Gönderen Konu: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V  (Okunma sayısı 17729 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levent karakoc

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 473
  • *Adı soyadı : levent
  • *Meslek: tekniker
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul-Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gümüş
  • Lpg Markası : AKL Sıralı
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #25 : 28.Şub.2012 16:37:19 »
ben hafta sonu şunu denedim
1 motoru çalıştırdım
2 gaz verdim motordan elimle
3 potansiyometrenin jackını söktüm
4 gene gaz verdim
sonuç = jack sökükken gene gaz veriyo ama gazın tepkisi daha geç oluyor  :hoho:
Hey Gidi Hacı Murat sen SENSÖRsüzde giderdin
 :nazar:  TEMPRA PİLOTU   :nazar:
Tempra 1.6 i.e SLX ABS Airbag Klima Gümüş Gri
Full + Full

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #26 : 28.Şub.2012 16:40:25 »
soketi biz de çıkarmıştık motor kendi kendine 3000 devire doğru yükseliyordu takınca normale dönüyor

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #27 : 28.Şub.2012 17:24:16 »
ben hafta sonu şunu denedim
1 motoru çalıştırdım
2 gaz verdim motordan elimle
3 potansiyometrenin jackını söktüm
4 gene gaz verdim
sonuç = jack sökükken gene gaz veriyo ama gazın tepkisi daha geç oluyor  :hoho:
Doğrudur.
Beyin potansiyometre sinyalini algılamazsa, çalışmayı kesmez. Ancak bilgisayarlardaki güvenli mod denilen durum gibi bir durumda çalışır. Bu da verimsiz ve mutsuz bir çalışmadır.
Daha önce yazdığım gibi, Mühendisler, arıza durumunda tehlikeli bir durum ortaya çıkmaması için motora varsayılan bir çalışma şekli kaydetmişler ve potansiyometre, yada belki başka parçalar da bozulduğunda motor varsayılan düzene göre çalışıyor.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #28 : 28.Şub.2012 17:27:45 »
bu fotoda gösterilen vida çevirilerek mi ayar yapılıyor acaba?


Hayır o kırılıp açılmış hali :)
Yuvalarından vidaları gevşetip oynatacaksın.
Bulunduğu yere fotoğraf makinesi girmiyor. o yüzden çekemedim.
Sizinkinde farklı olabillir. Çalışma Voltaj aralıklarını bilmeden kurcalarsanız bir daha hiç düzeltemeyebilirsiniz.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #29 : 28.Şub.2012 17:28:22 »
1.4 ie lerin GKP rölantide kaç voltajda çalışıyordu bilen var mı ?

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #30 : 28.Şub.2012 17:31:30 »
potansiyometreyi mi oynatıcaz abi sağa ve sola ?

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin

Çevrimdışı Levent karakoc

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 473
  • *Adı soyadı : levent
  • *Meslek: tekniker
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul-Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gümüş
  • Lpg Markası : AKL Sıralı
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #32 : 28.Şub.2012 17:42:40 »
hey gidi hacı murat senin ben gözünü yiyim sen gaz kelebeği potansiyometresi olmadanda giderdin  :s13:
ya arkadaşlar bu tempralarda çok sistem var bi çoğuda birbirine bağlı sorunları çözmek için ya çok hevesli olmak gerekiyo yada baya bişi bilmek şart yada çok paranız olacak  :aa: :hiii:
Hey Gidi Hacı Murat sen SENSÖRsüzde giderdin
 :nazar:  TEMPRA PİLOTU   :nazar:
Tempra 1.6 i.e SLX ABS Airbag Klima Gümüş Gri
Full + Full

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #33 : 28.Şub.2012 17:52:11 »
potansiyometreyi mi oynatıcaz abi sağa ve sola ?
Evet
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #34 : 28.Şub.2012 17:53:15 »
peki bu linkteki alet işimizi görür mü ?

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #36 : 28.Şub.2012 18:09:34 »
kafayı koydum havalar açılsın bu ayarı yapmayı deneyeceğim... bir de 1.4 ie lerin voltajını öğrensem iyi olacak... sizin araçtakilerle aynı mıdır?
0.30 mu yoksa 0.20 mi ya da bunlardan farklı mı?

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #37 : 28.Şub.2012 23:17:12 »
kafayı koydum havalar açılsın bu ayarı yapmayı deneyeceğim... bir de 1.4 ie lerin voltajını öğrensem iyi olacak... sizin araçtakilerle aynı mıdır?
0.30 mu yoksa 0.20 mi ya da bunlardan farklı mı?
Açıkçası ben 0,30'u oto elektriği ile ilgili bir siteden almıştım. Ama bizim motorun servis kataloğunda 0,50 yazıyor. Fakat bu voltaj fazla gibi geldi bana. Ama havalar düzelince 0,50 voltu da bir deneyeceğim. Belki de daha iyi olacaktır.
Seninkini bilmiyorum. Aracını servis kataloğunu bulman gerek.

