Gönderen Konu: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V  (Okunma sayısı 4115 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #50 : 19.Mar.2012 00:39:56 »
Araç ısındıktan sonra motor titreşimi çok azalıyor. Sadece altdevirlerde az sayılabilecek bir titreşim kalıyor ama ben bunun bile olmasını istemiyorum. O sebebten uğraşıyorum.

Ama soğukken, ve hatta ılıkken motor düpedüz sallanarak çalışıyor. Gaza basıyoruz yemiyor. Duraksıyor, arabayı bile kaldırmıyor. Güçten düşüyor. Fakat bir kere tam ısınınca süper güçte çalışıyor. Altdevirlerdeki titreklik duruyor ama soğukkenki durumuna göre %90 azalıyor.
 
Fakat soğukken de sıcakken de araba çiğ atıyor yada zengin karışım atıyor.

Benzinde de aynı şekildemi,bilmiyorum ama aklıma gelen motorla ilgili müşirlerin sağlamlık kontrolü yapılması,lambda-soğuk start vs hava filtresi hortumların eklerin vs kontrolü :s20:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #51 : 19.Mar.2012 00:41:27 »
o zaman alt yapı biraz daha yapılansın madem  ;)
He walla, ama motoru kucağımıza almadan yapılansa iyi olacak. Geçen gün buji motor üstünde kırılınca "aha motor gitti walla" demiştim.  :crash:  Şükür bişey olmadı.  :heyo:
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #52 : 19.Mar.2012 00:45:13 »
He walla, ama motoru kucağımıza almadan yapılansa iyi olacak. Geçen gün buji motor üstünde kırılınca "aha motor gitti walla" demiştim.  :crash:  Şükür bişey olmadı.  :heyo:

motor yemiştir onu bişi olmaz işkembe büyük   :sırıtan:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #53 : 19.Mar.2012 00:52:10 »
motor yemiştir onu bişi olmaz işkembe büyük   :sırıtan:
:sırıtan:  :hiii:
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #54 : 19.Mar.2012 01:01:09 »
Benzinde de aynı şekildemi,bilmiyorum ama aklıma gelen motorla ilgili müşirlerin sağlamlık kontrolü yapılması,lambda-soğuk start vs hava filtresi hortumların eklerin vs kontrolü :s20:
Titreşim her birisinden olabilir. Hatta şu bizim malum olağan şüpheli 4. silindirin kompresyonu düşmüştür ve ondan bile olabilir.
- Bir diğer şüpheli krank sensörü. Lifte kaldırıp kranktan her 4 diş için 0,2mm gap ayarlanması gerekiyor. Lift olmadığı için bakamadım. En kısa zamanda bakılacak.

Manifold zaten az bi hava alıyordu. Enjektör oring değişimi nedeniyle tüm manifold elden geçti. Contası değişti, şimdi kaya gibi maşallah. Orada hiç sorun kalmadı.

Zengin karışım, lamda, manifold basınç, soğuk sıcak müşüründen olabilir.
- Soğuk sıcak, soğukta yüksek devirli start olayı sorunsuz olduğu için soğuk müşürünü eledim.
- Basınç sensör hava hortumunu çekince anında tepki veriyor. Bu sebepten onu da eledim.
- Geriye sadece lamda kaldı. O soket sökümüne hiç tepki vermiyor ve arasıra enjeksiyon lambasını yakıyor. %90 ihtimalle sorun lamda da. İleri de değiştirince kesin cevabı öğreniriz.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #55 : 19.Mar.2012 14:47:24 »
Arkadaşlar bu lamda sensörü bozuk olunca araba kudurmuş gibi gidiyor yahu.  Biraz fazla yakıyor ama fazladan bi 15 beygir daha verdi sanırım. Normalde araba zengin karışıma izin vermez ama şimdi lambdanın gözü kör olunca yapacağı bir şey kalmıyor. LPG yi bilgisayardan ayarlıyorum, çok problem de olmuyor.

Sadece altdevirlerde tekliyor o kadar. Hiç değiştirmesem mi ki acaba?

Yani eprom yazdırsak bu kadar olmazdı. Tofaş'ın kısıtlaması filan kalmadı arabada  :cc:
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #56 : 19.Mar.2012 15:45:24 »
Arkadaşlar bu lamda sensörü bozuk olunca araba kudurmuş gibi gidiyor yahu.  Biraz fazla yakıyor ama fazladan bi 15 beygir daha verdi sanırım. Normalde araba zengin karışıma izin vermez ama şimdi lambdanın gözü kör olunca yapacağı bir şey kalmıyor. LPG yi bilgisayardan ayarlıyorum, çok problem de olmuyor.

Sadece altdevirlerde tekliyor o kadar. Hiç değiştirmesem mi ki acaba?

Yani eprom yazdırsak bu kadar olmazdı. Tofaş'ın kısıtlaması filan kalmadı arabada  :cc:

Ne yaptın lambdayı iptalmı ettin...  :hiii:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #57 : 19.Mar.2012 15:52:02 »
Ne yaptın lambdayı iptalmı ettin...  :hiii:
Yok ya, kendi iptal oldu sanırsam. Tüm enjeksiyon süreleri %30 civarında yükseldi. Dolayısıyla hep zengin karışım yakıyoruz şimdi. Para bol ya, yakıyoruz.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #58 : 19.Mar.2012 22:25:25 »
Konuda sıcak soğuk müşürinden bahsedilmiş geçmişte yaşadığım olayı anlatayım araç ilk çalıştırmada motor ısınmadan kesinlikle çalışmıyordu bazen şans eseri canı isterse çalışıyordu..

Çalıştığında ise  motor ısısı normal seviyeye gelinceye kadar tekleme vs düzensiz çalışıyordu.Etrafımda bizim araçlardan anlayan pek olmadığı için çoğu şeyi kendim hallediyordum. Sorunun bu müşürden kaynaklandığını düşünüp önce söktüm güzelce temizleyip ufaktan oksit yapmış yerlerini zımparaladım sorun devam edince müşürü değiştirdim ilk etapta düzeldiğini sandığım fakat sonradan yanıldığımı farkettim araç eskisi kadar olmasada aynı sorunlar devam ediyordu.Zaten bizim araçlarda hep böyle olur düzeldi dersin bir hafta sonra aynısı olur.

Orayı sök burayı sök derken sorunu çözemedik en sonunda servise gittim. Cihaza bağladığımızda vermedik arıza bırakmadı hataları sildiğimizde geriye 2 arıza kaldı lamda arızası ve gaz potansimetre konum arızası daha önce sökmüştüm temizlik için adaptasyon yapılmadan takılmaması gerekiyor.

Soğuk start müşürüsü sadece ilk çalıştırmada motor ısısını ecuya bildirip yakıt hava akışını düzenlenmesi için sinyaller gönderiyor ecu bu sinyallerle gerekli elemanlara komut veriyor bunlardan birtaneside gaz potu adaptasyonsuz olan pot gerekli hava ve yakıtı sağlayamadığı için araç düzensiz çalışıyor hem yakıttada etkisi oluyor. (zengin-fakir karışım)

Lamda sadece yakıtta etkisi olur araçta tekleme yaptırmaz.Ben bizim araçlar yani 2.0 16 v lerin genel arızası bu tür teklemeler boğaz ve boğaz üzerindeki sensörlerden kaynaklandığını her karşılaştığım arızada bizzat yaşadım.Sorunu başka yerlerde aramayın bence lpg li araçlarda lamda arızası zaten verir.Bahsedilen parçalar gaz potu kısaca boğaz kütüğü üzerindeki tüm parçalarla ilgili açıklamalar forumda var çözmesi zor değil ..

Eğer araçta performans düşüklüğü alt devir ölülüğü vs buna benzer arızalar varsa sorun başka yerden ama tekleme vs için sağı solu hiç kurcalamayın sorun boğazda  :)




Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #59 : 19.Mar.2012 23:15:10 »
Davut ustam arabanın boğaz, emiş manifold, potansiyometre bakımlarını kendi elllerimle ve son vidasını bile söküp takarak yaptım, bir şey değişmedi. Hatta içi pislik doluydu ve manifoldu mazotla yıkattım. Potansiyometre değerleri son derece normal.

Soğuk müşürü ilk soğuk çalışmada yüksek rölanti ile sorunsuz çalıştırdığı için arızalı olduğunu sanmıyorum.  Ama ona da bir bakacağım. Belli sıcaklıktan sonrasını göstermiyor olabilir.

Distribütör ve bobin bakımlarını yine kendi ellerimle yaptım. Baya pislik vardı temziledim. Çok işe yaradı ve arabada yataktan yada siboptan geldiği hissi veren bir vuruntu sesi vardı kayboldu mesela.

Lamda dememin sebebi, yukarıda verdiğim liknteki elemenların tamamı lamda sorununda benzer sıkıntılar yaşamışlar. O yüzden ona atfettim. Aracın zengin karışımının nedeni de birincil olarak lamdadır. Ama Rover'cilerde soğukta sallantı da yapıyormuş ve lamdayı değştirince herşey düzeliyormuş. Lamda 300 derecenin üstünde çalışmaya başlar ama bozulduysa soğukta da yanlış sinyal gönderiyor olabilir. Bu da motorun soğuk çalışmasını bozar. Yarın LPG programı ile bir deneme yapacağım. Lamda değerleri Atikerin programında görülüyor. LPG çarpanını artıp azaltarak lamda değerinin değişmesini izleyeceğim. Anormalik varsa orada görülür.

Yarın krank sensörünü de sökeceğim. Sallantı olaylarındaki olağan şüphelilerden birisi de krank sensörüdür. Ateşleme krank sensör verilerine göre yapıldığı için , yanlış veri ateşlemeyi de bozar. Görelim bakalım.

Sensörlerin tamamı normal çıkarsa, 4 silindir gömleği yemeye başlamıştır artık. Bizim kontrollerin üstüne gider bu iş. Teoman Usta'nın elini öpmeden olmaz.
« Son Düzenleme: 19.Mar.2012 23:20:26 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #60 : 20.Mar.2012 01:40:10 »
Hüseyin bey maşallah vaktiniz ve bu işlere merakınız var   :)

İnşallah sorunu çözersiniz motor soğukken aracı lpg de çalıştırmayı deneyiniz yakıt pompasıda problemli olabilir malum ilk çalıştırmada pompanın düzgün çalışması gerek eğer basınçta sorun varsa bahsettiğiniz problemler meydana gelebilir kit olarak atiker kullanıyorsunuz lpg düğmesine basılı tutup kontağı direk çevirin beklemeden araç lpg de çalışacaktır.

Sorunun pompadan kaynaklı olacağını düşünmüyorum ama bir ihtimal denemesi kolay nasıl olsa  ;)




Çevrimdışı Hasan Uçmak

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 92
  • *Adı soyadı : hasan
  • *Meslek: elektronik teknisyeni
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 8v
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : brc
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #61 : 20.Mar.2012 07:40:05 »
Bu alt devirlerde ve rolantideki titreme benim arabada da vardı.Bende elimden geleni yaptım fakat tam netice alamadım.En sonunda sanayinin yolunu tuttum Usta baktı sibop ayarı kesinlikle dedi.Sibop ayarı yaptı şimdi arı gibi çalışıyor bilginize.
konyalı tempra

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #62 : 20.Mar.2012 10:58:53 »
Hüseyin bey maşallah vaktiniz ve bu işlere merakınız var   :)

İnşallah sorunu çözersiniz motor soğukken aracı lpg de çalıştırmayı deneyiniz yakıt pompasıda problemli olabilir malum ilk çalıştırmada pompanın düzgün çalışması gerek eğer basınçta sorun varsa bahsettiğiniz problemler meydana gelebilir kit olarak atiker kullanıyorsunuz lpg düğmesine basılı tutup kontağı direk çevirin beklemeden araç lpg de çalışacaktır.

Sorunun pompadan kaynaklı olacağını düşünmüyorum ama bir ihtimal denemesi kolay nasıl olsa  ;)
Abi sorun hem lpg de hem de benzinde oluyor. Pompa ihtimali yok. Dediğinizi de denemiştim daha önce.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #63 : 20.Mar.2012 11:03:47 »
Bu alt devirlerde ve rolantideki titreme benim arabada da vardı.Bende elimden geleni yaptım fakat tam netice alamadım.En sonunda sanayinin yolunu tuttum Usta baktı sibop ayarı kesinlikle dedi.Sibop ayarı yaptı şimdi arı gibi çalışıyor bilginize.
Siboplar yeni ayarlandı. Hiç bir sıkıntı yok.

Distributor bakıldı, temizlendi ateşlemede çok düzelme oldu. Ama sallantı değişmedi.
Bobin söküldü bakıldı, temizlendi, sallantı değişmedi. bobini ölçeceğiz. İçten gitmiş olabilir.
Potansiyometre voltajı ölçüldü, problem yok. Sallantı gitmedi
Lamda sensörü temiz görünüyor. Atiker programından lamda ayarları bakıldı, enjeksiyona göre rakamlar tepki veriyor. Bozukluk yok gibi. Ama altdevirlerdeki sallantı aynen duruyor. Ama cihaza bağlamadan kesin teşhiş olmuyor.
Krank sensörü bakıldı. Fabrika ayarları aynen duruyor. Sallantı sürüyor
Hararet müşürü söküldü bakıldı. Tertemiz duruyor. ucuz parça, değiştirelim gitsin, sallantı sürüyor.

Kurcalamaya devam,
Everestin tepesine çıksa bulacam bu problemi. :merdane:
Sıra geldi LPG beyninin verileri bozup bozmadığını bulmaya.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #64 : 21.Mar.2012 00:51:19 »

Emin yanılmıyorsam sen opel astra olarak almıştın,sonra tekrar değiştirmişsin orjinali bumu oluyor FAE 33200 Parça numarası.  :s20:
Sanırım Davutda yaşamıştı aynı sorunu müşir arızalı olduğu halde Pc göstermiyordu...ve kendi tahminlerimle arızalı müşiri bulup değiştirdim,düzeldi diyordu...tam hatırlamıyorum ama soğuk start müşiri olabilir...

Bu sıcaklık müşürü aşağıdaki arabalarda da kullanılıyormuş arkadaşlar. Parça numarasına göre araştırmak yapınca bir Avrupa yedek parça firmasını web sitesinde buldum bilgileri. Malum bizimkine f16 fiyatı çekerlerse alterantif olarak aşağıdaki numaralardan da parça sorgusu yaptırabilirsiniz ve hep FAE33200 çıkar.

33200 - FAE
33200 - FAE
Sensor 12x1.5 FIAT

Replaces :
ALFA ROMEO 60806379 60813751
CITROËN 1338A5
FIAT 46477022 4850371 7547977
FORD 1639283 V86HF12A648AA
GENERAL MOTORS 90411977 93184580
HOLDEN (AUS) 90411977
MARELLI 215810021002
OPEL 1342850 4416020 4500001
PEUGEOT 1338A5
VOLKSWAGEN 02690616112
WEBER WTS05

http://www.autospark.eu/valve-switches/temperature-switches/33200-fae

"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #65 : 21.Mar.2012 01:11:54 »
Arkadaş ta yeni değiştirdi biraz araştırmış orjinaline 70tl istemişler lancia diye geçiyor ama müşir lancia mıdır bilmiyorum-bosch ve fae markalar 35-40 tl ve fae olanı almış,şimdilik bir sorun görünmüyor...
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #66 : 21.Mar.2012 10:05:34 »
Arkadaş ta yeni değiştirdi biraz araştırmış orjinaline 70tl istemişler lancia diye geçiyor ama müşir lancia mıdır bilmiyorum-bosch ve fae markalar 35-40 tl ve fae olanı almış,şimdilik bir sorun görünmüyor...
Orjinaline  200tl dediler.
Bosh olanı 35 tl imiş, Opar'da Univar yapımı aldım 25 tl.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı seckın fılız

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 50
  • *Adı soyadı : seckın
  • *Meslek: büfede calışıyo
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : lavoto
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #67 : 21.Mar.2012 12:21:35 »
iyi gunler abilerim benım 92 sxa da ilk başda çalişdi çalişiyor gazda yola  devam ama benzınde calısarak gıdersem araba bır ırkılıyor bır fırlıyor 1 km gıtmeden küt istop edıyor elektrıkçıye öyle oldugu sıra bakıttım ateşlemede sorun yok dedı yanlız krank dişlisinin üzerinde ne sensoru oldugunu bılmıyorum o okuma yapmıyor buyuk ıhtımal dedi faceden sordum ıkaz aldım burda tekleme sorunu oldugunu gorunce bırde sıze sorum dedım

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #68 : 21.Mar.2012 14:15:48 »
iyi gunler abilerim benım 92 sxa da ilk başda çalişdi çalişiyor gazda yola  devam ama benzınde calısarak gıdersem araba bır ırkılıyor bır fırlıyor 1 km gıtmeden küt istop edıyor elektrıkçıye öyle oldugu sıra bakıttım ateşlemede sorun yok dedı yanlız krank dişlisinin üzerinde ne sensoru oldugunu bılmıyorum o okuma yapmıyor buyuk ıhtımal dedi faceden sordum ıkaz aldım burda tekleme sorunu oldugunu gorunce bırde sıze sorum dedım

Volant sensörü var.
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #69 : 21.Mar.2012 14:44:52 »
Arkadaşlar Atiker programı üzerinden yaptığım gözlemlere göre Lamda sensörünün çalıştığı sonucuna vardım. Muhtemelen lamdamız bozuk değil.
Değişik çarpanlarla lamda değerleri ve enjeksiyon süreleri de değişiyor.
Soğuk motorda  kontak açıkken lamda 1,23 gösteriyor.

Bunun üzerine sıcak müşürünü değiştirdim, bakalım ne olacak?



« Son Düzenleme: 21.Mar.2012 14:51:26 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #70 : 22.Mar.2012 11:38:57 »
Arkadaşlar Univar marka ısı müşürü almayın.
Ben yeni müşürü taktım eskisinden daha kötü oldu araba. Bazen çalışıyor, bazen çalışmıyor. Garip davranıyor. Eskisi daha iyiydi. Eskiyi geri takacağım.
« Son Düzenleme: 22.Mar.2012 11:43:11 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #71 : 22.Mar.2012 11:58:52 »
Arkadaşlar Univar marka ısı müşürü almayın.
Ben yeni müşürü taktım eskisinden daha kötü oldu araba. Bazen çalışıyor, bazen çalışmıyor. Garip davranıyor. Eskisi daha iyiydi. Eskiyi geri takacağım.

Hangi ısı müşürü abi?
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #72 : 22.Mar.2012 12:01:14 »
Bu sıcaklık müşürü aşağıdaki arabalarda da kullanılıyormuş arkadaşlar. Parça numarasına göre araştırmak yapınca bir Avrupa yedek parça firmasını web sitesinde buldum bilgileri. Malum bizimkine f16 fiyatı çekerlerse alterantif olarak aşağıdaki numaralardan da parça sorgusu yaptırabilirsiniz ve hep FAE33200 çıkar.

33200 - FAE
33200 - FAE
Sensor 12x1.5 FIAT

Replaces :
ALFA ROMEO 60806379 60813751
CITROËN 1338A5
FIAT 46477022 4850371 7547977
FORD 1639283 V86HF12A648AA
GENERAL MOTORS 90411977 93184580
HOLDEN (AUS) 90411977
MARELLI 215810021002
OPEL 1342850 4416020 4500001
PEUGEOT 1338A5
VOLKSWAGEN 02690616112
WEBER WTS05

http://www.autospark.eu/valve-switches/temperature-switches/33200-fae



Fae 33200 olduğunu demiştim.

Aşağıdaki liknkteki katalogta benzer parçaları yayınlamıştım
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=23756.0
« Son Düzenleme: 22.Mar.2012 12:04:17 Gönderen: Emin Bircan »
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #73 : 22.Mar.2012 12:23:48 »
Fae 33200 olduğunu demiştim.

Aşağıdaki liknkteki katalogta benzer parçaları yayınlamıştım
http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=23756.0
FAE kimsede yoktu burada. Bu yüzden opar bayi, sizin katalogda da yer alan, parça oem numarasına göre baktı, ve bahsettiğim müşürü çıkarıp verdi. Bende aldım kullandım. Ama işe yaramaz. Söküp atacağım, eskisini takacağım. En azından sorunumun müşürden olmadığı belli oldu.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #74 : 22.Mar.2012 12:31:39 »
FAE kimsede yoktu burada. Bu yüzden opar bayi, sizin katalogda da yer alan, parça oem numarasına göre baktı, ve bahsettiğim müşürü çıkarıp verdi. Bende aldım kullandım. Ama işe yaramaz. Söküp atacağım, eskisini takacağım. En azından sorunumun müşürden olmadığı belli oldu.

Dilersen Ben bir şekilde temin edip sana yollarım abi.  ;)
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523