Gönderen Konu: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu  (Okunma sayısı 6458 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Bir süredir 5.dişliyi büyütmeyi düşünüyordum,motor revizyonu,eprom,egzost,iridyum buji değişiminden sonra maksimum hızda 220km'yi otobanda meyil görmeme rağmen geçemiyordum,düzdede aynı meyildede aynıydı hiç mi artmaz arkadaş  :sırıtan:..Halbuki 1.3 multijette bile 170km ise son hız,meyilde 190'a çıkıyor anladıkki bizde dişli yetmiyordu :???:

Ojinal dişli ölçümüz 39/34..önce italyan tempra 1.6 için kullanılan 38/31 olanı düşündük fakat bunu kullanınca son hıza daha çabuk ulaşacak belkide son hızda 10km düşme bile olacaktı vazgeçtik  :aaa:

Daha sonra Teo ayna ve mahruti dişe dokunmadan doblo 1.9 jtd son dişlisini ve karşıt dişlisini kullanalım dedi. Onun ölçüsü ise 44/33'tü..








Öğleye kadar tüm çıkmacıları gezdim ya yanık dişli ya da çok aşınmış olanlar vardı ucuzdu ama üzülmek istemedim..Mecburen şanzumancıdan satın almaya gittim muayyer olan bir takım buldum ama arkadaş iyi fiyat çekti nuh dedi peygamber demedi 200tl vermek zorunda kaldım  :s1: Yenisi 2 adet 520tl :oha:

44/33-----44 büyük diş,33 küçük diş...2 adettir bu dişli

Uygulamadan sonra 3000 rpm'de 120km görüyorum 2500 rpm'de 100km

  :s16:

Dişli Oranını Bulmak için:

Arabanızın orjinal dişli oranını bildikten sonra küçük dişliyi büyük dişliye bölün böylece dişli oranınızı bulmuş olursunuz aynı devirde daha fazla hız istiyorsanız yeni takacağınız dişli oranı bu sayıdan küçük olmalı.

Orj. 2.0 16V 34/39--- 0,87
Doblo Jtd sonrası 33/44---0,75



Toparlamak istersek kılavuzundaki tabloya bakarsak;




Buna göre 185-60-14 lastik için tekerlek yuvarlanma dairesini buluyoruz;

 [(14*25,4)+(185*0,60*2)]*3,14= 1813 mm = 1,813mt

2.0 16V'in son dişli oranı (ayna) 3,56 olduğuna göre (16/57)

Hız = 1,813mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60 formülünden

Orjinal 39/34 dişlide oran 34/39=0,87

5. viteste >> 1,813 x (3000/3,56/0.87/1000) x 60 =105,2 km/h

Doblo 44/33 dişlide oran 33/44=0,75

5. viteste >> 1,813 x (3000/3,56/0.75/1000) x 60 =122 km/h


Sonuç ortada bilim şaşmaz  :sırıtan: Hesaba göre 122km,reelde 120km sapma 2km



NOT:Lastik ebatı 185-60-14'tür farklı ebatlarda fazla çıkabilir  ;)

normalde 5.dişli değişimi şanzuman inmeden arkadanda yapılır ama ben komple bakım yaptırdığım için indirdik


« Son Düzenleme: 12.Mar.2014 14:41:09 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Gökhan Karadaş

  • gökhan5142
  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 12567
  • FOREVER 156 :D
  • *Adı soyadı : gökhan karadaş
  • *Meslek: P.M.
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Rengi: bej
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #1 : 29.Ağu.2012 23:31:29 »
tekrardan hayırlı olsun abi  :hey:

Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #2 : 29.Ağu.2012 23:41:42 »
benim araçda bildiğin üzere 3000 rmp 120 abi boyle super oluyor :D

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #3 : 29.Ağu.2012 23:42:54 »
benim araçda bildiğin üzere 3000 rmp 120 abi boyle super oluyor :D

maksimum hızda 5.te 180'e düşmüştü sanırım :sırıtan:

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #4 : 29.Ağu.2012 23:49:11 »
Hayırlı olsun diyerek beyin fırtınasına başlamak lazım. 5.vites 120 mantığı ile bakarsak yine 5. viteste devir limitöründen hemen önce 240 görme şansın yüksek olması lazım dimi abi. Bu konudaki beklentilerin nelerdir?
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #5 : 29.Ağu.2012 23:53:30 »
Hayırlı olsun diyerek beyin fırtınasına başlamak lazım. 5.vites 120 mantığı ile bakarsak yine 5. viteste devir limitöründen hemen önce 240 görme şansın yüksek olması lazım dimi abi. Bu konudaki beklentilerin nelerdir?

ilk etapta zorlar mı dedik Teo'yla normal kullanımda ama çokta kasma olmadı sonuçta 1.9 dizel araçta kullanıldı bu..120km oranına baktığımzda 20km ve 500rpm kazandırdı eğer motorda çevirirse 240 olmasada 230 vermeli en az :s20:

Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #6 : 29.Ağu.2012 23:54:41 »
maksimum hızda 5.te 180'e düşmüştü sanırım :sırıtan:
aynı araba senin recete ile 4. 175 gormustu !!! :D

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #7 : 29.Ağu.2012 23:56:14 »
aynı araba senin recete ile 4. 175 gormustu !!! :D

ben sana şanzumanla ilgili bir reçete vermedim loo  :) senin mahruti ve aynayada bir el atman lazım ayrıca 5.ye ne takılıdığını bir öğren  :hişşt:

Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #8 : 29.Ağu.2012 23:59:24 »
ben motoru daha yeni açabildim abi gidişi değişti bir ara şanzımana baktırıcam

Çevrimdışı Hakan Özgür

  • Sx A
  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17648
  • 12 Şubat
    • Sx A
  • *Adı soyadı : hakan
  • *Meslek: sanal mağaza
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: K.Maraş-12 Şubat
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #9 : 30.Ağu.2012 00:00:06 »
sedici ile 240  :hoho: hayırlı olsun abi
İYİ DE O İŞLER ÖYLE OLMUYOR İŞTE :)

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #10 : 30.Ağu.2012 00:00:26 »
ilk etapta zorlar mı dedik Teo'yla normal kullanımda ama çokta kasma olmadı sonuçta 1.9 dizel araçta kullanıldı bu..120km oranına baktığımzda 20km ve 500rpm kazandırdı eğer motorda çevirirse 240 olmasada 230 vermeli en az :s20:

Test sonuçlarını merakla bekliyoruz.  :bravo: Aslında ne kadar kolaylık. Bir dişli oranını değiştiriyorsun 500 devir ve hızda +20 km kazanılıyor.  :ok:  Bizim Tofaştan 2000lı yıllarda böyle bir yenilik beklemeyi bıraktık var olanı kaybettirmiş. :kötü:
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #11 : 30.Ağu.2012 00:05:31 »
Test sonuçlarını merakla bekliyoruz.  :bravo: Aslında ne kadar kolaylık. Bir dişli oranını değiştiriyorsun 500 devir ve hızda +20 km kazanılıyor.  :ok:  Bizim Tofaştan 2000lı yıllarda böyle bir yenilik beklemeyi bıraktık var olanı kaybettirmiş. :kötü:

2 dişli 200 gayme 10 dükkan gezmekte cabası  :sırıtan:

Çevrimdışı Emin Bircan

  • N O S
  • ******
  • İleti: 3877
  • *Adı soyadı : Emin Bircan
  • *Meslek: Garson
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #12 : 30.Ağu.2012 00:12:52 »
2 dişli 200 gayme 10 dükkan gezmekte cabası  :sırıtan:

Sıfır kutusunda maliyeti keşke 200 TL olsaydı.  :mm: hiç gezmezdin.
2 dişli 200 gayme 10 dükkan gezmekte cabası  :sırıtan:

Olayı teknik açıdan düşünmüştüm abi. :sırıtan: 39/34 'ü 44/33 yapmak yani.  :ok:  piston segman egzantrik sibob silindir kapağı gibi derin işlerle uğraşmamak. :)
2.0 16V sedicivalvole-powered by teo

Sedicivalvole Club Turkey
https://www.facebook.com/pages/Sedicivalvole-Club-Turkey/165304196857523

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #13 : 30.Ağu.2012 00:19:44 »
Sıfır kutusunda maliyeti keşke 200 TL olsaydı.  :mm: hiç gezmezdin.
Olayı teknik açıdan düşünmüştüm abi. :sırıtan: 39/34 'ü 44/33 yapmak yani.  :ok:  piston segman egzantrik sibob silindir kapağı gibi derin işlerle uğraşmamak. :)

ya orası öyle tabi mevcuttan birden bu rakamları alıyorsun Gazi abinin demesine göre Marea clup'ta yapan biri bir depo benzinde 8lt kar etmiş 3000 rpm'in altına düşerek uzun yolda 100km hızda
« Son Düzenleme: 30.Ağu.2012 00:21:36 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2664
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #14 : 30.Ağu.2012 00:40:12 »
Abi hayırlı olsun  :ok:
Tempra SXA ->Marea HLX-> Alfa 156 1.6 Distinctive->Toyota Auris 1.4 D4-D ->Fiat Bravo 1.6 16v -> 
Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)

Çevrimdışı Sezgin Kaçaroğlu

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6494
  • Ekinler Baş Vermeden Kör Buza Topallamazmış ....
    • Bordo Bereli ...
  • *Adı soyadı : Sezgin
  • *Meslek: Artık Bankacııı
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Alev Kırmızı
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #15 : 30.Ağu.2012 01:07:31 »
Abi hayırlı olsun İyi günlerde kullan Top speed verileride insallah beklediğin gibi hatta beklediğinden iyi cıkarda verdiğin paraya değer  :ok: :ok:
Abi bide bu video var bu adam acaba hic biseyle oynamışmıdır??
Tempra SW a 260Km/h no Dino.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #16 : 30.Ağu.2012 01:09:03 »
güzle güle gazla genç  :nazar: :nazar: :nazar:

top speed sonucunu merakla bekliyorum  :ok: :ok: :ok: :ok:

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #17 : 30.Ağu.2012 01:12:35 »
Abi hayırlı olsun İyi günlerde kullan Top speed verileride insallah beklediğin gibi hatta beklediğinden iyi cıkarda verdiğin paraya değer  :ok: :ok:
Abi bide bu video var bu adam acaba hic biseyle oynamışmıdır??
Tempra SW a 260Km/h no Dino.

kesinn :hiii: italyan tempraların son dişlisi 38/31...Şanzumanda oynama vardır ayrıca araç dynoda keşke yoldada böyle gitse  :sırıtan:

top speed işin son ayağı..3000rpm'de 120 görmesi asıl önemli olandı ;)

Çevrimdışı Sezgin Kaçaroğlu

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6494
  • Ekinler Baş Vermeden Kör Buza Topallamazmış ....
    • Bordo Bereli ...
  • *Adı soyadı : Sezgin
  • *Meslek: Artık Bankacııı
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Alev Kırmızı
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #18 : 30.Ağu.2012 01:14:28 »
kesinn :hiii: italyan tempraların son dişlisi 38/31...Şanzumanda oynama vardır ayrıca araç dynoda keşke yoldada böyle gitse  :sırıtan:

top speed işin son ayağı..3000rpm'de 120 görmesi asıl önemli olandı ;)

dyno ile yol farklı olur dimi doğru sürtünme artı rüzgar faktörleri yok
Yukarıda dediğin gibi bu sana ciddi tasarruf sağlayacak ozaman abi.

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #19 : 30.Ağu.2012 10:06:03 »
Hayırlı olsun ahmet abi.

Artık gözümüz kulağımız Top Speedde :hehe:

Çevrimdışı Hüseyin Özgür Köse

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 401
  • *Adı soyadı : hüseyin özgür köse
  • *Meslek: ticaret
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: mersin
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: kırmızı
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #20 : 30.Ağu.2012 10:11:39 »
Ahmet bey hayrlı uğurlu olsun.inşallah sorunsuzca kullanırsın.. :nazar:

Çevrimdışı Yasin Karaköse

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4003
  • Vorsprung Durch Technik
  • *Adı soyadı : Yasin
  • *Meslek: Bilgiişlem
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Audi
  • Araç Modeli: A3
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #21 : 30.Ağu.2012 10:39:31 »
hayırlı olsunn  :nazar: :nazar:

Çevrimdışı Yaman Furkan

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1745
    • Yaman's Garaj
  • *Adı soyadı : YaMaN
  • *Meslek: Tekniker
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: turuncu
  • Lpg Markası : yohh
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #22 : 30.Ağu.2012 11:53:09 »
bu dişlilerin ebatları değişiyo yerine nasıl oturuyo...  :???:

Çevrimdışı Hasan Erensoy

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 881
  • Kontrolsüz güç,güç değildir...
  • *Adı soyadı : Hasan
  • *Meslek: Bankacı
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra S
  • Araç Rengi: Bulut Beyazı
  • Lpg Markası : Lovato
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #23 : 30.Ağu.2012 14:55:31 »
hayırlı olsun ahmet abi,video isteriz top speed için ;)

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Modifiyesi
« Yanıtla #24 : 30.Ağu.2012 21:00:03 »
bu dişlilerin ebatları değişiyo yerine nasıl oturuyo...  :???:

Mesela 39/34 ten 44/33'e çıkarken;dişli çaplarında pek fark olmuyor diş sayısı artarken çapıda aynı oranda büyümüyor kısa olan tarafta 33'e düştüğü için azda çapı kısalıyor birbirini dengeliyor

önümüzde iki seçenek vardı ya 1.6 tempra tipo ya da doblo dişlisi..anlayacağın fiat grubunda bir araç olmalıydı..Aynı dişli Marea Hlx ve Bravo Hgt'yede takılabiliyor

hayırlı olsun ahmet abi,video isteriz top speed için ;)

walla Hasan şu an 2500rpm'de 100km ile gidiyor bu bile uzun yolda yakıtı etkileyecektir..120 ile giderken 3000rpm çevirmek manyak bişi  :sırıtan: top speed için ayna dişli ve mahruti değişmeden motoru zorlayacaktır biraz 230 anca diyorum  :sırıtan:

« Son Düzenleme: 30.Ağu.2012 21:10:18 Gönderen: Ahmet Mekik »