Gönderen Konu: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V  (Okunma sayısı 3122 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bahadır Pancar

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 54
  • *Adı soyadı : Bahadır Pancar
  • *Meslek: imam hatip
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: Sakarya-Erzurum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : gasitaly
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #50 : 04.Haz.2015 21:59:02 »
sagol hüseyin abi bende takım taklavat çok bu işlere elimdende biraz gelir kendim yapabilirim diye düşünüyorum , bugün dayanamadım ikindi namazından sonra cemaatın yardımıyla alt merkeze kadar ne var ne yok söktüm hidrolik kaçırma yok ama aradaki hortum çatlamış bu hortumun tam ismi ne diye geçiyor veya söküp parçacıyamı götürmek gerekir?

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #51 : 04.Haz.2015 22:22:59 »
O debriyajın hidrolik hortumu. Fren patladı vs. olayları bu çatlak borular, hortumlar yüzünden oluyor. Benim araba buna benzer bir sebepten muayeneden geçmemişti. Hemen değiştirmen iyi olur.

Bu kadar elinden geliyorsa kendin halledebilirsin. O debriyaj merkezini iki vidayı sökerek yerinden çıkaracaksın. Hortumu bir ayarlı pense gibi bir şeyle sıkarak hidroliği boşaltmasına engel olacaksın. Sonra eski debriyajı, sanırım 13 numaraydı, anahtarla sökerek dışarı alacaksın. Yeni merkezi aynı şeyi tersinden yaparak hortuma takacaksın. Sonra yerine oturtup iki vidayı da sıkacaksın. Arkasından birisi direksiyona geçecek ve ha bire pompalacayacak debriyajı. Sen köşedeki üstü delik küçük vidayı gevşeteceksin. Hava tamamen çıkacak, hidrolik akmaya başlayacak. Debriyaj normal sertliğine gelinceye kadar hidrolik akacak ve Vidayı sıkacaksın. Hepsi bu ama ben bu işlemi daha sonra 2 kere daha yapmıştım. Çünkü tekrar tekrar hava yapmıştı. Ahmet'in de tavsiyesini bir alalım sonra kendin yap gözün keserse.

Debriyaj ilk günlerde sıkı olduğu için biraz sert oluyor ama sonra yumuşuyor.

"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #52 : 04.Haz.2015 22:36:24 »
Hüseyin abi zaten açıklamış.. sökmek mesele değil benim için seni bilemem..Hava alma olayı önemli 1- Vida gevşekken pedalı pompalayıp normal sertliğine gelince vidayı sık
2-Vida sıkılı iken tekrar tekrar pompala...debriyaja basmadan tekrar hava vidasını gevşelt..

Sonra sadece ilk işlemi tekrarla ve bitir
« Son Düzenleme: 04.Haz.2015 22:47:39 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Bahadır Pancar

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 54
  • *Adı soyadı : Bahadır Pancar
  • *Meslek: imam hatip
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: Sakarya-Erzurum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : gasitaly
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #53 : 04.Haz.2015 22:48:16 »
Tamam abi anladım isin önemli kısmi havasını almak önce alt merkezle hortumu temin edeyim sonra gerisini hallederiz inşallah

Çevrimdışı Bahadır Pancar

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 54
  • *Adı soyadı : Bahadır Pancar
  • *Meslek: imam hatip
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: Sakarya-Erzurum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : gasitaly
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #54 : 04.Haz.2015 22:53:09 »
Hüseyin abi zaten açıklamış.. sökmek mesele değil benim için seni bilemem..Hava alma olayı önemli 1- Vida gevşekken pedalı pompalayıp normal sertliğine gelince vidayı sık
2-Vida sıkılı iken tekrar tekrar pompala...debriyaja basmadan tekrar hava vidasını gevşelt..

Sonra sadece ilk işlemi tekrarla ve bitir

:ok:

Çevrimdışı Bahadır Pancar

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 54
  • *Adı soyadı : Bahadır Pancar
  • *Meslek: imam hatip
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: Sakarya-Erzurum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : gasitaly
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #55 : 20.Haz.2015 01:40:40 »
uzun bir aradan sonra debriyaj alt merkezini yenisiyle degiştirdim,Allahtan tam zamanında sökmüşüm çatlak hortum yag kaçırmaya başlamış, hortumun yenisini bulmak imkansız oldugu için sanayide hortum presleyen yerler var eski hortumun başındaki rekorları sökülüp yeni hortuma kaynak yaptılar,bu arada çıkan alt merkezin içini açtıgımda contaların saglam fakat silindir içinin bozulup paslandıgını gördüm yani debriyajı hemen bırakmamasının sebebi bu olsa gerek,havasını almak çok zor olmadı dediginiz gibi önce pedalı pompaladım sertleşince tapasını açıp havanın çıkmasını bekledim bu işlemi iki üç kez tekraladım mübarek iftar vakti ugraştım ama ugraşmama deydi, sonuç mükemmel yeni arabaların debriyajı gibi pamuk gibi oldu yardımlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim :ok: maliyet= akron debriyaj alt merkez 90 tl,hortum 30 tl,dot4 hidrolik yagı 10 tl,işçilik benden...

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #56 : 20.Haz.2015 12:26:13 »
Hayırlı olsun.

Hortumu söküp mü götürdün pres için?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Bahadır Pancar

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 54
  • *Adı soyadı : Bahadır Pancar
  • *Meslek: imam hatip
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: Sakarya-Erzurum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : gasitaly
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #57 : 20.Haz.2015 13:01:36 »
Hayırlı olsun.

Hortumu söküp mü götürdün pres için?
sagol hüseyin abi.......mecburen hortumu söküp götürdüm önce yeni hortuma iki adet rakor preslediler sonra eski hortumdaki rakor başlarını presledikleri rakor başlarına kaynak yaptılar.... resimlere dikkatli bakarsan orjinal hortumdaki rakorlar iç içe geçmiş.......

Çevrimdışı Ömür Karakaş

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 689
    • Karakas
  • *Adı soyadı : Ömür KARAKAŞ
  • *Meslek: OTOMOTİV TEKNİKERİ Q.C
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Sakarya 54&28
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #58 : 20.Haz.2015 13:55:43 »
hayırlı olsun  :bravo:  :hey: :hey:

Çevrimdışı gürcan aytekin

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 197
  • gürcan aytekin
    • cat 2000
  • *Adı soyadı : gürcan aytekin
  • *Meslek: özel sektörde işçi
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: yozgat
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #59 : 20.Haz.2015 14:48:51 »
Hayırlı olsun

Çevrimdışı Bahadır Pancar

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 54
  • *Adı soyadı : Bahadır Pancar
  • *Meslek: imam hatip
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: Sakarya-Erzurum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : gasitaly
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Debriyaj Alt Merkezi Keçe + Yeni Merkez Değişimi- 2.0 16V
« Yanıtla #60 : 20.Haz.2015 16:51:50 »
Sagolun arkadaşlar.....