Gönderen Konu: Yağ Basınç+Sıcaklık / 5.Vites Hız & Devir Değerleri - 2.0 16V  (Okunma sayısı 2262 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
Selamlar arkadaşlar

Sitede genel bir arama yaptırdım ancak resimli ve (veya) 5. vitesteyken çeşitli devir aralıklarındaki hız-devir-yağ basıncı+yağ sıcaklığı ilişkisini gösteren görseli olan bir paylaşım bulamadım.
Selenia nin 15w 50 yağına da çoğu kişinin sıcak bakmaması beni şaşırttı doğrusu, bu sebeple selenia 15w 50 yağ ile böyle bir test yapmaya karar verdim.
Araç kendi aracım olan '99 sedici km'si 182 binlerde son yağ değişimi 5 bin km önce yapıldı ve selenia 15w 50 kullanıldı.
araç son 4 yağ değişiminde de aynı yağı kullandı, yağ filitresi doğan sl filitresi, araç chip+5. vites dişlisi (doblo 1.9 jtd) haricinde standarttır. Katalitik yerindedir.

Buyrun sonuçlar;

Motor soğuk başlangıç (ilk çalıştırma);


Soğuk Motor 3000_dd


Yağ Isısı 90 derece rölantide;


Yağ 100 derece 3000_dd


Yağ 110 derece Rölanti


Yağ 120 derece 3000_dd



Şimdi de araç 5. vitesteyken devir-km durumları.

5. Vites 3000_dd


5. vites 3500_dd


5. vites 4000_dd


5. vites 4500_dd


5. vites 5000_dd


5. vites 5500_dd


5. vites 5600_dd


Maalesef tek başıma test yaptığım için yüksek süratle hem araç kullanıp hem video çekmeyi beceremediğim için resimlerle anlatmaya çalıştım, ayrıca hava-yol şartları ve trafikteki bilinçsiz-dengesiz sol şerit kullanıcıları yüzünden en fazla 5600 devire kadar çıkabildim, gerçi yol müsait olsaydı 6000_dd ye kadar isterdi araç ancak bu yollarda şimdilik ancak bu kadarı elimden geldi.
Geçen  sakarya ya giderken ankara-sakarya arasında bolu dağı tünelini çıktıktan sonraki tatlı rampada 4-5 km boyunca 6000 devire dayamışlığım da var kısmetse yılbaşına doğru tekrar sakarya ya gideceğim bu sefer fotolu 6000_dd deneyeceğim bakalım motoru kucağa almazsak ve km ibresinde hata yoksa hedefim 240 görebilmek.

Bu arada yukarıdaki resimlerden sonra kaputu açıp resim çektim işte sonuç;







Galiba conta beni değiştir artık mı diyor ne dersiniz?
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:49:29 Gönderen: Ahmet Mekik »
2002 Marea HLX

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Yağ basınç değerlerin gayet iyi  :nazar: büyük ihtimalle yağ pompası senden önce yakın zamanda değişmiş..Bende 1 bar düşüş vardı değiştirdim..

5.vites dişlisi bende doblo 1.9jtd kullanıyorum  (forumda konusu var) ama hız göstergende genel olarak 10km + sapma var..Chip kesicide değişkenlik gösterir ama hız+devir ilişkisinde etkisi olmaz

Yağ'a gelince 10W-40'ta biraz daha düşük oluyor basınç..10W-60 ve orjinal subaplı 2.0 filtesi kullanıyorum şu an

15W-50 zaten o dönemin orjinal yağı ama 10W-40'ta kullanılır..Ben motoru 50bin km önce yaptırdığımda kullandım şimdi 10W-60 kullanıyorum.Perfromanslı kullanıcağım diyenler için ideal; geç ısınma ve yüksek basınç

« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:49:52 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
Bende 15 50 kullanayım o zaman :) Yazın 10 - 60 'a dönerim
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:50:13 Gönderen: Ahmet Mekik »


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
Yağ basınç değerlerin gayet iyi  :nazar: büyük ihtimalle yağ pompası senden önce yakın zamanda değişmiş..Bende 1 bar düşüş vardı değiştirdim..

5.vites dişlisi bende doblo 1.9jtd kullanıyorum  (forumda konusu var) ama hız göstergende genel olarak 10km + sapma var..Chip kesicide değişkenlik gösterir ama hız+devir ilişkisinde etkisi olmaz

Yağ'a gelince 10W-40'ta biraz daha düşük oluyor basınç..10W-60 ve orjinal subaplı 2.0 filtesi kullanıyorum şu an

15W-50 zaten o dönemin orjinal yağı ama 10W-40'ta kullanılır..Ben motoru 50bin km önce yaptırdığımda kullandım şimdi 10W-60 kullanıyorum.Perfromanslı kullanıcağım diyenler için ideal; geç ısınma ve yüksek basınç


evet yağ basınç değerleri benim de hoşuma gidiyor, yağ pompası hakkında bilgim yok, benden önce değiştirilip değiştirilmediğini bilemiyorum, hız göstergesinde bi sakatlık olduğu benim de kafamı kurcalıyor zira 130 dan sonra hep titreyerek çalışıyo,chip in kesicisi standart olarka duruyo onu değiştirmedim ancak bu yağın ısınması canımı sıkıyo mobil10w 60 a terfi edeceğim, elimde son bir 5 litre 15w 50 kaldı onuda tüketince direk mobil 10w60 koyacağım.
conta için birşey demedin ahmet bey kardeşim o kadar sıkıştırmaya sızan yağlar normal mi yani?
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:50:30 Gönderen: Ahmet Mekik »
2002 Marea HLX

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Bende 15 50 kullanayım o zaman :) Yazın 10 - 60 'a dönerim

sen yaza kadar o arabayı elinde tutacan mı sat kurtul şundan rezil ettiler arabanı Çorumda :kötü:
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:50:47 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
sen yaza kadar o arabayı elinde tutacan mı sat kurtul şundan rezil ettiler arabanı Çorumda :kötü:

Satana kadar abi :)
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:51:02 Gönderen: Ahmet Mekik »


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
Bende 15 50 kullanayım o zaman :) Yazın 10 - 60 'a dönerim

15 50 kullanmana gerek yok abi direk mobil10 60 a devam, neden dersen zaten 15w derken zaten kış değeri olan 15 i mobilde 10 a düşürüp kış için zaten artı bir avantaj yakalıyoruz, sonrası için zaten bizim derdimiz yağın ısınması bu yüzden de mobilin 60 değeri çok uygun olur diye düşünüyorum.

yaz kış mobil 10w60 düşünüyorum, ne dersiniz yanılıyor muyum?
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:51:21 Gönderen: Ahmet Mekik »
2002 Marea HLX

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
evet yağ basınç değerleri benim de hoşuma gidiyor, yağ pompası hakkında bilgim yok, benden önce değiştirilip değiştirilmediğini bilemiyorum, hız göstergesinde bi sakatlık olduğu benim de kafamı kurcalıyor zira 130 dan sonra hep titreyerek çalışıyo,chip in kesicisi standart olarka duruyo onu değiştirmedim ancak bu yağın ısınması canımı sıkıyo mobil10w 60 a terfi edeceğim, elimde son bir 5 litre 15w 50 kaldı onuda tüketince direk mobil 10w60 koyacağım.
conta için birşey demedin ahmet bey kardeşim o kadar sıkıştırmaya sızan yağlar normal mi yani?

Sıkıştırmanla alakası yok artık külbüratör contan pert olmuş  :) Ayırca katalitik konvertörün ömrü 10yıl veya 100.000km'dir..İçi yamuk yumuktur onun şimdi perdesi eğrilmiş ve taşları dökülmüştür.At kurtul ondan yerine ya universal katalitik ya da iptal susturucuları var 2.0 vectra için..Motoru sıkma derim

10W-60 kışın kalın kalıyor ilk çalıştırmada 10dk en az rölantide beklemek lazım
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:51:39 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
Sıkıştırmanla alakası yok artık külbüratör contan pert olmuş  :) Ayırca katalitik konvertörün ömrü 10yıl veya 100.000km'dir..İçi yamuk yumuktur onun şimdi perdesi eğrilmiş ve taşları dökülmüştür.At kurtul ondan yerine ya universal katalitik ya da iptal susturucuları var 2.0 vectra için..Motoru sıkma derim

10W-60 kışın kalın kalıyor ilk çalıştırmada 10dk en az rölantide beklemek lazım

desene o zaman ilk fırsatta yine bana gemlik yolu göründü :D
bi takım conta, orj.subaplı 2.0 yağ filitresi, ancak katalitik beni ürkütüyor açıkçası iptal edince alt devirler ölür diye korkuyorum, zira ayda yılda bir basan biri olarak alt devir benim için daha önemli
ayrıca bu orj. 2.0 yağ filitresini nereden bulabilirim  :s20:

bu arada sürat felakattir  :w:
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:52:02 Gönderen: Ahmet Mekik »
2002 Marea HLX

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
desene o zaman ilk fırsatta yine bana gemlik yolu göründü :D
bi takım conta, orj.subaplı 2.0 yağ filitresi, ancak katalitik beni ürkütüyor açıkçası iptal edince alt devirler ölür diye korkuyorum, zira ayda yılda bir basan biri olarak alt devir benim için daha önemli
ayrıca bu orj. 2.0 yağ filitresini nereden bulabilirim  :s20:

bu arada sürat felakattir  :w:

Ben 6 senedir kullanmıyorum... yerine iptal susturucusu taktır dedim sök iptal et demedim  :) 51mm boru var orta susturucuda yok bende daha düne kadar remus egzoz vardı..Çip'i Gökhan yazmadı mı? sorun yok bende alt devir

2.0 filtresi son bir tane kalmıştı internette Oto Erdemde Ben yıllarca doğan filtresi kullandım anca buldum Lancia 2.0 
:sırıtan:

Contayı Lancia almıştım 200tl'ye zamanında ama altı ay önce subaplar elden geçti Victor Reinz taktım tavsiye ederim onun takım contası satılıyor .10W-60 Mobil Bursada çok ucuz geldiğinde bakarız ona ve susturucuya
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:52:17 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
Ben 6 senedir kullanmıyorum... yerine iptal susturucusu taktır dedim sök iptal et demedim  :) 51mm boru var orta susturucuda yok bende daha düne kadar remus egzoz vardı..Çip'i Gökhan yazmadı mı? sorun yok bende alt devir

2.0 filtresi son bir tane kalmıştı internette Oto Erdemde Ben yıllarca doğan filtresi kullandım anca buldum Lancia 2.0 
:sırıtan:

Contayı Lancia almıştım 200tl'ye zamanında ama altı ay önce subaplar elden geçti Victor Reinz taktım tavsiye ederim onun takım contası satılıyor .10W-60 Mobil Bursada çok ucuz geldiğinde bakarız ona ve susturucuya

Evet chip i gökhan kardeşimiz yazmıştı
tamamdır o zaman şu kar kış-buz falan bi kalksın da ilk işim bursa ya gelmek olacak gelmeden önce haber veririm ankara dan tedarik edebileceklerim varsa toparlar gelirim
gelirken bir isteğiniz var mı acaba?
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:52:33 Gönderen: Ahmet Mekik »
2002 Marea HLX

Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
Mobil 1'in 5-50 Peak life yağı'da çok tavsiye edilen bir yağ aslında denemek lazım.
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:52:52 Gönderen: Ahmet Mekik »


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı Mustafa Yaman

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 164
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Stafanelli
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Yağ basınç değerlerin çok güzel. Sadece sıcak motor 3000 rpm biraz daha yüksek olabilir. Soğuk başlangıcın özellikle mükemmel. Bende 10w60 kullanıyorum. Yazın gerçekten mükemmel. Ama kışın sabah ilk çalıştırma da kasiyor aracı. Bu hafta 5w50 ile degistirecegim bulabilirsem tabiki. Yağ filtresi de orjinal var bir tane onu takacagim. Sonuçları paylaşırim. Unutmadan söyleyim. Ahmet Başlar bizim araçlar için mann filtre getirmiş. Sahibinden.com da ilanı vardı. Alacak arkadaşlar kaçırmasın derim. Ben alacağım iki tane  ;)
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:53:14 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
Yağ basınç değerlerin çok güzel. Sadece sıcak motor 3000 rpm biraz daha yüksek olabilir. Soğuk başlangıcın özellikle mükemmel. Bende 10w60 kullanıyorum. Yazın gerçekten mükemmel. Ama kışın sabah ilk çalıştırma da kasiyor aracı. Bu hafta 5w50 ile degistirecegim bulabilirsem tabiki. Yağ filtresi de orjinal var bir tane onu takacagim. Sonuçları paylaşırim. Unutmadan söyleyim. Ahmet Başlar bizim araçlar için mann filtre getirmiş. Sahibinden.com da ilanı vardı. Alacak arkadaşlar kaçırmasın derim. Ben alacağım iki tane  ;)

Benim de düşüncem, isteğim ve normal olması gerektiğini düşündüğüm durum şu şekil;
soğuk başlangıçtaki basınç değeriyle yağ ısındıktan sonra (110-120 derece) 5000 ve üzeri devirlerde yani max. sıkıştırmalardaki basınç değerinin aynı olması yönünde.
senin de dediğin gibi sıcak motor (yağ 120 derece) 3000_dd durumunda 3 bar olması gereken basınç 2,5 bara düşmüş bu olmaması lazım,
aynı şekilde yağ ısısı 100 derece iken 3 bar gösteriyor ve benim istediğim ve olması gereken bu değer.

demek ki yüksek sıcaklıklarda (110 üzeri) 15w 50 yağ performans kaybı yaşatıyor. Kısacası bu sorun yağ ısındıktan sonra yüksek devirlerde ortaya çıkıyor ve bu hiç istenmeyen bi durum. O halde sorunumuz;
senin de dediğin gibi 10w 60 a terfi etmekle çözülmüş olacak.

Senin ilk çalıştırma konusundaki kasma söylemin benim başıma hiç gelmedi. 15w 50 ile bu durumu yaşamıyorsam 10w 60 la hiç yaşamam zaten o yüzden kış bile olsa 10 numaranın altına inmek bana pek mantıklı gelmiyor.
zaten bizim iklim o kadar da sert değil, erzurum-kars gibi yerlerde olsak belki olabilir ancak zaten en fazla 10 dakka sürer sonra araç hamam gibi olur :D

Bence 2.0 16v ler için 10w 60 ideal gibi görünüyor, haa ben aracı sürekli bu şekil zorlamıyorum,limitlerinde kullanıyorum diyenler tereddütsüz 15w 50 ile devam edebilir.
Zaten aracın tanıtım plakalarında da selenia 15w 50 yazıyor
aradaki diğer fark selenia yarı sentetik mobil tam sentetik bu nasıl bir etki gösterir onu da uzmanları cevplar herhalde :ok:
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 23:05:59 Gönderen: Ahmet Mekik »
2002 Marea HLX

Çevrimdışı Mustafa Yaman

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 164
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Stafanelli
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
10w40 kullandığım dönemde 3000 rpm basınç değerlerim senin kine yakındı. 10w60 a geçtikten sonra değerler 3000 rpm de 100 derece 3.1 3.2 seviyesine kadar çıktı. Eğer bulunduğun şehrin min. Sıcaklığı -15 dereceleri görümuyorsa 10w60 öneririm. Ayrıca yağ filtresi de mümkün olduğunca bizim araçlar için uygun olandan kullan. Ben etkisini gördüm.senin de gorecegine eminim ;)


