Gönderen Konu: Emisyon Ölçümü Analizi ve Motor Verimliliği Hakkındaki İp Uçları  (Okunma sayısı 13139 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel

Yanma sonucu oluşan egzoz emisyonları aracın motor verimliliği hakkında önemli ipuçları verir.

Egzoz emisyonlarından en çok hava kirliliğine neden olanlar; hidrokarbonlar (HC), karbonmonoksit (CO) ve Azot oksitleri (NOx) dir. Egzozda ölçülen beş gazdan üçünü oluşturan bu gazlar regülasyona tabi, belirli sınırlarda olması gereken gazlardır. Diğer gazlar, oksijen (O2) ve karbondioksit (CO2), regülasyona tabi olmayan ve bize araç diagnostiğinde yardımcı olan gazlardır.

Piyasada çoğunlukla dört gaz analiz cihazı kullanılmakta ve HC, CO, CO2 ve O2 ölçülmektedir.

Beş gaz analiz cihazı yukarıdaki gazlara ilave olarak NOx ölçümünü de yapar.

Gaz analiz cihazını kullanırken akılda tutulması gereken bazı şartlar ve ipuçları:

1) Yüksek Karbonmonoksit (CO) genelde zengin yakıt karışımını (zengin karışım- hava yakıt karışım oranı 14.7 nin altında ve Lambda 1.0’ dan düşük) gösterir. Genelde CO yanma verimliliğinin göstergesidir. Bir aracın egzosundaki CO miktarı doğrudan hava- yakıt oranıyla bağlantılıdır. Yüksek CO, tam yanma için ihtiyaç duyulan miktarlardan daha az O2 temininden kaynaklanır. Bu çok zengin karışım nedeniyle olur- cok fazla yakıt veya yetersiz hava (AFR ölçüm sonuçları optimal 14.7 den düşük olması, Lambda 1.0 dan düşük) Yüksek karbonmonoksit emisyonlarına sebep olabilecek nedenler:

* Düşük rölanti hızı

* Karbüratörlü araçlarda şamandıra devresinde arıza

* Kirli veya tıkalı hava filtreleri

* Aşırı kirli veya bozulmuş yağ

* Çalışmayan PCV valf sistemi

* Yakıt dağıtım sisteminin düzensiz çalışması

* Düzgün çalışmayan termaktör sistemi

* Katalitik Konvertör arızası

Egsoz borusundaki yüksek CO ölçümleri sistemin en az bir bölümünde arıza olduğunun en belirgin göstergesidir, ancak "normal " aralıkta bir CO ölçümü veya CO nun sadece az miktarda yüksek çıkması, kabul edilebilir sistem performansının güvenilir göstergesi değildir. Doğru düzgün çalışan katalitik konvertörle donatılmış hatalı işleyen bir motorda düşük değerlerde CO ölçümü sıkça görülen bir olaydır.
NOT: Gaz analizi yapılırken çok dikkatli olunmalıdır. % 1 den bile az CO yoğunlaşması öldürücü olabilir. Testler her zaman çok iyi havalandırılan bir alanda yapılmalıdır.

2) Normal CO ölçümleri. Eğer yanma süreci stoikometik noktada (AFR = 14.7, Lambda=1.0) veya bu nokta civarındaysa, CO seviyesi rölanti testinde genel olarak % 2 den az ölçülecektir.

3) Düşük CO ölçümleri. CO nun çok düşük veya optimal değerin altında ölçümü olamaz. CO yoğunlaşması zayıf yanıcı ortamda bile, AFR(hava-yakıt oranı) nın 14.7 den yüksek (Lambda 1.0 ın üzerinde), yoğunlaşma "normal" olacaktır.

4) Yüksek hidrokarbon (HC) ölçümleri genel olarak ateşleme yetersizliğinden veya tam yanma olmamasından ötürü yanmamış yakıtın egzozdan atılmasının göstergesidir. Ölçüm birimi PPM (Parts Per Million)’ dir. Ortak nedenler; hatalı ateşleme sistemi, vakum sızıntıları, yakıt karışım problemleridir. Yüksek HC emisyonlarına neden olabilecek durumlar:

* Bujier nedeniyle tamamlanmamış yanma.

* Uygunsuz ateşleme avansları, bozuk dwel açısı

* Hasar görmüş ateşleme kabloları

* Motorda kompresyon düşüklüğü

* Vakum sızıntısı

* ECM-ECU arızası

* Katalitik Konvertör arızaları

Egsoz borusunda yüksek oranda ölçülen HC, sistemin en az bir bölümünde problem olduğunun göstergesidir, ancak "normal " aralıkta bir HC ölçümü veya HC nin sadece az miktarda yüksek çıkması, kabul edilebilir sistem performansının güvenilir göstergesi değildir.

5) Yüksek oksijen (O2) ölçümleri fakir hava- yakıt oranını gösterir. (AFRhava-yakıt oranı 14.7 den yüksek, Lambda 1.0 den büyük). Yüksek O2 emisyonlarına neden olabilecek durumlar:

* Fakir karışım

* Vakum kaçakları

* Ateşleme problemleri.

6) Düşük O2 zengin yakıt karışımını gösterir. (AFR hava-yakıt oranı 14.7 den düşük, Lambda 1.0 den düşük).

7) Yüksek karbon dioksit (CO2) ölçümleri neredeyse ideal olan hava- yakıt oranını ve etkili yanmayı gösterir.

8) Düşük karbon dioksit (CO2) ölçümleri ya çok zengin veya da cok fakir karışımı, egsoz sistemi kaçaklarının göstergesidir.

9) Nitrojen Oksitleri ölçümleri. Nitrogen Oksitleri (NOx), nitrik oksit (NO) ve azot gazı (NO2), yanma odasındaki ısının artmasıyla oluşur. Bu motor yük altındaysa olur. Aşırı ısı şartları meydana gelirse, motor hafif yük altında olduğundan en fazla NOx stoikometrik noktada AFR (hava-yakıt oranı14.7, Lambda 1.0) üretilir.

Eğer bir motordaki yanma süreci (combustion process) yakıtı stoikometrik noktada veya bu noktaya yakın bir yerlerde ise hızlanma anında Nox seviyesi, kompresyonda ve sabit hızda ölçülenden daha fazla olacaktır.

Tipik olarak rölantide Nox 0 ppm olarak ölçülür.

10) Yüksek NOx Ölçümleri. Çok yüksek NOx emisyonlarına neden

olabilecek şartlar:

* Bozuk EGR valfi

* Fakir karışım (AFR hava-yakıt oranı 14.7 den yüksek, Lambda 1.0 den büyük)

* Yüksek ateşleme avansı

* Termostatik hava ısıtıcısı ısıtılmış hava pozisyonunda takılı kalmışsa

* Kayıp veya hasarlı soğuk hava kanalı

* Yanma odasında kurum

* Bozuk katalitik konvektör

Egsoz borusunda yüksek oranda ölçülen NOx, sistemin en az bir bölümünden birinde problem olduğunun göstergesidir, ancak "normal " aralıkta bir NOx ölçümü veya NOx nin sadece az miktarda yüksek çıkması, kabul edilebilir sistem performansının güvenilir göstergesi değildir

11) Düşük NOx ölçümleri. Herhangi bir karakteristik nedeni yoktur. Normalde rölantide 0 ppm olarak ölçülür.

UNUTULMAMASI GEREKENLER:

12) O2, CO2 ve H2O oluşturmak için HC ile birleşir.

13) O2, CO2 oluşturmak için CO ile birleşir.

14) CO zengin hava- yakıt karışımının göstergesidir.

15) HC Zengin karışımın ve bozuk ateşlemenin göstergesidir.

16) CO ve O2 stoikometrik hava- yakıt oranında eşittir.

17) O2 ve CO2 egzoz sistemi bütünlüğünün (Borular, susturucu, manifold v.s.) göstergesidir.

18) O2 katalitik konvektörün düzgün çalışması için gereklidir

19) Eğer CO değeri yükselirse, O2 değeri düşer. (ters orantı)

20) Eğer O2 değeri yükselirse, CO değeri düşer. (ters orantı)

21) CO değeri % 1 in üzerine çıktığında, katalitik konvektör oksijensiz demektir.

Eğer ölçümler üreticinin veya standartların öngördüğü limitler içerisinde ise yakıt, ateşleme ve emisyon kontrol sistemlerinin düzgün çalıştığı varsayılır. Eğer limitler geçilirse, aracın tamir ve bakımına ihtiyaç vardır.

Emisyon testlerinde aracın karbüratörlü, katalizörsüz ve katalizatörlü olmasına göre değişen değerler aşağıda verilmiştir:

Genel Kurallar:

Bir emisyon testinin yapılabilmesi için aracın fanının en az iki kere açması gereklidir. Yani araç yeterli sıcaklığa ulaşmalıdır.

Önce rölantide ölçüm yapılır sonra 3500 devre kadar yavaşça gaz verilip

değerlerin yorumu yapılır.

Şayet yüksek devirde rölantiye göre HC ve CO değerleri düşmezse ateşleme, yakıt veya hava yollarında problem var demektir.

Benzin ayarı lambda değeri 0.980 değerine ayarlanıp 3000-3500 arası devirde ayni değerde olduğu gözlenmelidir. Değer 0.900 lere düşerse hava yetersiz olup benzin oranı yükselmiş (Zengin karışım) demektir.

LPG' de 1.060 fakir karişıma ayarlanmalı sonra yüksek devirde (3000-3500) tekrar ölçülmeli ayni değer gözlenirse ayar bitmiş demektir. Lambda düşerse hava yetersiz demektir. Hava yolları tekrar gözden geçirilmelidir.

(Mikser-Hava Filitresi v.s.)

İdeal değerler:


Platinli araçlar :
CO vol % : (0.5-2.5)
CO2 vol % : (13-16)
Hc ppm : (< 300)
O2 vol% : (< 2.0)

Elektronik ateşlemeli araçlar:
CO vol % : (0.5-1.5)
CO2 vol % : (13-16)
Hc ppm : (< 300)
O2 vol% : (< 2.0)

Katalizatörlü araçlar (E2 Araçlar):
CO vol % : (< .0.5)
CO2 vol % : (> 14.0)
Hc ppm : (< 100)
O2 vol% : (< 2.0)

Katalizatörlü araçlar (E3 Araçlar):
CO vol % : (< .0.1)
CO2 vol % : (> 14.0)
Hc ppm : (< 20)
O2 vol% : (< 2.0)

Aşağıdaki tabloda anormal gaz ölçümleriyle sonuçlanabilecek problemler listelenmiştir.

Lejand: D = (Düşük), Y= (Yüksek) , O = (Orta)

CO CO2 HC O2     OLASI NEDENLER

Y     D     Y   Y     ZENGİN KARIŞIM VEYA BOZUK ATEŞLEME
Y     D     Y   D     HATALI TERMOSTAT VEYA SICAKLIK SENSÖRÜ HATASI
D     D    D   Y      KAT. KON. SONRASI EGZOZ KAÇAKLARI
D     Y    D    Y     BOZUK ATEŞLEME, KAT. KON. ARIZASI
Y     D    O   Y      ZENGİN KARIŞIM
Y     Y    Y    Y      ENJEKTÖR ARIZASI, KAT. KON. ÇALIŞMIYOR, ZENGİN KARIŞIM, VAKUM KAÇAKLARI
D    D    Y    Y      BOZUK ATEŞLEME, AKIŞ VALFİ VEYA KELEBEK SENSÖRÜ ARIZASI, VAKUM VEYA HAVA KAÇAĞI
D    Y    D    D      İYİ YANMA VERİMİ, KAT. KON. DEVREDE
D D D SİSTEM LİMİTLER İÇERİSİNDE, ÖLÇÜMLER NORMAL


Fakir veya Zengin AFR (Hava –Yakıt Oranı) durumunda belirtiler:
DURUM BELİRTİLER - NEDENLER
Çok Fakir karışım Verimsiz motor gücü
Sabit hizda düşük performans
Yanık Sübaplar
Yanık pistonlar
Çizik Silindirler
Vuruntu
Fakir Karışım Yüksek yakıt tüketimi
Düşük egzos emisyonları
Azalmış motor gücü
Vuruntu veya detonasyona az da olsa eğilimli
Stoikometrik En iyi performans
Zengin Maksimum motor gücü
Yüksek emisyonlar
Yüksek yakıt tüketimi
Vuruntu veya detonasyona düşük eğilim
Çok zengin Aynı yakıtla daha az kilometre
Ateşleme bozuklukları
Artan emisyonlar
Egzozta kararma
Siyah egzos dumanı


Alıntıdır..

Bu da benim egzost ve eprom modifiyesi sonrası emisyon ölçümüm :sırıtan:


« Son Düzenleme: 26.May.2012 20:01:53 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
paylaşım için teşekkürler  ;)

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
bilgiler için teşekkürler abi benim sorunum bu: ***Düşük karbon dioksit (CO2) ölçümleri ya çok zengin veya da cok fakir karışımı, egsoz sistemi kaçaklarının göstergesidir.***

bu da sonuç


Çevrimdışı Mustafa Caylan

  • 6. Vites
  • ******
  • İleti: 2113
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Öğrenci
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Denizli - KKTC
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Metalik Gri
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: Benzin
paylaşım için teşekkürler ahmet abi :)

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
haydi bakalım herkes emisyon ölçümlerine baksın nedir durum bakalım :hişşt:

Çevrimdışı Vedat İnam

  • tipooo
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1409
  • tipo 1.4 ie sx
    • VEDAT İNAM - 1999 TİPO 1.4 SX İE / GÜMÜŞ GRİ
  • *Adı soyadı : vedat
  • *Meslek: pol.mem.
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Şırnak/Beytüşşebap
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
ahmet abi durum ortada ama çözümleri yapacak usta yok  ;((

Çevrimdışı Sezgin Kaçaroğlu

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6494
  • Ekinler Baş Vermeden Kör Buza Topallamazmış ....
    • Bordo Bereli ...
  • *Adı soyadı : Sezgin
  • *Meslek: Artık Bankacııı
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Alev Kırmızı
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ben emisyon pulunu alırken sadece para verdim acelem var diye arabaya bile bakmadılar  :morgöz:

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2661
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: ERP Yazılım Geliştirme Uzmanı
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Ahmet abim eline sağlık  :bravo: :ok:

Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)
Fiat Bravo 1.6 16v
Toyota Auris 1.4 D4-D
Alfa 156 1.6 Distinctive
Marea HLX

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ben emisyon pulunu alırken sadece para verdim acelem var diye arabaya bile bakmadılar  :morgöz:

banada sadece pul verdilerdi dedim ölçelim durumu görmek istiyorum  :) bu sizin hakkınız bakmak zorundalar

Çevrimdışı Sezgin Kaçaroğlu

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6494
  • Ekinler Baş Vermeden Kör Buza Topallamazmış ....
    • Bordo Bereli ...
  • *Adı soyadı : Sezgin
  • *Meslek: Artık Bankacııı
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Alev Kırmızı
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
banada sadece pul verdilerdi dedim ölçelim durumu görmek istiyorum  :) bu sizin hakkınız bakmak zorundalar
:morgöz: :morgöz: Acele isim vardı o yüzden bende ses cıkartmadım

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
benim değerlerin güzel çıkmasının sebepleri arasında; yeni motor,eprom ve iridyum bujilerin etkisi büyük.. :nazar:

Epromu yazan arkadaş özellikle HC'yi (Hidro Karbon) dengelemek için avans ve yakıt miktarını yükselttiğini söylemişti..Eprom güçlü olup bozuk karışım olacağına hiç yazma demiştim sağolsun güzel yakalamış ;)
« Son Düzenleme: 26.May.2012 22:48:16 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
Bilgiler için teşekkürler.  :nazar:  ;)
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Bende değerlerime bir bakayım dedim ama fiş üzerinde değer falan kalmamış yazılar uçmuş :sırıtan:

Çevrimdışı Yaman Furkan

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1745
    • Yaman's Garaj
  • *Adı soyadı : YaMaN
  • *Meslek: Tekniker
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: turuncu
  • Lpg Markası : yohh
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Türü: Benzin
teşekkürler..  :ok:

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
test sonuçları


2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
test sonuçları
 

ekran görüntüsü anlıktır sana çıktı al demiştim test sonunda...burada test daha bitmemiş ortalamaları test sonunda çıktıda olur

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
ekran görüntüsü anlıktır sana çıktı al demiştim test sonunda...burada test daha bitmemiş ortalamaları test sonunda çıktıda olur

Bu ekran test ok bitti dedikleri zaman çektim abi.  ;)
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Bu ekran test ok bitti dedikleri zaman çektim abi.  ;)

gazda mi benzinde mi bu ölçüm? hc değerin güzel ama dahada düşebilir  :hişşt:

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
gazda mi benzinde mi bu ölçüm? hc değerin güzel ama dahada düşebilir  :hişşt:

Lpg abi. cat değişimi..Ngk iridyum. Ve cevreci eprom ile daha makul değerlere gelir inş.  ;)  :bayrak2:
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Lpg abi. cat değişimi..Ngk iridyum. Ve cevreci eprom ile daha makul değerlere gelir inş.  ;)  :bayrak2:

güç ve ekonomi :w: kontrolsüz güç güç değildir  :sırıtan:

Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
CO : 1,25
CO2: 11.41
HC : 232
O2 : 3,03
LAMBDA : 1,112

Sonuç ne demek oluyor şimdi :D

bu geçen seneki değerler , Önümüzdeki ay muayene geliyor tekrar yaptıracğaım ..


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Bu da benim emisyon değerlerim. Genellikle aracı LPG'de kullandığımdan ölçüm LPG'de iken yapıldı.

Lütfen yorumlayınız Mr.Mekik :hıh:


Çevrimdışı Hakan Özgür

  • Sx A
  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17648
  • 12 Şubat
    • Sx A
  • *Adı soyadı : hakan
  • *Meslek: sanal mağaza
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: K.Maraş-12 Şubat
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Türü: LPG
1 ekmde alelacele renoya yaptırdım egzos emisyonu şükür mükemmel çıktı  :w:
İYİ DE O İŞLER ÖYLE OLMUYOR İŞTE :)

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Bu da benim emisyon değerlerim. Genellikle aracı LPG'de kullandığımdan ölçüm LPG'de iken yapıldı.

Lütfen yorumlayınız Mr.Mekik :hıh:



Mustafa senin için emisyona baktım durum pek iç açıcı değil :s1:



                                      limit değerler                senin ölçüm değerlerin                  sonuç
CO-Karbonmonoksit--------0.50...2.50                            2.23                                 Yüksek
CO2-Karbondioksit---------13...16                                  11.90                                Düşük
HC-Hidrokarbon------------0.....300                                223                                   Yüksek
O-Oksijen-------------------0.....20                                  0.30                                 Düşük

CO yüksek; zengin karışım,hava sorunu,kirli filtre,eskimiş motor yağı
CO2 düşük; ya çok zengin ya da çok fakir karışım
HC yüksek; ateşleme yetersizliği,tam yanma sorunu
O düşük; fakir hava,ateşleme yetersizliği




Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Mustafa senin için emisyona baktım durum pek iç açıcı değil :s1:



                                      limit değerler                senin ölçüm değerlerin                  sonuç
CO-Karbonmonoksit--------0.50...2.50                            2.23                                 Yüksek
CO2-Karbondioksit---------13...16                                  11.90                                Düşük
HC-Hidrokarbon------------0.....300                                223                                   Yüksek
O-Oksijen-------------------0.....20                                  0.30                                 Düşük

CO yüksek; zengin karışım,hava sorunu,kirli filtre,eskimiş motor yağı
CO2 düşük; ya çok zengin ya da çok fakir karışım
HC yüksek; ateşleme yetersizliği,tam yanma sorunu
O düşük; fakir hava,ateşleme yetersizliği


Ayardan sonra zaten araba sapıttı eğimlerde yığılıyor araba. Bayramdan sonra tekrar gazcıya gidecem ayrıca bujileri beğenmedim orijinal ama bu sefer sıkıntı var. Artık bayramdan sonra el atıcam ;(