Gönderen Konu: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V  (Okunma sayısı 18076 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #50 : 06.Mar.2012 00:47:38 »
Potansiyometrende sorun var mı? Dediğim belirtiler var mı senin araçta?


hepsi de var abi gaz kelebeği-potansiyometre-rölanti motoru falan defalarca söküldü temizlendi netice olarak da adapdasyon falan da bozulmustur haliyle.

karbüratörcü rölanti motoru bozuk demişti. ama soketi çıkarınca 3000lere doğru çıkıyor. takınca 900lere iniyor. bozuk değil sanırım.

bozuk olan tek şey adapdasyon heralde.

motor sıcakken benzinde kendi kendine gaz veriyor 400-1500 devirlerde gezinip duruyor.
lpgde ise devir 400-1200 lerde geziniyor.

ısınana kadar stop ediyor. bu da otomatik jiklenin bozuk olmasından heralde.

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #51 : 06.Mar.2012 00:50:34 »
bir de bunlara ilave olarak bulunduğum yerde ve serviste bu adapdasyondan anlayan elaman olmadığı için parça değiştirsem bile bu sorun devam ediceğine adım gibi eminim.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #52 : 06.Mar.2012 00:55:16 »
Bahsettiğin bozuklukların tamamı yakıt hava karışımının düzensiz oluşundan kaynaklanıyor. Bu da, kelebek boğazının kirli oluşu, manifolddaki hava kaçakları, potansiyometrenin ayarsız oluşu, rhv'nin bozuk oluşu vs. gibi sebeplerden olur. Hepsini birer birer elden geçireceksin. Ben arabayı aldığımda bunların hepsi bozuktu, şimdi hepsi ayarlandı. Yaşlılık gereği değişim isteyen parçalar haricinde sorun kalmadı. İlk aldığımda bugünkü fiyatlara göre 40 krş olan yakıt, 30 krş altına düştü.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #53 : 06.Mar.2012 00:58:58 »
Bahsettiğin bozuklukların tamamı yakıt hava karışımının düzensiz oluşundan kaynaklanıyor. Bu da, kelebek boğazının kirli oluşu, manifolddaki hava kaçakları, potansiyometrenin ayarsız oluşu, rhv'nin bozuk oluşu vs. gibi sebeplerden olur. Hepsini birer birer elden geçireceksin. Ben arabayı aldığımda bunların hepsi bozuktu, şimdi hepsi ayarlandı. Yaşlılık gereği değişim isteyen parçalar haricinde sorun kalmadı. İlk aldığımda bugünkü fiyatlara göre 40 krş olan yakıt, 30 krş altına düştü.

umarım ben de yapabilirim şu ayarları  :S:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #54 : 06.Mar.2012 01:00:53 »
Bahsettiğin bozuklukların tamamı yakıt hava karışımının düzensiz oluşundan kaynaklanıyor. Bu da, kelebek boğazının kirli oluşu, manifolddaki hava kaçakları, potansiyometrenin ayarsız oluşu, rhv'nin bozuk oluşu vs. gibi sebeplerden olur. Hepsini birer birer elden geçireceksin. Ben arabayı aldığımda bunların hepsi bozuktu, şimdi hepsi ayarlandı. Yaşlılık gereği değişim isteyen parçalar haricinde sorun kalmadı. İlk aldığımda bugünkü fiyatlara göre 40 krş olan yakıt, 30 krş altına düştü.

yaşlılık deyince 2012'ye sıkı başladım konjektör,marş dişlisi ve şimdi sıra debriyaj hidrolik merkezinde gözüküyor bugün pedal yarıya kadar göçtü pompalayınca düzeldi :sırıtan: sinyal vermeye başladı pistonlar çizilmeden keçe tamir takımı bakayım :mucit:

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #55 : 06.Mar.2012 01:05:49 »
yaşlılık deyince 2012'ye sıkı başladım konjektör,marş dişlisi ve şimdi sıra debriyaj hidrolik merkezinde gözüküyor bugün pedal yarıya kadar göçtü pompalayınca düzeldi :sırıtan: sinyal vermeye başladı pistonlar çizilmeden keçe tamir takımı bakayım :mucit:


değiştir abi değiştir        :hiii:          :hiii:             :hiii:

zaten   alıştın değiştirmeye            :hoho:           :hoho:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #56 : 06.Mar.2012 01:06:27 »

değiştir abi değiştir        :hiii:          :hiii:             :hiii:

zaten   alıştın değiştirmeye            :hoho:           :hoho:

 :polat: :polat: :polat:

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #57 : 06.Mar.2012 01:06:58 »
:polat: :polat: :polat:


 :hıh:       :hıh:       :hıh:

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0ie 16V
« Yanıtla #58 : 06.Mar.2012 01:07:55 »
:polat: :polat: :polat:


yolculuk ne zaman Ahmet abi        :muhaha:

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #59 : 11.Mar.2012 03:22:53 »
Hüseyin abi benim 1.4 ie tiponun potansiyometresi linkteki gibi.

Bunlarda adapdasyon ayarı oluyor mu bilgin var mi?

Kenarda hareket ettirmek için boşluk da yok seninki gibi değil ?

Fiyatı güncelse çok pahalı bir parça değilmis tabi site güvenli mi bilmiyorum yoksa almayı düşünüyorum ...

Cevabını bekliyorum abi iyi geceler bu arada :)

www.bora-oto.com/Gaz-Kelebek-Sensoru-ALFA-FIAT-RENAULT-OEM-no-7701044743-9950634-9945634-7714824-pozisyon-potansiyometresi-,PR-789.html

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #60 : 11.Mar.2012 11:14:02 »
Sizin cihazı bilmiyorum. Belki de yataktan oynuyordur. ARacın üstündeki yerinin fotosunu koyablir misin?
Dediğim gibi test edebilirsin. Gerekli voltaj aralığını kesintisiz sağlıyorsa çalışıyordur
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #61 : 09.Nis.2012 15:10:11 »
Üstad paylaşım için tekrar teşekkürler...

Dijital multimetre ile gaz potansiyometresinin değerlerini kontrol ettim...Direnç değeri normal-Sokete gelen voltaj 4.65V-ama rölantideki değeri 0.30 olması gerekirken 0.15V gösterdi...0.30V a ayarlamaya çalışacam...

Sokete gelen voltajı ölçmek için multimetrenin kırmızı+ ucu soketin orta ucuna,multimetrenin siyah- ucuda akünün eksi- veya şaseye temas ediyor...




Motoru 80 dereceye kadar ısıttıktan sonra rölantideki değeri görmek için multimetrenin kırmızı+ ucu sokete gelen sarı-pembe kabloya,multimetrenin eksi- ucu akünün eksi- veya şaseye temas ediyor...

« Son Düzenleme: 11.Nis.2012 16:03:15 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #62 : 09.Nis.2012 16:59:14 »
Seninki baya bi sapmış normal değerlerden. küçük farkları ecu düzeltiyor ama fark çok olunca sapıtıyor.
Arabanın çalışmasında düzelme oldu mu?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #63 : 09.Nis.2012 18:59:45 »
Seninki baya bi sapmış normal değerlerden. küçük farkları ecu düzeltiyor ama fark çok olunca sapıtıyor.
Arabanın çalışmasında düzelme oldu mu?


