Gönderen Konu: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V  (Okunma sayısı 4102 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #75 : 22.Mar.2012 12:40:23 »
Dilersen Ben bir şekilde temin edip sana yollarım abi.  ;)
Üstündeki bozuk değil gibi görünüyor Emin'cim. Geri takmayı düşünüyorum. Yeni olan öncekinden daha kötü çalışınca değiştirmenin bir gereği yok. Teklifin için teşekkürler. 3 pinli kablo buldum. Hafta sonu bilgisayara bağlayacam cihazı. o zaman bir şeyler daha öğreniriz. Ama ben LPG beyninden oldğunu düşünüyorum. LPG beyni enjektörü kısa devre yaptırmıştı, problem o günden beri duruyor. Bakacaz artık.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #76 : 22.Mar.2012 12:41:21 »
Üstündeki bozuk değil gibi görünüyor Emin'cim. Geri takmayı düşünüyorum. Yeni olan öncekinden daha kötü çalışınca değiştirmenin bir gereği yok. Teklifin için teşekkürler. 3 pinli kablo buldum. Hafta sonu bilgisayara bağlayacam cihazı. o zaman bir şeyler daha öğreniriz. Ama ben LPG beyninden oldğunu düşünüyorum. LPG beyni enjektörü kısa devre yaptırmıştı, problem o günden beri duruyor. Bakacaz artık.

Nasıl istersen abi.  ;) Fiyatı uygundu :) Stok yapabilirsin. :foto:
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #77 : 22.Mar.2012 13:01:32 »
Nasıl istersen abi.  ;) Fiyatı uygundu :) Stok yapabilirsin. :foto:
Evet stok olabilir. Eski parça ne zaman bozulacağı belli olmaz. Ucuz buldum diye conta seti almış, kenara koymuştum. Geçen gün feci lazım oldu. İyiki almışım dedim.

Kolaydaysa alıver o zaman bir zahmet, köşeye koyalım yada bozulsun diye beklemektense direk değiştirmiş olayım. Parasını göndermenin de bir yolunu bulayım sana. Çok teşekkürler.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #78 : 28.Mar.2012 12:44:37 »
Arkadaşlar bugün çıkmacıdan bir ateşleme modülü buldum ve altım. Yenisi 150 tl ama ben 40 tl ye aldım.  Onu da açtım baktım ve bu içerideki beyaz boya aynen onda da var. Bir çeşit izolasyon malzemesi anlaşılan. Siz de sökerseniz benim gibi sızan suyun oluşturduğu kireç zannedip kazıyıp atmayın  :crash:

« Son Düzenleme: 28.Mar.2012 12:46:37 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Yasin Karaköse

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4003
  • Vorsprung Durch Technik
  • *Adı soyadı : Yasin
  • *Meslek: Bilgiişlem
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Audi
  • Araç Modeli: A3
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #79 : 28.Mar.2012 13:31:13 »
Abi o beyaz takaba tıpkı bizlerin işlemcilerde kullandığı termal macuna benziyor. Aşırı ısınan işlemcide ısının etkisini azaltmak içindir. İşlemci ile işlemcinin üzerinde yer alan soğutucu blok arasındaki boşlukları giderip daha iyi bir temas yüzeyi sağlayarak, soğutmayı daha etkili hale getirir. Eğer amaç o ise kullanılabilir.


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #80 : 28.Mar.2012 14:51:03 »
Abi o beyaz takaba tıpkı bizlerin işlemcilerde kullandığı termal macuna benziyor. Aşırı ısınan işlemcide ısının etkisini azaltmak içindir. İşlemci ile işlemcinin üzerinde yer alan soğutucu blok arasındaki boşlukları giderip daha iyi bir temas yüzeyi sağlayarak, soğutmayı daha etkili hale getirir. Eğer amaç o ise kullanılabilir.


Kuruduktan sonra bir işe yarıyor mu bu?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Yasin Karaköse

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4003
  • Vorsprung Durch Technik
  • *Adı soyadı : Yasin
  • *Meslek: Bilgiişlem
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Audi
  • Araç Modeli: A3
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #81 : 28.Mar.2012 15:00:02 »
Sıvı halde oluyor hiç bir zaman boya gibi kurumuş bi hal almıyor. O yüzden kuruma olayı yok. Elini sürdüğünde eline de geçebilir durumda oluyor. İşlemciler neredeyse kaynama sıcaklığına çıktığında bile özelliğini korumakta oluyor.

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #82 : 28.Mar.2012 19:44:45 »
Arkadaşlar bugün çıkmacıdan bir ateşleme modülü buldum ve altım. Yenisi 150 tl ama ben 40 tl ye aldım.  Onu da açtım baktım ve bu içerideki beyaz boya aynen onda da var. Bir çeşit izolasyon malzemesi anlaşılan. Siz de sökerseniz benim gibi sızan suyun oluşturduğu kireç zannedip kazıyıp atmayın  :crash:

Tahmin etmiştim zaten  :hiii:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #83 : 28.Mar.2012 21:17:56 »
Olmadı arkadaşlar. Tekleme hala sürüyor;
Ona buna gaz kökleyip asfalt koklatırken, nazar değdi walla. Arka arkaya problemler çıktı. Hepsini hallettik de şu 2000 altıdevirde tekleme ve eksozdan gelen çiğ benzin işini bir türlü çözemedik. Hafta sonu aracı kendim cihaza takacam artık.

- Manifold contasını değştirdim, az bir hava alıyordu tamamen kapattık, arabanın çalışması düzeldi ama tekleme sürüyor.
- Bujiler komple değişti, buji kabloları değişti, tekleme "gitmem buradan yerim iyi" diyor.
- Distributoru komple elden geçirdim. Bir vuruntu vardı mesela o kayboldu gitti. İyi de oldu ama tekleme sürüyor
- Sıcak müşürünü değiştirdim, eskisinden daha kötü oldu geritaktım. Tekleme sürüyor
- Bobin değişitirdim, 1,6 bobini taktım , problemsiz çalıştı. Bu arada enjektörlerin açık kalmasına neden olan kısa devreyi tesadüfen buldum ve tamir ettim, ama Teklemede en küçük düzelme olmadı.
- Bobin modülatörünü değiştirdim. Çıkma buldum taktım. Aynı tekleme hala sürüyor.
- Enjeksiyon süreleri %30 civarında daha uzamıştı. Ve ekszodan benzin kokusu geliyordu. Buna ancak lambda sensörü sebebep olur dedim. Sıfır ve Tipo için özel olan, tak kullan tipi BOSH lamda sensörü alıp taktım. Az bi değişiklik oldu. Rölanti yükseldi mesela ama tekleme ve eksozdaki benzin kokusu sürüyor.

Geri kaldı krank sensörü vs.vs.

Bu arada distribütürün üstündeki kablonun, motor rölantide çalışırken, soketini çıkarıyorum ve arabanın çalışmasında en küçük bir değişiklik olmuyor. Arabanın stop etmesi, devrinin düşmesi filan gerekmez miydi? Bir de siz deneyip bana fikir verebilir misiniz?

Saygılar


"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #84 : 28.Mar.2012 21:20:43 »
Bahsettiğin soketi çıkardığım zaman benim araçta stop etmiyor...
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #85 : 28.Mar.2012 21:52:45 »
Bende daha önce o söketi deneme amacıyla sökmüştüm , Aracın çalışmasında her hangi bir değişiklik olmamıştı  :foto:


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #86 : 28.Mar.2012 21:56:42 »
arkadaşın 2.0 tiposuda stop etmiyor...
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #87 : 28.Mar.2012 23:59:57 »
Biraz önce misafirliğe gittim geldim ve yeni taktığım lambda arabayı müthiş değiştirmiş arkadaşlar. Eski durumda altdevirlerde araba acayip silkelerdi, şimdi 5. vites 1500 devirde bile silkelemeden gidebiliyorum. Boğaz kelebeği vidası rölantiyi sağlayabilmesi için tepeye kadar çevrilmişti ama şimdi motorun rölantide durması için en aşağının biraz üstüne kadar aşağı çevrilmesini gerektirdi. Hava - yakıt karışımını yeniden ayarlıyor gibi görünüyor.

Gazladığımda arkadan tutan birileri var gibiydi, şimdi tutan kalmamış. Araba serbestçe fırlıyor.

Ben takar takmaz bir değişiklik ummuştum ve bu yüzden çok bir değişiklik olmadı diye yazmıştım. Ama biraz yol gitmek gerekiyormuş. Sanırım ecu yeni lambdadan gelen veriler için yeni yakıt haritası oluşturuyor. Biraz bekleyelim, görelim. Sorun tamamen lambda kaynaklı olabilir gibi görünüyor şu durumda. Daha önce forumda yazıldığı gibi bizim ecu ler self-adaptasyon özelliğine sahip ve ecu yeni lambdayı adapte ediyor. Daha önce Ahmet Mekik Teoman Usta'nın Lancia cihazı ile lambdayı adaptasyon yaptığını söylemişti de anlayamamıştım da sormuştum  Ahmet'e; "lambda takar takmaz çalışmaya başlamıyor mu?" diye. Adaptasyon böyle bir şey heralde.

Aşağıda NGK'nın sitesinde lambda çalışıyor olsa bile, eskiyen lambdanın taşıdığı verileri nasıl bozarak ilettiğine dair güzel bir anlatım var.

« Son Düzenleme: 29.Mar.2012 00:19:08 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #88 : 30.Mar.2012 12:46:21 »
Sorun çözüldü arkadaşlar,
Lambda arabanın çalışmasını iyileştirmekle beraber, tekleme patlama, sallanma problemine çözüm olmamıştı. Heralde lambda sensörü zaten yaşlanmıştı ve değiştirmek iyi geldi.

Asıl sorun ise aşağıdaki fotoda görülüyor.

1- Regülatöre takılan manifold basınç hortumundan bir fıss sesi geldiğini farkettim. İnceleyince çok gevşek durduğunu gördüm. Üstünde olan yaylı kelepçeyi söküp yerine sıkıca duran bir vidalı kelepçe taktım. Fıss sesi kesildi.

2- Kabloları hortumları kurcalarken, LPG beyninden gelen kablo demetini çekip bırakınca motorda sallantı silkeleme vs. oluşyor yada tamamen düzelyordu. Dikkatlice bakınca LPG ekusunun arabanın ekusune giden kablo demeti Regölatörü soğutan sıcak su hortumu ile radyatöre giden sıcak su hortumu arasında aşırı derecede sıkışık gördüm. Regülatörü yerinden söküp kablo demetini çıkardım ve izolasyonu söküp aşınmış soyulmuş kablo aradım ama bulamadım. Bununla birlikte kabloları yerinden çıkarıp serbest şekilde duracakları kenara aldım. Sorun halloldu.

Meğerse benim enjektörleri kısa devre yaparak bozup duran burada tost makinesinde gibi duran, 100 dereceye yakın sıcaklık altında preslenen, LPG beyninden çıkan bu kablolarmış. O kadar sıkışık duruyorlardı ki, elimle yerinden çıkaramadım. Regülatörü söküp güç bela kenara alabildim. En kısa zamanda LPG'ciye gidip hortumları ve kabloları sıfırdan yeniden taktıracağım.

Sonuç; araç şimdi sorunsuz gidiyor. Özellikle sabah soğuğunda ilk çalıştırmada otomatik cikle devreye girdiğinde motor en küçük bir sarsıntı olmadan bir kaç dakika çalışıyor. Otomatik cikle devreden çıkıp normal çalışma moduna geçtiğinde ufak bir sallantı var ama öncekine göre kıyaslandığında hiç rahatsız etmiyor artık. Tolga'nın eprom yazan arkadaşına sorduğumuzda, ECU'nun silinemeyen bir arıza kaydı oluşturduğunu ve ECU cihaza bağlanıp resetlenince bu durumun düzeleceğini söyledi.

Bu arada sorun LPG bağlantılarında olduğu için aracı cihaza bağlasak da muhtemelen arıza ya hiç görülmeyecekti yada yanlış bir yer görünecekti. Benim ecu'de enjektör hatası olarak kaydedilmiştir muhtemelen am LPG' sistemindeydi arıza. Ama oluşan hata kaydını silmek için cihaza girmenin bir çaresine bakacağız artık.

Kaç tane ustaya gösterdim, hiç birisi bunları farketmedi arkadaşlar. Bir aydır anam ağladı, 500 tl civarında para gitti ama şükür Allah'a çözdük. Ne demişler "arabanın en iyi ustası binicisidir".

Bizi izlediğiniz için teşekkürler, yeni bir arıza araştırmasında buluşmak üzere.


« Son Düzenleme: 30.Mar.2012 13:55:44 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Yasin Karaköse

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4003
  • Vorsprung Durch Technik
  • *Adı soyadı : Yasin
  • *Meslek: Bilgiişlem
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Audi
  • Araç Modeli: A3
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #89 : 30.Mar.2012 14:38:15 »
Abi eline koluna sağlık, bayağı bi iyileştirmişsin aracını arızayı ararken. Sorununu çözmenede sevindim :bravo: :bravo: :bravo:

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #90 : 05.Nis.2012 21:22:40 »
Hüseyin bey geçmiş olsun...eline sağlık...  :ok:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Davut Bostancı

  • -Kareser-
  • Süper Moderatör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 5051
  • Emekli SEDİCİ Pilotu
    • Kareser-1997 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole Ateş Kırmızı
  • *Adı soyadı : Davut
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Kocaeli-Karabük
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Model Yılı: 2020
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #91 : 07.Nis.2012 02:29:53 »
Geçmiş olsun hüseyin bey elinize sağlık  ;)




Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #92 : 07.Nis.2012 10:34:04 »
Teşekkürler arkadaşlar.
Allah hepimize arızasız sürüşler nasip etsin.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #93 : 07.Nis.2012 20:21:51 »
gerçmiş olsun hüseyin  ;) :ok: :ok:

hasan fahri öztürk

  • Ziyaretçi
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #94 : 15.Tem.2013 01:43:44 »
merhabalar benim aracım 96 model tempra 20 16 valf aracı yeni aldım sıralı sistem lpg mevcut aracı ilk aldığım da çekişi çok düşüktü sibop ayarı çok sıkı çıktı emme 0.20 egzoz .030 idi ben sibop ayarını emme 0.45 egzoz 0.50 değerlerde sibop ayarı yaptırdım aracımın çekişi çok iyi derecede arttı ama rolantide al ver yapmaya başladı ve düşük viteslerde şehir içi gidemez oldum çok tekliyo rolanti valfini değiştirdim olmadı mab sensörü değiştirdim krank sensörü incelendi problem yok bobin ve modülü değiştirdim olmadı hava borularını değiştirdim olmadı benzinde hafif tekleme yapıyo lpg ye geçtiğinde motor kuduruyo.sabah arcı çaılıştırıken gaz yemiyor bir müddet kendisi titreye titreye çalışıyo sonra kendiliğinden düzeliyo birde yolde giderken araç ateşlemeyi kesiyo kontağı kapatıp marşa bastığımda çalışıyor 100 metre giittikten sonra stop ediyor lütfen bana yardımcı olurmusunuz kafayı yemek üzereyim

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tekleme problemi araştırması - 2.0 16V
« Yanıtla #95 : 15.Tem.2013 07:14:25 »
merhabalar benim aracım 96 model tempra 20 16 valf aracı yeni aldım sıralı sistem lpg mevcut aracı ilk aldığım da çekişi çok düşüktü sibop ayarı çok sıkı çıktı emme 0.20 egzoz .030 idi ben sibop ayarını emme 0.45 egzoz 0.50 değerlerde sibop ayarı yaptırdım aracımın çekişi çok iyi derecede arttı ama rolantide al ver yapmaya başladı ve düşük viteslerde şehir içi gidemez oldum çok tekliyo rolanti valfini değiştirdim olmadı mab sensörü değiştirdim krank sensörü incelendi problem yok bobin ve modülü değiştirdim olmadı hava borularını değiştirdim olmadı benzinde hafif tekleme yapıyo lpg ye geçtiğinde motor kuduruyo.sabah arcı çaılıştırıken gaz yemiyor bir müddet kendisi titreye titreye çalışıyo sonra kendiliğinden düzeliyo birde yolde giderken araç ateşlemeyi kesiyo kontağı kapatıp marşa bastığımda çalışıyor 100 m etre giittikten sonra stop ediyor lütfen bana yardımcı olurmusunuz kafayı yemek üzereyim
LPG'yi kapat ve 1 depo benzinde kullan çoğu problemin düzelir. Bu dönem bitince yük altında LPG ayarı yaptır. Yaptıramazsan benim gibi emülatör taktır.
Sonra benzin basıncını ölçtür, muhtemelen düşük çıkar, yeni kaliteli pompa taktır.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda