Gönderen Konu: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu  (Okunma sayısı 6054 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #100 : 12.Mar.2014 12:01:03 »
:mm: :mm: :mm: :mm: ;(( ;(( ;(( kız: kız: zaten hafif rampa asagı cekmiştim  :hoho: :hoho: düz yolda 100 105 3 bin devir

ne alaka :hiii:

Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8328
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #101 : 12.Mar.2014 12:01:58 »
ne alaka :hiii:
bakalım ne diceksiniz dedim forumu canlandırmaya calısıyorum..admin olsam anasayfaya dansöz koyacam  :hiii: :hiii:

Çevrimdışı Cemil YILDIZ

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 420
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Ankara/Aydınlıkevler
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #102 : 12.Mar.2014 12:07:46 »
Ahmet Bey Verdiğin Linkten Sadece iLividSetup Programı İniyor Kuruyorum Linki Bulamıyor  :hiii: :hiii:
Mazda 626 2.0 GE


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #103 : 12.Mar.2014 12:15:39 »
Ahmet Bey Verdiğin Linkten Sadece iLividSetup Programı İniyor Kuruyorum Linki Bulamıyor  :hiii: :hiii:

al o zaman bu şekilde hesapla  :hiii:

Örnek:

1-3.58,
2-1.93,
3-1.32,
4-0.95,
5-0.76,
geri-3.62

son dişli oranı 4.06

Bu oranları az sonra yazacağımız formülde kullanacağız.

Aracın hızını hesaplarken temelde hesaplanması gereken iki önemli nokta var. Bunlardan biri tekerlek yuvarlanma dairesi, diğeri tekerleğe aktarılan devir.

Örnek olarak 195/60/15 ölçüsünde lastiklerimiz olduğunu varsayalım.

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği/10*2)]*Pi sayısı

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

Tekerleğin yuvarlanma dairesini bulduk. Şimdi gelelim Tekerleğe aktarılan deviri hesaplamaya.

Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesdeysek o dişlinin oranı/1000)

Bu iki formülü kullanarak da aracın hızını bulabiliriz;

Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

Hız = 1,931mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

Örneğin aracımızda her viteste redline'da ulaşılacak maksimum hızı hesaplayalım;

(redline'ı 6000 devir/dakika alıyorum. Aracın göstergesinde kırmızı bölge yok. Fakat en son 7000 devir gösterilmiş.)

1. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/3.58/1000) x 60 = 47.82 km/h

2. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.93/1000) x 60 = 88.71 km/h

3. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.32/1000) x 60 =129.71 km/h

4. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.95/1000) x 60 =180.23 km/h

5. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.76/1000) x 60 =225.29 km/h

geri vites >> 1.931 x (6000/4.06/3.62/1000) x 60 = 47.30 km/h

Çevrimdışı Cemil YILDIZ

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 420
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Ankara/Aydınlıkevler
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #104 : 12.Mar.2014 12:21:39 »
Abooooo Ben Bu Hesabı Yapabilsem Prof Olurdum 1 Ayda Çıkamam Ben Onun İçinden Benim Yazlık Lastiklerde 185/ 65 /14  Kışlıklarda...
Mazda 626 2.0 GE


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #105 : 12.Mar.2014 12:30:02 »
Abooooo Ben Bu Hesabı Yapabilsem Prof Olurdum 1 Ayda Çıkamam Ben Onun İçinden Benim Yazlık Lastiklerde 185/ 65 /14  Kışlıklarda...

ben yaparım senin yerine  :hiii: az bekle
« Son Düzenleme: 12.Mar.2014 12:31:49 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #106 : 12.Mar.2014 12:40:38 »
Buna göre 185-60-14 lastik için tekerlek yuvarlanma dairesi;

 [(14*25,4)+(185*0,60*2)]*3,14= 1813 mm = 1,813mt

2.0 16V'in son dişli oranı (ayna) 3,56 olduğuna göre

Hız = 1,813mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

Orjinal 39/34 dişlide oran 34/39=0,87

5. viteste >> 1,813 x (3000/3,56/0.87/1000) x 60 =105,2 km/h

Doblo 44/33 dişlide oran 33/44=0,75

5. viteste >> 1,813 x (3000/3,56/0.75/1000) x 60 =122 km/h


 :hiii: :hiii: :hiii:




« Son Düzenleme: 12.Mar.2014 12:43:28 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #107 : 12.Mar.2014 12:52:16 »
Hesap İçin Teşekkür Ederim Teoman Usta Göstergeyide Ele Alacak Tekrar Test Yapacam Sende Yanımda Olacan Zaten Bakacaz Duruma Ahmet Bey  :hiii:

rica ederim herşey hesaplı kitaplı  :hiii:

senin 185-65-14 için hesaplarsak;

[(14*25,4)+(185*0,65*2)]*3,14=  1871mm = 1,871mt tekerlek yuvarlanma dairesi

5. viteste >> 1,871 x (3000/3,56/0.87/1000) x 65 =117 km/h




« Son Düzenleme: 12.Mar.2014 13:43:09 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #108 : 12.Mar.2014 13:15:38 »
Toparlamak istersek kılavuzundaki tabloya bakarsak;




Buna göre 185-60-14 lastik için tekerlek yuvarlanma dairesini buluyoruz;

 [(14*25,4)+(185*0,60*2)]*3,14= 1813 mm = 1,813mt

2.0 16V'in son dişli oranı (ayna) 3,56 olduğuna göre (16/57)

Hız = 1,813mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60 formülünden

Orjinal 39/34 dişlide oran 34/39=0,87

5. viteste >> 1,813 x (3000/3,56/0.87/1000) x 60 =105,2 km/h

Doblo 44/33 dişlide oran 33/44=0,75

5. viteste >> 1,813 x (3000/3,56/0.75/1000) x 60 =122 km/h


Sonuç ortada bilim şaşmaz  :sırıtan: formüle göre -2km aşağıda kalmış


« Son Düzenleme: 12.Mar.2014 13:57:48 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Cemil YILDIZ

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 420
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Ankara/Aydınlıkevler
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #109 : 12.Mar.2014 13:19:25 »
Fazla Bızıklama   :hiii: Ama Ben Göstergede Yanlışlık Oldugunu Sanmıyorum

Çünki  Otobanda Ve Şehir İçi Trafık Hız Ölçen Tabelalar Benim Göstergeyle Aynı Değeri Veriyor En Son Eskişehire Girerken 88 & 88 Verdi :???:
Mazda 626 2.0 GE


Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #110 : 12.Mar.2014 13:47:26 »
rica ederim herşey hesaplı kitaplı  :hiii:

senin 185-65-14 için hesaplarsak;

[(14*25,4)+(185*0,65*2)]*3,14=  1871mm = 1,871mt tekerlek yuvarlanma dairesi

5. viteste >> 1,871 x (3000/3,56/0.87/1000) x 65 =117 km/h


Cemil abicim senin lastik 65 yanaktı ya formüle 60 olarak eklersem 108km çıkıyor 65 yaparsam 117km çıkıyor..Tölaransları falan olsa 114km olayı tamamdır sende  :sırıtan:

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1230
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #111 : 12.Mar.2014 14:01:37 »
Direk 70 yanaklı lastik takılsa:

5. viteste >> 1,813 x (3000/3,56/0.87/1000) x 70 =122,8 km/h

oluyor. Daha az çaba gerektirir?  :s20:





Çevrimdışı Cemil YILDIZ

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 420
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Ankara/Aydınlıkevler
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #112 : 12.Mar.2014 14:03:59 »
Cemil abicim senin lastik 65 yanaktı ya formüle 60 olarak eklersem 108km çıkıyor 65 yaparsam 117km çıkıyor..Tölaransları falan olsa 114km olayı tamamdır sende  :sırıtan:

Şimdi Oldu Bak Senide Baya Yordum Hakkını Helal Et  :ok:  :çay:
Mazda 626 2.0 GE


Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #113 : 12.Mar.2014 14:07:23 »
Benim lastikler 195/60/14  :s13:


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #114 : 12.Mar.2014 14:11:12 »
Şimdi Oldu Bak Senide Baya Yordum Hakkını Helal Et  :ok:  :çay:

yanak farkı baya farkettiriyor demek ..ama 120km 'de her halukarda 3000rpm'İ geçiyor eko olayı olmaz..

doblo dişlisi koysan 129km olacak bu lastiklerde

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #115 : 12.Mar.2014 14:37:30 »
Direk 70 yanaklı lastik takılsa:

5. viteste >> 1,813 x (3000/3,56/0.87/1000) x 70 =122,8 km/h

oluyor. Daha az çaba gerektirir?  :s20:

evet ama 70'lik yanak lastik olunca 185'lik lastiğin çevreside baya artacağından çok büyük bir lastik olacaktır..

70 yanağın tekerlek yuvarlanma dairesi 1,813 değil bu arada

çabaya gelince 5.dişli şanzuman inmedende arkadanda değişir ben o sene komple bakım yaptırmıştım çatalda aşınmıştı,şanzuman yıkandı temizlendiydi ondan sökmüştük komple
« Son Düzenleme: 12.Mar.2014 14:47:31 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1230
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #116 : 12.Mar.2014 14:46:47 »
evet ama 70'lik yanak lastik olunca 185'lik lastiğin çevreside baya artacağından çok büyük bir lastik olacaktır..