Şuan rölanti voltaj değeri 0.15V henüz ayar yapmadım,aracın çalışmasında rölantisinde vsvs hiçbir sorun yok...bilhassa bu parça hassas olduğu için tam olarak öğrenmeden ellemedim acele etmiyorum ama 0.30V a ayarlamaya çalışacam...
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #64 : 16.Nis.2012 14:54:47 »
Hüseyin bey rölantideki değeri ölçerken sokete gelen kırmızı kablodan ölçülecek yazmışsın,sarı-pembe olan kablodan ölçüyoruz değilmi  :s20: ve potansiyometreyi 0.30V a ayarlarken araç rölantide çalışıyorken vidalarından gevşelterek ayarlıyoruz değilmi...alt vidası 9mm mafsallı lokma ile dahi zor sökülecek  :kötü:  Yazdığım gibi araç şu an 0.15V gösteriyor ama çalışması rölantisi vsvs saat gibi,ama 0.30V a ayarlayınca nasıl olacak neler değişecek denemek istiyorum  :s20:
« Son Düzenleme: 16.Nis.2012 15:00:02 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #65 : 16.Nis.2012 15:00:08 »
Dostum araba çalışırken değil, stoptayken yapacaksın. Araba kesinlikle çalışmayacak ama kontak açık olacak.
Ve evet sadece gevşeteceksin. Sökmeyeceksin.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #66 : 16.Nis.2012 15:03:55 »
Hüseyin bey rölantideki değeri ölçerken sokete gelen kırmızı kablodan ölçülecek yazmışsın,sarı-pembe olan kablodan ölçüyoruz değilmi  :s20: ve potansiyometreyi 0.30V a ayarlarken araç rölantide çalışıyorken vidalarından gevşelterek ayarlıyoruz değilmi...alt vidası 9mm mafsallı lokma ile dahi zor sökülecek  :kötü:  Yazdığım gibi araç şu an 0.15V gösteriyor ama çalışması rölantisi vsvs saat gibi,ama 0.30V a ayarlayınca nasıl olacak neler değişecek denemek istiyorum  :s20:

yakıt artar musa abi.  :hiii:

doğru mu hüseyin abi ?    :???:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #67 : 16.Nis.2012 15:05:44 »
Hayır yakıt artmaz. Tam tersi iyi adaptasyon yakıtı azaltır. Ecu daha iyi yakıt hava karışımı yapar.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #68 : 16.Nis.2012 15:08:48 »
Dostum araba çalışırken değil, stoptayken yapacaksın. Araba kesinlikle çalışmayacak ama kontak açık olacak.
Ve evet sadece gevşeteceksin. Sökmeyeceksin.

Teşekkürler  :morgöz: :hiii:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #69 : 16.Nis.2012 15:15:12 »
yakıt artar musa abi.  :hiii:

doğru mu hüseyin abi ?    :???:

Hayır yakıt artmaz. Tam tersi iyi adaptasyon yakıtı azaltır. Ecu daha iyi yakıt hava karışımı yapar.

Vedat yakıt neden artsın  :hiii: olması gereken değer 0.30V benim araç 0.15V gösteriyor..ama araç saat gibi olduğu için aslında hiç ellememekte istiyorum  :ok:  :s20:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #70 : 16.Nis.2012 15:17:29 »
Vedat yakıt neden artsın  :hiii: olması gereken değer 0.30V benim araç 0.15V gösteriyor..ama araç saat gibi olduğu için aslında hiç ellememekte istiyorum  :ok:  :s20:

gaz kelebeğinin açık olduğunu göstermiyor muydu abi potansiyometre ?   :s20:

ne kadar açık o kadar yakıt diye biliyordum  yanılmışım :hiii:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #71 : 16.Nis.2012 15:18:52 »
Vedat yakıt neden artsın  :hiii: olması gereken değer 0.30V benim araç 0.15V gösteriyor..ama araç saat gibi olduğu için aslında hiç ellememekte istiyorum  :ok:  :s20:
Yaparsan muhtemelen altdevirlerin canlanacaktır.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #72 : 16.Nis.2012 15:23:40 »
abi benim orjinal potansiyometrede ayar yeri yok ve yarinden çıkarıp ölçtüğümde 0,20civarı çıkmıştı yerine takarken biraz dönüyor ve 0.50ye kadar çıkıyordu çaycumadaki yetkili servise ayarının kaç volt olduğunu söyledim geçen 1.4 tipoda 0.17 volt olarak ölçtüğünü söyledi ben de ayar yerinin deliklerini şekildeki gibi eriterek kendim açacam minimum seviyeye düşürücem bakalım


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #73 : 16.Nis.2012 15:28:39 »
Vedatcım , bazı araçlarda bu ayarlanabilir olmuyor. yani fabrika ayarlı olarak geliyor ve dokunamıyorsun. Seninki de muhtemelen öyle. Bence hiç oynama.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #74 : 16.Nis.2012 15:29:29 »
Yaparsan muhtemelen altdevirlerin canlanacaktır.

Araç aldığımdan beri saat gibi o yüzden kurcalamak istemiyorum ama yinede olması gereken değere ayarlayıp deneyesim var  :hey:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc