Gönderen Konu: Temelden Motor Hakkında Bilgiler  (Okunma sayısı 1389 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kadir Işık

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 240
  • Kargaya bokun şifa demişler gitmiş gülün içinetmiş
  • *Adı soyadı : kadir ışık
  • *Meslek: öğrenci
  • *Yaş: 21
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: beyaz
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: Benzin
Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« : 28.Tem.2012 13:42:18 »
evet ahmet mekık abımın fırçalamasından sonra musaıt zaman dılımı bulmamla bıraz paylasımlara hız verdım
ılk olarak motor nedır?hangı parclardan olusur? teorık bılgı paylasımında bulunalım ..

Motor ısı enerjısını mekannık enerjıye donusturen makınlerdır.gunumuzde ıcten yanmalı motorlar cogunlukla yaygın kullanılmaktadır içten yanmalı motorlar yakıtı dogrudan dogruya sılındırler ıcersınde yakan ve uretılen ısıyı pıston bıyel mekanzmasıyla krank mılıne ıleten  motorlardır


Uploaded with ImageShack.us
sılındır sekıllerıne gore motorlar resmımızde gorulmektedır.





Uploaded with ImageShack.us
geleneksel  8 sılındrlı bır v motor aynı motor hacmnde bır w motor ıle karslılastırıldıgında  w motor ozellıkle kompakt tasarım ve kucuk boyutlarıyla on plana cıkmatdır.

İ tipi subab mekanızması


Uploaded with ImageShack.us
üsten subablıda denılen İ tipi subab mekanızması olan motorlarda emme ve egzos subabları silindir kapagı uzerındedır.Subab başları sılındır ıcıne gelecek sekılde sıra halınde dızılmıslerdırbu motorlarda yanma odaları ıstenıldıgı kadar kucultuldugu ıcın sıkıstırma oranında artıs saglanmıstır.bılgımız gıbı sıkıstırma oranındakı artış motor gucunu dogrudan arttrmaktadır gunumzdekı dızel aracların sıkıstırma oranları 15:1/23:1 arasında ıken ,benzınlı araclarda 9:1/12:1 cıvarındadır.Sıkıstırma oranı arttıca  yakıttan daha fazla enerjı acıga cıkacagından ısıl verımde artmaktadır. subab ayarı kırmızı ok ıle gosterılen subab ayar şimleri araya gelecek seıklde olculur ve gerektgnde fıncanlar kolayca degsıtırılır.




Uploaded with ImageShack.us
1.nolu resmımız sılındır blogu:motor sılındırlerın olusturan ana gövdedır.butun motor parcalarını dogrudana yada dolaylı uzerınde tasır.
2.Krank mili:Pistondan aldıgı dogrsal yanı sılındır ıcersınde asagı yukarı hareketını bıyel vasıtasıyla hem donme hemde otleme hareketıne cevırerk yanı kısaca daıresel harekete cevırerek volana a yanı kavrama dedgımız kısma ıletır..
3-sekmanlar:segmanlar pıston uzerındekı yuvalara takılır kompresyon ve yag sekmanı olarak ıkıye ayrılırlar.kompresyon segmanları sıkısstrma ve iş zamanında meydana gelen basıncın pston ıle sılındır arasına kaçmasını engeller.yag sekmanı ıse sılındır yuzeyındekı fazla yagı sıyırarak yagın yanma odasına gecmesını engeller.genel olarak hepımız dumusuzdur arac yag yakıyor ve sıyah duman atıyor ıste yag segmanı yagı ıyı sıyıramadıgında pıstonun ust kısmanda kalan yanma odasına kacan yag yakıta karısak yanar ve sıyah duman atar dolaysıyla motor performanısı etkıler.
4-Pıstonlar:pıstonlar sılındır ıcersınde calısırlar zmanların meydana gelmseını saglarlar.ısı enerjısını mekanık nerjıye donusturen motorun ılk parcasıdır
5-numara bıyel kolu(pıston kolu):pistondan aldıgı hareketı krank mılıne ıleterek pıstonun dogrusal hareketını daıresel harekete cevıren yanı oteleme yapan elemandır.
6-ana yatak,gezıntı ayı,kol yatagı :bunlar krank mılı eksenel gezıntısını sınırlandırılar ve yataklık yaparlar.
7-zaten bılırsınız kafanıza takmayın  :puah: :hhh:



Uploaded with ImageShack.us


sılındır kapagı kam mılı emme kam mılı egzos kam mılı subablar gorulmektedır umarım bıraz faydası olur ıse yararsa paylasımlara devam edecegım arkdslar umarım sıkılmassınz  :hey:


Dört zamanlı bır motorda cevrım
otto prnsıbıne gore gelıstrılmıs dort zamanlı motorlarda dort zman sırasıyla
1-emme zmanı
2-sıkıştırma zmanı
3-iş zmanı
4-egzos zamanı
teorık olarak her zman 180 derece devam ettgı kabul edılır .yanı emme sıkıstırma ıs ve egzos zamanı gerceklestıgınde bır cevrım gerceklesrı buna gore bır cevrım 720 derecede tamamlanarak tekrar emme konumuna gelr.


Uploaded with ImageShack.us

ayrıca sente subab bındırmesı nedır teorık olarak accıklamaya calsıalım
Sente:pıstonun sılındır ıcersınde sıkıstırma zmanını bıtırıp yanı pıston ust olu nokta dedıgımz yerde bulundguu anda ,atesleme zamnı baslangıcında yanı bujının cakmaya baslayacı durumda pıston hala ü.ö.n (üst ölü nokta) da bulundgun anda her ıkı subabın yanı(emme ve egzos) subablarının kapalı oldgu duruma denır


subab bındırmes:Pistonun egzos zamanını bıtırıp yanı yanmıs artık enerjısınden faydalanıgımız hanı su adi pahalı benzın karısımının ıse yaramayan artık gazlar dısarı atılmıs ve yenı pahalı o benzın hava karısımını ıcerı alacak doymuyor bu motor denılen nalet alet ha işte tam emme zmanı başalangıcında piston üst çlü noltada ÜÖN emme ve egzos subablarının bır sure beraberce acık oldugu durum ...
« Son Düzenleme: 28.Tem.2012 14:52:26 Gönderen: Ahmet Mekik »
“Endüstriyel Futbola Karşı Teksas Kültürü''

Çevrimdışı Yaman Furkan

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1745
    • Yaman's Garaj
  • *Adı soyadı : YaMaN
  • *Meslek: Tekniker
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: turuncu
  • Lpg Markası : yohh
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #1 : 28.Tem.2012 14:55:41 »
temelden doğru öğrenilirse ilerde anlamak daha kolay olur, teşekkürler emeğine sağlık...

Çevrimdışı Kadir Işık

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 240
  • Kargaya bokun şifa demişler gitmiş gülün içinetmiş
  • *Adı soyadı : kadir ışık
  • *Meslek: öğrenci
  • *Yaş: 21
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: beyaz
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #2 : 28.Tem.2012 15:17:56 »
estafullah bıraz karısık oldu ama ınslh faydalı olabırız  :hey:
“Endüstriyel Futbola Karşı Teksas Kültürü''

Çevrimdışı Yasin Karaköse

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4003
  • Vorsprung Durch Technik
  • *Adı soyadı : Yasin
  • *Meslek: Bilgiişlem
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Audi
  • Araç Modeli: A3
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #3 : 28.Tem.2012 15:20:47 »
paylaşım için  :teşekkür:

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2664
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #4 : 28.Tem.2012 15:27:34 »
Güzel bilgiler paylaşmışsın, emeğine sağlık :teşekkür:
Tempra SXA ->Marea HLX-> Alfa 156 1.6 Distinctive->Toyota Auris 1.4 D4-D ->Fiat Bravo 1.6 16v -> 
Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)

Çevrimdışı Samet Gezgil

  • N O S
  • ******
  • İleti: 5313
    • samet gezgil/ tipo 1,6 sx alev kırmızısı (bordo)
  • *Adı soyadı : samet
  • *Meslek: operatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: yok
  • Lpg Markası : yok
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #5 : 28.Tem.2012 15:28:35 »
 :01: paylaşım için teşekürler
İzmir Güzelse Sebebi Sensin  !!!

<a href="http://img529.imageshack.us/img529/6549/smt042.jpg" target="_blank" class="new_win">http://img529.imageshack.us/img529/6549/smt042.jpg</a>

Çevrimdışı Gökhan Karadaş

  • gökhan5142
  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 12567
  • FOREVER 156 :D
  • *Adı soyadı : gökhan karadaş
  • *Meslek: P.M.
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Rengi: bej
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #6 : 28.Tem.2012 15:33:20 »
teşekkürler :heyy:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #7 : 28.Tem.2012 16:37:47 »
Eline sağlık Kadir ;)  :teşekkür:

Çevrimdışı Mehmet KOCAMAZ

  • Süper Moderatör
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1356
    • 1999 Tipo 1.6ie SLX / ACS
  • *Adı soyadı : Mehmet
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #8 : 28.Tem.2012 16:40:18 »
Emeğine sağlık :hey:

Çevrimdışı Kadir Işık

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 240
  • Kargaya bokun şifa demişler gitmiş gülün içinetmiş
  • *Adı soyadı : kadir ışık
  • *Meslek: öğrenci
  • *Yaş: 21
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: beyaz
  • Model Yılı: 1993
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #9 : 28.Tem.2012 16:49:58 »
 :ok: :heyyo:
“Endüstriyel Futbola Karşı Teksas Kültürü''

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #10 : 28.Tem.2012 17:47:02 »
Paylaşım için :teşekkür: :bravo:

Çevrimdışı Hasan Yücel

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 801
  • Düşme
  • *Adı soyadı : Hasan
  • *Meslek: Bankacı
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Elazığ
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kum Gri
  • Lpg Markası : Zavolli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #11 : 29.Tem.2012 03:24:25 »
 :teşekkür:

Çevrimdışı Oğuzhan Buytoz

  • Oguz020--My Dream..
  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 12510
  • Tahsil Cehaleti Alır Eşeklik Baki Kalır..
    • oğuz020 - 23 LS 126 Citroen C-elysee
  • *Adı soyadı : oğuz
  • *Meslek: işçi , amele, teknisyen vs vs vs
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: ELAZIĞ
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : ...
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #12 : 29.Tem.2012 14:30:07 »
 :nazar: :nazar: :love: :teşekkür: :teşekkür:

MECNUN BİLSEYDI TEMPRA SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ :)

Yokluğun BİRŞEY değiştirmedi... Demekki Varlığın GEREKSİZDİİİ
Sonra bir MPİ görürsün. Alırsın, fena bağlanırsın. Kolay ulaşırsın, zor vazgeçersin :)

Çevrimdışı bekir metin

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 320
  • *Adı soyadı : bekir
  • *Meslek: elektrik teknisyeni
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kumgri
  • Lpg Markası : tartarini
  • Model Yılı: 97
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #13 : 29.Tem.2012 19:04:57 »
emeğine sağlık

Çevrimdışı Musa Eroğlu

  • Musalar
  • N O S
  • ******
  • İleti: 4529
  • *Adı soyadı : Musa Eroğlu
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: İçel
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kurşuni gri-met,624 lacrit-deltron
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #14 : 21.Ağu.2012 12:56:22 »
paylaşım için teşekkürler...  :hey:
Tempra 2.0 ie 16V cat 836A3.000-Dohc


Çevrimdışı Furkan Hatipoğlu

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 129
  • *Adı soyadı : Furkan Hatipoğlu
  • *Meslek: Öğrenci
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Temelden Motor Hakkında Bilgiler
« Yanıtla #15 : 21.Ağu.2012 20:39:46 »
Güzel Paylaşım  :teşekkür: :ok: :bravo:
_________________ !!!... Yaşamak Lazım...!!! _________________