Gönderen Konu: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V  (Okunma sayısı 3113 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Debriyaj Alt Merkez Keçe Değişimi - 2.0 16V
« Yanıtla #25 : 12.Mar.2012 23:12:01 »
geçti gitti şükür  :)

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Debriyaj Alt Merkez Keçe Değişimi - 2.0 16V
« Yanıtla #26 : 12.Mar.2012 23:14:40 »
geçti gitti şükür  :)


 :hhh:          :hhh:             :hhh:    alemsin abi     :cc:

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Debriyaj Alt Merkez Keçe Değişimi - 2.0 16V
« Yanıtla #27 : 12.Mar.2012 23:17:46 »
bugün bu tükkana gittim bu araba hala oradaydı,      :hhh:         sorunu çoook büyükmüş   :s20:

« Son Düzenleme: 30.Mar.2013 18:10:49 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkez Keçe Değişimi - 2.0 16V
« Yanıtla #28 : 13.Mar.2012 00:27:14 »
Debriyaj merkezini, altını ve üstünü, sökmek için arabayı lifte kaldırıp alttan mı giriyorsunuz yoksa direksiyonun altından mı? Sökmesi kolay mı?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Debriyaj Alt Merkez Keçe Değişimi - 2.0 16V
« Yanıtla #29 : 13.Mar.2012 00:38:30 »
Debriyaj merkezini, altını ve üstünü, sökmek için arabayı lifte kaldırıp alttan mı giriyorsunuz yoksa direksiyonun altından mı? Sökmesi kolay mı?

yok kanala çekildi liftede alınabilir şanzumanın üst tarafında bir yerde..sökmesi kolayda takarken pistona bastırıp yerine oturtup takmak güç biraz foto çekecek bir alan olmadığı için görüntüleyemedim

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Debriyaj Alt Merkez Keçe Değişimi - 2.0 16V
« Yanıtla #30 : 01.Eyl.2012 12:14:51 »
Sorumun cevabını buldum bu alt merkezmiş...  :hey:

 ;)

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #31 : 30.Mar.2013 17:52:55 »
İlk mesaj güncel..

Debriyaj alt merkezi değişimi

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #32 : 30.Mar.2013 19:57:47 »
hayırlı olsun sosyetik eleman  :hişşt: :ok:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #33 : 30.Mar.2013 23:18:42 »
hayırlı olsun sosyetik eleman  :hişşt: :ok:

 :teşekkür:

Çevrimdışı Gökhan Kenar

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6166
  • *Adı soyadı : GÖKHAN KENAR
  • *Meslek: Resepsiyonist
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: BURSA-Gemlik
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: ÇELİK GRİ
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #34 : 31.Mar.2013 00:08:50 »



30.03.2013

Bu da yeni Alt Merkez değişimi

Alfa Romeo parçasından italyan Metelli marka (78tl) alarak yeniledim



















Hayırlı olsun  :ok:

Çevrimdışı Ender Işıldak

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4046
  • GAKKOŞ
  • *Adı soyadı : ENDER
  • *Meslek: Truck Driver
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: tekirdağ-istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #35 : 31.Mar.2013 10:59:11 »
hayırlı olsun panpiş  ;) :nazar:
ZİRVEYE ÇIKARKEN GÖRDÜKLERİNİ UNUTMA ,İNERKEN ONLARA RASTLAYACAKSIN

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #36 : 07.Nis.2013 16:16:46 »
Bilgiler için teşekkürler.

Yolda belde kalmayayım diye anlattığın şekilde tamir takımını değiştirdim. Evet benim de içeride karıncalanma ve ağız kısmında biraz paslanma vardı. Lastikler biraz aşınmıştı ama idare ederdi. Yine de açmışken değiştireyim dedim ve değiştirdim. Ama debriyaj fena şekilde sertleşti. Aşağı ittirmek için baya bi kuvvet gerekiyor. Araştırdığım kadarıyla orjinal olmayan tamir takımı lastikleri buna neden olurmuş. Eskileri geri takayım dedim, amma velakin ustanın çırağı hepsini çöpe atmış gitmiş.

Son çare merkezi ben de bahsettiğin merkezle değiştireceğim artık.

Ama değiştirmeden önce bu sertliği gidermenin bir yolu var mıdır? Silindirin içini temizlemek, yağlamak vs. gibi alternatif bir çözü olabilir mi? Yada bir yerlerde yanlış yapmış olabilir miyiz?

Yeni merkez takınca öncekine göre sert mi oluyor, yumuşak mı?
Saygılar
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #37 : 07.Nis.2013 17:18:14 »
Yeni merkezle değiştirmeden önce debriyaj çok yumuşaktı kaçaklarda başladığı için artık folloş olmuştu, pedal yarıya düşmeye başladıydı.Yeni takılan merkez haliyle pedalı azcık sert yapacak eskiye nazaran ama çok değil olması gerekende o zaten.Senin taktırdığın keçe biraz büyük gelmiştir sertliği ondandır..Bende keçe değiştirdiydim ama bir sene dayandı içi sorunluydu yenisini takmak şart..İçi gitmiş artık honlanmaz, tamir edilmez..



« Son Düzenleme: 07.Nis.2013 17:39:42 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #38 : 07.Nis.2013 20:20:06 »
Sanırım yenisi şart oldu.
Yenisi bile olsa, arkadaki yayı biraz daha yumuşak olandan taksam biraz daha yumuşar mı diye düşünüyorum. WV'lerin debriyaj yumuşaklığına hayran oluyorum.
Bel fıtığı problemi sert debriyajla birşeşince feci ağrı yapıyor. Takıntım oradan.
« Son Düzenleme: 07.Nis.2013 20:24:36 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #39 : 07.Nis.2013 23:51:36 »

Çevrimdışı gürcan aytekin

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 197
  • gürcan aytekin
    • cat 2000
  • *Adı soyadı : gürcan aytekin
  • *Meslek: özel sektörde işçi
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: yozgat
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #40 : 25.Oca.2015 14:15:09 »
Bu alt merkez şanzıman üstünde tam düz konumda mi bağlı duruyorduz olarak mi durması lazim yoksa hafiften eğik mi ben bugun bakarken dikkatimi çekti hafif çap duruyor.debriyaj basınca da bazen aşağıda kalır gibi oluyor tabi merkez kadintili gibi duruyor bu şekilde hic merkezin konumuna bakan varmı

Çevrimdışı gürcan aytekin

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 197
  • gürcan aytekin
    • cat 2000
  • *Adı soyadı : gürcan aytekin
  • *Meslek: özel sektörde işçi
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: yozgat
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #41 : 11.Şub.2015 13:54:50 »
Öncelikle herkese iyi forumlar. Benim sıkıntım, araç kalkarken zorlanıyor gibi bi his veriyor yokuslarda nerdeyse yarim pedal yapiyorum. Diğer bir sorun pedal çok sert. Bir diğer sorun hareket halinde deviri 5 bine falan çıkarıp vites değişim de pedala bastığında titreme oluyor bu olaylar krank değişimi için janzuman aşağı alınıp tekrar dan takıldıktan sonra oldu debriyaj alt merkez tamir takımı da değişti yardımlarınız lütfen

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #42 : 12.Şub.2015 15:17:12 »
Öncelikle herkese iyi forumlar. Benim sıkıntım, araç kalkarken zorlanıyor gibi bi his veriyor yokuslarda nerdeyse yarim pedal yapiyorum. Diğer bir sorun pedal çok sert. Bir diğer sorun hareket halinde deviri 5 bine falan çıkarıp vites değişim de pedala bastığında titreme oluyor bu olaylar krank değişimi için janzuman aşağı alınıp tekrar dan takıldıktan sonra oldu debriyaj alt merkez tamir takımı da değişti yardımlarınız lütfen
Baskı-balata ne durumda :s20:

Çevrimdışı gürcan aytekin

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 197
  • gürcan aytekin
    • cat 2000
  • *Adı soyadı : gürcan aytekin
  • *Meslek: özel sektörde işçi
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: yozgat
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #43 : 12.Şub.2015 15:24:08 »
Baskı balta da daha idare eder dedi usta o gün söktüğün de ama ne kadar doğru ne kadar yanlış ustanın dediği bu dur abicim

Çevrimdışı Bahadır Pancar

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 54
  • *Adı soyadı : Bahadır Pancar
  • *Meslek: imam hatip
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: Sakarya-Erzurum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : gasitaly
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #44 : 04.Haz.2015 11:14:35 »
Geçen sene eylül ayında debriyaj pedalına bastıgımda hemen geri bırakmıyordu sanki dibine yapışıyor gibi oluyor sonra yavaş yavaş yukarı kalkıyordu,o zaman memlekette hemen frenciye gittim alt merkezin yenisini bulamadıgım için alt merkezin tamirini yapıp üst merkezinde yenisini takmıştık,şimdi kardeşler debriyaja 5-10 defa bastıktan sonra yine debriyaj hemen yukarı kalkmıyor acaba yeni bir alt merkezmi almam gerekiyor veya bunun başka sebebi olabilirmi? yani şanzumanın içinden geri bırakmama yapabilirmi?