Multimetre için yolunun üstünde bulunan herhangi bir elektrik malzemesi satan yere git. Beğendiğin bi tane al. Çok ucuzları yanlış gösterebiiyormuş. Azıcık kaliteli olsun. Ben 28 tl ye aldım.
« Son Düzenleme: 28.Şub.2012 23:19:35 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #38 : 01.Mar.2012 15:00:09 »
İngiltere'deki Fiat Coupe kullanıcılarının sitesinde araştırma yaptım. Adamlar servis kataloğunda rölanti için TPS değerinin 0,5 volt yazmasına karşın, 0,50'nin iyi sonuç vermediğini ve ayarlarda 0,28volt'un en iyi sonucu verdiğini söylüyorlar. Ben de tekrar ayarı değiştirip 0,27volt yaptım, bıraktım. Fark çok fazla değil ama bakalım şimdi ne olacak.

Bu FIAT'ın işlerini anlamak mümkün değil. Katalogda yazdıkları hemen her şey motoru açıp bakınca farklı çıkıyor. Motor gücü farklı, TPS değerleri farklı, Sübap aralıkları farklı vs.vs.

İngiliz Coupe'cilerin sitesinde yazanlar aşağıda. Adamlar iyi biliyorlar olayı;
Alıntı
Check your TPS setting. Fiat state 0.5v at closed throtle, but find 0.2 - 0.3v is better with the throttle closed. Easiest way is get a multi-meter, and measure the middle wire for the voltage, but be careful when you tighten the bolts back up as it will strip the thread

Alıntı
Now see what voltage you get on the multimeter...
Then to get it to +/-0.30 you have to undo the 2 little screws that are holding the TPS to the throttle body (don´t remove them totally), and rotate it to one side or another till you get the +/-0.30v reading in the multimeter.
After adjusted you have to tight the 2 screws again but ATTENTION ! DONT TIGHT TOO MUCH THE SCREWS CAUSE THEY BREAK VERY EASILY

I think that you have to find the best compromise in the voltage but in 2 cases 0.28v was ok
« Son Düzenleme: 01.Mar.2012 15:03:15 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #39 : 01.Mar.2012 17:55:40 »
İngiltere'deki Fiat Coupe kullanıcılarının sitesinde araştırma yaptım. Adamlar servis kataloğunda rölanti için TPS değerinin 0,5 volt yazmasına karşın, 0,50'nin iyi sonuç vermediğini ve ayarlarda 0,28volt'un en iyi sonucu verdiğini söylüyorlar. Ben de tekrar ayarı değiştirip 0,27volt yaptım, bıraktım. Fark çok fazla değil ama bakalım şimdi ne olacak.

Bu FIAT'ın işlerini anlamak mümkün değil. Katalogda yazdıkları hemen her şey motoru açıp bakınca farklı çıkıyor. Motor gücü farklı, TPS değerleri farklı, Sübap aralıkları farklı vs.vs.

İngiliz Coupe'cilerin sitesinde yazanlar aşağıda. Adamlar iyi biliyorlar olayı;

 :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:


 :teşekkür: :teşekkür: :teşekkür:


araştırmalar mükemmel aga

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #40 : 01.Mar.2012 18:35:08 »
:bravo: :bravo: :bravo: :bravo:


 :teşekkür: :teşekkür: :teşekkür:

araştırmalar mükemmel aga
Aga şirkette işler kötü, herkes stres sinir, vakit bol. Kafayı dağıtmak için uğraşıyorum işte.
Bu arada adamlar haklı çıktı, 0,27 daha iyi sonuç verdi. 0,03volt bu kadar nasıl farketti anlamadım. Hassas iş, bu potansiyometre adaptasyon işi. Deneme yanılma ile bu kadar oluyor. Cihazda yapmak şart.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #41 : 01.Mar.2012 18:50:20 »
Aga şirkette işler kötü, herkes stres sinir, vakit bol. Kafayı dağıtmak için uğraşıyorum işte.
Bu arada adamlar haklı çıktı, 0,27 daha iyi sonuç verdi. 0,03volt bu kadar nasıl farketti anlamadım. Hassas iş, bu potansiyometre adaptasyon işi. Deneme yanılma ile bu kadar oluyor. Cihazda yapmak şart.



NE FARKI OLUYOR Kİ AGA BU KADAR KÜÇÜK AYARLA ?

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #42 : 01.Mar.2012 20:33:52 »

NE FARKI OLUYOR Kİ AGA BU KADAR KÜÇÜK AYARLA ?
Potansiyomereden gelen voltaja göre, beyin gaz kelebeğinin ne kadar açık oldğunu ve içeriye ne kadar hava girdiğini biliyor ve ona göre yakıt veriyor.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #43 : 01.Mar.2012 20:36:11 »
Potansiyomereden gelen voltaja göre, beyin gaz kelebeğinin ne kadar açık oldğunu ve içeriye ne kadar hava girdiğini biliyor ve ona göre yakıt veriyor.

 :teşekkür:     aga

Çevrimdışı Hacı Aslıyüce

  • Hacı ASLIYÜCE
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1468
  • hasliyuce@mynet.com
    • ASLIYUCE - 1998 Tempra 1,6ie SLX ACS/ABS KUM GRİ
  • *Adı soyadı : Hacı ASLIYÜCE
  • *Meslek: Elektronikçi/Tamirci/Çiftçi/Emekli
  • *Yaş: 49
  • *Şehir: KAYSERİ/Melikgazi
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Kum Gri (ABS/ACS/AIRBAG/İç ve Dış Isı Göstergesi)
  • Lpg Markası : Landi Renzo
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #44 : 01.Mar.2012 20:58:43 »
O pot 2.5 ile 4.5 K OHM değerinde yaklaşık olarak. Opel Vektra B kasaların gaz kelebek potu bizimkilerle aynı duyurulur.
« Son Düzenleme: 01.Mar.2012 21:00:59 Gönderen: Hacı Aslıyüce »
View My Video
1. Arsızlığa cesaret, zinaya aşk dediler! Bir neslin ahlakını böyle yediler.
2. Medeniyet Dediğin Açmaksa Bedeni, Demek ki Hayvanlar Bizden de Medeni.

 

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #45 : 05.Mar.2012 21:06:28 »








internetten multimetre sipariş ettim gelince bu işle uğraşıcam henüz gelmedi.

bir de  benim potansiyometre bu üsttekiyle aynı ama senin alttaki buna benzemiyor.

ya da o değil mi?   soketini çıkardığın şey potansiyometre ancak görünümleri farklı mı oluyo hüseyin abi?

ha bir de multimetreden çıkan kırmızı kabloyla yapışık olan siyah kablo şaseye diğer tekli olan siyah kablo nereye bağlanıyor hüseyin abi_?

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #46 : 06.Mar.2012 00:20:48 »
Potansiyometre aynı. Parça koduna göre bak. Fotolar yanıltabilir.
Diğeri de ecu nun negatifi olsa gerektir. Lamda sensörü meselesinde bu kablo konusunu tartışmıştık. Aynı mesele.
Önemli olan, değişen sinyalin aktarıldığı kabloya bağlanmak. Ötekiler problem değil. Multimetrenin negatifini zaten akünün negatifine bağlayacaksın.
İşlem bittikten sonra akü kutup başını söküp bir süre beklemeyi unutma. Benimkisi her seferinde arıza kaydı oluşturup afalladı.

Bu arada kaç volta ayarlayacağını bulabildin mi?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #47 : 06.Mar.2012 00:33:03 »
Potansiyometre aynı. Parça koduna göre bak. Fotolar yanıltabilir.
Diğeri de ecu nun negatifi olsa gerektir. Lamda sensörü meselesinde bu kablo konusunu tartışmıştık. Aynı mesele.
Önemli olan, değişen sinyalin aktarıldığı kabloya bağlanmak. Ötekiler problem değil. Multimetrenin negatifini zaten akünün negatifine bağlayacaksın.
İşlem bittikten sonra akü kutup başını söküp bir süre beklemeyi unutma. Benimkisi her seferinde arıza kaydı oluşturup afalladı.

Bu arada kaç volta ayarlayacağını bulabildin mi?


tmm abi sağolasın  :teşekkür:

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #48 : 06.Mar.2012 00:34:21 »
senin dediklerin dışında araştırma falan yapmadım abi.

önce bir açayım bakayım akım kaçta ona göre 0,30 a ayarlayabilirim tabi becerebilirsem  :cc:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #49 : 06.Mar.2012 00:42:15 »
senin dediklerin dışında araştırma falan yapmadım abi.

önce bir açayım bakayım akım kaçta ona göre 0,30 a ayarlayabilirim tabi becerebilirsem  :cc:
Potansiyometrende sorun var mı? Dediğim belirtiler var mı senin araçta?
Yoksa sana da, aynı benim gibi, rahat batıyor mu?  :cc:
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda