Gönderen Konu: Emisyon Ölçümü Analizi ve Motor Verimliliği Hakkındaki İp Uçları  (Okunma sayısı 13243 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2661
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Bu bnm yaptığım tüm değişikliklerden sonra ki emisyon değerlerim ;

Tempra SXA ->Marea HLX-> Alfa 156 1.6 Distinctive->Toyota Auris 1.4 D4-D ->Fiat Bravo 1.6 16v -> 
Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Eskiye göre gayet iyi özellikle hidro karbon düşmüş zengin karışım olmaz daha  :ok: sadece oksijen biraz fazla, gerekenden fazla mı hava alıyor acep
« Son Düzenleme: 30.Ara.2012 00:52:12 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2661
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Makina sıkıntılı diye düşünüyorum abi, lambda afr falan bi gösteriyo bi göstermiyo du  :s20:
Tempra SXA ->Marea HLX-> Alfa 156 1.6 Distinctive->Toyota Auris 1.4 D4-D ->Fiat Bravo 1.6 16v -> 
Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Makina sıkıntılı diye düşünüyorum abi, lambda afr falan bi gösteriyo bi göstermiyo du  :s20:

lambda var mı ki sende  :sırıtan:

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2661
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
lambda var mı ki sende  :sırıtan:
Lpg hava karışım oranından lambda yı çıkarması lazım değil mi aletin  :???:
Tempra SXA ->Marea HLX-> Alfa 156 1.6 Distinctive->Toyota Auris 1.4 D4-D ->Fiat Bravo 1.6 16v -> 
Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Lpg hava karışım oranından lambda yı çıkarması lazım değil mi aletin  :???:

takılıyorum :sırıtan:

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2661
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Tempra SXA ->Marea HLX-> Alfa 156 1.6 Distinctive->Toyota Auris 1.4 D4-D ->Fiat Bravo 1.6 16v -> 
Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)

Çevrimdışı Hüseyin Özgür Köse

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 401
  • *Adı soyadı : hüseyin özgür köse
  • *Meslek: ticaret
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: mersin
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: kırmızı
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
çok faydali bir paylaşım üstat ellerine sağlık..yakın zaman bi ölçüme gideceğim bakalım ne şürprizler çıkacak.. :crash:

Çevrimdışı bekir metin

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 320
  • *Adı soyadı : bekir
  • *Meslek: elektrik teknisyeni
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kumgri
  • Lpg Markası : tartarini
  • Model Yılı: 97
  • Yakıt Türü: LPG
güzel paylaşım teşekkürler

zafer karagoz

  • Ziyaretçi
18.08.2013 tarihli 1,6 ie atiker sıralı sistemli değerlerim (katalizörlü)
co:0.00
co2:8,1
hc:1
o2:8,6
lambda:1,75
co corr:0,00
skınıtı varmı acaba? pulu verdiler ama tamirci yorum yapmadı.

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2661
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Lambda çok yüksek, 1.0 civarlarında olmalı.. :ok:
« Son Düzenleme: 19.May.2013 02:10:22 Gönderen: Ahmet Mekik »
Tempra SXA ->Marea HLX-> Alfa 156 1.6 Distinctive->Toyota Auris 1.4 D4-D ->Fiat Bravo 1.6 16v -> 
Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Lambda çok yüksek, 1.000 civarlarında olmalı.. :ok:

ayrıca oksijen ve co2 yüksek.. fakir yakıt karışımı-bozuk ateşleme
« Son Düzenleme: 19.May.2013 02:18:49 Gönderen: Ahmet Mekik »

zafer karagoz

  • Ziyaretçi
Peki bu değerleri LPG ayarı yapan bır ustaya mı götüreyim yoksa motor ustasına mı?

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Peki bu değerleri LPG ayarı yapan bır ustaya mı götüreyim yoksa motor ustasına mı?

Tabi ki motor ustasına

Çevrimdışı Sezgin Kaçaroğlu

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6494
  • Ekinler Baş Vermeden Kör Buza Topallamazmış ....
    • Bordo Bereli ...
  • *Adı soyadı : Sezgin
  • *Meslek: Artık Bankacııı
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Alev Kırmızı
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ben bu degerlerden bisey anlamadım  :s20: :s20:
bu benzin degerleri


Buda lpg değerleri



anlayan biri bana acıklayabilirmi??
Adam sadece lpg ayarı yaptır dedi sizce ne nedir??

Çevrimdışı Sezgin Kaçaroğlu

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6494
  • Ekinler Baş Vermeden Kör Buza Topallamazmış ....
    • Bordo Bereli ...
  • *Adı soyadı : Sezgin
  • *Meslek: Artık Bankacııı
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Alev Kırmızı
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ben bu degerlerden bisey anlamadım  :s20: :s20:
anlayan biri bana acıklayabilirmi??
Adam sadece lpg ayarı yaptır dedi sizce ne nedir??




Elektronik Ateşlemeli araçlar gurubuna bakarsak;

Benzin
                                      limit değerler                senin ölçüm değerlerin                  sonuç
CO-Karbonmonoksit--------0.50...2.50                            1.83                                 Yüksek
CO2-Karbondioksit---------13...16                                  9.54                                Düşük
HC-Hidrokarbon------------0.....300                                798                                   Yüksek
O-Oksijen-------------------0.....20                                  8.98                                 Düşük

                                                                       Afr...19,90
                                                                       Lambda...1,34

CO yüksek; zengin karışım,hava sorunu,kirli filtre,eskimiş motor yağı
CO2 düşük; ya çok zengin ya da çok fakir karışım
HC yüksek; ateşleme yetersizliği,tam yanma sorunu
O düşük; fakir hava,ateşleme yetersizliği




Lpg

CO-Karbonmonoksit--------0.50...2.50                            0.13                                 Düşük
CO2-Karbondioksit---------13...16                                  13.33                                Düşük
HC-Hidrokarbon------------0.....300                                191                                   Yüksek
O-Oksijen-------------------0.....20                                  2.98                                 Düşük

                                                                             Afr...15,92
                                                                            Lambda...1,03

CO düşük;  Düşük CO ölçümleri; CO nun çok düşük veya optimal değerin altında ölçümü olamaz. CO yoğunlaşması zayıf yanıcı ortamda bile, AFR(hava-yakıt oranı) nın 14.7 den yüksek (Lambda 1.0 ın üzerinde), yoğunlaşma "normal" olacaktır.Aynı senin ölçümlerinde olduğu gibi

Fakir karışım

CO2 düşük; ya çok zengin ya da çok fakir karışım
HC yüksek; ateşleme yetersizliği,tam yanma sorunu
O düşük; fakir hava,ateşleme yetersizliği


Benzinde ve Lpg'de CO2 (düşük),HC,(yüksek)O (düşük)
Sadece Lpg'de CO düşük kalmış benzine göre


Sonuç olarak ateşleme ve havayı elden geçirirsen lpg'de fakir karışımı engellersen daha iyi olacak senin için
« Son Düzenleme: 11.Haz.2013 23:05:48 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Sezgin Kaçaroğlu

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6494
  • Ekinler Baş Vermeden Kör Buza Topallamazmış ....
    • Bordo Bereli ...
  • *Adı soyadı : Sezgin
  • *Meslek: Artık Bankacııı
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Alev Kırmızı
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG



Elektronik Ateşlemeli araçlar gurubuna bakarsak;

Benzin
                                      limit değerler                senin ölçüm değerlerin                  sonuç
CO-Karbonmonoksit--------0.50...2.50                            1.83                                 Yüksek
CO2-Karbondioksit---------13...16                                  9.54                                Düşük
HC-Hidrokarbon------------0.....300                                798                                   Yüksek
O-Oksijen-------------------0.....20                                  8.98                                 Düşük

                                                                       Afr...19,90
                                                                       Lambda...1,34

CO yüksek; zengin karışım,hava sorunu,kirli filtre,eskimiş motor yağı
CO2 düşük; ya çok zengin ya da çok fakir karışım
HC yüksek; ateşleme yetersizliği,tam yanma sorunu
O düşük; fakir hava,ateşleme yetersizliği




Lpg

CO-Karbonmonoksit--------0.50...2.50                            0.13                                 Düşük
CO2-Karbondioksit---------13...16                                  13.33                                Düşük
HC-Hidrokarbon------------0.....300                                191                                   Yüksek
O-Oksijen-------------------0.....20                                  2.98                                 Düşük

                                                                             Afr...15,92
                                                                            Lambda...1,03

CO düşük;  Düşük CO ölçümleri; CO nun çok düşük veya optimal değerin altında ölçümü olamaz. CO yoğunlaşması zayıf yanıcı ortamda bile, AFR(hava-yakıt oranı) nın 14.7 den yüksek (Lambda 1.0 ın üzerinde), yoğunlaşma "normal" olacaktır.Aynı senin ölçümlerinde olduğu gibi

Fakir karışım

CO2 düşük; ya çok zengin ya da çok fakir karışım
HC yüksek; ateşleme yetersizliği,tam yanma sorunu
O düşük; fakir hava,ateşleme yetersizliği


Benzinde ve Lpg'de CO2 (düşük),HC,(yüksek)O (düşük)
Sadece Lpg'de CO düşük kalmış benzine göre


Sonuç olarak ateşleme ve havayı elden geçirirsen lpg'de fakir karışımı engellersen daha iyi olacak senin için
Abi yorumun icin cok tesekkür ederim

Sanırım bnim tamir ettiğim hava filtre kutusu is görmüyo yada filtrem kirlendi.

Yağımı değiştirdim daha 2000 km olmamıştır. ama araba 5bucuk aydır ytıyo acaba yağım eskmismidir  :s20: :s20:
Birde ateşleme sistemimde bujilerim ve kablolarım yeni  aküm yeni acaba baska neden olabilir ki  :morgöz:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Abi yorumun icin cok tesekkür ederim

Sanırım bnim tamir ettiğim hava filtre kutusu is görmüyo yada filtrem kirlendi.

Yağımı değiştirdim daha 2000 km olmamıştır. ama araba 5bucuk aydır ytıyo acaba yağım eskmismidir  :s20: :s20:
Birde ateşleme sistemimde bujilerim ve kablolarım yeni  aküm yeni acaba baska neden olabilir ki  :morgöz:

elinden geleni yapıyorsundur eminimde motorun yüzde kaç veriyor %70? %80? (forumda ilgili konu var) yorgun bir motora ne yaparsan yap yakıtı düşürmek çok zor oluyor..

Çevrimdışı Sezgin Kaçaroğlu

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6494
  • Ekinler Baş Vermeden Kör Buza Topallamazmış ....
    • Bordo Bereli ...
  • *Adı soyadı : Sezgin
  • *Meslek: Artık Bankacııı
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Alev Kırmızı
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
elinden geleni yapıyorsundur eminimde motorun yüzde kaç veriyor %70? %80? (forumda ilgili konu var) yorgun bir motora ne yaparsan yap yakıtı düşürmek çok zor oluyor..
Haklısın abi yorgun motor = fazla yakıt

Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8328
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Arkadaslar bu degerler Hasan Erensoy arkadasımıza aittir..kendisinin interneti ile ilgili problemi oldugundan benden rica etti foruma atarmısın diye..Ahmet abi yorumlarmısın lpg de atesleme sisteminde sıkıntı olup olmadıgından süpheleniyor hasan degerler bir acayip..benzinde ayar mükemmel  :ok: :ok:

« Son Düzenleme: 29.Tem.2013 20:27:17 Gönderen: Ulaş Can »

Çevrimdışı Hasan Erensoy

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 881
  • Kontrolsüz güç,güç değildir...
  • *Adı soyadı : Hasan
  • *Meslek: Bankacı
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra S
  • Araç Rengi: Bulut Beyazı
  • Lpg Markası : Lovato
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Sagol ulas,cok teskkur ederim :ok: ahmet abi kendim iyi yorumlayamadim degerleri,o yuzden senden rica ediyorum :)

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Arkadaslar bu degerler Hasan Erensoy arkadasımıza aittir..kendisinin interneti ile ilgili problemi oldugundan benden rica etti foruma atarmısın diye..Ahmet abi yorumlarmısın lpg de atesleme sisteminde sıkıntı olup olmadıgından süpheleniyor hasan degerler bir acayip..benzinde ayar mükemmel  :ok: :ok:





Lpg

CO-Karbonmonoksit--------0.50...2.50                            1.90                                 Normal
CO2-Karbondioksit---------13...16                                  7.44                                 Düşük
HC-Hidrokarbon------------0.....300                                123                                  Normal
O-Oksijen-------------------0.....20                                  8.69                                 Düşük

                                                                             Afr...20,74
                                                                            Lambda...1,44

CO Normal;  Afr 14,00'dan Lambda ise 1,00'dan yüksek olduğu için yoğunlaşma normal seviyede yani iyi
CO2 düşük; ya çok zengin ya da çok fakir karışım
HC normak; yanma iyi
O düşük; fakir hava yada vakum kaçağı
 
Benzin
                                      limit değerler                senin ölçüm değerlerin                  sonuç
CO-Karbonmonoksit--------0.50...2.50                            2.37                                 Yüksek
CO2-Karbondioksit---------13...16                                  11.03                                Düşük
HC-Hidrokarbon------------0.....300                                271                                   Yüksek
O-Oksijen-------------------0.....20                                  0.05                                 Düşük
                                         
                                                                                 Afr 13,98
                                                                                Lambda 0,91                                 

                                                             
CO yüksek; zengin karışım,hava sorunu,kirli filtre,eskimiş motor yağı,düşük rölanti hızı
Yüksek karbonmonoksit zengin karışıma bağlı olarak Afr 14,00'ün altında Lambda'da 1.00'ın altında olması yani sende olduğu gibi

CO2 düşük; ya çok zengin ya da çok fakir karışım
HC yüksek; ateşleme yetersizliği,tam yanma sorunu
O düşük; fakir hava,ateşleme yetersizliği vakum kaçağı


Duruma göre aksine LPG'de sonuçlar daha iyi..Benzinde zengin karışım söz konusu yakıt çok hava az.. ateşlemede de sorun gözüküyor olsada lpg'de değerler iyi
« Son Düzenleme: 29.Tem.2013 21:45:50 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hasan Erensoy

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 881
  • Kontrolsüz güç,güç değildir...
  • *Adı soyadı : Hasan
  • *Meslek: Bankacı
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra S
  • Araç Rengi: Bulut Beyazı
  • Lpg Markası : Lovato
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Hava filtrssi takilali 2000km oldu.zaten ustunde standart filtre var acik hava filtresini takicam bu hafta.ateslemede ise iridyum bujiler var. 10.000km oldu.buji de sikinti yok zaten gecenlerde birisini sokup baktik sikinti yok.buji kablosu uzunca zamandir degismedi yaklasik 4sene rahat olmustur omru bitme ihtimali cok yuksek.tevzi makarasi da hic degistirmedim 4-5senedir ayni sekilde distiributor kapagini da.simdi ahmet abi buji kablosu,tevzi makarasi,distiributor kapagini hepsini degistireyim mi? Hava filtresini zaten degistiricem onun haricinde baska dgstirmem gereken atesleme ile ilgili bir parca var mi? Bir de abi hc normlden yuksek cikmasinin sebebi yaglama sistemi olabilir bendeki :???:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Hava filtrssi takilali 2000km oldu.zaten ustunde standart filtre var acik hava filtresini takicam bu hafta.ateslemede ise iridyum bujiler var. 10.000km oldu.buji de sikinti yok zaten gecenlerde birisini sokup baktik sikinti yok.buji kablosu uzunca zamandir degismedi yaklasik 4sene rahat olmustur omru bitme ihtimali cok yuksek.tevzi makarasi da hic degistirmedim 4-5senedir ayni sekilde distiributor kapagini da.simdi ahmet abi buji kablosu,tevzi makarasi,distiributor kapagini hepsini degistireyim mi? Hava filtresini zaten degistiricem onun haricinde baska dgstirmem gereken atesleme ile ilgili bir parca var mi? Bir de abi hc normlden yuksek cikmasinin sebebi yaglama sistemi olabilir bendeki :???:

Saydıkların zaten değişmesi gerekli şeyler uzun süre olmuş sadece iridyum buji ile sağlıklı ateşleme beklenemez..hava filtresi açık olursa eskisi gibi daha iyi olur ama karbüratörde vakum kaçağı olabilir ya da emme manifoldunda..HC sadece benzinde yüksek lpg iyi zaten 100'ün altına zor düşer yanma iyi..Subap yağlamanın etkisi olacağını sanmıyorum