Gönderen Konu: Enjektör Takımı Bakımı ve Tıkanan Enjektörü Açma Rehberi (Resimli)  (Okunma sayısı 9278 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sezgin Erarslan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 386
  • Tipomu Seviyorum.
  • *Meslek: Operatör
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Bilecik
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie
  • Araç Rengi: Safir Mavi
  • Lpg Markası : Atiker Sıralı S
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Arkadaşlar aracımın 4. yanma odasına yakıt püskürten enjektör işlev görmez olmuştu. Forumdan arkadaşların yardımıyla ilk önce enjektörde açma kapama görevi olan bobin değerini ölçtüm sonra enjektöre takılan sokete gelen voltajı ölçtüm. bobinin ve enjektöre gelen voltajın sağlam olduğunu yani elektriksel bir arıza olmadığı kanısına varınca da bu kapsamlı temizliği yaparak sorunumu çözdüm.

DİKKAT
 Burada anlattıklarımı uygularken yangın tüpümü bi an bile yanımdan ayırmadım ayrıca bi damacana suda vardı.
 Motor sıcakken kesinlikle uygulamayın.
 Aşağıdaki açıklamalar bilgilendirme amaçlıdır siz uygularken başınıza bir hal gelirse sorumluluğun bana ait olmadığını beyan ediyorum.


Gerekli Olan Malzemeler
Lokma takımı
Açık ağız anahtar takımı
Alyan takımı
5 tl lik benzin
Balata temizleyici sprey
Pas sökücü (Yağlı)
12 V luk enerji kaynağı
bi miktar kablo
Multimetre
Şırınga
Leğen  :s5:
Azimli bi tipo kullanıcısı

1. İlk önce akünün eksi kutbunu söküyoruz.

2.Araç üzerinde işimize mani olması muhtemel sensörler ve valfe gelen kablolar var hepsini çıkartıyoruz. (MAP sensörü,rolanti valfi,gaz keebek potansiyometresi v.s.)





3.Temiz hava emiş hortumunu söküyoruz. Bu hortumun yanında boğaza giden ince bir hortum var onu da söküyoruz boğaz tarafından iş yaparken bize mani olmaması için.




4.Lpg regülatöründen boğaza gelen hortumu söküyoruz.


5.Egr valfi ile boğaz arasındaki metal boruyu söküyoruz.



6.Gaz telini ve gaz kelebeğine bağlantısını taşıyan tablayı söküyoruz.


5.Gaz kelebeğinden iletici çubuk aparatı çıkartıyoruz. Resimde de özellikle gösterdim parmaklarımın arasında olan sekman dikkatli çıkarın kırılabilir.


7.Lpg enjektörlerine gelen kabloları söküyoruz. Lpg enjektör hortumlarını uygun şekilde söküyoruz. (Benim araçta ikişerli ayrı herkezde aynı olmayabilir. Amaç benzin enjektör takımına ulaşmak.




8.Enjektör takımına benzin giriş hortumunu söküyoruz.Hortumu Sökmeden enjektörleri sökmeye kalkmayın oringleri motorun yanma odasına kaçabilir.


9.Benzin geri dönüş valfinden de hortumu söküyoruz. (Bu hortumun ucunda oring var dikkat edin kaybolmasın)


Gelelim enjektör takımını sökmeye:

1.İlk önce aşağıdaki gibi enjektörlere gelen enerji kablolarının sekmanlarını söküyoruz.


Sekmanlar böyle birşey


2.Tüm segmanları söktükten sonra enjektör kablolarını yerlerinden söküyoruz.


3.Aşağıdaki resimde görünen iki gaz hortumunun arasındaki cıvatayı söküyoruz.(Burada lokma takımı şart)


Enjektör takımını tutan cıvataların sökülüşünden görüntüler...





4.Enjektör takımını dikkatlice yerinden çıkartıyoruz. (Arkadaşlar çok nazik davranın malum sürekli sıcağa maruz kalıyorlar kolaylıkla zarar görebilirler).


5.Enjektör takımını alıp temiz bi yere geçiyoruz ve demontaja başlıyoruz.Enjektörlerin kafasında segmanlar var bunları söküyoruz (Ben segmanları evde sökerken çekmeyi unutmuşum sonradan araç üzerindeyken çektim anlamanız için.


6.Enjektörleri yuvalarından çıkartıp benzine yatırıyoruz.




7.Enjektörler benzinin içinde temizlenip keyif çatarken biz durmuyoruz enjektörlerin bağlı bulunduğu dağıtıcının içine balata sıpreyi sıkarak iyice temizliyoruz.(görüyorsunuz arkadaşlar sanki içinden egzost gazı geçmiş nasılda kurum bağlamış :(


8.Enjektörleri birer birer balata spreyi yardımıyla motora giren taraflarında oluşan kurumu temizliyoruz. Diğer ucunada sıkın bol bol sıkın balata spreyi zarar vermez.

9.Enjektörleri kurumaya bırakıyoruz sakın silmeyin dış yüzeyleri kurusun yeterli. Sonra multimetre ile birer birer dirençlerini ölçüyoruz. 13 ohm değer vermeli. Benimkiler sağlam.  :ok: (Eğer değer 13 ohm değilse bobinlerde arıza var demektir tamiri mümkün değil yenisini almak gerekli).


10.Ben tıkalı olanla yetinmedim hepsini temizledim. Enjektörün Üst tarafına şırıngayı zorla soktum (sıkı girmeli ki kenarlardan sıvı çıkmamalı gerekirse naylon torba parçasını sızdırmazlık için kullanabilirsiniz).


11.Şırınganın pistonunu söküp içine balata spreyi sıktım bir miktar. Sonra 12 Voltluk elektrik verdim enjektöre ve şırıngaya üfürdüm. (12 V verdiğinizde çıt sesi duyuluyor enjektörün açılma sesi). Sağlam enjektörler ilk baş zayıf zayıf damlatıyorlardı ama işlemi bi iki kez yapınca onların bile tıkanmaya başladığını anladım. Püskürme yapana dek devam edin.Biraz ağzınıza da kaçıyor ama benim hava basıncım yoktu nefesle hallettim. Tıkalı enjektör beni çok uğraştırdı. Elektrik verip çıkış ucundan ağzımla emerek falan açtım en sonunda.



Bu işlemden sonra enjektörleri hemen temiz bir torbaya koyun toz kapmasınlar.

1.Sonra bütün demontaj işlemlerinin tersini yaparak aracın üzerine montajını yapın. kısa bi marş yapın 10 sn kadar. Sonra tekrar tüm benzin bağlantı elemanlarının kontrolünü yapın eğer kaçak varsa giderin. Yoksa motor ısınınca cufff  :alev: yanar araba  :s4:

Montaj sırasında dikkat edilmesi gerekenler
1.Enjektörleri dağıtıcıya takarken oringlere bi miktar pas sökücü sıkın oringler yerlerine zorlarken yırtılıyor tecrübeyle sabittir. Sonra benim gibi küçük bi şehirdeyseniz oring arar durursunuz.

2.Enjektörlerin enerji kablolarını yerine takmadan segmanları takın aşağıda resimlerle destekledim.




Segmanları takarken çok hassas davranın plastik uçlar sıcaktan gevrek olmuşlar kırılmaya meğil ediyorlar.

3.Söktüğünüz kablo ve hortumları nereye takacağınızı hatırlayamayacaksanız eğer nereye ait odukları yazılı etiket yapın.

4.Lpg enjektörlerinin manifolda bağlı olan hortumlarına dikkat edin manifold tarafından çıkarsa yerine takmak çok zor oluyor.

Arkadaşlar işim çok yoğun bu aralar işten geldim bitireyim dedim çok yorgun olduğumdan hata yapmış olabilirim yanlış birşey fark ederseniz uyarın düzeltirim.

Başka sitelere koyacak arkadaşlar forumun linkini kaynak gösterirlerse razılığımı alırlar.

Konuyla ilgili takıldığınız birşey olursa sorabilirsiniz arkadaşlar ayrıca daha iyi temizlik için fikir bulutuda yapabiliriz.
« Son Düzenleme: 17.Oca.2013 12:30:58 Gönderen: Sezgin Erarslan »

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Eline Sağlık  :bravo: :bravo:
Volkswagen California


Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Teşekkürler, özellikle enjektörü sorunlu enjektörü nasıl temizlediğin ve açabildiğin hakkında anlatımını bekliyoruz. Çok faydalı olacaktır.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Yasin Karaköse

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4003
  • Vorsprung Durch Technik
  • *Adı soyadı : Yasin
  • *Meslek: Bilgiişlem
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Audi
  • Araç Modeli: A3
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
paylaşım için teşekkürler  :bravo:

Çevrimdışı kemal ilban

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 28
  • ya herşey bir rüya ise ...
  • *Adı soyadı : kemal ilban
  • *Meslek: kamu
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: marmaris
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kum gri
  • Lpg Markası : aldesa
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
resimler anlatımlı olsa forum için arsiv için süper olur.

Çevrimdışı Şenol Karabulut

  • ( karacaoglan61)
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1495
    • Karacaoglan 61 - 1998 1.6 ie TEMPRA ATEŞ KIRMIZI
  • *Adı soyadı : Karacaoglan61
  • *Meslek: tarım
  • *Yaş: 46
  • *Şehir: bursa/mustafakemalpa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: ateşkırmızı
  • Lpg Markası : lavato
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
çok güzel bir bakım ve çalışma olmuş emeğine sağlık   :ok: :teşekkür:


Çevrimdışı Sezgin Erarslan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 386
  • Tipomu Seviyorum.
  • *Meslek: Operatör
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Bilecik
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie
  • Araç Rengi: Safir Mavi
  • Lpg Markası : Atiker Sıralı S
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Hepinize teşekkür ederim. İnşallah yardımı dokunur sizlere.

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15278
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
tebrikler güzel çalışma, bende bosch car servisinde solüsyon ve cihazla temizletmiştim hemen hemen aynı işlem  :ok:

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Çok güzel bir anlatım olmuş :bravo:

Paylaşım için :teşekkür: :ok:

Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8328
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
süper calısma  :bravo: paylasım için  :teşekkür:

Çevrimdışı İsmail Acar

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 99
    • marea
  • *Adı soyadı : İsmail ACAR
  • *Meslek: seramik
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Bilecik
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: LPG
Eline sağlık güzel çalışma olmuş....

Çevrimdışı Hamdi Topal

  • Ombudsmantör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 3531
  • Araç Markası: Opel
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Dizel
 :ok: Çok güzel anlatım resimlerle desteklenince tek kelimeyle şahane olmuş. Elinize yüreğinize sağlık.  :tebrik:

Çevrimdışı Mustafa Caylan

  • 6. Vites
  • ******
  • İleti: 2113
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Öğrenci
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Denizli - KKTC
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Metalik Gri
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: Benzin
paylaşım için teşekkürler ellerinize sağlık :)  :bravo: :bravo:

Çevrimdışı Ender Işıldak

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4046
  • GAKKOŞ
  • *Adı soyadı : ENDER
  • *Meslek: Truck Driver
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: tekirdağ-istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
tek kelımeyle süper bir iş çıkmış ortaya elınıze yüreğinize sağlık  :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:
ZİRVEYE ÇIKARKEN GÖRDÜKLERİNİ UNUTMA ,İNERKEN ONLARA RASTLAYACAKSIN

Çevrimdışı Levent karakoc

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 473
  • *Adı soyadı : levent
  • *Meslek: tekniker
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: istanbul-Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gümüş
  • Lpg Markası : AKL Sıralı
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
eline koluna sağlık :)
Hey Gidi Hacı Murat sen SENSÖRsüzde giderdin
 :nazar:  TEMPRA PİLOTU   :nazar:
Tempra 1.6 i.e SLX ABS Airbag Klima Gümüş Gri
Full + Full

Çevrimdışı Hacı Aslıyüce

  • Hacı ASLIYÜCE
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1468
  • hasliyuce@mynet.com
    • ASLIYUCE - 1998 Tempra 1,6ie SLX ACS/ABS KUM GRİ
  • *Adı soyadı : Hacı ASLIYÜCE
  • *Meslek: Elektronikçi/Tamirci/Çiftçi/Emekli
  • *Yaş: 49
  • *Şehir: KAYSERİ/Melikgazi
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Kum Gri (ABS/ACS/AIRBAG/İç ve Dış Isı Göstergesi)
  • Lpg Markası : Landi Renzo
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: Benzin
İyi çalışma,  :ok: Paylaşım için teşekkürler... :bravo:
View My Video
1. Arsızlığa cesaret, zinaya aşk dediler! Bir neslin ahlakını böyle yediler.
2. Medeniyet Dediğin Açmaksa Bedeni, Demek ki Hayvanlar Bizden de Medeni.

 

Çevrimdışı Sezgin Erarslan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 386
  • Tipomu Seviyorum.
  • *Meslek: Operatör
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Bilecik
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie
  • Araç Rengi: Safir Mavi
  • Lpg Markası : Atiker Sıralı S
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Aradaşlar enjektör temizliği için çok daha iyi ve kesin sonuç alabileceğimiz bir madde keşfettim solvent. Fabrikada yağhanede yağlı makina elemanlarını daldırıp çıkartıyorlar anında tertemiz. Kurum attım içine bi parça yok oldu gitti. Enjektörün iç aksamınada zarar vermiyor.

Çevrimdışı Ender Işıldak

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4046
  • GAKKOŞ
  • *Adı soyadı : ENDER
  • *Meslek: Truck Driver
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: tekirdağ-istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Aradaşlar enjektör temizliği için çok daha iyi ve kesin sonuç alabileceğimiz bir madde keşfettim solvent. Fabrikada yağhanede yağlı makina elemanlarını daldırıp çıkartıyorlar anında tertemiz. Kurum attım içine bi parça yok oldu gitti. Enjektörün iç aksamınada zarar vermiyor.
:s20: :s20: :s20:
ZİRVEYE ÇIKARKEN GÖRDÜKLERİNİ UNUTMA ,İNERKEN ONLARA RASTLAYACAKSIN

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Aradaşlar enjektör temizliği için çok daha iyi ve kesin sonuç alabileceğimiz bir madde keşfettim solvent. Fabrikada yağhanede yağlı makina elemanlarını daldırıp çıkartıyorlar anında tertemiz. Kurum attım içine bi parça yok oldu gitti. Enjektörün iç aksamınada zarar vermiyor.
Solvent nedir ki?
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Özgür Köse

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 401
  • *Adı soyadı : hüseyin özgür köse
  • *Meslek: ticaret
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: mersin
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: kırmızı
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
teşekkürler kardeş.ellerine,emeğine sağlık...(solvent itici gazlardan biri galib adaş)

Çevrimdışı Sezgin Erarslan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 386
  • Tipomu Seviyorum.
  • *Meslek: Operatör
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Bilecik
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie
  • Araç Rengi: Safir Mavi
  • Lpg Markası : Atiker Sıralı S
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Solvent çözücü bi madde hemen uçuşuyor yani hal değiştiriyor. Sıvı olarak bulunuyor. Yağ çözücü olarak kullanılan bir madde.

Çevrimdışı Cemil YILDIZ

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 420
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Ankara/Aydınlıkevler
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: Benzin
Güzel Çalışma Ve Resimler Sayesinde Çok Aydınlatıcı Olmuş , Ellerine Saglik Usta...
Mazda 626 2.0 GE


Çevrimdışı bekir metin

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 320
  • *Adı soyadı : bekir
  • *Meslek: elektrik teknisyeni
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kumgri
  • Lpg Markası : tartarini
  • Model Yılı: 97
  • Yakıt Türü: LPG
eline sağlık süper bir çalışma olmuş.

Çevrimdışı mehmet kazmacı

  • Geri vites
  • İleti: 13
  • *Meslek: kalite kontrol
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: alev kırmızı
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Merhabalar ustam bugün bende enjektörleri temizledim şuan topladım çok güzel oldu araç fakan şuan araçta enjeksiyon lambası yanıyor neden yanar araç çalışır haldeyken saygılar

Çevrimdışı İbrahim ALTIN

  • Geri vites
  • İleti: 17
  • Fly is Freedom
  • *Adı soyadı : İbrahim ALTIN
  • *Meslek: Pilot
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Bursa-Fethiye
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ellerinize sağlık,anlatım için teşekkürler.Enjektörlerimi komple değiştirmeyi düşünüyordum,bu başlığa yazdıklarınızı okuduktan sonra  değiştirmekten vazgeçtim.Uygun bir vakitte  söküp fotoğraflarda anlattığınıza göre  göre  temizleyeceğim.İyi ki bu forumu bulmuşum zira aracımı aldığımdan beri 2000 tl harcadım hala daha soruna çare bulamamıştık.Bu forum sayesinde artık arızanın nerede ve hangi parçadan kaynaklanabileceğini biliyorum.Vakit ayırıp da buraya karşılaştığı sorunları ve çözümünü yazan herkese  teşekkürler.
İstikbal Göklerdedir

M.Kemal ATATÜRK