Gönderen Konu: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU  (Okunma sayısı 6737 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #100 : 12.Mar.2012 20:01:54 »
bu arada bendeki 4Q9 yazıyor ama nekadar dogru artı olarak ecunun uzerınde tempra yazıyor bır anormallık var tipo olması lazım degılmı ?

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #101 : 12.Mar.2012 20:12:30 »
Ecu'nun üzerinde tempra yazması önemli değil bendede yazıyor..

Epromda 4Q9 ise belki üzerine yazdılar Tarığa yaptıkları gibi..veya sana satarken orjinal epromunu taktılar..Gemliğe geldiğinde ben anlarım test ederek
  :sırıtan:

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #102 : 12.Mar.2012 20:15:57 »
Ecunun neresinde tempra yazıyor...Tempraların ecu larının üzerinde Dedra 2.0 16V yazıyor...  :s20:
« Son Düzenleme: 12.Mar.2012 20:17:45 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #103 : 12.Mar.2012 20:17:06 »


Ecunun neresinde tempra yazıyor...Tempraların ecu larının üzerinde Dedra 2.0ie16V yazıyor...  :s20:

musa kaç tane ecu gördün..hüseyin beyin ecu'nun fotoyu alıp koymuşsun  :)

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #104 : 12.Mar.2012 20:24:09 »
musa kaç tane ecu gördün..hüseyin beyin ecu'nun fotoyu alıp koymuşsun  :)

Bağlantı sorunum olduğu resimleri tam olarak göremiyorum şu anda :hoho: Adnan ın ecu resmini ekleyecektim,diğerinde yeni eprom vs yazdığı için kafa karıştırmaması açısından...ve kendi aracımın ecu resimlerini yüklemek uzun süreceği için...
3 tane ecu gördüm Hüseyin-Adnan-ve kendi aracımdaki Ecu'yu  :hoho:
Tipoların ecu resmi varsa eklesene Tempra yazısını merak ettim...
« Son Düzenleme: 12.Mar.2012 20:33:30 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #105 : 12.Mar.2012 20:31:52 »
dedra yazan yerde tempra yazıyor abs baglantı kablosunu ararken ecunun takıldıgı yere bakayım dedım soktum onu sase kablosunuda bosta bırakmıs ozurlu arkadaslar guzelce toparladım oraları ozaman dıkkatımı cekmıstı yazlımda kesın bır problem var yoksa kesıcı nerde  dırek ındırıyor 8000. gemlıge gelmek ıcın gece gunduz calısıyorum mesai yapmam lazım :D ahmet baktınmı mesajıma facebookda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #106 : 12.Mar.2012 20:33:21 »
Bağlantı sorunum olduğu resimleri tam olarak göremiyorum şu anda,Hüseyin beyin ecu resmini eklemişim :hoho: Adnan ın ecu resmini ekleyecektim,diğerinde yeni eprom vs yazdığı için kafa karıştırmaması açısından...ve kendi aracımın ecu resimlerini yüklemek uzun süreceği için...
3 tane ecu gördüm Hüseyin-Adnan-ve kendi aracımdaki Ecu'yu  :hoho:
Tipoların ecu resmi varsa eklesene Tempra yazısını merak ettim...

şimdi ekliyorum

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #107 : 12.Mar.2012 20:38:54 »


Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #108 : 12.Mar.2012 20:47:15 »
işte benimkide bunun aynısı !!! :çay:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #109 : 12.Mar.2012 20:57:49 »
Bu arada az önce yeni epromu yazacak arkadaşla görüştüm(daha önce davutun aracın kısıtlamasını aldı,yakıt ekonomisi,güç ve güvenirlik bir arada idi denenmiş programları araca özel revize ediyor ve kendimde deneyip memnun kalmıştım ama motor işim olduğundan sonraya bırakmıştım) aracımın durumu ve daha önceki epromdaki açıkları anlattım kodları verdim mevcut duruma göre bir ayarlama yapacak  :w: kendisindende sizler için izin aldım epromu denedikten sonra arkadaşın adını ve numarasını sizlerle paylaşırım    :heyo:
« Son Düzenleme: 12.Mar.2012 21:01:43 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #110 : 12.Mar.2012 20:59:53 »
sabırsızlıkla beklıyoruz  :heyyo: :heyyo: :cc:

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #111 : 12.Mar.2012 21:00:32 »
Tempra 16V yazısı güzelmiş  :sırıtan:
Bu nasıl iştir ya Tipolara Tempra 16V ecusu,Tempralara Dedra ecusu kullanmışlar...Brezilyadaki vs tempra-tipoların ecularını bi araştırıyım...  :s20:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #112 : 12.Mar.2012 21:03:20 »
Tempra 16V yazısı güzelmiş  :sırıtan:
Bu nasıl iştir ya Tipolara Tempra 16V ecusu,Tempralara Dedra ecusu kullanmışlar...Brezilyadaki vs tempra-tipoların ecularını bi araştırıyım...  :s20:

onlardada uno yazıyordur :hhh:

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #113 : 12.Mar.2012 21:10:25 »
onlardada uno yazıyordur :hhh:

Yok onlar sağlam iş yaparlar  :morgöz: Pc deki arşive bi bakıyım belki resim falan vardır  :hiii:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #114 : 12.Mar.2012 22:41:55 »
 :hoho: :he:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #115 : 12.Mar.2012 22:45:15 »
yeni eprom için düğmeye basıldı full istedim ona göre yorumlayacak...birkaç güne gelmesi kuvvetle ihtimal  :hoho:
« Son Düzenleme: 12.Mar.2012 22:49:38 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2658
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #116 : 13.Mar.2012 23:56:59 »
Bizim bu kısıtlamanın hangi mekanizma ile yapıldığını biliyor musunuz?
Şundan soruyorum?
Bu iş için bir kaç seçenek var. Ya üst devirlerdeki kesiciyi aşağıya çekersiniz ki bizde 6250'de kesiyor.
Ya benzin enjeksiyon çarpanlarını azaltırsınız , sözgelimi 4000 devirde 19 milisaniye olması gereken enjeksiyonu 17 saniye olarak kısarsınız ve motoru az biraz zayıf karışımla çalıştırırsınız vs.vs.
Eğer bu kısıtlamanın hangi mekanizma ile sağlandığını bulursak, çip yazma işine girmeden kaybı geri alabiliriz.

Araştırdığım kadarıyla, eprom yazanların müdahale noktaları, avans açısına hassas ayar, enjeksiyon sürelerini değiştirerek yani yakıt haritası ve kesici devrini 7000 yapmak olarak bahsediliyor.

Söz gelimi, motor sıcaklık müşürünün veri sağlayan kutbuna 1,5ohm luk bir direnç bağlarsak (değer farklı da çıkabilir şimdi çok iyi hatırlamıyorum) motor ısınmasına rağmen EKU motor soğukmuş gibi algılayacak ve enjeksiyon süresini artıracaktır. Araştırma yaptım ve yapanlar 15 bg gibi bir artı güç elde ettiklerini söylüyorlar.

Aynı şekilde avans ile oynayarak da motor kompresyonunu en yüksek noktada ayarlanarak bir kaç beygir sağlanabilir.

Sanırım Eprom ile bunlar yeniden ayarlanıyor ve firmaların tolerans sınırı olarak belirlediği değerleri zorlayarak ilave güç elde ediliyor.

Ne dersiniz?


Performans filtre vs. saymıyorum bile. Onlar fiziki müdahaleler.




"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #117 : 14.Mar.2012 00:18:27 »
yeni gelecek epromda bu değerler yükseltilecek ve kısıtlama alınacak ama yakıt haritası değişmeyeceğini söyledi arkadaş bu nedenle yakıt artışı çok olmayacak..hafta sonuna kısmetse yenisi geliyor
« Son Düzenleme: 14.Mar.2012 00:20:11 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2658
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #118 : 14.Mar.2012 01:04:41 »
Konuya ilave bilgi olarak, cupe'ciler performans artırmak için asıl hava girişi üzerine yoğunlaşıyorlar.
Bizm salyangoz şeklindeki emme manifoldundan çok şikayet var. Onu düz boru şeklinde yeniden yaptırıyorlar. Modifiye edilmiş biraz daha geniş kelebek boğazı yaptırmışlar.
Benim emme manifoldu hava kaçırırken, altdevirlerde zor yerinden kıpırdarken üst devirlerde müthiş performans veriyordu. Manifold contasını değiştirince arabanın eski performansı da gitti. Nerdeyse pişma oldum:  :hoho: Bunu görünce fazla güç almak için emme manifoldu modifiyesi bizim araçlar için hakkaten önemli oldğunu daha iyi anladım. Hatta bazıları silindir blokunun hava girişlerini bile torna ile genişletiyorlarmış. Fiat da bunu anlamış olmalı ki, evo'larda filan manifold salyangoz gibi değil. Daha sade.
Şimdi ben de bu kelebek boğazından bulunur mu diye düşünmeye başladım.

Genişletilmiş kelebek boğazı;



Modifiye manifold, enjektörler manifold içine konulmuş gibi görünüyor. Bazı manifoldlar gördüm ve enjektör manifold girişi içerisine yerleştirilmiş. Akan hava ile paralel duruyor. Sanırım alttaki onlardan birisi. Bu manifoldu millet kendileri yaptırıyor. Zorlarsak biz de yapabiliriz. (Arıza tamir etmekten vakit bulabilirsek  :D)
« Son Düzenleme: 14.Mar.2012 01:16:28 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #119 : 14.Mar.2012 01:21:57 »
Evet bazı orjinal Lancia 2.0ie16V modellerinde ve modifiye edilen lancia 2.0ie16V motorunda sürekli bu emme manifoldunu kullanıyorlar...  :ok:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #120 : 14.Mar.2012 01:29:58 »
Fazla resim yükleyemiyorum bağlantı sorunlu...  :hiii:
Lancia Dedra SW Integrale 2000 16VT


Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2658
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #121 : 14.Mar.2012 10:12:38 »
Evet bize de bunlardan lazım.
Kelebek boğazı ve labirent gibi yapılmış, ve hakkaten nefret ettiğim bu salyangoz manifoldu değiştirmeden arabaya doğru düzgün bir performans vermek mümkün değil. Taze havaya engelli koşusu yaptırıyorlar. En mükemmel epromu yazdırsak bile, araba hava alamıyorsa yapacak bir şey yok.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #122 : 20.Haz.2012 14:12:45 »
Tempra 2.0ie8V ye ait Ecu,yeni eprom uygulanmış...Modifiye içinmi uygulanmış bilmiyorum ama bu aracın performansı yüksek...
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #123 : 14.Ara.2013 22:38:09 »
sayın abiler benim araba bilgisayara baglanmıyor ne sanayiideki bilgisayarlara ne de kendim temin ettigim vagcomkkl 3pin dönüstürücüye...beyni soktum beyin tempra beyni ama icindeki epromda tipo 1999 4Q9 yazıyo.acaba neden baglanamıyordur cihazlar.sitede yazmıstım daha once arabaya yeni motor yaptırdım lambda haric butun sensorleri degistirdim hersey normal gibi ama gaz kelebek acısı ayarlatmam lazım baglanmıyor bir türlü.

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: ECU-EPROM İLİŞKİSİ VE MOTOR DURUMU
« Yanıtla #124 : 14.Ara.2013 22:58:50 »
sayın abiler benim araba bilgisayara baglanmıyor ne sanayiideki bilgisayarlara ne de kendim temin ettigim vagcomkkl 3pin dönüstürücüye...beyni soktum beyin tempra beyni ama icindeki epromda tipo 1999 4Q9 yazıyo.acaba neden baglanamıyordur cihazlar.sitede yazmıstım daha once arabaya yeni motor yaptırdım lambda haric butun sensorleri degistirdim hersey normal gibi ama gaz kelebek acısı ayarlatmam lazım baglanmıyor bir türlü.

kimi 2.0 16V tipolardada tempra 2.0 16Vyazar aynı motor aynı ecu sorun yok..bağlanama konusunda forumda kendileri deneyen kullanan arkadaşlar var yardımcı olacaklardır  ;)