Gönderen Konu: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı  (Okunma sayısı 2670 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #25 : 22.Şub.2012 10:58:38 »
Evet yaa, olmamış tüh. Kamil arabayı hemen bahçeye götürür şimdi. :hiii:

Kamil bu sefer artık bizleri dinliyor temprası bahçede doğan adam 2'yi çekmekten vazgeçmiş satıyor bunu  :ok:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #26 : 22.Şub.2012 11:51:59 »
yapma ya, galerici mi olacak şimdi?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #27 : 22.Şub.2012 12:05:21 »
yapma ya, galerici mi olacak şimdi?

kimi adam yetiştirir kamilde araba yetiştiriyor  :hhh:

kamil onal

  • Ziyaretçi
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #28 : 22.Şub.2012 19:58:04 »
dün sahibindene koydum arabayı 47 kişi aradı bugunde birisine verdim gitti 1.6 duruyor onuda satcam

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #29 : 24.Mar.2012 00:12:56 »
Kamil, sizin 8v'nin bobiniyle bizim 16v'lerin bobinleri aynı mı?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

kamil onal

  • Ziyaretçi
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #30 : 24.Mar.2012 03:08:30 »
Kamil, sizin 8v'nin bobiniyle bizim 16v'lerin bobinleri aynı mı?
pek bilgim yok ama bir iki kere incelemiştim aynıya benziyor

gültekin der

  • Ziyaretçi
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #31 : 20.Mar.2013 20:33:13 »
arkadaşlar tempra 2.0 8v arabam bundan 4 5 ay öncesine gayet normal çalışıyordu. çok memnundum benzin pompası arızalanınca direk lpg de çalıştırdım 3  4  ay kadar ve araç zamanla belirli devirlerde gaz yememye başladı. yavaş yavaş devir dahada düştü. şimdi nerdeyse yerinden kalkamayacak hale geldi. malum durumlardan dolayı sanayide hiç kimse yardımcı olamadı ( bizim arabalarla ilgili bilgi eksikliğinden dolayı ) aracın rhv temizlendi: sağlam mutlak basınç sensörü değişti. kelebek boğazı temizlendi. başkada yapılacak işlem bulamadı ustalarımız diğer sensörlerin avo metre ile ölçüm değerlerini yazabilirmisiniz. bide aracın arızası hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim. şimdiden saygılar..

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #32 : 20.Mar.2013 20:33:50 »
Pompanı tamir ettir ve bir süre benzinle kullan. Aynı problem devam edecek mi bakalım.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

gültekin der

  • Ziyaretçi
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #33 : 20.Mar.2013 20:59:25 »
pompayı tamir yaptırdım iş işten geçtikten sonra  :) benzindede çalışıyo ama aynı sorunlarla.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #34 : 20.Mar.2013 23:00:08 »
pompayı tamir yaptırdım iş işten geçtikten sonra  :) benzindede çalışıyo ama aynı sorunlarla.
Kaç km dir benzinde kullanıyorsun?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

gültekin der

  • Ziyaretçi
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #35 : 19.May.2014 01:36:14 »
   arkadaşlar belki işinize yarar diye yaşadığım sorunları yazmak istedim.   öncelikle uzun yol gittikten sonra araç çalışmamaya başladı  tabiki hemen tamirciye gittik sağolsunlar sorunu bulamadılar tesadüfen direk lpg de çalıştırdılar aracı sorunu bilmediğimiz için bende aracı  3  4  ay kadar direk lpg de kullandım. ve aracın çalışma düzeni iyice bozuldu neredeyse kullanılmaz hale geldi ( tekleme, çalışmama, düzensiz çalışma, çekiş düşmesi rölanti sorunu vb ) şimdi gelelim bu arızaların çözümlerine :    ilk arıza uzun yol yaptıktan sonra çalışmaması :  benzin pompası uzun süre boşta çalıştığı için araç lpg de kullanıldığından benzin pompası ısınma sonucu yanmış. yeni benzin pompası ile değiştirildi ama dikkat  :s16: benzin pompası ( bar ) seçimi önemli düşük basınçlı olursa pekte etkilemez çünkü genelde ilk çalışma dışında lpg de kullanıyoruz. yüksek basınçlı pompa olursa benzin hortumlarına zarar verebiliyor. ( benzin pompası için manuel anahtar yapabilirsek iyi olur )  diğer sorun ISI SENSÖRÜ ( termostatın üzerine takılı olan ) arıza belirtileri genelde tekleme düzensiz çalışma gibi oluyor.  yenisi ile değişmek gerekir ancak dikkat edin piyasada satılan ısı sensörleri uymadı!!!!  3 tane aldım işe yaramadı. sonunda çıkmacıdan orjinali alıp taktım ve sorun anında düzeldi.    MAP SENSÖRÜ ARIZASI : genelde düzensiz çalışma , geç çalışma , siyah duman ve çiğ benzin kokusu ile anlaşılıyor arızası çaresi yenisi ile değişmek fakat  :s16: parçacılarda satılan çin malı  (siyah renkte ) olanlar uymuyor bizim araca çıkmacıdan onunda orjinalini almak daha iyi   BİR ARIZA DAHA :) yolda giderken aracın aniden stop edip çalışmaması belkide böyle bi arıza sadece bana denk geldi. kendim ateşleme sistemini kontrol etmem sonucu BOBİN ÇIKIŞI OLAN KABLODA ATEŞLEME VAR FAKAT BUJİLERE GİDEN KABLOLARDA ATEŞLEME YOK  arkadaşlar bunun sorunuda distribütörün içindeki tevzi makarası iğne ucu kadar delinmiş nasıl delinir onu anlamakta zor :)  o delinmeden dolayı distribütörün içine gelen ateşleme kısa devre yaptığından şaseyle bujilere ateşleme gitmiyor çözümü: yeni tevzi makarası ile değiştirmek pahalı bi parça değil zaten.                                                                                    şimdi DİSTRİBÜTÖR VE FAZ SENSÖRÜ arızası araçta tekleme gibi titrek çalışma faz sensörü bobini bozuksa çalışmama gibi sorunlar olur.. faz sensörü bobini kolay kolay bozulmaz ancak bobinin altındaki MIKNATIS  :s16: parçalanabilir mıknatıs parçalanmış ise araç çalışır fakat hani  (bizim araçlarda benzinde kullanınca kendi ayarını yapma olayı vardır   ) mıknatıs parçalanmışsa EKU aracın çalışmasını düzeltmez . bizim araçların faz sensörü parçacılarda pek bulunmamakta olanlarda biraz pahalı  onun yerine doğan slx manyetik grubu diye isterseniz parçacıdan mıknatısı bizim araçlarla birebir aynı ve ucuz 2014 tarihinde 25 tl mıknatısı değişip 20  30  km benzinde kulllanırsanız aracın çalışmasının düzeldiğini görürsünüz.. umarım faydalı olur.                                                                                                       BU ARADA BENİM ARACIM TEMPRA 2.0 8V  SIRALI SİSTEM LPG  yazdıklarım bu araç içindir 16v uyarmı tam bilemem                               

Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #36 : 16.Eyl.2014 19:38:54 »
Merhaba,

2.0 16V ve 2.0 8v arasında bir sorum var. Yarıdımlarınızı bekliyorum abilerim kardeşlerim

Rolanti hava valfi adlı parçanın 2.0 16v'de iki girişi var. Valfin altındaki hortum kelebekte rolanti valfinin ayar yapılan bölümüne,
valfin ortasından yani yanından çıkan hortum ise hava filtresindeki hortuma giriyor.

Peki 8v tempralarda da durum aynı mıdır? giriş yerleri hakkında bilgi verebilecek var mı .

Teşekkür ederim


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı hüseyin canoğlu

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 136
    • Canoğlu Garajı
  • *Adı soyadı : Hüseyin Canoğlu
  • *Meslek: Medya
  • *Yaş: 53
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gümüş gri
  • Lpg Markası : Destro
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #37 : 16.Eyl.2014 23:11:55 »
merhaba kardeşim 2000 8 valflerde ise bir ucu gaz kelebeğin altında takılı bir ucu ise hava filitre hortumunda takılı
Hüseyin Canoğlu
Tempra Hastalığı



Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #38 : 17.Eyl.2014 16:09:14 »
merhaba kardeşim 2000 8 valflerde ise bir ucu gaz kelebeğin altında takılı bir ucu ise hava filitre hortumunda takılı

Teşekkür ederim.


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı levent altuntaş

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 58
  • zamanın ötesinde
    • tempra
  • *Adı soyadı : levent altuntas
  • *Meslek: asker
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: balıkesir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 8v
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker fast
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #39 : 10.Tem.2016 21:41:02 »
herkese iyi akşamlar. 1 senedir benzinli kullandığım 1995 2000 8v en sonunda atiker sıralı sistem takdırdım. normalde 100 km. 10 lt yakan aracım şimde 13,5 lpg yakıyor. bu normalmidir. bu lpg montajı sırasında da RHV istanbula tamire gönderdim. şu an stop etme, rölanti vs. sorunum yok çok şükür. ancak yeni rölanti valfi ile beraber gaz potansiyometresinin ordaki vida ile oynandı. sizce bu ayar teoman ustanın bilgisayarı ile mi yapılmalı. şu an 950 devirde ve çok iyi ama yakıt çok. acaba katalizör sökülürken yok edilen lamda sensörü yüzündenmi çok yakıyor. evet bende sensör yok. bazıları tak diyor ama katalizör yok ve takılınca lpg de sorun oluyor uyutuluyor vs. dendi. uyutacaksak neden takayım mı? sizde ne yapmalı...

ikinci sorunum ise araç uzun süre (1 gece) çalışmayınca ve ben yarım kontak yaptığımda (vites 1 de ayak debriyajda) araç bi öne doğru silkeleme yapıyor daha çalışmadan. sanki vitesde vurdurmuşum gibi. nedendir acaba. araba yarım kontakta daha çalışmadan.. gün içinde yapmıyor...

hepinize saygılar...

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra 2.0 8V Arıza Paylaşımı
« Yanıtla #40 : 11.Tem.2016 13:40:54 »
Eğer gaz kelebeği potansiyometresi vidaları ile oynanmışsa ciddi problem demektir. Gaz kelebeği açısını rölantide iken sıfır dereceye ayarlaman gerekir. Cihazın yoksa sitede avometre yardımı ile nasıl yapıldığı anlatılıyor.

Gazda kullanıyorsan lambda sensörüne gerek yoktur. Ama lamda sensörü olmadan otomatik LPG ayarı zor yapılır. En basitçe arabanın her devirde düzgün yürüdüğü bir ayar yaptır ve öyle bırak.

Çok yakma bir çok sebebepten olabilir.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda