Gönderen Konu: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V  (Okunma sayısı 10810 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #25 : 28.Kas.2013 22:52:14 »
MAP arızaları cihazlar tarafından kolay tespit edilmez. Arıza dediğim hassiyetini kaybetmesidir. Ancak iyice bozulursa tespit edilebilir.
Seninle aynı durumda olan bir arabayı da cihaza bağlar ve manifold basınç değerlerinin aynı olup olmadığına bakabilirsin. Yaklaşık değerlerse sağlamdır. Değilse bozuktur. Bunu yapmak zor olduğu için, problem olduğunu düşünüyorsan direk değiştirmelisin.

Hava akış sensörü değil, manifold hava sıcaklık sensörü vardır bizim arablarda. Diğer araçlarda da kullanılıyor. Diğer başlığa numaralarını yazdım. Onlardan birisini alıp takabilirsin.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #26 : 29.Kas.2013 12:23:23 »
teşekkürler bilgiler için Allah razı olsun.bir de map sensörüne takılan hortuma araba çalışırken basınç geliyor mu  araba çalışırken hortumu çıkarıp elimle kapatıyorum öyle hissedilir bi basınç yok.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #27 : 29.Kas.2013 13:13:01 »
MAP hortumunda negatif basınç vardır. Yani araba çalışırken elinizle hortum girişini kapatırsanız elinizi çektiğini hissedersiniz. Yani hava emer. Bu emiş miktarı ile birlikte manifold hava sıcaklık sensörü içeride ne kadar hava olduğunu beyine bildirir ve beyin buna göre yakıt verir silindirlere. Böyle bir emiş yoksa hortum tıkalı yada patlaktır.
Ayrıca motorun ne kadarlık bir yük altında olduğunu da MAP sensörü bildirir.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #28 : 30.Kas.2013 20:04:31 »
Allah razı olsun.peki yakıta etki eden diğer sensörler neler acaba.potansiyometre ayarı yapıldı manifold ısı müşürü değişti map değişti.başka ne yapmam lazım acaba

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #29 : 30.Kas.2013 20:05:51 »
bir de maptaki negatif emiş anca hissedilir kadar doğrumudur.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #30 : 30.Kas.2013 23:58:28 »
bir de maptaki negatif emiş anca hissedilir kadar doğrumudur.
Evet rölantide emiş azdır ama zor farkedilir de değildir, bariz görülür.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #31 : 01.Ara.2013 00:11:52 »
abi fazla yakmaya etki eden başka sensörler neler acaba.arabanın motorunu yeni yaptırdım kranka kadar degiştirdim.ama yakıt hala fazla.map arabayı rahatlattı inan nezaman duracak yolda diye düşünmüyorum.şehir trafiğinde arkadan korna çalmalardan bıktım.

Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #32 : 01.Ara.2013 01:35:13 »
Yakıt hakkında bilgi verirmisiniz ? LPG ve Benzinde.

Benzinde 10.5 Litre , takribi 50 Kuruş yakıt harcıyor 2.0 16v..

Bozuk olan bütün sensörler yakıta etki eder.


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #33 : 01.Ara.2013 11:00:43 »
lpg ayarı için bilgisayara bağlattığımda benzin yakıt katsayısı 7.5-8 civarında cıkıyo.atiker sıralı sistem var yani tüpte bile 50 krş tan çok fazla yakıyo

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #34 : 01.Ara.2013 11:23:41 »
lpg ayarı için bilgisayara bağlattığımda benzin yakıt katsayısı 7.5-8 civarında cıkıyo.atiker sıralı sistem var yani tüpte bile 50 krş tan çok fazla yakıyo
7.5-8 enjeksiyon süresi mi? Enjeksiyon süresi rölantide 3 ms civarında olması lazım.
Benzinde ve LPG de çalışırken Bir ekran görüntüsü koyman mümkün mü? Bende de Atiker var ve  Benim araba 2,80 tl gaz fiyatından ş.içi 26 kuruş civarında yakıyor. Yakıtın çok çok fazla.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #35 : 01.Ara.2013 19:00:06 »
ne güzel sözler onlar 35 krş a razıyım valla.lpg ci sensörlerde sorunvardır dedi.bulduklarımı değişiyorum şu sıcak soğuk ısı sensörleri etkiler mi.bi de lambda yı temizlettim ama değiştirsem mi fiyatı nekadardır tahminen.

Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #36 : 01.Ara.2013 19:53:27 »
lambda 220-270 TL arası piyasada satılıyor.


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #37 : 01.Ara.2013 20:39:57 »
ne güzel sözler onlar 35 krş a razıyım valla.lpg ci sensörlerde sorunvardır dedi.bulduklarımı değişiyorum şu sıcak soğuk ısı sensörleri etkiler mi.bi de lambda yı temizlettim ama değiştirsem mi fiyatı nekadardır tahminen.
Ben sensörlerin tamamını yeniledim. Hepsinin bir ömrü var bir süre sonra hassasiyetlerini kaybediyorlar. Ama ondan ötesi bir tanesi olmadık bir yerde bozulduğunda çok daha fazla masraf gerektiriyor. Bu sebepten ölmelerini beklemeden hepsini kendim yeniledim.

Ama bir arıza varsa bunun sensör kaynaklı olup olmadığını bulman gerek önce. Yoksa hepsini yenilesen de problem çözülmez ve burnundan getirir. 

Bence önce cihaza bağlat, sensör değerlerin doğru çalışıyor mu onları bir öğren, mesela rölantideki enjeksiyon süren kaçtır? manifold basınç değerin nedir? Araban soğukken çalışma sürecinde soğutma suyu normal ısınıyor mu? vs.vs Bunları bizim araçların değerleriyle karşılaştır ve aşırı farklı bir değer var mu bul. Problemi teşhis ettikten sonra tamir işine bakarsın. Yoksa ömrünü harcarsın ama problem gitmez.

Örnek veriyorum; MAP hortumu tıkalı ise MAP sensörü bozuk sanırsın, değiştirirsin ama problem sürer. Yada çok sık rastlanan bir sorun; LPG nedeni ile eksoz gazı lambda değerini aşırı bozmuştur. Cihazda Lambda sensörün bozuk olarak görünür ama aslında bozuk değildir. LPG eksoz gazı kompozisyonu nedeniyle lambda değerlerini tolerans ötesinde bozmuştur. Lambda sensörünü değiştirirsin ama problem gitmez. vs.vs.
« Son Düzenleme: 01.Ara.2013 20:44:16 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #38 : 01.Ara.2013 23:44:20 »
herseyi okuyorum anlıyorum az çok bunlardan da anlıyorum ama abi malatyada doğru dürüst basit bir motoru ki sensör mensör olmayan motoru bile tam yapabiln bir usta bulamadım asıl sorunum araba değil usta....kendim bozuk parçayı alıp ustaya gidiyorum değiştir diyorum.mesela arabada aks başlarında sorun vardı ustaya gittim motor takozların ölmüş dedi ustam akstan dedim yoookdedi....ben de bir çift abs li aks başı internetten sipariş ettim götürdüm ustam bunları tak dedim taktı düzeldi.gidiyorum adamlara adamlardan çok ben ugraşıyorum....şu yakıt olayını halletsem herşey düzelecek yoksa arabamı çok sevdiğim halde satıp normal karbüratörlü tipo alacam.

bilgisayara bağlama işine gelince valla bilgisayara bağladılar adam ecu ile bağlantı kuramadı ve döndü sorun yok dedi abi ecu ile bağlantı kuramadın dedim pis pis yüzüme bakıp sorun olmayınca bağlanmıyo dedi.borcum ne dedim 20 tl  dedi.verdim ama yapmamam gereken birşey yaptım kefen paran olsun dedim çıktım.....naapim....

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #39 : 01.Ara.2013 23:47:22 »
keşke teoman usta il il gezse sedicisi olanlara yardım etse:)yada arabayı kargoyla yollasak yapsa yollasa:)

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #40 : 04.Ara.2013 22:19:11 »
yok abiler yok öldürecek bu usta diye gecinenler beni neredeyse arabadaki bütün sensörleri yeniledim volant ve faz sensörü hariç ama enjeksiyon süresi düşmek yerine arttı 8ms civarından 10 ms ye cıktı benzinde ne yapacam bilmiyorum moralim cok bozuluyor abiler......motorum yeni napacam yardım edin...

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #41 : 05.Ara.2013 00:49:59 »
yok abiler yok öldürecek bu usta diye gecinenler beni neredeyse arabadaki bütün sensörleri yeniledim volant ve faz sensörü hariç ama enjeksiyon süresi düşmek yerine arttı 8ms civarından 10 ms ye cıktı benzinde ne yapacam bilmiyorum moralim cok bozuluyor abiler......motorum yeni napacam yardım edin...
Enjeksiyon süresinin fazla olması MAP sensörünün hortumunun çıkık yada çatlak patlak vs. olması durumlarında meydana gelebilir. Ayrıca uzunluğu ve genişliği de aynı orjinalindeki kadar olmalıdır. Hortumu başından sonuna kadar iyice kontrol edin. Hep mesaj atıyorsun ama hiç foto koymuyorsun. Bahsettiğin durumları göremiyoruz. İlgili yerleri fotolarsan daha iyi olur.
Benzin enjeksiyon sürelerini nasıl görüyorsun. Bilgisayar ekran görüntüsünü koyabilir misin?
« Son Düzenleme: 05.Ara.2013 00:57:46 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #42 : 05.Ara.2013 23:37:37 »


bu dünkü lpg ayar istasyonuna girdiğimdeki sonuç motor yeni yapılı map sensörünü sıfır aldım taktık manifold hava sensörü soğuk start sensörü(ısı sensörü) krank sensörü gaz kelebek potansiyometre ayarı(0.30v)gaz ayar vidası temizlikten sonra tam sıkılıp 2.5-3 tam tur açıldıktan sonra ve lamda  sensörü pas sökücü ile temizlendikten sonra yapılan ayardan sonra alınan değer bu.burada anlayan yok 40tl gaz ile 50 km gidiyorum.2 aydır.bunların çoğunu da forumdan öğrenip ustalara?söylüyorum onlar da yapıyorlar.aynı zamanda aracımın eku su daha önce bilgisayara bağlanmıştı buaralar kaç kere gittiysem eku ya da bağlanmadı.naapacam bilmiyorum.....perişan etti beni.öğretmenim okuldan çok sanayii ye gidiyorum.resim yüklemeye gelince aracı bağlasam yükleyecem abim ama araç bağlanmıyor.servise gittim artık bu araçlara bakmıyoruz dedi....cok kızdım 3pin obd2 çevirici ve bluetooth obd2 bağlantı cihazı aldım program cihaza bağlanıyor ama ekuya girmiyor...çözecem bu sorunu bin tane adam sat dedi satmam.sıfır araba kampanyasıymış bilmem neymiş bu benim 5. tipom ve bu araba hurda olana kadar binecem ama yardım edin şu sorunları çözeyim...iyi akşamlar abiler

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #43 : 06.Ara.2013 00:26:38 »
Evet enjeksiyon süresi çok aşırı yüksek. MAP hortumu yanlış bir yere bağlı olabilir diye aklıma geliyor ama orada olmadan bakabilme imkanımız yok. Sen kendin kontrol etmelisin.

Diğer gördüğüm kusurlar. Kelebek potansiyometresi rölantide 0,18 voltta olması gerek. Ama cihaza bağlama imkanın olursa kelebek açısını 0 derece yapmalısın. Son ölçümlere göre 0 derecede 0,18v gösteriyormuş.

Sıcak motorda rölantideki motor yükü %1-2 olması gerek. Seninki %6 gösteriyor. Bir tuhaflık var.

Gaz enjeksiyon basıncı 1,1 bar civarında olmalı. Seninki 1,5 üstü. 

Moralini bozma ben de senin gibi başlamıştım bu işlere 3 yıl önce. Götürdüğüm usta "çek şunu gözümün önünden" deyince fena olmuştum. Şu o ustalara akıl veriyorum.
« Son Düzenleme: 06.Ara.2013 00:28:31 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #44 : 07.Ara.2013 21:35:37 »

 hüseyin abi son durum buydu map hortumu yırtıkmış dediğin gibi suan da cok gaz yemiyor abi...

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #45 : 07.Ara.2013 22:02:43 »

bunu da bugün kaydettm

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #46 : 07.Ara.2013 23:12:52 »
Evet MAP tan olduğu belliydi? Rakamların düzelmiş, normalleşmiş. Yakıtın düşer artık. Geçmiş olsun.

Fakat akü voltajın niye düşmüş? Motor çalışırken 13 voltun üzerinde olması gerekirdi. Enjeksiyon süreleri bozuk olan Önceki fotoda voltaj doğruydu, şimdi bozulmuş. Akünü ve şarj dinamosunu bir ölçtürebilir misin?

Gaz basıncını 1.10 civarına indirebilirsen iyi olur. Enjektör meme çapını da azıcık büyütmen gerekiyor.

Nasıl gaz yemediğini anlatabilir misin?
Benzinde mi, LPG'de mi yemiyor? Motor soğukken mi sıcakken mi? Isınıncaya kadar kerkinme vs. var mı?
Alt devirlerde nasıl, üst devirlerde nasıl?
Biraz daha tarif et.

Öncelikle şunu söyleyeyim, arabanın lpg'yi kapatıp 100-200 km kadar bu şekilde kullanman gerek. Araban önceki bozuk durumuna alıştı ve yeni değerleri beyne kaydetmesi gerekiyor. Bir nevi yeni duruma adaptasyon yani. Ancak ondan sonra düzelir. Yeni haliyle bir süre kullanmadıysan biraz bozuk harket etmesi normaldir. Arabanı sürdükçe normalleştiğini göreceksin. Bizim arabalar öğrenen cinstendir. Yeni durumda nasıl çalışması gerektiğini öğrenmesi gerekiyor.
« Son Düzenleme: 07.Ara.2013 23:17:57 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #47 : 08.Ara.2013 00:59:02 »
tamam abi dediğini yapacam ayrıca vag com aldım yarın yada öbürgün kendi kayıtlarımı yollarım.arabanın gazına ortaya kadar dokununca araba donuk kalıyor ama yarıdan sonra acayip güzel gaz yiyor.üst devirler iyi yani.
gaz kelebek potansiyometresi bu yolladığım değerlerden hangisi yada var mı....açısı bozuk dedin voltaj 030 volt ama açı nasıl biilmiyorum.....çok sagolun.....

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2662
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #48 : 08.Ara.2013 02:06:52 »
tamam abi dediğini yapacam ayrıca vag com aldım yarın yada öbürgün kendi kayıtlarımı yollarım.arabanın gazına ortaya kadar dokununca araba donuk kalıyor ama yarıdan sonra acayip güzel gaz yiyor.üst devirler iyi yani.
gaz kelebek potansiyometresi bu yolladığım değerlerden hangisi yada var mı....açısı bozuk dedin voltaj 030 volt ama açı nasıl biilmiyorum.....çok sagolun.....
Gaz telinde boşluk olabilir.
Potansiyometre açısı yanlış olabilir. Voltajla ayar istenilen sonucu vermiyor.

Benim tahminim ise, Eğer katalizörün içi boşalmışsa ve orta susturucun yoksa bunu yapabilir. Alt devirlerin cansız oluşunun en belli başlı sebebi budur aslında bizim arabalarda. uygun bir orta susturucu taktırarak bu sorunu halledersin. Yakıtın biraz düşer ama üstdevirlerdeki gücün de biraz azalır

VAgCom alıp bağlanınca orada kelebek açısını göreceksin, burada görülmez.
Potansimetre vidalarını gevşetip, Rölantide 0 derece, dip gazda yanlış hatırlamıyorsam 80 derece olacak şekilde ayarlamalısın. Dip gazda bu dereceyi görmüyorsan gaz telinde boşluk var anlamına gelir. Bu boşluğu alarak sorunu çözersin.
« Son Düzenleme: 08.Ara.2013 02:14:47 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Cemil YILDIZ

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 420
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Ankara/Aydınlıkevler
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Manifold Basınç Sensörü (MAP) Kontrolü - 2.0 16V
« Yanıtla #49 : 28.Oca.2014 14:43:17 »
Çok Güzel Çalışma Ve Bilgilendirme Ellerine Sağlık Abi..
Mazda 626 2.0 GE