Benim de düşüncem, isteğim ve normal olması gerektiğini düşündüğüm durum şu şekil;
soğuk başlangıçtaki basınç değeriyle yağ ısındıktan sonra (110-120 derece) 5000 ve üzeri devirlerde yani max. sıkıştırmalardaki basınç değerinin aynı olması yönünde.
senin de dediğin gibi sıcak motor (yağ 120 derece) 3000_dd durumunda 3 bar olması gereken basınç 2,5 bara düşmüş bu olmaması lazım,
aynı şekilde yağ ısısı 100 derece iken 3 bar gösteriyor ve benim istediğim ve olması gereken bu değer.

demek ki yüksek sıcaklıklarda (110 üzeri) 15w 50 yağ performans kaybı yaşatıyor. Kısacası bu sorun yağ ısındıktan sonra yüksek devirlerde ortaya çıkıyor ve bu hiç istenmeyen bi durum. O halde sorunumuz;
senin de dediğin gibi 10w 60 a terfi etmekle çözülmüş olacak.

Senin ilk çalıştırma konusundaki kasma söylemin benim başıma hiç gelmedi. 15w 50 ile bu durumu yaşamıyorsam 10w 60 la hiç yaşamam zaten o yüzden kış bile olsa 10 numaranın altına inmek bana pek mantıklı gelmiyor.
zaten bizim iklim o kadar da sert değil, erzurum-kars gibi yerlerde olsak belki olabilir ancak zaten en fazla 10 dakka sürer sonra araç hamam gibi olur :D

Bence 2.0 16v ler için 10w 60 ideal gibi görünüyor, haa ben aracı sürekli bu şekil zorlamıyorum,limitlerinde kullanıyorum diyenler tereddütsüz 15w 50 ile devam edebilir.
Zaten aracın tanıtım plakalarında da selenia 15w 50 yazıyor
aradaki diğer fark selenia yarı sentetik mobil tam sentetik bu nasıl bir etki gösterir onu da uzmanları cevplar herhalde :ok:
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 23:05:38 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Erdem Şahin

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 103
  • *Adı soyadı : ERDEM ERŞAHİN
  • *Meslek: MUHASEBE
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: BORDO
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
 :nazar: :nazar: :nazar: :nazar:
MaşaAllah degerlerin süper abi aracının dahada gideri var ama aman dikkat et abi malum ne zaman nerde ne yapacakları belli olmayan arabalar bunlar 120 dereceyi herzamanmı görüyorsun abi onu anlayamadım genelde 100-110 derece arası seyretmesi doğal diye biliyorum
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 23:05:18 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
:nazar: :nazar: :nazar: :nazar:
MaşaAllah degerlerin süper abi aracının dahada gideri var ama aman dikkat et abi malum ne zaman nerde ne yapacakları belli olmayan arabalar bunlar 120 dereceyi herzamanmı görüyorsun abi onu anlayamadım genelde 100-110 derece arası seyretmesi doğal diye biliyorum
sağolasın erdem kardeşim senin değerlerde bunlardan aşağı düşmez inşallah.
valla aslında senin de dediğin gibi daha gideri var ancak güven vermiyo, motor fotolarından da bu açıkça anlaşılıyo
ne de olsa 15 yaşında ve hiç motor yapılmamış durumda ve böylesine zorlamalar gerçekten tehlikeli.
yağ ısısına gelince limitlerde kullanımda 100-110 dereceyi asla geçmiyo ancak 5 dakka bile 5 bin devir üzerinde seyredince 120 yi görüyo 3-4 dakka sonra tekrar 110 a iniyo ama bence bu arabanın hakkı en az 50 numara yağ
haa bir de headers ın karterden geçen kısmını ahmet bey kardeşimin dediği ve yaptığı gibi yalıtmak lazım onun yağın ısınmamasına büyük etkisi olur
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 23:03:06 Gönderen: Ahmet Mekik »
2002 Marea HLX

Çevrimdışı Erdem Şahin

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 103
  • *Adı soyadı : ERDEM ERŞAHİN
  • *Meslek: MUHASEBE
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: BORDO
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
sağolasın erdem kardeşim senin değerlerde bunlardan aşağı düşmez inşallah.
valla aslında senin de dediğin gibi daha gideri var ancak güven vermiyo, motor fotolarından da bu açıkça anlaşılıyo
ne de olsa 15 yaşında ve hiç motor yapılmamış durumda ve böylesine zorlamalar gerçekten tehlikeli.
yağ ısısına gelince limitlerde kullanımda 100-110 dereceyi asla geçmiyo ancak 5 dakka bile 5 bin devir üzerinde seyredince 120 yi görüyo 3-4 dakka sonra tekrar 110 a iniyo ama bence bu arabanın hakkı en az 50 numara yağ
haa bir de headers ın karterden geçen kısmını ahmet bey kardeşimin dediği ve yaptığı gibi yalıtmak lazım onun yağın ısınmamasına büyük etkisi olur
abi ben hlx aldım fatih kandemir kanıma girdi ve ilk önce sediciyi sattım mpi aldım sonra mpi sattırıp hlx aldırdı ve çok doğru yapmışım. abi yağ olarak 10-60 10-50 gibi yağlar yüksek devirlerde ısınmayı önleyici olacağını düşünüyorum.
aman dikkatli ol bu km'de bir sedici pimi çekilmiş bir bomba gibidir nerde ne zaman patlayacağı hiç belli olmaz
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 23:02:47 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
abi ben hlx aldım fatih kandemir kanıma girdi ve ilk önce sediciyi sattım mpi aldım sonra mpi sattırıp hlx aldırdı ve çok doğru yapmışım. abi yağ olarak 10-60 10-50 gibi yağlar yüksek devirlerde ısınmayı önleyici olacağını düşünüyorum.
aman dikkatli ol bu km'de bir sedici pimi çekilmiş bir bomba gibidir nerde ne zaman patlayacağı hiç belli olmaz

hlx in hayırlı olsun, o zaman araç bilgilerini güncelle de bi yanlışık yapmalayalım :D

fatih iyi etmiş sana hlx aldırmakla, bence hlx fiat ın bugüne kadar ürettiği en başarılı motor ancak sedicinin yeri her zaman farklıdır, o derece ki ben de hlx almış olmama rağmen yine de sedici den bir türlü vazgeçemiyorum  :w:
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 23:02:27 Gönderen: Ahmet Mekik »
2002 Marea HLX

Çevrimdışı Erdem Şahin

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 103
  • *Adı soyadı : ERDEM ERŞAHİN
  • *Meslek: MUHASEBE
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: İSTANBUL
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: BORDO
  • Lpg Markası : ATİKER
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
hlx in hayırlı olsun, o zaman araç bilgilerini güncelle de bi yanlışık yapmalayalım :D

fatih iyi etmiş sana hlx aldırmakla, bence hlx fiat ın bugüne kadar ürettiği en başarılı motor ancak sedicinin yeri her zaman farklıdır, o derece ki ben de hlx almış olmama rağmen yine de sedici den bir türlü vazgeçemiyorum  :w:
abi bence sedici senin canını yakmamasından dolayıdır vazgeçmemen forumda örnekleri mevcut kaç kere motor açan Allah kaza bela vermesin ama sedicide biraz karın ağrılı araba arabada fatih sediciyi kullanırım ve verdiği zevk paha biçilemez ben son çıkışdan çıktım çok kurcalamak nasip olmadı ama sedicin varsa elin anahtar tutmalı ve biraz bilgin olmalı yoksa sanayideki ustalarla olacak iş değil
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 23:02:10 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Otobanda uzun süreli sıkıştırıldığında 120 derece yağ sıcaklığı olması normal aksini iddia eden varsa denesin.. :) 10W-60 kullanmama,yeni pompa ve orj.filtreye rağmen zorlayınca bende 120 derece görüyorum he geç görüyorum o ayrı mevzu..Ayrıca bu sıcaklıkta rölantide 1,5 barın az altına inmeside normal..

Bu tip 10W-60 yağ sadece ısınmayı ''geciktirir'' o noktaya gelmeyecek diye birşey yok..Tek kapılarda (bazı modellerinde) olan harici yağ soğutma radyatörü ile eşanjör desteklenmeden tam sonuç elde edilemez daha önce forumda yapmayı düşündük sıcaklığın 10 derece aşağıda kalmasını sağlıyor..Arzu eden olursa yeniden projeyi hortlabiliriz  :)

Tam sentetik-Yarı sentetik yağ ilişkisi daha önce forumda yağ tipleri konusunda uzun uzun irdelendi bkz. :) 15W-50 selenia yağ dönemin gerisinde kalmış bir yağ 90'larda revaçtaydı şu an 10W-40 standart yarı sentetik yağ bile vizikozite olarak eşdeğer hatta fazlası var 15W-50 selenia yağ bulacam diye kasmayın yani

Erdemin dediği gibi o km'de bir sedici pimi çekilmemiş bombadır fazla zorlama derim  :)

« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 23:01:34 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Mustafa Korkmaz

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1034
  • Olio FIAT
  • *Adı soyadı : OlioFiat
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : NO LPG
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Türü: Benzin
Yağ basınç değerlerin çok güzel. Sadece sıcak motor 3000 rpm biraz daha yüksek olabilir. Soğuk başlangıcın özellikle mükemmel. Bende 10w60 kullanıyorum. Yazın gerçekten mükemmel. Ama kışın sabah ilk çalıştırma da kasiyor aracı. Bu hafta 5w50 ile degistirecegim bulabilirsem tabiki. Yağ filtresi de orjinal var bir tane onu takacagim. Sonuçları paylaşırim. Unutmadan söyleyim. Ahmet Başlar bizim araçlar için mann filtre getirmiş. Sahibinden.com da ilanı vardı. Alacak arkadaşlar kaçırmasın derim. Ben alacağım iki tane  ;)

25 TL biraz pahalı geldi bana abi, Aynı filtrenin numarasını kodunu alıp iş yaptığım parçacılardan araştırma yapacağım. Çorumda Mann Filtre satan bi kaç yer var onlarada soracağım.

Filtrenin Alternatif üreticilerinn kodları burada.

Bosch , 2.0 16v Filtre kodu ;
0 451 103 350

Mann'ın 2.0 16v için orjinal kodu ;

W 717/2

OEM NO:71736164
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 23:01:18 Gönderen: Ahmet Mekik »


FIAT - LANCIA

Çevrimdışı Deniz Arpaci

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 126
  • sedicivalvole
  • *Adı soyadı : deniz arpacı
  • *Meslek: ogretmen
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: malatya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
iyi akşamlar abiler.yağ göstergem gaza bastıkça devir saati gibi 4.5bar ile 3bar arasında hareket ediyor.bukadar hızlı hareket etmeli mi acaba....
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 23:01:00 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
iyi akşamlar abiler.yağ göstergem gaza bastıkça devir saati gibi 4.5bar ile 3bar arasında hareket ediyor.bukadar hızlı hareket etmeli mi acaba....

yağ soğukken olur sıcakken olmaması lazım
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 23:00:10 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10671
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
bi de ahmet abi arabamın sag ön teker abs sensörü kasaplar tarafından kesilmis abs ısıgım bir sure sonra yanıyor usta sensor bul abs saglam dedi.bizim araca uyumlu olan modeller neler acaba....


abs kablosu bosch orjinal olarak takılıyor sıfırı 400tl civarı..Biri işlemezse abs'n devre dışı kalır..Forumda konusu var parça kodu ile çıkmacılarda bak bir sürü kablo oluyor onlarda..(kafana takılanlar varsa konudan devam et) Bulursan avometre ile omaj kontrolü (sağlamlık) yaparak al..Patlak vermesinler 100tl civarında

Muadil araştırması daha önce yapmadık hangi tipler uyar bilemiyorum
« Son Düzenleme: 31.Eki.2015 22:59:52 Gönderen: Ahmet Mekik »