çabaya gelince 5.dişli şanzuman inmedende arkadanda değişir ben o sene komple bakım yaptırmıştım çatalda aşınmıştı,şanzuman yıkandı temizlendiydi ondan sökmüştük komple

Bizim kartalda vardı 185/70/14.

 

Gerçekten şimdi bakınca tipoda düşünemedim bu lastikleri. Küçük SUV tarzı bişey olur sanırım. :sırıtan:

Bakım yapılırken böyle bir işlem mantıklı o zaman. Kolay gelsin.  :hey:




Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #117 : 12.Mar.2014 14:49:21 »
Bizim kartalda vardı 185/70/14.

Gerçekten şimdi bakınca tipoda düşünemedim bu lastikleri. Küçük SUV tarzı bişey olur sanırım. :sırıtan:

Bakım yapılırken böyle bir işlem mantıklı o zaman. Kolay gelsin.  :hey:

evet suv gibi olmuş :)

185-70-14 için 2.0 16V'de orjinal 34-39 5.dişli ile;


[(14*25,4)+(185*0,70*2)]*3,14=  1,929mt tekerlek yuvarlanma dairesi

5. viteste >> 1,929 x (3000/3,56/0.87/1000) x 70 =130 km/h çıkar

Kartalın 5.dişli ve son (ayna) dişli küçük olduğundan daha düşük bir çıkar






« Son Düzenleme: 12.Mar.2014 14:55:00 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #118 : 12.Mar.2014 14:54:25 »
İyi de, aracın lastiği ne olursa olsun hız göstergesinde görünen aracın standard lastik ebadına göre tespit edilmiş hızı olmaz mı? Yani TIR lastiği taksak bile;  devir x dişli oranı x  standart lastik çevresi= hız
Yani GPS ile hız ölçsek tamam, lastik çevresi genişledikçe sabit devir için hız artar. Ama aracın gönstergesi için lastik çevresi ne olursa olsun aracın kendi orjinal lastik çevresi hesap edilip ekrana verilir diye biliyorum. Yanlışım var mı?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #119 : 12.Mar.2014 15:02:57 »
İyi de, aracın lastiği ne olursa olsun hız göstergesinde görünen aracın standard lastik ebadına göre tespit edilmiş hızı olmaz mı? Yani TIR lastiği taksak bile;  devir x dişli oranı x  standart lastik çevresi= hız
Yani GPS ile hız ölçsek tamam, lastik çevresi genişledikçe sabit devir için hız artar. Ama aracın gönstergesi için lastik çevresi ne olursa olsun aracın kendi orjinal lastik çevresi hesap edilip ekrana verilir diye biliyorum. Yanlışım var mı?

Benim 60 yanakla orjinal 5.dişliden 105km'den,doblo dişlisinden sonra 120'kmye artış oldu. Cemil bey'in ise 65 yanakla orjinal 5.dişliden 105km yerine 114 km görmesi var hesapta bu yönde..(2-3km tölerasla)

70 yanak olsa 130km falan çıkıyor teoriye göre.. buradaki olay sadece hız değil öyle olsa herkes büyük yanak takar hızını artırır..Burada devire göre yansıyan hız var..mesela 3000rpm 'de göre yansıyan değerleri hesapladık


Öncesinde 3000rpm'de yapılan hız ve sonrasındaki hız..Normalde sadece hız artışına baksak 5km gibi fark anca çıkardı.. Mesela sadece lastik değişir gerçek hızla gösterge arasında farklılık olur
« Son Düzenleme: 12.Mar.2014 15:13:29 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2656
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #120 : 12.Mar.2014 15:17:51 »
Benim lastik de 185-65-14,
Ben de 3000 devir 114 km görünüyor.

Ama dizjitallerde 3000 devir kademeli olup 200'er arttığı için aslında 3200 devirde 114 km olmuş oluyor. Gerçekte 3000 devirde 109 filan olması gerek. Eski yada sönük lastiklerde 105 çıkması nomal, yeni lastiklerde 110'a kadar çıkması da normal. Diş derinliğinin azalması lastik çevresini küçültüp %3 civarında hız azalmasına sebep olabilir.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hacı Aslıyüce

  • Hacı ASLIYÜCE
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1468
  • hasliyuce@mynet.com
    • ASLIYUCE - 1998 Tempra 1,6ie SLX ACS/ABS KUM GRİ
  • *Adı soyadı : Hacı ASLIYÜCE
  • *Meslek: Elektronikçi/Tamirci/Çiftçi/Emekli
  • *Yaş: 49
  • *Şehir: KAYSERİ/Melikgazi
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Kum Gri (ABS/ACS/AIRBAG/İç ve Dış Isı Göstergesi)
  • Lpg Markası : Landi Renzo
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #121 : 12.Mar.2014 19:58:10 »
Benim lastik de 185-65-14,
Ben de 3000 devir 114 km görünüyor.

Ama dizjitallerde 3000 devir kademeli olup 200'er arttığı için aslında 3200 devirde 114 km olmuş oluyor. Gerçekte 3000 devirde 109 filan olması gerek. Eski yada sönük lastiklerde 105 çıkması nomal, yeni lastiklerde 110'a kadar çıkması da normal. Diş derinliğinin azalması lastik çevresini küçültüp %3 civarında hız azalmasına sebep olabilir.
Lastik çapıyla Km.nin zannımca alakası yok, çünkü Dijital gösterge Km. için sinyali şanzıman üzerindeki Km. müşirinden almaktadır. Lastik çapı büyüdükçe gerçek yapılan kilometre de tabii ki artacaktır.
« Son Düzenleme: 12.Mar.2014 20:14:50 Gönderen: Hacı Aslıyüce »
View My Video
1. Arsızlığa cesaret, zinaya aşk dediler! Bir neslin ahlakını böyle yediler.
2. Medeniyet Dediğin Açmaksa Bedeni, Demek ki Hayvanlar Bizden de Medeni.

 

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #122 : 12.Mar.2014 20:42:43 »
Lastik çapıyla Km.nin zannımca alakası yok, çünkü Dijital gösterge Km. için sinyali şanzıman üzerindeki Km. müşirinden almaktadır. Lastik çapı büyüdükçe gerçek yapılan kilometre de tabii ki artacaktır.

Reeldeki değişebilir ama ekrana yansıyan değişmeyecektir zaten biz konuda devir-hız ilişkisini irdeliyoruz..Dişlinin devire ve de haliyle devirdeki hızına etkisi var..lastik ebatınında dişli-hız üzerinde etkisi var örneklerde olduğu gibi.

Toparlamak istersek kılavuzundaki tabloya bakarsak;




Buna göre 185-60-14 lastik için tekerlek yuvarlanma dairesini buluyoruz;

 [(14*25,4)+(185*0,60*2)]*3,14= 1813 mm = 1,813mt

2.0 16V'in son dişli oranı (ayna) 3,56 olduğuna göre (16/57)

Hız = 1,813mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60 formülünden

Orjinal 39/34 dişlide oran 34/39=0,87

5. viteste >> 1,813 x (3000/3,56/0.87/1000) x 60 =105,2 km/h

Doblo 44/33 dişlide oran 33/44=0,75

5. viteste >> 1,813 x (3000/3,56/0.75/1000) x 60 =122 km/h


Sonuç ortada :sırıtan: formüle göre -2km aşağıda kalmış



« Son Düzenleme: 12.Mar.2014 20:46:23 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hacı Aslıyüce

  • Hacı ASLIYÜCE
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1468
  • hasliyuce@mynet.com
    • ASLIYUCE - 1998 Tempra 1,6ie SLX ACS/ABS KUM GRİ
  • *Adı soyadı : Hacı ASLIYÜCE
  • *Meslek: Elektronikçi/Tamirci/Çiftçi/Emekli
  • *Yaş: 49
  • *Şehir: KAYSERİ/Melikgazi
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Kum Gri (ABS/ACS/AIRBAG/İç ve Dış Isı Göstergesi)
  • Lpg Markası : Landi Renzo
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #123 : 12.Mar.2014 21:10:54 »
Ahmet Bey söze gerek yok. Detaylı olarak açıklamışsınız.  :teşekkür:...
View My Video
1. Arsızlığa cesaret, zinaya aşk dediler! Bir neslin ahlakını böyle yediler.
2. Medeniyet Dediğin Açmaksa Bedeni, Demek ki Hayvanlar Bizden de Medeni.

 

Çevrimdışı Can Ergül

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 33
    • Tipo Coupe
  • *Adı soyadı : Can Ergül
  • *Meslek: Öğrenci
  • *Yaş: 22
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : YOK
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tipo 2.0 16V'e Doblo 1.9 Jtd 5.Vites Dişlisi Revizyonu
« Yanıtla #124 : 21.Mar.2014 19:23:16 »
çok mantıklı bi çalışma olmuş, eline sağlık ahmet abi  :ok: