Gönderen Konu: TT 2.0 16V Orijinal Yağ Fitresi / 131 Yağ Filtresi Arasındaki Teknik Özellikler  (Okunma sayısı 1025 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mustafa Yaman

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 164
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Stafanelli
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Alıntı
Soru (Mustafa Yaman)

Bu araçlarda genellikle Doğan 131 yağ filtresi kullanılıyor. Çünkü orjinal filtrelerini bulamıyoruz. Orjinal filtrelerin siboplu olduğunu ve geri kapama valfinin basıncının 131 filtrelerinden yüksek olduğunu gördüm.  Orjinal filtrelerin yağ bısıncı için kullanılması önemli mi? Yoksa 131 filtre kullanmaya devam mı edeyim?



Cevap (Ş.Serdar Kantarcı)

Bu motorlarda kullanılan 131 filtresi değil. Hatta garanti sürecinde yatak yakan bazı motorlarda, Tofaş sebep olarak 131 fitresi kullanılmasını ileri sürerek garantiden yapılmasını reddetti. Orijinal olanı kullanmanızı öneririm.



Alıntı
Ahmet Mekik demiş ki;

Teo'da servis iken son dönemlerde 131 filtresi gönderildiğini ve taktıklarını söyledi buyur buradan yak..





Bu filtrelerin kesiti imalatçı kataloglarında filan yok mudur ki?

Ben MANN' ın sitesinden 131 filtresi ile orjinal filtrenin teknik özelliklerini karşılaştırdım.

Bu 131 Filtresi
Dimensions    (mm)

                                                      
A      B      C      D      E      F      G      H      bar 1)      R 2)

76.0    62.0      71.0       -       -       -     3/4-16 UNF    100.0      1.5                1

     1)=Bypass Valve Opening Pressure    2)=Anti-Drainback Valve


Buda 836 kodlu Tipo/tempra 2.0 filtresi

A      B      C      D      E      F      G      H      bar 1)      R 2)

76.0    62.0     71.0       -       -       -     3/4-16 UNF  100.0      1.5               2

     1)=Bypass Valve Opening Pressure    2)=Anti-Drainback Valve

Bypas valfi açma basıncı ve boyutlar her iki filtrede de aynı. Sadece Anti drenaj valfi (R2) 131' de 1, bizim arabalar da 2, bu valf nedir ne işe yarar neden farklıdır bu fark ne yapar bilmiyorum.


Ürün kodu: Lancia 71736164






******************************************************************************************************


Edit: Konu mesajlar arasında kaybolmaması adına başlık haline dönüştürülmüştür.

Mustafa Güler
« Son Düzenleme: 07.Nis.2013 01:36:53 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Mustafa abi güzel bir bilgiye ulaşmışmışsın. Son yazılanlardan sonra hakketten orijinal filtre ile 131 filtre arasında ki değerleri merak etmiştim :ok: Gerçeğinde her ne kadar 1.4 kullansakta :hiii:

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo/Tempra 2.0 16V İçin Denge Mili İptali
« Yanıtla #2 : 04.Nis.2013 12:34:19 »
Wiki de şöyle diyo;
Alıntı
without an anti-drainback valve, pressurized oil would have to fill the filter before travelling onward to the engine's working parts. This situation can cause premature wear of moving parts due to initial lack of oil.

Bu 1 ve 2, adet mi yoksa basınç değeri filan mı acaba?
« Son Düzenleme: 04.Nis.2013 12:37:20 Gönderen: Hüseyin Ertaş »
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
İyi yapmışsın sayın moderatörüm. Sen yapmasan ben teklif edecektim taşınmasını.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
İyi yapmışsın sayın moderatörüm. Sen yapmasan ben teklif edecektim taşınmasını.
:ok: :ok:
İlk mesaj tekrar düzenlenmiştir.

Çevrimdışı Mustafa Yaman

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 164
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Stafanelli
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Bu şekilde konuyu ayırman güzel olmuş ;) Eline sağlık  :ok:

Çevrimdışı Mustafa Yaman

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 164
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Stafanelli
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tipo/Tempra 2.0 16V İçin Denge Mili İptali
« Yanıtla #6 : 04.Nis.2013 12:57:57 »
Wiki de şöyle diyo;
Bu 1 ve 2, adet mi yoksa basınç değeri filan mı acaba?


Döndürülerek monte edilen filtrelerde iki tip çevre sübap mevcuttur. Alt taraftaki çevre sübap, filtrenin alt kısmına; üst taraftaki çevre sübap da, filtrenin üst kısmına monte edilir. Yağın dolaşımını temel filtrenin üzerinden sağlamak da çevre sübabın görevleri arasındadır. Eğer dolaşım çok hızlı olursa, birikmiş kirli parçacıklar yeniden yağa karışarak tümünü kirletecek ve bu da motorun çok çabuk aşınmasına neden olacaktır. Bu olumsuz etkilerden kaçınmak için filtreyi daha sık açıp temizlemek gerekmektedir. Üst sübap kirli parçacıkların temiz yağ ile karışmasını önler. Aynı zamanda eğer sübap açık ise, filtreden yağ akımını kolaylaştırdığı gibi yolu da kısaltmış olur. Bu şekilde motora optimum koruma sağlanır ve filtrede toplanan kirli parçacıklar temiz yağa geri dönemez.
 
Antisifon sübabı: Bu sübabın temel görevi yağın fitreden motora geri dönmemesini sağlamaktır. Eğer filtrelere antisifon sübabı monte edilmiş ise motorda dönen aksamların kuru kuruya , veya yarı kuruya sürtünmesi önlenmiş olur. Bu olaya “kuru çalıştırma “ denir ve motorun çok hızlı bir şekilde aşımasına neden olur. Buradaki amaç aşınmayı asgariye indirmektir. Antisifon sübabı filtreyi değiştirirken de motorun yağsız kalmasını önlemiş olur. Bu şekilde motor da, çevre de kirlenmiş yağlardan korunmuş olur.

Muhtemelen iki adet demek. Zira herhangi bir teknik birim belirtilmemiş.
« Son Düzenleme: 04.Nis.2013 13:02:39 Gönderen: Mustafa Yaman »

Çevrimdışı Fatih Kandemir

  • Member
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1596
  • *Adı soyadı : Fatih KANDEMİR
  • *Meslek: Bilgi İşlem
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : dymco
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
zamandıda filtrecilere çok iş yaptık ama arabayla işimiz yoktu.  :w: ben bir problem göremediğim için 131 devam ederim orjinal opar diye alıyoruz 9 tl :)

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG

Döndürülerek monte edilen filtrelerde iki tip çevre sübap mevcuttur. Alt taraftaki çevre sübap, filtrenin alt kısmına; üst taraftaki çevre sübap da, filtrenin üst kısmına monte edilir. Yağın dolaşımını temel filtrenin üzerinden sağlamak da çevre sübabın görevleri arasındadır. Eğer dolaşım çok hızlı olursa, birikmiş kirli parçacıklar yeniden yağa karışarak tümünü kirletecek ve bu da motorun çok çabuk aşınmasına neden olacaktır. Bu olumsuz etkilerden kaçınmak için filtreyi daha sık açıp temizlemek gerekmektedir. Üst sübap kirli parçacıkların temiz yağ ile karışmasını önler. Aynı zamanda eğer sübap açık ise, filtreden yağ akımını kolaylaştırdığı gibi yolu da kısaltmış olur. Bu şekilde motora optimum koruma sağlanır ve filtrede toplanan kirli parçacıklar temiz yağa geri dönemez.
 
Antisifon sübabı: Bu sübabın temel görevi yağın fitreden motora geri dönmemesini sağlamaktır. Eğer filtrelere antisifon sübabı monte edilmiş ise motorda dönen aksamların kuru kuruya , veya yarı kuruya sürtünmesi önlenmiş olur. Bu olaya “kuru çalıştırma “ denir ve motorun çok hızlı bir şekilde aşımasına neden olur. Buradaki amaç aşınmayı asgariye indirmektir. Antisifon sübabı filtreyi değiştirirken de motorun yağsız kalmasını önlemiş olur. Bu şekilde motor da, çevre de kirlenmiş yağlardan korunmuş olur.

Muhtemelen iki adet demek. Zira herhangi bir teknik birim belirtilmemiş.
Mustafa Bey,
Bir de MANN'a bir e-mail atmanı teklif ediyorum.
Bu 1-2 drainvalve'nin bir yada iki oluşu neyi değiştiriyormuş?
Ben atardım ama sen daha çok kafa yormuşsun. Daha iyi izah edebilirsin. Nasıl olsa her iki ürün de evnaterlerinde var, birini diğeri lehina kayırmazlar sanırım.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Bu arada bu valf plastiktenmiş. Ben bir delik filan sanıyordum.



"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Mustafa Yaman

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 164
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Stafanelli
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Yazdım bakalım ne cevap verecekler ;)

Çevrimdışı Mustafa Yaman

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 164
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Stafanelli
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Cevap geldi ve sonuç bence önemli

Mustafa Bey,

 

Bahsi geçen sifon valfi kirli yağın geri dönmesini engelleyen sistemin açma basıncıdır.

Yani birinde 2 bar iken diğerinde 1 bardır. Bilginize sunarım.

« Son Düzenleme: 04.Nis.2013 15:17:55 Gönderen: Mustafa Yaman »

Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
Abiler çok yaklaştım OEM olarak Tempra-Tipo 2.0 16v Filtresi buldum gibi  :hiii: Kaç paraysa bastırıp alıp 1-2 Tanede Forumda satışa koyacak gibiyim  :ok:  ;)  :ok:  ;)



FIAT - LANCIA

Çevrimdışı Hüseyin Özgür Köse

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 401
  • *Adı soyadı : hüseyin özgür köse
  • *Meslek: ticaret
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: mersin
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: kırmızı
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Cevap geldi ve sonuç bence önemli

Mustafa Bey,

 

Bahsi geçen sifon valfi kirli yağın geri dönmesini engelleyen sistemin açma basıncıdır.

Yani birinde 2 bar iken diğerinde 1 bardır. Bilginize sunarım.
  Mustafa dostumun gayretleri sonucu (kendisne çok teşekkür ediyorum.Allah razı olsun) bu filtre olayı çözülmüştür.Artık anlaşıldığı kadarıyla  orjinal filtreler 131 filtresinden farklı.Ve sifon valfi farkı var ve bu da açma basıncıyla alakalı.bu basınçta kirli yağın kaçmasını engelleyen bir sistem.(bizim ustaların ''siboplu filtre'' dedikleri işte bu sifon valfi !) her nekadar 131 filtresi takmak görünür de araca zarar vermiyor,yatak sarma,vs yapmıyorsa da,kirli yağı sisteme geri sokarak yeni motorun daha çabuk aşınmasına,deforme olmasına sebebiyet verecektir kanaatindeyim.
« Son Düzenleme: 04.Nis.2013 21:49:20 Gönderen: Hüseyin Özgür Köse »

Çevrimdışı Hüseyin Özgür Köse

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 401
  • *Adı soyadı : hüseyin özgür köse
  • *Meslek: ticaret
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: mersin
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: kırmızı
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Abiler çok yaklaştım OEM olarak Tempra-Tipo 2.0 16v Filtresi buldum gibi  :hiii: Kaç paraysa bastırıp alıp 1-2 Tanede Forumda satışa koyacak gibiyim  :ok:  ;)  :ok:  ;)
bitanede bana ayır dostum..

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2657
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Cevap geldi ve sonuç bence önemli

Mustafa Bey,

 

Bahsi geçen sifon valfi kirli yağın geri dönmesini engelleyen sistemin açma basıncıdır.

Yani birinde 2 bar iken diğerinde 1 bardır. Bilginize sunarım.


1-2 adet değil Bar'mış yani öyle mi?

Kirli yağ denilen şey filtreden geçmemiş yağ anlamına mı geliyor?

Peki 1 barlık valfi olanı kullanırsak ciddi bir tehlike anlamına mı gelir? Yani 2 bar olmayıversin dersek,131 filtresine devam edersek ne gibi sorunlar çıkar? İhmal edilebilir bir tehlike mi, yoksa ciddi bir tehlike mi?

Daha çözemedim bu konuyu, biraz daha anlamaya ihtiyacım var.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
bitanede bana ayır dostum..
Motor toplarken Fiat-Lancia 0.20 Ana yatak aldığım parçacıya sordum. Olması lazım , yarın ara detaylı bakalım dediler  :nazar:  :nazar:  :nazar:


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı Mustafa Yaman

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 164
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Stafanelli
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Mustafa eğer fazla ayarlarsan 1-2 tanede bana ayırır mısın?

Çevrimdışı Mustafa Yaman

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 164
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Stafanelli
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
1-2 adet değil Bar'mış yani öyle mi?

Kirli yağ denilen şey filtreden geçmemiş yağ anlamına mı geliyor?

Peki 1 barlık valfi olanı kullanırsak ciddi bir tehlike anlamına mı gelir? Yani 2 bar olmayıversin dersek,131 filtresine devam edersek ne gibi sorunlar çıkar? İhmal edilebilir bir tehlike mi, yoksa ciddi bir tehlike mi?

Daha çözemedim bu konuyu, biraz daha anlamaya ihtiyacım var.


Teknik olarak şu şekilde açıklayabiliriz. Biz 3000-4000 rpm de sistem içinde 3 bar yağ basıncı görüyoruz. sonra motoru durduruyoruz. Bir kısım yağ kanallardan kartere inerken motor içinde ki yağ basıncından dolayı bir kısım yağda anti sifon valfi kapanana kadar filtre içinde duruyor. bu valfin basıncı ne kadar yüksek ise durmuş olan motor ve filtre içinde ki yağ miktarı o kadar yüksek oluyor. Bir sonra ki çalıştırmada ise filtre içinde ki yağ basıncı 2 bar olduğu için motorun kuru çalışmasının önüne geçilmiş oluyor. Aslında kısa vade de 131 filtreler motorun yatak sarmasına neden olmaz. ORjinal filtre ise uzun vade de motor parçalarında ki aşınmanın önüne bir miktar geçebilir. Benim kanaatime göre orjinal filtrenin kullanılması uzun vade için daha mantıklı. Ama 131 filtrede kullanılabilir.
« Son Düzenleme: 05.Nis.2013 08:54:03 Gönderen: Mustafa Yaman »

Çevrimdışı Hüseyin Özgür Köse

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 401
  • *Adı soyadı : hüseyin özgür köse
  • *Meslek: ticaret
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: mersin
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: kırmızı
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
1-2 adet değil Bar'mış yani öyle mi?

Kirli yağ denilen şey filtreden geçmemiş yağ anlamına mı geliyor?

Peki 1 barlık valfi olanı kullanırsak ciddi bir tehlike anlamına mı gelir? Yani 2 bar olmayıversin dersek,131 filtresine devam edersek ne gibi sorunlar çıkar? İhmal edilebilir bir tehlike mi, yoksa ciddi bir tehlike mi?

Daha çözemedim bu konuyu, biraz daha anlamaya ihtiyacım var.
mustafa tekrar bu konu hakkında mann a bir mail geçse iyi olur bence.araç farklılıklarını falan izah etmeli..

Çevrimdışı Hüseyin Özgür Köse

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 401
  • *Adı soyadı : hüseyin özgür köse
  • *Meslek: ticaret
  • *Yaş: 34
  • *Şehir: mersin
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: kırmızı
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin

Teknik olarak şu şekilde açıklayabiliriz. Biz 3000-4000 rpm de sistem içinde 3 bar yağ basıncı görüyoruz. sonra motoru durduruyoruz. Bir kısım yağ kanallardan kartere inerken motor içinde ki yağ basıncından dolayı bir kısım yağda anti sifon valfi kapanana kadar filtre içinde duruyor. bu valfin basıncı ne kadar yüksek ise durmuş olan motor ve filtre içinde ki yağ miktarı o kadar yüksek oluyor. Bir sonra ki çalıştırmada ise filtre içinde ki yağ basıncı 2 bar olduğu için motorun kuru çalışmasının önüne geçilmiş oluyor. Aslında kısa vade de 131 filtreler motorun yatak sarmasına neden olmaz. ORjinal filtre ise uzun vade de motor parçalarında ki aşınmanın önüne bir miktar geçebilir. Benim kanaatime göre orjinal filtrenin kullanılması uzun vade için daha mantıklı. Ama 131 filtrede kullanılabilir.
güzel açıklama.sağol