Gönderen Konu: Önemli - Radyatör kaçaklarında kullanılan madde hakkında  (Okunma sayısı 7397 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

osman_ikiz

  • Ziyaretçi
Arkadaşlar - sayın kullanıcılar

 Ben Opel yetkili servisinde çalışıyorum, şu sıralar başıma çok gelen bir sorunu size aktarıyım bilginiz olsun.
Radyatörde su kaçaklarını kesmek için kullanılan onarıcı (katılaştırıcı) madde var bunu aracınıza kesinlikle ve kesinlikle uzun süreli çözüm amacı için kullanmayın.Bu madde aracınızın su kanallarını , kalorifer peteğini(en zayıf noktayı) tıkar ve aracınıza daha büyük zararlar verir.Aracınız düzgün soğutma yapmaz yada kaloriferiniz ısıtmaz.İçindeki o zor madde su kanallarınıda geçtim hortumları bile tıkayabilir.
Vectra-C bir araç geldi servisimize müşteri kaloriferinin hiç ısıtmadığından şikayetçiydi 1 günlük araştırmalar sonucu müşterimizede sorarak aracına daha önce radyatördeki bir kaçak için onarıcı atıp atmadığı idi kendisi 6 ay kadar önce bu işlemi sanayide yaptırdığını söyleyince soğutma suyu deposunu söktük içinde beyaz renkte misketten daha büyük parçacıklar çıktı aracın radyatörünü kalorifer peteğini soğutma suyu hortumlarını kalorifer peteğini tıkamış bizde servis olarak hepsini değiştirmek zorunda kaldık yaklaşık masrafı 2 bin TL yi buldu.
size tavsiyem radyatörünüzde kaçak varsa değiştirin yada tamir ettirin. (kaynak yapılarak olabilir)

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2624
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Bu delik tıkayıcıdan en az 6 kere kullandım hiç bir sorun yaşamadım. Bundan önceki arabamın radyatörü bir kaç yerden delikti ve iki sene delik radyatörle dolaştım, yaz kış devamlı bu tozdan kattım hiç bir şey olmadı. Radyatör masrafına girmeden iki sene idare ettim ve arabayı elden çıkardığımda bile radyatör hala delikti ve tozla yürüryordu.

Şimdiki arabam bir derin çukura girince devri daim patlattı, su aşağıya sızmaya başlamıştı. Bagajda bu tozdan vardı. Hemen inip radyatör suyuna döktüm. Anında kesti ve 6 ay kadar bununla sürdüm arabayı.

Sonra radyatörü, LPG regülatörünü ve rektefiye esnasında bütün su hortumlarını söküp değştirdim. İçinde tıkanıklık tortu vs. var mı diye baktım hiç bir şey olmadığını, tertemiz olduğunu gördüm. Zaten bu radyatör delik tıkayıcılar su teması olan yerlerde katılaşmazlar. Suyun olmadığı, hava ile temas olduğu yerlerde katılaşırlar. Su değer değmez yine su içerisinde erirler.

Şimdi bile bagajımda 2 tüp toz delik tıkayıcı var ve ilaç gibi geliyor. Üstelik hiç yan etkisini görmedim.

Bahsettiğin sorunun arabanın sıcak su dolaşım sistemindeki, hava yapma vs. gibi başka bir sorundan kaynaklandığını düşünüyorum.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Teşekkürler
Volkswagen California


osman_ikiz

  • Ziyaretçi
Bu delik tıkayıcıdan en az 6 kere kullandım hiç bir sorun yaşamadım. Bundan önceki arabamın radyatörü bir kaç yerden delikti ve iki sene delik radyatörle dolaştım, yaz kış devamlı bu tozdan kattım hiç bir şey olmadı. Radyatör masrafına girmeden iki sene idare ettim ve arabayı elden çıkardığımda bile radyatör hala delikti ve tozla yürüryordu.

Şimdiki arabam bir derin çukura girince devri daim patlattı, su aşağıya sızmaya başlamıştı. Bagajda bu tozdan vardı. Hemen inip radyatör suyuna döktüm. Anında kesti ve 6 ay kadar bununla sürdüm arabayı.

Sonra radyatörü, LPG regülatörünü ve rektefiye esnasında bütün su hortumlarını söküp değştirdim. İçinde tıkanıklık tortu vs. var mı diye baktım hiç bir şey olmadığını, tertemiz olduğunu gördüm. Zaten bu radyatör delik tıkayıcılar su teması olan yerlerde katılaşmazlar. Suyun olmadığı, hava ile temas olduğu yerlerde katılaşırlar. Su değer değmez yine su içerisinde erirler.

Şimdi bile bagajımda 2 tüp toz delik tıkayıcı var ve ilaç gibi geliyor. Üstelik hiç yan etkisini görmedim.

Bahsettiğin sorunun arabanın sıcak su dolaşım sistemindeki, hava yapma vs. gibi başka bir sorundan kaynaklandığını düşünüyorum.

haklısınız doğrudur fakat illaki her araçta olacak diye bir şey yok bence. Durumun yoktur yolda kalmışsındır elbet yapacaksın ama paran varsa değiştir kafan rahat olsun :)
ben gördüğüm problemi aktardım, onarıcı kullanıcak arkadaşların dikkatli olması için:)

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17133
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Bilgilendirici bir deneyim :bravo: :teşekkür:

Çevrimdışı Furkan Hatipoğlu

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 130
  • *Adı soyadı : Furkan Hatipoğlu
  • *Meslek: Öğrenci
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SW 1.6
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Teşekkürler  :ok: :ok:
_________________ !!!... Yaşamak Lazım...!!! _________________

Çevrimdışı bekir metin

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 315
  • *Adı soyadı : bekir
  • *Meslek: elektrik teknisyeni
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kumgri
  • Lpg Markası : tartarini
  • Model Yılı: 97
  • Yakıt Türü: LPG
teşekkürler bilgi için

Çevrimdışı Mustafa ÇELİK

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 28
  • *Adı soyadı : Mustafa Çelik
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: kütahya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
hüseyin bey aynı sorun şu an bendede var.bu delik tıkayıcının markasını verebilirmisiniz.şu an radyatör alıp indirtecek durumum yok. iyi akşamlar.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2624
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Oto malzemesi, yağ, antifiriz aksesuar vs. satan her yerde var kardeşim. Benim kullandıığım tüfek fişeği görüntüsündeydi. Şimdi bile bagajımda bir tane yedek taşıyorum. Ne olur ne olmaz gibilerden. Sorarsan hemen bulursun. Bir de sıvı cinsi olanlardan vardı elimde pahalı olandan, ama ben onu başkasına verdim ve 5 tl lik toz olandan kullandım. Hiç sorun olmadı.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda

Çevrimdışı Mustafa ÇELİK

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 28
  • *Adı soyadı : Mustafa Çelik
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: kütahya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
 :ok:teşekkür ederim hızlı cevabınız için pazartesi bakalım inşallah.iyi hafta sonları...

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ben de kullandım bunu araç polo idi. Bütün sistemi tıkadı araç hararet yaptı yolda kaldım başıma gelmeyen kalmadı. Herkeste olacak diye birşey yok tabi Nasip.

Çevrimdışı Hüseyin Ertaş

  • N O S
  • ******
  • İleti: 2624
  • *Adı soyadı : Hüseyin
  • *Meslek: Ticaret
  • *Yaş: 45
  • *Şehir: Konya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Kullanım şekline dikkat etmek gerekiyor sanırım. Su hafif ılıkken katılacak ve sonrasında araba en az 20 dakika kadar aralıksız yol yapılacak. Yani tozu döküp bıraktığınız zaman topaklaşmaya neden oluyor diye duymuştum. Ben 3 ayrı arabada defalarca kullandım sorun olmadı.
"İnsan ulaşamadığı herşeyin delisi, ulaştığı herşeyin nankörüdürür" Pablo Neruda