenen arkadaşlara teşekkürler.
 Şimdiki sorum yine ecu hakkında olacak.

Yeni ecu alındı 1 -2 gün içerisinde araca takılacak ancak ecu nun değişmesi immobilizer ile ilgili bir sıkıntı ortaya çıkarır mı? Çıkarırsa bu sıkıntıyı nasıl çözebiliriz?
« Son Düzenleme: 17.Oca.2012 21:25:56 Gönderen: Mesut Karaoglu »

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #84 : 17.Oca.2012 23:53:17 »
Yeni konu açmanıza gerek yoktu bence,konuların dağılmaması ve ilgili konuların biryerde toplanmasının daha iyi olacağından Ecu-eprom ile ilgili açılan konudan devam ederseniz daha doğru olacaktır..
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=22988.0

« Son Düzenleme: 18.Oca.2012 00:05:12 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #85 : 18.Oca.2012 06:52:02 »
Merhaba arkadaşlar.
Biliyorsunuz daha önceki mesajlarımda ve açtığım başlıkta aracımın hemen hemen  bütün sorunlarının giderildiğini ancak ecu nun arızalı olduğuna karar verildiğini belirtmiştim. Forumdan bazı arkadaşlar sağolsunlar yardımlarını ve bilgilerini ayrıca ilgilerini esirgemediler. Foruma ve ilgilenen arkadaşlara teşekkürler.
 Şimdiki sorum yine ecu hakkında olacak.

Yeni ecu alındı 1 -2 gün içerisinde araca takılacak ancak ecu nun değişmesi immobilizer ile ilgili bir sıkıntı ortaya çıkarır mı? Çıkarırsa bu sıkıntıyı nasıl çözebiliriz?

Yeni konu açmanıza gerek yoktu bence,konuların dağılmaması ve ilgili konuların biryerde toplanmasının daha iyi olacağından Ecu-eprom ile ilgili açılan konudan devam ederseniz daha doğru olacaktır..
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=22988.0



konu birleştirilmiştir :s16:

sorunuza gelince ecu ve eprom kodlarını belirtin?
« Son Düzenleme: 18.Oca.2012 06:55:54 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Mesut Karaoglu

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 133
    • MESUT KARAOGLU - 1996 TEMPRA 2.0 ie CAT 16V - SAFİR MAVİ - İZMİR
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: İzmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Safir Mavi
  • Lpg Markası : YOK
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #86 : 18.Oca.2012 09:59:03 »
konu birleştirilmiştir :s16:

sorunuza gelince ecu ve eprom kodlarını belirtin?
Musa bey yeni bir baslik acmamin amaci aslinda bu gibi bir sorunun daha cabuk bulunabilmesiydi ancak bu sekilde daha iyi olacaksa da sorun  degil. Ahmet bey sizinde istediginiz ecu bilgiler sanirim sunlar,
marka  : magneti marelli
surum : lAW 4Q6
baskada bir  bilgi gerekiyormu acikcasi bilmiyorum.
 :tebrik: tesekkurler :-)
« Son Düzenleme: 18.Oca.2012 10:14:21 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #87 : 18.Oca.2012 10:13:34 »
Musa bey yeni bir baslik acmamin amaci aslinda bu gibi bir sorunun daha cabuk bulunabilmesiydi ancak bu sekilde daha iyi olacaksa da sorun  degil. Ahmet bey sizinde istediginiz ecu bilgiler sanirim sunlar,
marka  : magneti marelli
surum : lAW 4Q6
baskada bir  bilgi gerekiyormu acikcasi bilmiyorum.
 :tebrik: tesekkurler :-)

Tek başlık altında topladık ecu ve türevlerini yaratmaya gerek yok konu kalabalığı oluyor..hala bulamayacaksa ''Ara'' butonunda dökülüyor herşey :ok:

lAW 4Q6 zaten aracınızın orjinal ecusu immoda sıkıntı olmaz çalışır
Epromuda yine 4Q6'dır muhtemelen..siz yinede kontrol edin farklı eprom varsa araç çalışır fakat immo lambasını söndürmeyebilir ama her halükarda elinizde bozuk olan eski ecunun epromu var


Bu arada Ecu'yu nereden tedarik ettiniz ve ne kadar maliyeti?
« Son Düzenleme: 18.Oca.2012 10:32:33 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Mesut Karaoglu

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 133
    • MESUT KARAOGLU - 1996 TEMPRA 2.0 ie CAT 16V - SAFİR MAVİ - İZMİR
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Meslek: Elektrik Teknisyeni
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: İzmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Safir Mavi
  • Lpg Markası : YOK
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #88 : 18.Oca.2012 12:43:04 »
Tek baþlýk altýnda topladýk ecu ve türevlerini yaratmaya gerek yok konu kalabalýðý oluyor..hala bulamayacaksa ''Ara'' butonunda dökülüyor herþey :ok:

lAW 4Q6 zaten aracýnýzýn orjinal ecusu immoda sýkýntý olmaz çalýþýr
Epromuda yine 4Q6'dýr muhtemelen..siz yinede kontrol edin farklý eprom varsa araç çalýþýr fakat immo lambasýný söndürmeyebilir ama her halükarda elinizde bozuk olan eski ecunun epromu var


Bu arada Ecu'yu nereden tedarik ettiniz ve ne kadar maliyeti?
ecu yu ankaradan oto sami den tedarik ettik. Fiyati 400 TL indirim ayapilmadi malesef. Ancak arastirmalar sonucunda fiyat ortalamasida ayniydi zaten. Buyuk ihtimalle tedarik edilen ecu bugun muglaya ulasir. Siparis veriirken eski ecu nun marka ve surumunu ozellikle dikkat ederek siparis gecildi. Dediginiz gibi yinede de sorun cikarsa eski ecu nun uzerindeki eprom yeni gelene takilabilir. Sorun cikmazsa yeni ecu da eski ecuyu tamire gonderecegim.eger tamir edilebilirse kenarda dursun eski ecu.
 belki ilerde modlama isinede girisiriz bellimi olur :) .

Çevrimdışı Anıl Tabak

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 90
    • ANIL TABAK 1998 TEMPRA SW 2000 İE 16V CAT
  • *Adı soyadı : anıl
  • *Meslek: öğrenci
  • *Yaş: 20
  • *Şehir: bolu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: kum gri
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #89 : 18.Oca.2012 22:22:30 »
konuyla alakası pek yok ama squadra chip diye bişeyden bahsediyor bizim arabalrarada 2,0 yani uygulanabilrmi
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfisti-den-son-155-1997-model-68837626/detay
yaren

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #90 : 19.Oca.2012 00:03:26 »
ECU'ye dokunmadan yapılan çip uygulamaları var. ECU nun içine mudahale etmek yerine ekuden çıkan sinyalleri toplayıp değiştirerek motora yeniden gönderen harici çipler. Sanırım bu onlardan birisi. Avantajı ECU yu bozmak gibi bir problem yok. Dezavantajı, neredeyse ikinci bir ecu oluyor. Masrafı daha fazla. Bizim araçlara uygulanabildiğine hiç rastlamadım.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #91 : 19.Oca.2012 00:42:32 »
ECU'ye dokunmadan yapılan çip uygulamaları var. ECU nun içine mudahale etmek yerine ekuden çıkan sinyalleri toplayıp değiştirerek motora yeniden gönderen harici çipler. Sanırım bu onlardan birisi. Avantajı ECU yu bozmak gibi bir problem yok. Dezavantajı, neredeyse ikinci bir ecu oluyor. Masrafı daha fazla. Bizim araçlara uygulanabildiğine hiç rastlamadım.

evet harici çip bu özel aparatı ile Ecu ile haberleşme kablosu arasına konuyor yanılmıyorsam

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #92 : 26.Oca.2012 14:05:16 »
eleman gönderdiğim yazılımlarla 5 adet epromu yazmış gönderiyor bugün ..ben içerigiğini anlamadığım için bulduğum yazılımların hepsini göndermiştim..o içinden uygun olan seçmiş 5 tane yazmış..allahtan direk kendim yazamamışım.çunki bir coğu 4Q5 VE 5Q6 YA  turbo uygulamasından sonra yazılan yazılımmış..işte dosya adının tutması yetmiyormuş onu anladım.adam dosya içini okuyunca iyiki yüklememişin yoksa ecu yu bozardın dedi..ben 4Q5 in orjinal yazılımından  (en azından tofas kısıtlaması yok) birde 4Q4 fiat coupe 150 bg lik modlu yazılımından umutluyum..bakalım yarın gelir deneyip göreceğiz..

Üstad ne oldu eprom işi deneme şansın oldumu...  :s20:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Vedat Özan

  • vedat özan
  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 121
    • 2008 1.3 DOBLO DİNAMİC
  • *Adı soyadı : VEDAT
  • *Meslek: doğalgaz tesisat
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: YEŞİL
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #93 : 26.Oca.2012 16:26:32 »
fazla kurcalamayın bence beyne zarar verebilir

Çevrimdışı Adnan Taşan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 478
    • ADNAN TASAN - 1989 1.7 FLASH (F2N ENGİNE) BEYAZ
  • *Adı soyadı : adnan
  • *Meslek: otobüs driver:)
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: amasya
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : nlp
  • Model Yılı: 1989
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #94 : 26.Oca.2012 16:33:22 »
Üstad ne oldu eprom işi deneme şansın oldumu...  :s20:
4Q4 fiat coupe epromu uydu.immo hatası bile vermedi.. ama orjinal epromu gibi..oyle cok büyük farklar göremedim..alt devirler biraz daha düzgün..onun hatırına kullanıyorum şimdilik..

Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #95 : 12.Mar.2012 14:56:05 »
aracı satın aldıgımda uzerınde drag ıcın hazırlanmıs chıple gelmıştı sımdı onun sokup yerine orjınalını takıp kullanmak ıstıyorum elınde orjınal chıp bulunan arkadas varsa bana yardımcı olursa sevınırım

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #96 : 12.Mar.2012 19:04:33 »
Sanırım orjinal eprom zor bulunur...  :s20:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #97 : 12.Mar.2012 19:27:08 »
neden vardır ıllakı ahmetde var dıye bılıyorum en azından onu alıp kopyalayabılsem oda yeter

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #98 : 12.Mar.2012 19:45:45 »
Fatih mevcut epromum aracın üzerinde 4Q9...

kısıtlamayı kaldıracak eprom yazdırma aşamasındayım orj. eprom sediciyi çok düşürüyor onun yerine muayyer ayarda güçlendirilmiş eprom yazdırmak daha iyi olacaktır sende bu yönde seçimini yap..kaldı ki orjinal epromu her program yazana teslim edilmez silinir,üstünde hata yapılır v.s..
« Son Düzenleme: 12.Mar.2012 19:54:30 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #99 : 12.Mar.2012 20:00:09 »
ozaman senin işlemin sonucunu bekliyecegiz desene bu kadar bekledik yine bekleriz :D bu arada Ahmet sana facebookdan mesaj attım onu okuyup bana donersen sevınırım