Gönderen Konu: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V  (Okunma sayısı 17912 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #75 : 16.Nis.2012 15:32:51 »
Vedatcım , bazı araçlarda bu ayarlanabilir olmuyor. yani fabrika ayarlı olarak geliyor ve dokunamıyorsun. Seninki de muhtemelen öyle. Bence hiç oynama.

hüseyin abi dediğin doğru benimki ayarlanmıyor ama potansiyometreyi yerinden söküyorum voltajı 0.20 lerde takarken icindeki yayda azıcık dönme oluyor olduğu gibi takılmıyor o zaman da voltaj 0.50 ye çıkıyor yerine hiç oynanamadan otursa sorun olmayacak  işte   :hiii:

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #76 : 16.Nis.2012 15:33:41 »
Araç aldığımdan beri saat gibi o yüzden kurcalamak istemiyorum ama yinede olması gereken değere ayarlayıp deneyesim var  :hey:

dene musa dene   abi olmadı eski ayarına geri getirirsin  :hiii:

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #77 : 16.Nis.2012 16:29:15 »
dene musa dene   abi olmadı eski ayarına geri getirirsin  :hiii:

Vedat beni korkutuyorsun...  :hiii:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #78 : 16.Nis.2012 17:12:47 »
Vedat beni korkutuyorsun...  :hiii:

elini korkak alıştırma abi dene dene  :hiii: sağa çevirince artıyor sola çevirince azalıyor bu kadar basit  :hiii:

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #79 : 16.Nis.2012 17:26:10 »
elini korkak alıştırma abi dene dene  :hiii: sağa çevirince artıyor sola çevirince azalıyor bu kadar basit  :hiii:

Eli korkak alıştırmak başka bir konu...Araç sorunsuz olduğu için kurcalamak istemiyorum potansiyometreyi... :hey:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #80 : 16.Nis.2012 17:29:48 »
Eli korkak alıştırmak başka bir konu...Araç sorunsuz olduğu için kurcalamak istemiyorum potansiyometreyi... :hey:

ne bileyim musa abi kurcaladıktan sonra aynı değerlere geri getirince düzelmez mi ki  :???:

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #81 : 16.Nis.2012 18:16:40 »
ne bileyim musa abi kurcaladıktan sonra aynı değerlere geri getirince düzelmez mi ki  :???:

Bende onu düşünüyorum  :hiii: araç saat gibiyken,olması gereken 0.30V a ayarlamak isterken çalışma düzeni vs bozulurmu diye düşünüyorum....Ama yinede deneyecem heralda belki  :hiii:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #82 : 11.Haz.2012 14:53:20 »
Gaz Kelebek Potansiyometre ayarını olması gereken 0.30V a ayarladım..Multimetrenin -siyah ucu akünün -eksi ucuna,multimetrenin +kırmızı ucu sokete gelen sarı-pembe kabloya temas edecek...Potansiyometreyi sabitleyen üst ve alt somunları 7lik açık ağızlı anahtarla kolayca gevşeltip potansiyometreyi yerinden oynatarak ayarını 0.30V olacak şekilde ayarlıyoruz...üstteki somunu gevşeltmesi kolay ama alttaki somunun olduğu yer çok dar,benim elim sığmadığı için usta arkadaş gevşeltti  :hiii: Aracı henüz kullanıp denemedim...

« Son Düzenleme: 11.Haz.2012 15:13:50 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #83 : 11.Haz.2012 14:59:29 »
eline sağlık musa abi  :bravo:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2658
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #84 : 11.Haz.2012 15:01:20 »
Musa'cım aramızda bi sen vardın, sen de eline silikon tüplerini, elektrotları, lokma takımlarını aldın tamam oldu gari.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #85 : 11.Haz.2012 15:08:47 »
Musa'cım aramızda bi sen vardın, sen de eline silikon tüplerini, elektrotları, lokma takımlarını aldın tamam oldu gari.

Ben zaten otomobilleri ve otomobille uğraşmayı çok severim,boş zamanlarımda sürekli sanayide arkadaşların yanındayım...  :hiii:
« Son Düzenleme: 11.Haz.2012 16:21:44 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #86 : 11.Haz.2012 16:54:55 »
eline sağlık musa abi  :bravo:

Teşekkürler Vedat...  :hey:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Özgür Köse

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 401
  • *Adı soyadı : hüseyin özgür köse
  • *Meslek: ticaret
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: mersin
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: kırmızı
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #87 : 12.Haz.2012 22:51:58 »
güzel paylaşım musa bey.. :hiii: benim aracada bakalım durum nedir...

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2661
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #88 : 13.Haz.2012 00:00:39 »
Hayırlı olsun musa abi  :ok:
Tempra SXA ->Marea HLX-> Alfa 156 1.6 Distinctive->Toyota Auris 1.4 D4-D ->Fiat Bravo 1.6 16v -> 
Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #89 : 13.Haz.2012 14:07:47 »
güzel paylaşım musa bey.. :hiii: benim aracada bakalım durum nedir...

Senin araca bakmıştım ben ama 0.35 civarıydı heralda  :s20:  tekrar bakarız...  :hey:

Hayırlı olsun musa abi  :ok:

Teşekkürler Özer...  :hey:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #90 : 17.Kas.2013 20:35:17 »
iyi akşamlar herkese.gaz kelebek potansiyometresini ayarladım gaz ayar vidasını temizledim araba kendine geldi.ama icim rahatlasın diye gaz kelebek kutusunu temizlemek istiyorum ama gözüm kesmiyo.aslında gözüm kesiyo da cıkarmadan hava hortumunu söküp kelebegin oldugu yere wd40 sıksam temizlenir mi acaba diyorum sorun yasarmıyım.gaz kelebegini sokmek zor gorunuyo o bolge bende cok karısık.buarada gaz kelebek potansiyometresini motor 50 derecedeyken yaptım sabırsızlıktan..sonra burayı okudum motor 80 derece olmalıymıs cok buyuk fark olur mu.gerci gaz kelebek bogazını temizleyince tekrar olcecem.bu arada forum tipo 2.0 sahibi olmamı sagladı.hurdam vardı sediciye cevirdim herkese cok tesekkurler.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2658
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #91 : 18.Kas.2013 13:10:47 »
Kelebek kutusunda temizlemeye değecek bir şey yok. Vida ve deliğini zaten temizlemişsiniz. Kelebeği sonuna kadar elinizle açıp etrafına wd40 sıkıp pamuk vs. gibi bir şeyle temizlerseniz biraz daha pislik çıkacağını göreceksiniz. wd40'ın bir zararı olmaz. Ama, motorunuz zaten düzgün çalışıyorsa, bu şekilde pırıl pırıl yapsanız bile motorunuzun çalışmasına bir katkısı olmaz.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #92 : 18.Kas.2013 13:45:33 »
Kelebek kutusunda temizlemeye değecek bir şey yok. Vida ve deliğini zaten temizlemişsiniz. Kelebeği sonuna kadar elinizle açıp etrafına wd40 sıkıp pamuk vs. gibi bir şeyle temizlerseniz biraz daha pislik çıkacağını göreceksiniz. wd40'ın bir zararı olmaz. Ama, motorunuz zaten düzgün çalışıyorsa, bu şekilde pırıl pırıl yapsanız bile motorunuzun çalışmasına bir katkısı olmaz.
Hüseyin abi bir yerden elime potansiyometre geçti ve demek amaçlıda olsa kendiminkini değiştiricem ama daha beter korkusu ile yaşıyorum elimde kablolarda var programlarda var senin vereceğin bir tavsiye varmı ?

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2658
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #93 : 18.Kas.2013 14:17:19 »
Manifold ve boğaz aluminyumdan yapılmış. Vidaları fazla sıktığında delikler deforme oluyor. Vidaları fazla sıkma. Ben bir kaç deliği bozdum ve şimdi yeni yiv attırmam gerekiyor.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #94 : 18.Kas.2013 17:09:02 »
Manifold ve boğaz aluminyumdan yapılmış. Vidaları fazla sıktığında delikler deforme oluyor. Vidaları fazla sıkma. Ben bir kaç deliği bozdum ve şimdi yeni yiv attırmam gerekiyor.
bizim burda o işe heligoig diyorlar abi

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #95 : 18.Kas.2013 22:46:00 »
tek bir sorunum kaldı sag on teker abs sensoru yok cıkma bulmam lazım gerisinde sorun yokmus yardım edebilecek varsa cok mutlu olurum....

Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #96 : 18.Kas.2013 23:13:40 »
tek bir sorunum kaldı sag on teker abs sensoru yok cıkma bulmam lazım gerisinde sorun yokmus yardım edebilecek varsa cok mutlu olurum....
Burasi yeri degil ama abs sensoru bulmak zor Allah kolaylik versin

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1230
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #97 : 25.Kas.2013 19:56:49 »
Konuyu baştan sonra okudum. Gözümden kaçmadıysa 1.6 MPI motorlardaki bu parça hakkında bilgi yok. Araç 2,3 ay önce marşı yarım saat basmadan çalışmıyordu. Siteden araştırdım benzin motorundan olduğunu düşündüm. Weber 5 bar pompa taktık, benzin filtresini değiştirdik. Düzelmemişti ne yazık ki. Ustaya gitmiştik bir boru patlakmış benzin motorunun hemen üstünde. Neyse onu yaptırdık fren vb. bakımdan geçirdik araba tık diye alıyordu filan geçenlerde rolanti hiç tutmamaya başladı. Giderken boşa alınca rolanti tutmuyor direk stop ediyor araba. Stop etmezse de 4 - 8 arasında gidiyor devir saati. Cumartesi günü bilgisayarlı arıza tespit eden bir yere götürdük. Daha doğrusu babam götürmüş ben daha yeni geldim. Bilgisayarda potansiyometre, ısı sensörü bir de oksijen sensörü bozuk göstermiş sanırım. Parçaları sipariş etmişler yarın gelecekti perşembe gelecek dediler. Pazar günü 60 km kadar yol gittim. Köye gitmiştim köyde bikaç kez stop ettikten sonra çalışmadı. Sonra çalıştırdıktan sonra boşa bırakmadan eve döndüm. Bugün yine iş için biraz yol gittik. Sonra dönüşte rolanti tutmadı. Rolanti tutmuyor, stop ediyor, üstüne bir de marşa bas bas anca çalışıyor.

Sorum şu ki, bu parçalar gerçekten bozuk mudur. Sadece potansiyometre ayarı bozulmuş olabilir mi? Kendim test amaçlı neler yapabilirim. Veya 2 günlük bile olsa idarelik stop etmeyeceği bir ayar var mıdır?

Perşembe bu parçaları değiştirdikten sonra dikkat etmem gereken birşeyler var mı?

Uzun yazdım ama 1 senedir arabayla ilgili herşey arka arkaya geliyor. İnsan böyle yazıp cevaplar alınca rahatlıyor biraz.


 :yardım: :yardım: :yardım:




Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2658
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #98 : 25.Kas.2013 20:09:23 »
Hatırlayabildiğim kadarıyle MPI'lerin potansiyometresi adaptasyona ihtiyaç duymuyor. Sadece takıp gazlıyorsunuz, o kadar. Adaptasyon sorunu değil belki bozukluk vardır, belki de yoktur yanlış alarmdır. Pyasadaki çoğu cihazlar bizim arabadaki bozuk sensörleri sağlam, sağlam sensörleri de bozuk gösteriyor. 

Madem sipariş vermişsiniz arıza kaydında çıkan sensörleri halledin ondan sonraki duruma göre konuşalım.

Ama anlattıklarınızdan benim hemen edindiğim ilk izlenimim krank sensöründe problem olduğu yönünde.
« Son Düzenleme: 25.Kas.2013 20:14:12 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1230
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Gaz Kelebeği Potansiyometresi Adaptasyonu - 2.0 16V
« Yanıtla #99 : 26.Kas.2013 00:09:16 »
Hatırlayabildiğim kadarıyle MPI'lerin potansiyometresi adaptasyona ihtiyaç duymuyor. Sadece takıp gazlıyorsunuz, o kadar. Adaptasyon sorunu değil belki bozukluk vardır, belki de yoktur yanlış alarmdır. Pyasadaki çoğu cihazlar bizim arabadaki bozuk sensörleri sağlam, sağlam sensörleri de bozuk gösteriyor. 

Madem sipariş vermişsiniz arıza kaydında çıkan sensörleri halledin ondan sonraki duruma göre konuşalım.

Ama anlattıklarınızdan benim hemen edindiğim ilk izlenimim krank sensöründe problem olduğu yönünde.

Bu anlattığım parçalar ile ilgili bahsederken hiç duymadığım bir parça diyince açıkcası vay anasını yaa dedim güldüm.  :hhh:

Arızaları bir sefer silmişler, ecu'yu dinlendirip yeniden bağlamışlar gibi bişey dedi babam. Dediğiniz gibi o parçaları değiştirelim duruma göre o parçaya da baktırırız.