Gönderen Konu: Subab Ayarı  (Okunma sayısı 10824 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

17cage3

  • Ziyaretçi
Subab Ayarı
« : 06.Tem.2008 22:30:19 »
motora sibop ayarı lazım eğer bu ayarı yaptırmassak yakıt tüketiminde bi deişiklik olurmu yada arabanın gidişinde ? cvplarınızı bekliorum ..
« Son Düzenleme: 18.Eyl.2008 00:10:36 Gönderen: mavis717 »

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #1 : 06.Tem.2008 23:05:10 »
motora sibop ayarı lazım eğer bu ayarı yaptırmassak yakıt tüketiminde bi deişiklik olurmu yada arabanın gidişinde ? cvplarınızı bekliorum ..


eğer cok bozuksa farkeder....zaten çok bozuksa egzos ve subap zamanlaması değişeceği için aracta garip çalışır..

subap acıklıkları resimde belirtilmiş :ok:

« Son Düzenleme: 18.Eyl.2008 00:10:00 Gönderen: mavis717 »
Volkswagen California


17cage3

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #2 : 06.Tem.2008 23:14:49 »
zaten dizel gibi Çalışıyo ve çok bağırıo vites yükseltirken :S

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #3 : 07.Tem.2008 13:45:13 »
motora sibop ayarı lazım eğer bu ayarı yaptırmassak yakıt tüketiminde bi deişiklik olurmu yada arabanın gidişinde ? cvplarınızı bekliorum ..


eğer cok bozuksa farkeder....zaten çok bozuksa egzos ve subap zamanlaması değişeceği için aracta garip çalışır..
kankam çok güzel açıklamış, eğer sübap ayarı bozuksa yakıtı da arabanın çalışması olayına da etkiler  ;) :ok: :ok: :ok:
« Son Düzenleme: 29.Tem.2008 19:05:58 Gönderen: sense__7373 »

imparatore

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #4 : 29.Tem.2008 15:21:01 »
arkadaşlar bu sibop ayarı işinde bizi  daha iyi aydınlatabilecek bi arkadaş yok mu benim arabama da sibopları sıkıo çekişi etkiler dedi usta ne yapmalıyım

Çevrimdışı Yetkin AKIN

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 121
  • *Adı soyadı : Yetkin
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #5 : 29.Tem.2008 17:40:37 »
arkadaşlar bu sibop ayarı işinde bizi  daha iyi aydınlatabilecek bi arkadaş yok mu benim arabama da sibopları sıkıo çekişi etkiler dedi usta ne yapmalıyım

Subap lar sıkıyor,sıkışık terimine katılmıyorum öyle bir durum söz konusu olamaz olsa idi mutlaka bu zamana kadar o aracın subapları bir kaç kez değişirdi.Şu an bile subapları sıkışık çalışsa zaten sesinde anlardınız sıkışık subap diye bir arıza olamaz.Ya ayarı bozuktur ya şim ler aşınmıştır veya kam mili arızalıdır araç çalıştığı sürece aşınma kaçınılmazdır aşınmanın olduğu yerde sıkışıklık olmaz bilakis boşluk olur.

Ustanıza ve ustalarınıza söyleyiniz.
Eski TİPO cu

2000 Focus 1.6

imparatore

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #6 : 31.Tem.2008 09:49:16 »
tamam arkadasım teşekkürler bir de dün aracın kompresörünü ölçtük güya silindirlerin biri 160 biri 180 biri 150 biri 210 bar geldi basıncı artık onun ölçü birimi tam olarak nedir onu bilmiorum bi düzensizlik var dedi usta bunu sibop ayarıyla düzeltmeye çalışacağız dedi düzenlenirse 93 model bi arabanın komprsörunde % 16 kaçık problem değildir sanırım dimi

ELNİNO

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #7 : 31.Tem.2008 23:52:10 »
bana da gaz ayarına gittiğimde abi senin sibop ayarların bozuk araban çok yakıyor diyordu gazcım  :s15:ama tamircimde hiç birşey yok diyordu silindir kapa contası probleminden kapağı sökünce sibop ayarı da yapıldı ama ne yakıtta ne çekişte bi değişiklik  :polat:  olmadı  :s1:piston basınçlarını neyleölçüyorlar merak ettim bi açıklayabilirmisin?

imparatore

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #8 : 01.Ağu.2008 08:35:28 »
piston basınçlarını bujileri soküyolar ve bujilerin oraya bi aparatı var ustanın basıncı ölçüyo onu takıyo marşa bastrıyo ordaki değer onu gosteriyomuş tam olarak ben de anlayamadım ama sistem bu

Çevrimdışı Yetkin AKIN

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 121
  • *Adı soyadı : Yetkin
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #9 : 01.Ağu.2008 10:02:22 »
Arkadaşlar subap ayarlarınızla fazla oynattırmayınız kolay kolay subap ayarı bozulmuyor bizim araçlarda.Her önüne gelenede inanmayın her kes usta olamaz.
Eski TİPO cu

2000 Focus 1.6

Çevrimdışı Hakan Esen

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1031
    • bursatipo
  • *Adı soyadı : hakan
  • *Meslek: endustrıal electronic technicer
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: kiraz kırmızı
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #10 : 01.Ağu.2008 10:36:36 »
bende bir yerden duymuştum ne kadar doğru bilmiyorum ama motor kendisi ayarlıyomuş  :s20: :???: varmı öyle bişey yaa
"Kalabalıkta ARTİSTLİK yapanın tenhada ÖZRÜ kabul olmaz" :)

imparatore

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #11 : 01.Ağu.2008 15:15:55 »
Arkadaşlar subap ayarlarınızla fazla oynattırmayınız kolay kolay subap ayarı bozulmuyor bizim araçlarda.Her önüne gelenede inanmayın her kes usta olamaz.

kardeş ben ustama güveniyorum arabanın sibop ayarı istediği sesinden de çalışmasından da belli o da diyor zaten kolay kolay bozulmaz ayar die ama adha once nasıl kullanıldı araba veya sibop ayarı yapıldı mı bilmiyoruz ki

imparatore

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #12 : 01.Ağu.2008 15:17:04 »
bende bir yerden duymuştum ne kadar doğru bilmiyorum ama motor kendisi ayarlıyomuş  :s20: :???: varmı öyle bişey yaa

sibop ayarını kendi yapan araçların olduğu doğru ama bizim araçlarda o modelde bole bişi sozkonusu değil kardeş

sesusefa

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #13 : 02.Ağu.2008 14:20:01 »
bende aracımın sibop ayarını kendisi yapıor die sanıyordum.araç 196 bine geli ve sibop ayarı yapılamamıştı. :) :) geçen hafta çok sağlam bir ustaya,sakaryadan ilhan ustaya (ustalar bölümünde adresi bulunmakta) sibop ayarı yaptırdım.araç kendine geldi vallahi.yakıt tüketimi de düştü üstelik.20000 de bir kontrol ettirin.gerçekten de sağlam bir usta olması şart bu noktada.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #14 : 02.Ağu.2008 19:24:14 »
bende aracımın sibop ayarını kendisi yapıor die sanıyordum.araç 196 bine geli ve sibop ayarı yapılamamıştı. :) :) geçen hafta çok sağlam bir ustaya,sakaryadan ilhan ustaya (ustalar bölümünde adresi bulunmakta) sibop ayarı yaptırdım.araç kendine geldi vallahi.yakıt tüketimi de düştü üstelik.20000 de bir kontrol ettirin.gerçekten de sağlam bir usta olması şart bu noktada.
sefa kardeşim ilhan ustamızla tanıştın herhalde(ilhan ustam bir numaradır), umarım ustamızdan memnun kalmışsındır, sakaryada olsaydım bu arda tanışmışta olurduk  ;)

inşallah başka bir zaman beklerim  ;) :ok: :ok: :ok:

sesusefa

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #15 : 02.Ağu.2008 19:52:06 »
bende aracımın sibop ayarını kendisi yapıor die sanıyordum.araç 196 bine geli ve sibop ayarı yapılamamıştı. :) :) geçen hafta çok sağlam bir ustaya,sakaryadan ilhan ustaya (ustalar bölümünde adresi bulunmakta) sibop ayarı yaptırdım.araç kendine geldi vallahi.yakıt tüketimi de düştü üstelik.20000 de bir kontrol ettirin.gerçekten de sağlam bir usta olması şart bu noktada.
sefa kardeşim ilhan ustamızla tanıştın herhalde(ilhan ustam bir numaradır), umarım ustamızdan memnun kalmışsındır, sakaryada olsaydım bu arda tanışmışta olurduk  ;)

inşallah başka bir zaman beklerim  ;) :ok: :ok: :ok:

gazi hocam sana gerçekten çok teşekkür ederim.ilhan usta çok kaliteli bir insan ve çok kaliteli bir usta.ön takım yaptırdım,direksiyon kutusu değiştirdik,sibop ayarı yaptık.sonucu çok güzel.ve gönlüm rahat.sizin de selamınız  ilettim.ben 2 gün gittim sanayiye.ilhan ustayla,ramazan ustayla,parçacı ibrahim abiyle bol bol muhabbet ettik,tanıştık :) :) ve bundan sonra arabay başka hiç bi ustaya el sürdürmicem.bi dahaki sefere inşallah siznle de tanışmak nasip olur. :) :) :)

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #16 : 02.Ağu.2008 21:38:11 »
bende aracımın sibop ayarını kendisi yapıor die sanıyordum.araç 196 bine geli ve sibop ayarı yapılamamıştı. :) :) geçen hafta çok sağlam bir ustaya,sakaryadan ilhan ustaya (ustalar bölümünde adresi bulunmakta) sibop ayarı yaptırdım.araç kendine geldi vallahi.yakıt tüketimi de düştü üstelik.20000 de bir kontrol ettirin.gerçekten de sağlam bir usta olması şart bu noktada.
sefa kardeşim ilhan ustamızla tanıştın herhalde(ilhan ustam bir numaradır), umarım ustamızdan memnun kalmışsındır, sakaryada olsaydım bu arda tanışmışta olurduk  ;)

inşallah başka bir zaman beklerim  ;) :ok: :ok: :ok:

gazi hocam sana gerçekten çok teşekkür ederim.ilhan usta çok kaliteli bir insan ve çok kaliteli bir usta.ön takım yaptırdım,direksiyon kutusu değiştirdik,sibop ayarı yaptık.sonucu çok güzel.ve gönlüm rahat.sizin de selamınız  ilettim.ben 2 gün gittim sanayiye.ilhan ustayla,ramazan ustayla,parçacı ibrahim abiyle bol bol muhabbet ettik,tanıştık :) :) ve bundan sonra arabay başka hiç bi ustaya el sürdürmicem.bi dahaki sefere inşallah siznle de tanışmak nasip olur. :) :) :)
kardeşim ustalarımdan ve parçacıdan memnun kalmana çok sevindim  ;) :ok: :ok:

tempraya büyük bir zevkle binersin inşallah bu bakımdan sonra  :nazar: :nazar: :nazar:

inşallah tanışırız birdahaki gelişinde  ;) :ok: :ok: :ok:
« Son Düzenleme: 02.Ağu.2008 21:43:06 Gönderen: sense__7373 »

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #17 : 02.Ağu.2008 23:47:33 »
Bendemi sakaryaya gelsem ne yapsam :)))) :hey:
sakarya ya bekleriz mehmet kardeşim  ;)

ELNİNO

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #18 : 03.Ağu.2008 00:46:55 »
sakaryadaki ustaya lafımız yok kalifiye bir usta sanırım sözüm bu ve bu gibi arkadaşlara değil ama  sibop ayarını tamirci arkadaşlar değil kapakçılar yapıyor ( en azından benim arabam öyle tamirci söküp kapakçıya gönderiyor 1,6 MPI)  sibop ayarları MPI modellerde pul ile yapılıyor klasik senta ayarı ile değil ve bir çok usta bu yüzden sökmüyor. sakarya dışında sibop ayarı yaptıracak arkadaşların dikkatine

44TARIK

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #19 : 03.Eyl.2008 09:47:32 »
kompresör ölçümü servis dışında diğer ustalarda bulunuyor mu? bende ölçüm yaptırıcam

taurus72

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #20 : 21.Eyl.2008 02:36:08 »
arkadaşlar bu sibop ayarı işinde bizi  daha iyi aydınlatabilecek bi arkadaş yok mu benim arabama da sibopları sıkıo çekişi etkiler dedi usta ne yapmalıyım

Subap lar sıkıyor,sıkışık terimine katılmıyorum öyle bir durum söz konusu olamaz olsa idi mutlaka bu zamana kadar o aracın subapları bir kaç kez değişirdi.Şu an bile subapları sıkışık çalışsa zaten sesinde anlardınız sıkışık subap diye bir arıza olamaz.Ya ayarı bozuktur ya şim ler aşınmıştır veya kam mili arızalıdır araç çalıştığı sürece aşınma kaçınılmazdır aşınmanın olduğu yerde sıkışıklık olmaz bilakis boşluk olur.

Ustanıza ve ustalarınıza söyleyiniz.

çevremizde olan olaylar gibi ,motordada arızalar sebeb ve sonuç ilişkisi taşır ..sebeb nedir ? neden?,niçin?,niye? diye kendi kendimize sorduğumuz zaman konu iyice analiz edilir, ve gözlemlenirse ip uçları ve mantıkla bir sonuca dair sebeb bulunabilir...bence her şüphe değerlendirilmelidir...

supap ayarı için kısaca kam mili ile supap sapı tepesinin arasındaki kalan açıklık,mesafe yada boşluğu diyebiliriz basitçe(arada itecek yada kadeh diğer elemanlarda olabilir genel anlamda) ..Şİmdi supap niye sıkışır ...supaplar motorun binlerce saat milyonlarca kez açılıp kapandıkça neler olur bir gözünüde canlandırın..
1-supaplar ısındıkça boyları bir miktar boyları uzar..
2-supaplar her açılışta hem yuvasını hemde supap yolluklarını zamanla aşındırır..
3-Kammili her basışta supap sistemi (kadehler ,itecekler ,ayar pulları vs.vs.) ve supap başları aşınır ...
4-Kam mili üzerindeki eksantirik kısımlar her temasında gittikçe aşınır yuvarlanır boşluğu etkiler..
vs.vs. bu maddeler artırılabilir..

SEBEB : işte bu aşınma nedeni ile supap yuvasına bir miktar daha oturur,yani bir miktar daha kamili eksenine yakınlaşır
SONUÇ :Bahsettiğim diger bölgelerden daha çok subab oturma yuvası aşınırsa supap yükseleceğinden boşluk azalır yani SIKIŞIR ....diğer kısımlardaki aşıntı supap yuvasından daha fazla aşınırsa bu sefer boşluk artar BOŞLUK yapar ..

Yetkin arkadaşımıza Şu konuda katılıyorum..Supapların sıkışıklığı ileri düzeye gelir ve ayar yapılmazsa supaplar kaçak yüzünden zarar görür hatta eksoz supapları erime yaparak piyasa tabiri ile supap yakar..
Şu konuda katılmıyorum supaplar sıkışabilir..sıkı supap ayarı diye bişey vardır..

ISPAT VE DENEYLE GÖRMEK :eğer Yetkin arkadaşımız mümkünse supap ayarlarını normalden 0.10mm yada 0.15mm sıkı yapıp motoru çalıştırıp diğer ayarları ellemeden motoru çalıştırıp rölantide ısıtıp (supaplar ısınacak ve uzyacak)deneme yaparsa sonucu görecektir ..Supapların yanması öyle saniyelerle olmaz uzun süre sıkı şekilde ve daha sıkı bir ayarla çalışmalıdırki erime olabilsin..Motorun bu halde relantide nasıl sarsıntılı ve sıkıntılı çalıştığını titreyip üzüldüğünü görecek bana hak verecektir..kompresyonları dengeli bir motorda İyi ve homojen bir ayar ile motor adeta uyur kedi gibi olur :)

işin latifesi ben ayardan sonra çok kez külbütör üstünde dik halde bir sigara yada tepesine kadar dolu bir bardak koyarak çalıştırıp sigarayı düşürmeden suyu dökmeden çok iddia kazandım ... :s3: :ok:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #21 : 21.Eyl.2008 02:43:32 »
teşekkürler.. :bravo: :bravo:

idda güzelmiş... :sırıtan: :sırıtan:
Volkswagen California


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #22 : 04.Eki.2008 23:41:09 »

Merhaba arkadaşlar,

Tipo 2.0 16V'in subap ayarını yaptıran var mı?Bozuk bir subap ayarı 2000cc motorda ne kadar bir kayıp verir? :s20:

illegalizer

  • Ziyaretçi
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #23 : 14.Eki.2008 11:51:05 »
1 ay önce yaptırdım 4 tane pul değiştirdi motor üst kapak contasını değiştirdi malzeme ve işçilik dahil 20 YTL.

Çevrimdışı Yetkin AKIN

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 121
  • *Adı soyadı : Yetkin
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Subab Ayarı
« Yanıtla #24 : 14.Eki.2008 15:37:24 »
1 ay önce yaptırdım 4 tane pul değiştirdi motor üst kapak contasını değiştirdi malzeme ve işçilik dahil 20 YTL.

Çekişte fark varmı?
Eski TİPO cu

2000 Focus 1.6