Gönderen Konu: KAVRAMA  (Okunma sayısı 3668 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kadir Işık

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 240
  • Kargaya bokun şifa demişler gitmiş gülün içinetmiş
  • *Adı soyadı : kadir ışık
  • *Meslek: öğrenci
  • *Yaş: 21
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: beyaz
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: Benzin
KAVRAMA
« : 28.Tem.2012 12:58:35 »


Uploaded with ImageShack.us

Kavramanın görevleri
1-ilk dönme hareketinin yavaş olması
2-Dönme momentinin aktarımı
3.Vites degıstırme
4-yuku yumusak alıp ıletmek
5-bakım kolaylıgı kısaca bunlar


Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us

Balatalı diskte titreşimi önlemek için önemli 2 konstrüktif özellik:
1-Balatalrın perçinlendiği sac (yastık sacı) düz değil S şeklinde preslenmiştir. Bu sayede eksenel yönde bir elastikiyet elde edilir. Konfor ve kumanda kolaylığı sağlar
2- Hareket doğrudan değil, helisel yaylar (torsiyon yayları) vasıtsıyla frezeli göbeğe iletilir. Balatadan, frezeli göbeğe hareket iletiminde görev alan elemanları sırasıyla yazarsak: Balatalar-yastıksacı-gövde sacı ve ona perçinle bağlanmış destek sacı- torsiyon yayları- göbek sacı- frezeli göbek
     


Uploaded with ImageShack.us

Moment kapasitesi yetersiz geldiğinde, kapasiteyi artırmak için çok diskli sistemler kullanılır. Her balatalı disk 2 sürtünme yüzeyine sahip olduğu için, aynı sistemde 2. bir balatalı disk kullanılırsa, iletilen moment 2 katına çıkar


“Endüstriyel Futbola Karşı Teksas Kültürü''

Çevrimdışı Yasin Karaköse

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4003
  • Vorsprung Durch Technik
  • *Adı soyadı : Yasin
  • *Meslek: Bilgiişlem
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Audi
  • Araç Modeli: A3
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #1 : 28.Tem.2012 13:06:21 »
 :teşekkür:

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #2 : 28.Tem.2012 13:15:57 »
pylaşım için teşekkürler  ;) :ok: :ok:

Çevrimdışı Ömür Karakaş

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 689
    • Karakas
  • *Adı soyadı : Ömür KARAKAŞ
  • *Meslek: OTOMOTİV TEKNİKERİ Q.C
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Sakarya 54&28
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #3 : 28.Tem.2012 13:25:06 »
lise yıllarımdaki benzin motorları dersindeki kitabım resimlerin aynısı  :bravo: :bravo:
« Son Düzenleme: 28.Tem.2012 17:49:37 Gönderen: Mustafa Güler »

Çevrimdışı Kadir Işık

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 240
  • Kargaya bokun şifa demişler gitmiş gülün içinetmiş
  • *Adı soyadı : kadir ışık
  • *Meslek: öğrenci
  • *Yaş: 21
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: beyaz
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #4 : 28.Tem.2012 13:43:35 »
rıca ederım abıler umarım faydası evet resımler baya eskı yaff  :s3:
“Endüstriyel Futbola Karşı Teksas Kültürü''

Çevrimdışı Samet Gezgil

  • N O S
  • ******
  • İleti: 5313
    • samet gezgil/ tipo 1,6 sx alev kırmızısı (bordo)
  • *Adı soyadı : samet
  • *Meslek: operatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: yok
  • Lpg Markası : yok
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #5 : 28.Tem.2012 15:31:07 »
 :01: paylaşım için teşekürler
İzmir Güzelse Sebebi Sensin  !!!

<a href="http://img529.imageshack.us/img529/6549/smt042.jpg" target="_blank" class="new_win">http://img529.imageshack.us/img529/6549/smt042.jpg</a>

Çevrimdışı Can Er

  • CAnerr22
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 487
  • CAner22
  • *Adı soyadı : CAn ER
  • *Meslek: Tekniker
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Edirne - Tekirdağ
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo S
  • Araç Rengi: Bordo
  • Lpg Markası : Vikars
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #6 : 28.Tem.2012 17:17:54 »
 :teşekkür: :teşekkür:
Her önüne geleni soyma, belki vitamini kabuğundadır.

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #7 : 28.Tem.2012 17:50:06 »
Paylaşım için :teşekkür:

Çevrimdışı Gökhan Karadaş

  • gökhan5142
  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 12567
  • FOREVER 156 :D
  • *Adı soyadı : gökhan karadaş
  • *Meslek: P.M.
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Rengi: bej
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #8 : 28.Tem.2012 18:09:14 »
 :teşekkür: :teşekkür:

Çevrimdışı bekir metin

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 320
  • *Adı soyadı : bekir
  • *Meslek: elektrik teknisyeni
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kumgri
  • Lpg Markası : tartarini
  • Model Yılı: 97
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #9 : 29.Tem.2012 19:33:44 »
teşekkürler

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #10 : 21.Ağu.2012 12:55:42 »
paylaşım için teşekkürler... :hey:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Hacı Aslıyüce

  • Hacı ASLIYÜCE
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1468
  • hasliyuce@mynet.com
    • ASLIYUCE - 1998 Tempra 1,6ie SLX ACS/ABS KUM GRİ
  • *Adı soyadı : Hacı ASLIYÜCE
  • *Meslek: Elektronikçi/Tamirci/Çiftçi/Emekli
  • *Yaş: 49
  • *Şehir: KAYSERİ/Melikgazi
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Kum Gri (ABS/ACS/AIRBAG/İç ve Dış Isı Göstergesi)
  • Lpg Markası : Landi Renzo
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #11 : 26.Oca.2014 10:21:32 »
arkadaşlar bir arkadaşın temprası kalkışlarda titreme yapıyordu baskı balatadan şüpelendik komple valeo set takıldı samzuman inince motor ve sanzuman bağlantı takozlarıda kontrol edildi toplandı ama yine 1. viteste kalkarken titreme yapıyor yarım debriyaj ve gaz vererek düzelmesse acayıp silkeliyor yine yarım debriyaj seklinde kalkıyor bu titremenin sebebi nedir motorun benzin ve lpg de çalışması düzgün başına gelen varmı böyle bir olay....... :ok:
View My Video
1. Arsızlığa cesaret, zinaya aşk dediler! Bir neslin ahlakını böyle yediler.
2. Medeniyet Dediğin Açmaksa Bedeni, Demek ki Hayvanlar Bizden de Medeni.

 

Çevrimdışı atakan payat

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 79
  • *Meslek: Teknisyen
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: Denizli
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie
  • Araç Rengi: Kum gri
  • Lpg Markası : Lavato
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #12 : 27.Oca.2014 15:09:25 »
arkadaşlar bir arkadaşın temprası kalkışlarda titreme yapıyordu baskı balatadan şüpelendik komple valeo set takıldı samzuman inince motor ve sanzuman bağlantı takozlarıda kontrol edildi toplandı ama yine 1. viteste kalkarken titreme yapıyor yarım debriyaj ve gaz vererek düzelmesse acayıp silkeliyor yine yarım debriyaj seklinde kalkıyor bu titremenin sebebi nedir motorun benzin ve lpg de çalışması düzgün başına gelen varmı böyle bir olay....... :ok:
Hacı abi benzin de aynı şekilde silkelene yapıyormu ona bir bak bende 2 ay önce baskı balatayı değiştirdim ve volantı da taşlattım ki silkeleme olmasın diye baktım yine aynı  :s20: ya bunda bir iş var derken aracın tam kalkış anında gaz yemediğini farkettim ve rolanti motorunda sorun olabileceğini düşündüm :mucit:. şimdi ne alaka rolenti ile titremenin diyeceksin ama arac kalkış anında tam gaz yemiyor biz arac ondan dolayı silkeleme yapıyor pazar günü elimde mevcut olan 3 adet rolanti motorlarını yan yana koydum birde baktım ki birisi uzun diğerleri kısa ya bu nasıl oluyor falan derken sanayide cok bilmiş ustaların yaptığı yanlış bir uygulamayı hatırladım,
şimdi rolanti motorunu kontak kapalı iken denemek icin bizim bizim ustalar fişini sökerler ve aracı çalıştırıp arac çalışır vaziyette tekrar yerine takarlar ee noldu şimdi  diyeceksin?
kontak kapalı i ken yerinden sökülen rolenti motorunun konumu değişti cünkü kontak ilk acıldığında rolenti motorunun gelen havayı kapaması gerekiyorki arac rahat calışa bilsin. şimdi bunu fark edemedin bende fark edemedim ve iki adet boşu boşuna rolenti motoru almış oldum.
gelelim cözüme rolenti motoru kontak acıldığında yaklaşık olarak 1cm uc kısmı uzayarak dışarıdan gelen havanın
gelişini engellerki arac kalkış anında rahat kalkabilsin ;)
rolanti motorunun ayarına gelelim bunun ayarı olmaz diyenleriniz var icinizde sanayideki ustalarda öyle diyor ama ayarı var.
Aşağıdaki işlemler araç çalıştırılmadan yapılmalıdır.
-kontak kapalı önce rolenti motorunu tutan vidaları söküyoruz ama rolanti motorunun fişini cıkartmıyoruz,
-kontağı acarken rolanti motorunu gözlemliyoruz başlık kısmı dışarıya doğru cıkıyormu diye,çıktı
-kontak acık pozisyonda rolanti motorunun fişini cıkartıyoruz,
-kontağı kapatıp tekrar rolanti motorunun fişini takıyoruz,
-kontağı actığımız anda rolanti motorunun başlığının daha fazla cıktığını görebilirsiniz bu şekli ile motorun  contası olmadan yerinde deneme yapıyoruz motor yerine tam oturuncaya kadar işlemi tekrar ediyoruz diyelim ki başlığı cok cıktı motor yerine tam oturmadı ozamanda işlemin tam tersini yaptığınızda motorun başlık kısmı kısalıyor.
bu işlemi yaptıktan sonra aracın yakıt karışımı değiştiği icin gaz ayarıda yapılması gerekiyor,
dene bakalım belki işine yarar.


Çevrimdışı Hacı Aslıyüce

  • Hacı ASLIYÜCE
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1468
  • hasliyuce@mynet.com
    • ASLIYUCE - 1998 Tempra 1,6ie SLX ACS/ABS KUM GRİ
  • *Adı soyadı : Hacı ASLIYÜCE
  • *Meslek: Elektronikçi/Tamirci/Çiftçi/Emekli
  • *Yaş: 49
  • *Şehir: KAYSERİ/Melikgazi
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Kum Gri (ABS/ACS/AIRBAG/İç ve Dış Isı Göstergesi)
  • Lpg Markası : Landi Renzo
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #13 : 27.Oca.2014 20:09:50 »
benzin ve lpg de rolantide çalışma motorun gaz yemesi mükemmel yinede verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.... :ok:
View My Video
1. Arsızlığa cesaret, zinaya aşk dediler! Bir neslin ahlakını böyle yediler.
2. Medeniyet Dediğin Açmaksa Bedeni, Demek ki Hayvanlar Bizden de Medeni.

 

SalihGezerer

  • Ziyaretçi
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #14 : 27.Oca.2014 22:56:20 »
arkadaşlar bir arkadaşın temprası kalkışlarda titreme yapıyordu baskı balatadan şüpelendik komple valeo set takıldı samzuman inince motor ve sanzuman bağlantı takozlarıda kontrol edildi toplandı ama yine 1. viteste kalkarken titreme yapıyor yarım debriyaj ve gaz vererek düzelmesse acayıp silkeliyor yine yarım debriyaj seklinde kalkıyor bu titremenin sebebi nedir motorun benzin ve lpg de çalışması düzgün başına gelen varmı böyle bir olay....... :ok:

malesef aynı problemi yaşıyorum haci abi valeo baskı balata 6 ay önce yeni taktırdım daha önce böyle bi problemim yoktu 1 haftadır ne olduysa aşırı titreme var sadece kalkış anlarında debriyaj kavramıyor diye düşünüyorum aslında gaz ayarı yapmıştım acaba ondan olabilirmi diye düşündüm ! birden 2 ay önce salihli sanayisinde karbiratör kepi (mikseri) değiştirdim orada ki usta rolanti motorunu söküp takıyordu  bana dediki rolanti motorun çok uzun kalıyor kesmem gerek gidip kesti kısalttım getirdi anlamadım bu işlemi neden yaptı benzinde rolantide durmuyor diye kısaltıp taktı normal çalıştı 8-9 dd lgpye geçince 10-11 dd rolantide duruyor ne olduysa artık benzinde hep stop ediyor karbiratörden ayar yaptım benzinden dursun diye 7-8-9-10 yapıyor ama sabit kalmıyor sürekli titreyerek rolanti - lpg ye geçincede Rolanti sabit 10 11 de kalıyor araç sürekli LPG de çalışıyor acaba benzini unutmuş bu yüzden mi böyle yapıyor yoksa rolanti motorumu çözemedim bu işi artık sıkıldım sanayiye gitmekten bi çare bi çare kafamda 50 tane dert gelde git bu çareyle  :s20: :s20:
Hacı abi benzin de aynı şekilde silkelene yapıyormu ona bir bak bende 2 ay önce baskı balatayı değiştirdim ve volantı da taşlattım ki silkeleme olmasın diye baktım yine aynı  :s20: ya bunda bir iş var derken aracın tam kalkış anında gaz yemediğini farkettim ve rolanti motorunda sorun olabileceğini düşündüm :mucit:. şimdi ne alaka rolenti ile titremenin diyeceksin ama arac kalkış anında tam gaz yemiyor biz arac ondan dolayı silkeleme yapıyor pazar günü elimde mevcut olan 3 adet rolanti motorlarını yan yana koydum birde baktım ki birisi uzun diğerleri kısa ya bu nasıl oluyor falan derken sanayide cok bilmiş ustaların yaptığı yanlış bir uygulamayı hatırladım,
şimdi rolanti motorunu kontak kapalı iken denemek icin bizim bizim ustalar fişini sökerler ve aracı çalıştırıp arac çalışır vaziyette tekrar yerine takarlar ee noldu şimdi  diyeceksin?
kontak kapalı i ken yerinden sökülen rolenti motorunun konumu değişti cünkü kontak ilk acıldığında rolenti motorunun gelen havayı kapaması gerekiyorki arac rahat calışa bilsin. şimdi bunu fark edemedin bende fark edemedim ve iki adet boşu boşuna rolenti motoru almış oldum.
gelelim cözüme rolenti motoru kontak acıldığında yaklaşık olarak 1cm uc kısmı uzayarak dışarıdan gelen havanın
gelişini engellerki arac kalkış anında rahat kalkabilsin ;)
rolanti motorunun ayarına gelelim bunun ayarı olmaz diyenleriniz var icinizde sanayideki ustalarda öyle diyor ama ayarı var.
Aşağıdaki işlemler araç çalıştırılmadan yapılmalıdır.
-kontak kapalı önce rolenti motorunu tutan vidaları söküyoruz ama rolanti motorunun fişini cıkartmıyoruz,
-kontağı acarken rolanti motorunu gözlemliyoruz başlık kısmı dışarıya doğru cıkıyormu diye,çıktı
-kontak acık pozisyonda rolanti motorunun fişini cıkartıyoruz,
-kontağı kapatıp tekrar rolanti motorunun fişini takıyoruz,
-kontağı actığımız anda rolanti motorunun başlığının daha fazla cıktığını görebilirsiniz bu şekli ile motorun  contası olmadan yerinde deneme yapıyoruz motor yerine tam oturuncaya kadar işlemi tekrar ediyoruz diyelim ki başlığı cok cıktı motor yerine tam oturmadı ozamanda işlemin tam tersini yaptığınızda motorun başlık kısmı kısalıyor.
bu işlemi yaptıktan sonra aracın yakıt karışımı değiştiği icin gaz ayarıda yapılması gerekiyor,
dene bakalım belki işine yarar.



Çevrimdışı Murat TAŞYAR

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 60
  • *Adı soyadı : Murat TAŞYAR
  • *Meslek: Makine Mühendisi
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : Lovato
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #15 : 28.Oca.2014 15:30:44 »
Aynı sorun benim araçtada var arkadaşlar. Baskı balata değişti, titreme azaldı fakat azda olsa halen devam ediyor. aracın benzin ve lpg.de gaz yemesi sorunsuz fakat titreme devam ediyor.

Çevrimdışı Emre Orhan

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 39
  • Tipocu
  • *Adı soyadı : Emre Orhan
  • *Meslek: Robot Operatoru
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Lovato
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #16 : 05.May.2014 21:05:50 »
bilgi icin tesekkurler bu arada texas burada'da dımdık ayakta :)
Ajda Pekkanında Dedıgı Gıbı Yakar Geçerim ! :)



Çevrimdışı Hakan Topaloğlu

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 60
    • hjet
  • *Adı soyadı : Hakan Topaloğlu
  • *Meslek: Mobilya ve Dekorasyon
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Eskişehir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: KAVRAMA
« Yanıtla #17 : 02.Tem.2014 18:04:27 »
bu sorun bendede var ama arada yapıyor. düşüncem ön takım aktarıcılarından kaynaklandığı yönünde henüz baktıramadım.