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #45 : 04.Haz.2015 12:09:35 »
Geçen sene eylül ayında debriyaj pedalına bastıgımda hemen geri bırakmıyordu sanki dibine yapışıyor gibi oluyor sonra yavaş yavaş yukarı kalkıyordu,o zaman memlekette hemen frenciye gittim alt merkezin yenisini bulamadıgım için alt merkezin tamirini yapıp üst merkezinde yenisini takmıştık,şimdi kardeşler debriyaja 5-10 defa bastıktan sonra yine debriyaj hemen yukarı kalkmıyor acaba yeni bir alt merkezmi almam gerekiyor veya bunun başka sebebi olabilirmi? yani şanzumanın içinden geri bırakmama yapabilirmi?

alt merkez alfa romeo 146 ile aynı 80tl idi..Konuda da daha önce belirtiğim gibi piston çizik yeni keçe geçici çözümdür 6 ay anca idare ettiydim yine yağ kaçırıp aşağıda kalmaya başladıydı sonra yenisi merkez aldım.

Alt merkez pistonu volanı ayıramazsa vitesten çıkmaz takılı kalır yukarıda pedalı geri bırakmaz

Çevrimdışı Bahadır Pancar

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 54
  • *Adı soyadı : Bahadır Pancar
  • *Meslek: imam hatip
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: Sakarya-Erzurum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : gasitaly
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #46 : 04.Haz.2015 13:06:44 »
alt merkez alfa romeo 146 ile aynı 80tl idi..Konuda da daha önce belirtiğim gibi piston çizik yeni keçe geçici çözümdür 6 ay anca idare ettiydim yine yağ kaçırıp aşağıda kalmaya başladıydı sonra yenisi merkez aldım.

Alt merkez pistonu volanı ayıramazsa vitesten çıkmaz takılı kalır yukarıda pedalı geri bırakmaz

verdigin bilgiler için teşekkür ederim ahmet hocam bu alt merkezin işçiligi zormudur  yani kendimiz degiştirebilirmiyiz?

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #47 : 04.Haz.2015 13:56:32 »
verdigin bilgiler için teşekkür ederim ahmet hocam bu alt merkezin işçiligi zormudur  yani kendimiz degiştirebilirmiyiz?

akü sökülünce aşağıda gözüküyor değiştirilmesi zor değilde havasının iyi alınması lazım  ;)

Çevrimdışı Ömür Karakaş

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 689
    • Karakas
  • *Adı soyadı : Ömür KARAKAŞ
  • *Meslek: OTOMOTİV TEKNİKERİ Q.C
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Sakarya 54&28
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #48 : 04.Haz.2015 16:52:25 »
hayırlı olsun  :bravo: :bravo:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #49 : 04.Haz.2015 20:42:14 »
verdigin bilgiler için teşekkür ederim ahmet hocam bu alt merkezin işçiligi zormudur  yani kendimiz degiştirebilirmiyiz?
Kendin zor değiştirebilirsin. Ben kendim yapmıştım. Hava alınması için iki kişi olman gerekir. Birisi içerden debriyajı pompalayacak diğeri vidayı sıkacak. Havayı alıyorum sonra tekrar hava birikiyordu. Ben akü tablasını bir haftada 3 kere sökmüştüm havayı almak için. Başkasına yaptırman daha iyi ama yapacak kimse bulamazsan buraya yaz bendeki fotoların üstünde anlatalım sana. Ama yeterli alet edevatın olması gerek.

Benim eskisi şu aşağıdaki ucu körüklü çift vida yuvalı olan. Onu hidroliği çok fazla kaçırmadan hortumundan söküp, yenisini takıp, sonra dirsekteki ufak vidadan havasını alman gerekiyor.

« Son Düzenleme: 04.Haz.2015 20:51:01 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda