Gönderen Konu: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V  (Okunma sayısı 4077 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Bu kablo nedir? 2.0 16V
« Yanıtla #25 : 18.Mar.2012 14:55:39 »
Sanırım olay gene lamda sensöründe arkadaşlar.
- Bobini söküp soketler vs. temizledim. Ama değişen bir şey olmadı. Bobin fotolarını sonra eklerim.

- Soğuk sıcak müşürü otomatik jikleyi çalıştırıyor ve motor ısınıncaya kadar motoru yüksek devirde çalıştırıyor. Bu yüzden, bozuk olamayacağı kanaatine vardım.

- Lamdayı söküp baktım, tertemiz görünüyor. Manifoldun orada lamdanın soketini söktüm, bir süre soket sökük gittim ama arabada farkeden bir şey olmadı. Soketi sökünce enjeksiyon lambası yanıyor ama arabanın çalışmasında değişen bir şey olmuyor. Enjeksiyon lambasının yanması bağlantıların tamam olduğunu gösteriyor tahminimce. Ama iş görmüyor gibi görünüyor. Soket sökük yada takık farketmiyor. Aynı şekilde benzinde çiğ atıyor özellikle soğukken altdevirde sallantılı çalışıyor vs. Bu yüzden lamdanın bozuk olduğu sonucuna vardım. Uygun zamanda kablolar kontol edilecek ve %90 ihtimalle değişecek.

« Son Düzenleme: 18.Mar.2012 15:01:26 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #26 : 18.Mar.2012 15:17:45 »
Üstad lambda sensörünü ölçtürdünmü hiç,lambda teknik olarak sağlam olsa bile belli bir değerde voltajda vs sağlıklı olarak çalışması gerekiyor daha öncede senin açtığın lambda sensörü temizlik konusunda yazmıştık bildiklerimizi,Konyada rahatça ölçtürebilirsin  :heyy:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #27 : 18.Mar.2012 15:38:09 »
Üstad lambda sensörünü ölçtürdünmü hiç,lambda teknik olarak sağlam olsa bile belli bir değerde voltajda vs sağlıklı olarak çalışması gerekiyor daha öncede senin açtığın lambda sensörü temizlik konusunda yazmıştık bildiklerimizi,Konyada rahatça ölçtürebilirsin  :heyy:
Muhtemelen dediğin gibi bir şey var.
Kendim ölçeceğim zaten de, yoruldum bugün. Bobin temizleme işi, vs tüm pazarımı tüketti. Onu ayrı bir gün yapmak istiyorum. Araba iyi kötü gidiyor nasılsa.

Bir de bobin temizlerken bir şey dikkatimi çekti. Aşağıdaki fotoda görünüyor.
Bobin adaptörü 2 plakadan oluşuyor yüzyüze birbirlerine yapışmışlar. Söktüm ama aşağıdaki gibi bir manzara ortaya çıktı. İki plakanın arasında beyaz renkli bir ince katman var. Sanki su almış da kireçlenmiş gibi görünüyor ama aynı zamanda üretici, iki metal tabaka birbirine değmesin diye boyamış gibi de görünüyor. Temizleyip geri taktım sorunsuz çalışıyor. Ama aklıma takıldı.
Kireçlenmiş bir tabaka mıdır bu? yoksa boya mı?





Temizlenmiş hali de bu;

« Son Düzenleme: 18.Mar.2012 17:05:34 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #28 : 18.Mar.2012 16:03:29 »
Valla hiçbir fikrim yok...bilgisayarlardaki işlemci-fan arasındaki bir miktar boşluktan dolayı soğutma sorunu meydana gelmemesi için sürülen termal macun gibi birşey olabilirmi  :???:
ayrıca parçanın tam olarak görünen resmi varmı...hangi parça bu  :hiii:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #29 : 18.Mar.2012 16:06:45 »
Bosch kataloğunda Lamdanın değişim süresini 160.000 km olarak gösteriyor. Onun dışında Lamda direncini
ölçtürmekte yarar var. Birde Manifolttaki hava ısı sensörü. Bunlarıda bi gözden geçir istersen abi.
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #30 : 18.Mar.2012 16:12:29 »
Bosch kataloğunda Lamdanın değişim süresini 160.000 km olarak gösteriyor. Onun dışında Lamda direncini
ölçtürmekte yarar var. Birde Manifolttaki hava ısı sensörü. Bunlarıda bi gözden geçir istersen abi.

Emin manifolttaki hava ısı sensörü hangisi  :s20: resimle vs gösterebilirmisin...bizim araçların heryerini sensörle donatmışlar...  :hiii:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #31 : 18.Mar.2012 17:00:58 »
Emin manifolttaki hava ısı sensörü hangisi  :s20: resimle vs gösterebilirmisin...bizim araçların heryerini sensörle donatmışlar...  :hiii:

Emme manifoltunun orada..  arabayı karşına aldınmı Solda..Kahverengi ye benzer soketi var.



« Son Düzenleme: 18.Mar.2012 17:09:44 Gönderen: Emin Bircan »
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #32 : 18.Mar.2012 17:04:01 »
Valla hiçbir fikrim yok...bilgisayarlardaki işlemci-fan arasındaki bir miktar boşluktan dolayı soğutma sorunu meydana gelmemesi için sürülen termal macun gibi birşey olabilirmi  :???:
ayrıca parçanın tam olarak görünen resmi varmı...hangi parça bu  :hiii:

Aşağıdaki siyah renkli, üstünde soket olan plastik parça. Alttaki metal gövdeye vida ile sıkıca bastırılmış. İki metal niye birbirini öperek yapıştırılmış anlamadım. Aradaki beyaz şey bir birlerine dokunmasın diye sürülmüş boya olabilir mi diye aklıma geliyor. Ben boyayı su sızıntısı kireçlenmiş diye kazıyıp attım. Ama şimdi aklımda kaldı.

"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #33 : 18.Mar.2012 17:25:48 »
Aşağıdaki siyah renkli, üstünde soket olan plastik parça. Alttaki metal gövdeye vida ile sıkıca bastırılmış. İki metal niye birbirini öperek yapıştırılmış anlamadım. Aradaki beyaz şey bir birlerine dokunmasın diye sürülmüş boya olabilir mi diye aklıma geliyor. Ben boyayı su sızıntısı kireçlenmiş diye kazıyıp attım. Ama şimdi aklımda kaldı.

Üstad ben olsam iyi bir elektrikçiye gider ateşleme sistemi parçalarını vs kontrol ettirirdim...bizim araçlardan fazla anlayan yok ama yinede ateşleme sistemini kontrol edebilirler sanırım,Elektrik aksamı en zor hassas tehlikeli vs olan bölümdür bence,bilgi ve tecrübe olmadan elektrik-elektronikle ilgili işlerle uğraşmak bilhassa ateşleme bobini vs parçalarla uğraşmak sıkıntı yaratabilir...  :morgöz:
Bir parçayı kontrol etmek tamir etmek için önce parça hakkında bilgi sahibi olmak gerekiyor,RHV yi dahi tam olarak öğrenmeden sökmemiştim  :hiii:
« Son Düzenleme: 18.Mar.2012 17:28:09 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #34 : 18.Mar.2012 18:22:42 »
Emme manifoltunun orada..  arabayı karşına aldınmı Solda..Kahverengi ye benzer soketi var.



map sensörü değil demi  :s20: emme manifoldu üzeride arka tarafında falanmı montajlı,hiç gözüme çarmamış,bide ona bakıyım  :s20:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
« Son Düzenleme: 18.Mar.2012 19:28:34 Gönderen: Musa Eroğlu »
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #36 : 18.Mar.2012 22:24:40 »
Üstad ben olsam iyi bir elektrikçiye gider ateşleme sistemi parçalarını vs kontrol ettirirdim...bizim araçlardan fazla anlayan yok ama yinede ateşleme sistemini kontrol edebilirler sanırım,Elektrik aksamı en zor hassas tehlikeli vs olan bölümdür bence,bilgi ve tecrübe olmadan elektrik-elektronikle ilgili işlerle uğraşmak bilhassa ateşleme bobini vs parçalarla uğraşmak sıkıntı yaratabilir...  :morgöz:
Bir parçayı kontrol etmek tamir etmek için önce parça hakkında bilgi sahibi olmak gerekiyor,RHV yi dahi tam olarak öğrenmeden sökmemiştim  :hiii:
Elektrikçiye götürdüm aracı ama dokunmak istemedi. "Bunlar bela arabalar, beni bulaştırma" dedi. O yüzden kendim yapıyorum.

Kararımı verdim. Bu beyaz leke su sebebiyle oluşan kireç.
Beyaz leke soketin girdiği arabanın önüne bakan tarafından, rüzgar yiyerek girmiş ve geriye doğru ilerlemiş ama sonuna kadar ulaşamamış. Ön taraf soketin başladığı en uçtan itibaren tamamen beyazlamış olmasına karşın gerilerde hiç beyazlık yok. İzolasyon malzemesi olsaydı firma bunu tamamen yapardı ve çok dayanıklı bir malzemeyle yapardı. Bunun gibi yarım yamalak olmazdı. Etrafını vazelinle sıkıca izole edip kapattım. Empedansını ölçüp arıza arayacaktım ama unutmuşum. Neyse tekrar bakarız artık.

« Son Düzenleme: 18.Mar.2012 22:37:44 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #37 : 18.Mar.2012 22:41:51 »
Şu forumda Rover'ci arkadaşların lamda sorunu ile ilgili tecrübeleri benimkine benziyor.

http://www.autoclub.com.tr/actForum/default.aspx?token=0&g=posts&m=1745658
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #38 : 18.Mar.2012 22:43:55 »
Burada arkadaşlar Konyada çok iyi bir 2.0 tempra ustasının olduğunu söylüyorlar,geçen bi arkadaşta gittiğini söylemişti..doğru ise ve adresini öğrenebilirsem burada paylaşırım...
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #39 : 18.Mar.2012 23:03:39 »
Burada arkadaşlar Konyada çok iyi bir 2.0 tempra ustasının olduğunu söylüyorlar,geçen bi arkadaşta gittiğini söylemişti..doğru ise ve adresini öğrenebilirsem burada paylaşırım...

Aynı kişiyse şayet, O arkadaş bana da söylemişti. 
O usta da, arkadaşın arabasının sırayla bütün parçalarını değiştirmeye başlamıştı. Epeyce değştirdikten sonra de arkadaşın arabasında hiç bir şey değişmemişti  :hoho:
Anadolu ustalarında bu durum kural haline gelmiştir. Bir araba götürdüğünüzde sırayla bütün parçaları değiştirirler, sonra da genellikle arabada hiç bir şey değişmez. Harcanana para ile kalınır ortada. Arasıra da hallolduğu olur.

Ben ustaya götürdüğümde, "şunu yap bunu et" diye yönlendiriim ve kesinlikle yanından ayrılmam. Hatta arkamı bile dönmem adama. Yoksa arabanın canına okuyorlar.

Bak aşağıdaki oringlere. 3 ay önce gittiğim usta benzin enjektörünü yerine çakarak oturtmuş . Oringler yırtılmış, ezilmiş. dibinden benzin kaçırıyordu. Benzin kütüğünü söktürüp yeni oringler alıp kendi ellerimle taktım, sonra ustaya gözümün önünde kütüğü monte ettirdim. Şimdi kafam rahat;




« Son Düzenleme: 18.Mar.2012 23:16:25 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #40 : 18.Mar.2012 23:28:35 »
Şu forumda Rover'ci arkadaşların lamda sorunu ile ilgili tecrübeleri benimkine benziyor.

http://www.autoclub.com.tr/actForum/default.aspx?token=0&g=posts&m=1745658

Üstad senin araçta ısındıktan sonra teklemeyi kesiyor vs sorun kalmıyormu...  :s20: lambda sensörünü kontrol etmeyi ettirmeyi düşünüyorsun zaten  :ok:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Bu kablo nedir? 2.0 16V
« Yanıtla #41 : 18.Mar.2012 23:36:09 »
Doğru söylüyon da, arada 1200km yol gidip gelmek gerekiyor. Zor iş. Her zaman gidip bulmak da sorun. Teoman ustaya rektefe için gidecem. Yani arabayı en az 3 gün bırakmayı düşünüyorum. Conta, kapak vs. hepsi elden geçsin diye.

benimki 3 hafta kaldı birazda benim yüzümden uzadı orjinal parçalar tedariği derdinden biraz onun işini aksattım...ama en az 10 gün sürer temiz bir iş çıkması...rektefeci uludağ rektefe Bursanın en eskilerinden hani şu hint yağcısı vardı ya  :hiii:
« Son Düzenleme: 19.Mar.2012 00:00:01 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Bu kablo nedir? 2.0 16V
« Yanıtla #42 : 18.Mar.2012 23:44:13 »
Motor silindir kapağı vs Bursadan rektefiyeciden kaç günde geliyor, tüm contalar vs her parça hazır olduktan motorun toplanması vs her işinin bitmesi fazla sürmemesi lazım  :s20: Motor rektefiyeciden geldikten sonra her şey hazır olduktan sonra ustanında başka işi olmadıktan sonra 1 günlük en fazla 2 günlük işi var diye tahmin ediyorum..  :s20:

bu dediğimiz sürelere parça tedariği beklemeleride dahil.. ekstra çıkan parçalarda oluyor hesapta olmayan..rektefeci sadece senin motoru yapmıyor 3 günden önce göndermiyor...kapakçıda yoğun...Teonun işi olmasın sadece senin arabayı 2 günde toplar ayarlar kolay değil o işler Musa..şusu busu 10 gün verdik idare et sende yahu  :)
« Son Düzenleme: 19.Mar.2012 00:00:35 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #43 : 18.Mar.2012 23:46:08 »
geçen yağ değişiminde hint yağı aklıma gelmişti aslında   :hiii:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #44 : 19.Mar.2012 00:17:35 »
Üstad senin araçta ısındıktan sonra teklemeyi kesiyor vs sorun kalmıyormu...  :s20: lambda sensörünü kontrol etmeyi ettirmeyi düşünüyorsun zaten  :ok:
Araç ısındıktan sonra motor titreşimi çok azalıyor. Sadece altdevirlerde az sayılabilecek bir titreşim kalıyor ama ben bunun bile olmasını istemiyorum. O sebebten uğraşıyorum.

Ama soğukken, ve hatta ılıkken motor düpedüz sallanarak çalışıyor. Gaza basıyoruz yemiyor. Duraksıyor, arabayı bile kaldırmıyor. Güçten düşüyor. Fakat bir kere tam ısınınca süper güçte çalışıyor. Altdevirlerdeki titreklik duruyor ama soğukkenki durumuna göre %90 azalıyor.
 
Fakat soğukken de sıcakken de araba çiğ atıyor yada zengin karışım atıyor.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #45 : 19.Mar.2012 00:20:41 »
Araç ısındıktan sonra motor titreşimi çok azalıyor. Sadece altdevirlerde az sayılabilecek bir titreşim kalıyor ama ben bunun bile olmasını istemiyorum. O sebebten uğraşıyorum.

Ama soğukken, ve hatta ılıkken motor düpedüz sallanarak çalışıyor. Gaza basıyoruz yemiyor. Duraksıyor, arabayı bile kaldırmıyor. Güçten düşüyor. Fakat bir kere tam ısınınca süper güçte çalışıyor. Altdevirlerdeki titreklik duruyor ama soğukkenki durumuna göre %90 azalıyor.
 
Fakat soğukken de sıcakken de araba çiğ atıyor yada zengin karışım atıyor.

walla hüseyin bey ben kahroluyorum senin sıkıntıları gördükçe..kredi mi çekeceksin para mı atacaksın bilemiyorum ama yazın getir elden geçsin komple burada sonra sen rutin bakımlarına konyada devam et...ilgileniriz temprayla yalnız bırakmayız burada  ;)

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #46 : 19.Mar.2012 00:23:55 »
walla hüseyin bey ben kahroluyorum senin sıkıntıları gördükçe..kredi mi çekeceksin para mı atacaksın bilemiyorum ama yazın getir elden geçsin komple burada sonra sen rutin bakımlarına konyada devam et...ilgileniriz temprayla yalnız bırakmayız burada  ;)
Abi teoman ustaya hepsini yaptırırsam bana uğraşacak, iş kalmaz. Ustalara takılmayınca hafta sonlarım boşa çıkar. Foruma girip çıkma işleri biter. Canım sıkılır, sosyalliğim biter. Eli boşluk beni öldürür.
Yapma etme ben böyle mutluyum. Arabam benim için hem hobi, hem de sosyal faaliyet.  :w:
Yoksa benim arabaya bunların hiç birisi yapılmasa da binilir,  ciddi sorun çıkarmaz ama; Uğraşıp uğraşıp bir şeyler başarınca mutlu oluyorum ben.

Şimdi sanayi ustaları bile, oto elektroniği ile ilgili konuları bana sorar oldular. Onlar sordukça benim hoşuma gidiyor.
« Son Düzenleme: 19.Mar.2012 00:27:00 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #47 : 19.Mar.2012 00:28:41 »
Abi teoman ustaya hepsini yaptırırsam bana uğraşacak, iş kalmaz. Ustalara takılmayınca hafta sonlarım boşa çıkar. Foruma girip çıkma işleri biter. Canım sıkılır, sosyalliğim biter. Eli boşluk beni öldürür.
Yapma etme ben böyle mutluyum. Arabam benim için hem hobi, hem de sosyal faaliyet.  :w:

ya öylede ama hep ilginç sorunlar sende öğreniyoruz biz  :hehe: ya bişi değil kafa bile yoramıyorum bazen bu ne yaa falan oluyorum  :s20: bunlarda bende olurmu ileride diye  :hoho: 

canın sıkılırsa modlarsın arabayı veya lpg ile uğraşırsın fena m
ı  :aa:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #48 : 19.Mar.2012 00:35:54 »
ya öylede ama hep ilginç sorunlar sende öğreniyoruz biz  :hehe: ya bişi değil kafa bile yoramıyorum bazen bu ne yaa falan oluyorum  :s20: bunlarda bende olurmu ileride diye  :hoho: 

canın sıkılırsa modlarsın arabayı veya lpg ile uğraşırsın fena m
ı  :aa:

Yok walla tamamını hobi olarak uğraşıyorum bu konuları. Enjektör açık kalması problemi hariç benim forumda yazdığım çalışmaların tamamı yapılmasa da olurdu. Ben meraktan söküp takıyorum. Bu motordaki titreşim problemi bile ortalam bir kullanıcının farketmeyeceği bir sorundu. Ama ben uğraşıyorum işte. İşin içinden çıkamadığım durumlar can sıkıyor ama bitince ve sonuç alınca hoşuma gidiyor.

Modlama işini yapsam bile yeni epromun motor üzerinde ne yaptığını bilirsem daha iyi olacak. Bunun için de uğraştıkça yeni şeyler öğreniyorum.
Teoman ustayı ziyaret ettiğimde altyapı tamam olsun ki, konuştuklarımdan doğru düzgün şeyler öğrenmiş olayım.
Şimdi gidersem , mesela Lancia Tester cihazı adaptasyon yaparken hangi verileri değerlendirdiğini sorarsam bile pek anlamam.
« Son Düzenleme: 19.Mar.2012 00:38:29 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #49 : 19.Mar.2012 00:38:48 »
o zaman alt yapı biraz daha yapılansın madem  ;)