Gönderen Konu: Hakan Calıskan - 1994 AlfaRomeo 155 Q4 / KIRMIZI  (Okunma sayısı 630 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hakan Caliskan

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 33
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Kırmızı
  • Lpg Markası : LPG yok
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: Benzin
Aslında bu genel bir Alfa 155 Q4 tanıtımıdır.
Üye olduğum her forumda paylaştım, sıra sizde :)
Benim arabam 94 modeldir.

----------------------------------------------------------------







Her araç gibi 155 Q4 için de ara sıra forumlarda sorular sorulur.
Bu gibi sorulara en doğru cevapları vermek için genel bir yazı hazırlamaya çalıştım. Unuttuğum noktalar olabilir, zaman içinde tamamlarım.





Q4
Alfa "155" serisinin en üst versiyonudur.
1.7 / 1.8 / 2.0 8v / 2.0 16v / 2.5 V6 benzinli, 2.5 TD / 2.0 TD dizel versiyonları bulunur.
Türkiye'ye 1.7 - 1.8 - 2.5 v6 - 2.5 TD - 2.0 TD ithal edilmemiştir bildiğim kadarı ile ama gümrükten çekilmiş tek tük dizel versiyonunu görebilirsiniz.

Yollarda aynı kasa bir çok alfa 155 2.0 TS görebilirsiniz (150hp),
hatta 155 TS Sport modeli var ki, Q4 ile dışarıdan görüntüsü tıpa tıp aynıdır (155hp).

AlfaRomeo 155 Q4 (1992-1997)
1992 ile 1997 tarihleri arasında üretilmiştir
"Zamanının" tasarım ve donanım olarak ilerisinde bir otomobildir.

O zamanların AutoShow dergi testi.


Aynı tarihlerde Alman DTM yarışlarında kullanılan "155 V6 TI" ve "155 GTA" isminde modelleri bulunur.
GTA modeli aynı motor ve yürüyen üzerine geliştirilmiş olup kabaca 400hp/500nm civarındadır.(0-100 3.58 sn)

155 GTA motoru


155 GTA videoları
http://www.youtube.com/watch?v=vX8XkFLCfu0#
http://www.youtube.com/watch?v=jKW3MxmcirE#

Standart Q4 vs 155 GTA testi


Fakat DTM modelinin kasa dışında Q4 ile bir benzerliği yoktur.(11.800 devirde 420hp ve 1040 kg)
DTM deki motor atmosferik V6 dır.

Alfa Romeo 155 V6 TI


Alfa Romeo 155 V6 TI



155 DTM videoları
TRIBUTO ALFA ROMEO 155 V6 DTM
http://www.youtube.com/watch?v=s4dXIhVXRXs#
http://www.youtube.com/watch?v=fBrVW3FNDHQ#

Bizim ülkeye 1994-95-96 ve 97 modelleri getirilmiş.
94-95 üretimleri ile 96-97 üretimleri arasında bir kaç fark bulunmaktadır.

Narrow Body 155 Q4


96'ları 187 HP diye geçer, 94'ler 192 HP.
Kitapçığında 96'lar 1460 kg diye, 94'ler ise 1390kg yazar.

Narrow body 155 Q4


MOTOR:
Turbo T3 Garrett (TB0367), 2000 cc 16v, üstten çift egzantrik, 8.0:1 sıkıştırma.
190 HP-291 Nm tork, 0-100 km/s hızlanma 7.0 saniye

Standart Q4 motor


Motor ve yürüyen aksam aslen Alfa Romeo değildir (Q4 için konuşuyorum, diğer 155 serisi alfa temellidir)
Temelde motor FIAT 2.0 16v motorun turbolanmış hali de diyebiliriz.(Tempra-Tipo 2.0 16v)
Aynı motor Lancia HF Delta Integrale serisinde, Lancia Dedra'da, Fiat Coupe Turbo'da kullanılmıştır.

* Bilmeyenler için yazayım:
FIAT s.p.a , Kuruluş tarihi 1899

Fiat tarafından satın alınan firmalar:
Lancia 1968
Ferrari %50 hissedarı 1969
AlfaRomeo 1986
Maserati 1993
Crysler hissedarı 2011



Aynı blok birçok Fiat-Lancia motorunda kullanılmıştır. Krank-piston kolları aynıdır ve çok sağlamdır.
Mekanik bir EGR Valf sistemi vardır, pek işe yaramaz tıkanır.
Turbo basıncı beyin kontrollüdür (TPS-gaz pedalı ve RPM temelli bir ECU haritası vardır).

Yakıt, tamamen ne kadar gaza bastığınız ile doğru orantılı olarak artar. Sistemde bir sıkıntı varsa çok yakar. Normal, sakin "şehir içi" kullanımda ~11-12 lt/100 km yakacaktır. Şehir içi biraz tempolu kullanımda bu değer 15-16 litreye çıkabilir. Gazlama modunda 18-20 lt/100 km görürsün, uzun yolda azami 3.000 devir akıllı kullanımda 8 lt/100 km yakar.
Kendi yaptığım ekonomi yazılımı ile uzun yolda 7-7.5 lt/100 km yakaladım.

Bloğun aynı olması her şeyin aynı olması demek değildir.
"Tipo-Tempra 2.0 16V" ile Turbo Q4 motoru arasındaki bazı farklar:
-Beyin farklı IAW-P8 Weber
-Vuruntu sensörü farklı
-MAP Sensoru farklı (2.5 bar)
-Egzatrikler farklı derecedir
-Pistonlar 8.0:1 sıkıştırmadır
-Egzoz subapları (sodium kaplıdır)
-Intercooler var
-Turbo TB0367 T3 garret var
-Eksoz manifoldu farklıdır
-Bujiler Bosch WR6DTC
-Enjektörler (Marelli 384cc),
-Kelebek boğazı daha büyük
-Yağ soğutma radyatörü vardır
-Ters baskı debriyaj vardır
-Su radyatöründe turbo için extra su çıkışı bulunur
-Statik wasted-spark ateşleme sistemi
-vs, vs...


YÜRÜYEN AKSAM:
Araç sürekli 4 çekerdir. Sistem, Lancia HF Delta Integrale'den alınmıştır. Önde bir differansiyel, ortada Viscous Coupling ile 4 çeker tork dağıtıcısı (ön%47, arka%53), arkada torsen 5.1 kilitli differansiyel bulunur. Ayrıca ABS sistemi 4 çeker sistemine uyumlu çalışır (araç beyninden, ABS beynine iletişim vardır).
Ön ve arkada viraj demirleri.
Bazı modellerde elektrikli amortisör.

Eğer bir sorun yoksa Q4 ün frenleri inanılmaz iyi tutar, öyle ki yapılan testlerde fren mesafesi 35 metredir.

Asla önden kaldırıp çekilmemelidir. Böyle bir durumda 4 çekerin içerisindeki viskoz bozulacaktır.
Araç muayenesi sırasında uyanık olun. fren testi sırasında ön tekerlekler tambur üzerinde dönerken
arka tekerleklerin altına roller koyulması şarttır, yada tam tersi arkalar tambur üzerindeyken önlerin altına roller.
Sistem sürekli dört çekerdir: "birşey olmaz - biz hep öyle yapıyoruz - ama audiler böyle değil" gibi BOŞ lafları dinlemeyin.

Q4 şanzıman ve 4x4





DONANIM:
94 model direksiyon


Renkli camlar,
Bazı modellerinde elektrikli recaro koltuklar,
Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar,
Far yıkama sistemi,
Yükseklik ayarlı mercekli farlar,
Yükseklik ayarlı ve hidrolik direksiyon,
Sis farları,
Zamanının en iyi klima sistemi,
Spor koltuklar,
Bazı modellerde içerden ayarlı elektrikli amortisörler,
İçerden buton ile açılan bagaj,
Yağ sıcaklık ve yağ basınç göstergeleri,
Alfa Check Control,
Ön-arka elektrikli camlar

*Bazı sıcak ülkelere gönderilen Q4'lerde standart olarak
intercooler water spray bulunur ve bu modellerin ön tamponlarının ortasında hava girişleri eklenmiştir.

Intercooler spray için su deposu bagajdadır.


Ön tamponun kesim yerleri

vs, vs...

96-97 modellerin, diğerleri arasındaki farklar:
Bu modellere Wide-Body denir.

Bu modellerin ön-arka çamurlukları daha şişik gibidir.

Kontak anahtarında immobilizer vardır (dolayısı ile 1996'nın ecu'SU 1994'te çalışmaz).

Direksiyonda mekanik olarak çalışan bir hava yastığı bulunur. Direksiyonu daha sportif tarzlıdır.

Direksiyon dönüş tur çapı 2.1'dir. Yani oldukça sportiftir (çoğu hondanın yanlışım yoksa 3.8 falan), (1994'lerin tur çapını bilmiyorum, ölçmedim, fakat benim araca 1996 direksiyon kutusu takılınca aradaki fark çok dikkatimi çekmişti).

Video: http://youtu.be/fHtF2TUIcYU
[YOUTUBE]fHtF2TUIcYU&feature=youtu.be]Q4 direksiyon tur - YouTube[/YOUTUBE]

Kendi aracınızı ölçmek için:
Direksiyonu en sola çevirin, şimdi direksiyonu sağa doğru çevirmeye başlayın. 1 tam tur attı mı? Devam edin. 2. tam tur, 3. tam tur... En sağa geldiğinde kaç tur döndü?

Jantları 16' siyah Speedline (4X98), lastikleri 205/45/16'dır.

Gösterge tablosunda ufak tefek farklılıklar bulunur.

94 model dashboard


96 model dashboard


Geri vitese çekmeli sistem eklenmiştir.
Takla-büyük kaza anında benzin pompasını kapatan, yani yakıtı kesen switch bulunur (switch, şöför koltuğunun altındadır, büyük bir çukur-tümsekten geçer ve sonrasında araç çalışmazsa kontrol edin).

Maxi'nin yorumu:

Öncelikle bu araca Alfa Romeo diye bakmasanız iyi olur. Çünkü kasa dışında çoğu parçası Fiat-Lancia'dır. Bu aslında çok iyi bir şeydir,
aradığınız bir çok parça Fiat ile ortak olduğu için hem bulunabilirlik hem de fiyat bakımından avantaj sağlar.

Malzeme ararken Alfa Q4 diye değil, Lancia diye arayın. Mesela çelik kapak contası yada pistonları Lancia Delta HF Integrale 16V ile aynıdır. Motor ve yürüyen aksamı Lancia olarak düşünün (tabi herşey değil).

Teknolojisi gereği ekonomik bir araçtır diyemeyiz, ayrıca ağır bir araçtır. Ona göre düşünülmesi gerekir.

4 çeker ve viskoz sağlam olduğu zaman çok ciddi yol tutar. Patinaj çekmez, kaymaz, yanlamaz... Ona göre hayal kurulmaması gerekir. Malesef çoğu Q4 sahibi viskoz sistemlerinin bozuk olduğunu bilmeden aracını kullanmaktadır.

Viscous Coupling


Normal şartlarda kaportasında paslanma göremezsiniz.

Standart motor kapak contası ve standart pistonları çok dayanıklı sayılmaz, dolayısı ile bunların forged ve çelik conta ile değişmeden 1.2 bar turbo basıncı üzerine çıkılmasını tavsiye etmem. Azami 1.2 bar basınç ve güzel bir ateşleme tablosu ile standart motorundan ~240HP alınır.

Motorda herşey sağlam ve düzgün ise, forged piston, çelik conta, walbro benzin pompası, büyük cooler, rahat bir egzoz ve standart turbo ile 260 HP'ler zorlanır. Daha üzeri için daha fazla değişiklik gerekecektir (Standart benzin regülatörü ayarlıdır).



Standart Q4 pistonu vs forged piston


Standart piston kolu vs forged kol


Q4 kullanıcılarının en azından bir turbo basınç saati + wideband afr + egt saati takmalarını şiddetle tavsiye ederim.


Standart son sürati 225 km/s'tir. Ben bu güne kadar (12 senedir) 1 kere 240 görebildim. Son sürati yüksek değildir. Yurt dışında 5. vitesi 155 TD yani turbo dizel versiyonun dişlisi ile değişenler var. 2.vites sonunda 100 görür.

Turbo 2.800 devir gibi dolmaya başlar, 3.000 devir altında tork azdır, can sıkar.

Bence Q4 alan birisinin kendi başına birşeyler yapabiliyor olması gerekir. Ufak tefek onarımları, bir takım şeyleri sürekli tamirciye-sanayiye gitmeden yapabilmelidir, yoksa bu işin altından kalkamazsınız.

Narrow Body 155 Q4


Wide Body 155 Q4


TAMİRAT-YEDEK PARÇA-AYAR-BAKIM-DETAY:
Aklıma geldikçe eklerim.

*Q4 ün ABS sistemi 6 sensörlü diye geçiyor, yani klasik 4 teker var = 4 sensörlü değil. Dikey ve yanal ivme sensörleri de var. ABS, sizin düz gittiğinizi veya virajda olduğunuzu biliyor.(4x4 için gerekli)

* Motor magneti marelli sensörlerden oluşmaktadır, bir çok sensör Ford RS Cosworth ile aynıdır, hatta ECU gene Weber IAW serisi IAW-P8 dir.
(Ferrari F40`ta aynı seri beyin takılıdır)

Benzin regulatörü ayarlıdır.

Q4 üzerinde IW058 model high impedance Weber 384 cc enjektörler var. Bu enjektörler 3 barda 384 cc'dir, fakat standart Q4'ün benzin basıncı 2.5 bar ayarlıdır. Çoğu insan bunu bilmez ısrarla basıncı standart araçta 3 bara ayarlar ve boşuna benzin yakar, araba da yürümez.
Ayar Prosedürü:
Motor çalışmıyorken, basınç 2.5 bar olacak (kontağı çevirin pompa 8-9 saniye çalışıp susar, ayar bu esnada yapılır). Bu sayede chip tuning sonrası benzin basıncını 3-3.5 bar yaparak 260 HP'ler zorlanabilir. Kısacası enjektör kapasitesi ucu ucuna değildir, bir miktar önü açıktır.


Egsozt
Orjinal sistemde 2 tane spor katalizör ve 3 tane susturucu + 1 adet lambda bulunur. Standart Q4 çok sakin ve sessizdir. Tavsiyem, 2 kat iptali ve sadece tek son susturucu olarak ama free flow değil "perdeli" bir susturucu takılmasıdır. Ses, ne çok ne de az olur, tatmin edecektir.

Chip
Şu kadar söyleyeyim, yazılımsız Q4 kullanmak saçmalıktır. Boşu boşuna çok yakar + hantaldır + güçsüzdür. Orjinal yazılım aşırı rötarlıdır, turbo ve gaz kontrolü agresif değildir: Yakıt-ateşleme-turbo basıncı, beyin kontrollü olduğundan dolayı 190 + 70 HP'ler zorlanabilmektedir. Yazılım sonrası araç tanınmaz hale gelir, herşey güç değil, karakteri değişir. Turbo daha erken dolmaya başlar. MAP sensorü 2.5 barlık olduğu için azami 1.5 bar basınç okunabilir. Tabi bütün bunlar problemsiz sorunsuz bir motor için geçerlidir.

Standart yazılımda, turbo basınç koruması (boost cut-off) vardır. Devire göre değişkendir.
Örnek: 4000 devirde 1.25 barda keser, 5000 devir üzerinde 1.1 barda keser.

Devir kesici (RPM Cut-off) 6800 d/d'dir. Rölanti devri 850 d/d'dir.

Ayrıca bazı geri kafalıların anlayamadığı enjektör yakıt kesme (injection cut-off) sistemi haliyle Q4`te de bulunur. Sistemin çalışma devir aralıkları motor sıcaklığına bağlıdır. Normal kullanımda ayak gaz pedalından çekildiği zaman enjektörler yakıt ekonomisi için 1100 devire kadar kapatılır. Bu sistem 1100 devir altında devre dışı kalır, motor normal çalışmasına geri döner.

-94 model Q4 ECU



Bujiler
Standart bujileri Bosch WR6DTC'dir, 3 tırnaktır.
NGK karşılığı: BP6ET kullanılabilir.


Modifiye ve yüksek turbo basıncı varsa daha soğuk buji kullanılmalıdır.
Ben uzun bir süre B8EGV kullandım, şu an araçta BR8EIX iridium takılı.



Servis kontrol ve ecu control
Q4, diğer 155 lerden farklıdır, sensörleri-beyni elektriksel alt yapısı ortak değildir.
dolayısı ile bildiğimiz alfa examiner test cihazı bu araca bağlanamaz, listesinde yoktur.

Q4 ün beynine girip arıza ve sistem kontrolü-sensör değerlerini görmek isterseniz
"Alfa Tester" denen kartuşlu test cihazına sahip olmanız gerekir


Bu cihaz sayesinde arızaları bulabilir, sensorleri kontrol edebilir, real time tüm parametreleri görebilirsiniz.
Ayrıca, o2 sensorü seviye ayarı,Tps gaz kelebek ayarı yapabilirsiniz.
(Q4 beyni arızaları hafızasında saklamaz, kontak kapatıldığı vakit her hata resetlenir)



ALFA 155 Q4 boost selenoid (Pierburg) bağlantısı


ALFA 155 Q4 "oil catch can" hortum bağlantıları


ALFA 155 Q4 timing chart


ALFA 155 Q4 4 çeker yapısı


ALFA 155 Q4 üst kapak sıkma torkları
(sırayla: 20nm + 50nm + 90 derece + 90 derece)


ALFA 155 Q4 vites oranları



MaxiGauges
« Son Düzenleme: 06.Şub.2014 21:42:58 Gönderen: Admin »

Çevrimdışı Hakan Özgür

  • Sx A
  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17650
  • 12 Şubat
    • Sx A
  • *Adı soyadı : hakan
  • *Meslek: sanal mağaza
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: K.Maraş-12 Şubat
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Hakan Calıskan / AlfaRomeo 155 Q4
« Yanıtla #1 : 06.Şub.2014 21:39:09 »
bizde memnun olduk  :)
İYİ DE O İŞLER ÖYLE OLMUYOR İŞTE :)

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Hakan Calıskan / AlfaRomeo 155 Q4
« Yanıtla #2 : 06.Şub.2014 21:42:02 »
ülemizde hak ettiği değeri verilmemiş bir makina  ;) :ok:

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Hakan Calıskan - 1994 AlfaRomeo 155 Q4 / KIRMIZI
« Yanıtla #3 : 06.Şub.2014 21:43:50 »
Tanıtımınız için teşekkürler . Sizin aracınızın fotolarınıda ekledik şimdi daha güzel oldu  :)

Aslında bu genel bir Alfa 155 Q4 tanıtımıdır.
Üye olduğum her forumda paylaştım, sıra sizde :)
Benim arabam 94 modeldir.

----------------------------------------------------------------







Her araç gibi 155 Q4 için de ara sıra forumlarda sorular sorulur.
Bu gibi sorulara en doğru cevapları vermek için genel bir yazı hazırlamaya çalıştım. Unuttuğum noktalar olabilir, zaman içinde tamamlarım.





Q4
Alfa "155" serisinin en üst versiyonudur.
1.7 / 1.8 / 2.0 8v / 2.0 16v / 2.5 V6 benzinli, 2.5 TD / 2.0 TD dizel versiyonları bulunur.
Türkiye'ye 1.7 - 1.8 - 2.5 v6 - 2.5 TD - 2.0 TD ithal edilmemiştir bildiğim kadarı ile ama gümrükten çekilmiş tek tük dizel versiyonunu görebilirsiniz.

Yollarda aynı kasa bir çok alfa 155 2.0 TS görebilirsiniz (150hp),
hatta 155 TS Sport modeli var ki, Q4 ile dışarıdan görüntüsü tıpa tıp aynıdır (155hp).

AlfaRomeo 155 Q4 (1992-1997)
1992 ile 1997 tarihleri arasında üretilmiştir
"Zamanının" tasarım ve donanım olarak ilerisinde bir otomobildir.

O zamanların AutoShow dergi testi.


Aynı tarihlerde Alman DTM yarışlarında kullanılan "155 V6 TI" ve "155 GTA" isminde modelleri bulunur.
GTA modeli aynı motor ve yürüyen üzerine geliştirilmiş olup kabaca 400hp/500nm civarındadır.(0-100 3.58 sn)

155 GTA motoru


155 GTA videoları
http://www.youtube.com/watch?v=vX8XkFLCfu0#
http://www.youtube.com/watch?v=jKW3MxmcirE#

Standart Q4 vs 155 GTA testi


Fakat DTM modelinin kasa dışında Q4 ile bir benzerliği yoktur.(11.800 devirde 420hp ve 1040 kg)
DTM deki motor atmosferik V6 dır.

Alfa Romeo 155 V6 TI


Alfa Romeo 155 V6 TI



155 DTM videoları
TRIBUTO ALFA ROMEO 155 V6 DTM
http://www.youtube.com/watch?v=s4dXIhVXRXs#
http://www.youtube.com/watch?v=fBrVW3FNDHQ#

Bizim ülkeye 1994-95-96 ve 97 modelleri getirilmiş.
94-95 üretimleri ile 96-97 üretimleri arasında bir kaç fark bulunmaktadır.

Narrow Body 155 Q4


96'ları 187 HP diye geçer, 94'ler 192 HP.
Kitapçığında 96'lar 1460 kg diye, 94'ler ise 1390kg yazar.

Narrow body 155 Q4


MOTOR:
Turbo T3 Garrett (TB0367), 2000 cc 16v, üstten çift egzantrik, 8.0:1 sıkıştırma.
190 HP-291 Nm tork, 0-100 km/s hızlanma 7.0 saniye

Standart Q4 motor


Motor ve yürüyen aksam aslen Alfa Romeo değildir (Q4 için konuşuyorum, diğer 155 serisi alfa temellidir)
Temelde motor FIAT 2.0 16v motorun turbolanmış hali de diyebiliriz.(Tempra-Tipo 2.0 16v)
Aynı motor Lancia HF Delta Integrale serisinde, Lancia Dedra'da, Fiat Coupe Turbo'da kullanılmıştır.

* Bilmeyenler için yazayım:
FIAT s.p.a , Kuruluş tarihi 1899

Fiat tarafından satın alınan firmalar:
Lancia 1968
Ferrari %50 hissedarı 1969
AlfaRomeo 1986
Maserati 1993
Crysler hissedarı 2011



Aynı blok birçok Fiat-Lancia motorunda kullanılmıştır. Krank-piston kolları aynıdır ve çok sağlamdır.
Mekanik bir EGR Valf sistemi vardır, pek işe yaramaz tıkanır.
Turbo basıncı beyin kontrollüdür (TPS-gaz pedalı ve RPM temelli bir ECU haritası vardır).

Yakıt, tamamen ne kadar gaza bastığınız ile doğru orantılı olarak artar. Sistemde bir sıkıntı varsa çok yakar. Normal, sakin "şehir içi" kullanımda ~11-12 lt/100 km yakacaktır. Şehir içi biraz tempolu kullanımda bu değer 15-16 litreye çıkabilir. Gazlama modunda 18-20 lt/100 km görürsün, uzun yolda azami 3.000 devir akıllı kullanımda 8 lt/100 km yakar.
Kendi yaptığım ekonomi yazılımı ile uzun yolda 7-7.5 lt/100 km yakaladım.

Bloğun aynı olması her şeyin aynı olması demek değildir.
"Tipo-Tempra 2.0 16V" ile Turbo Q4 motoru arasındaki bazı farklar:
-Beyin farklı IAW-P8 Weber
-Vuruntu sensörü farklı
-MAP Sensoru farklı (2.5 bar)
-Egzatrikler farklı derecedir
-Pistonlar 8.0:1 sıkıştırmadır
-Egzoz subapları (sodium kaplıdır)
-Intercooler var
-Turbo TB0367 T3 garret var
-Eksoz manifoldu farklıdır
-Bujiler Bosch WR6DTC
-Enjektörler (Marelli 384cc),
-Kelebek boğazı daha büyük
-Yağ soğutma radyatörü vardır
-Ters baskı debriyaj vardır
-Su radyatöründe turbo için extra su çıkışı bulunur
-Statik wasted-spark ateşleme sistemi
-vs, vs...


YÜRÜYEN AKSAM:
Araç sürekli 4 çekerdir. Sistem, Lancia HF Delta Integrale'den alınmıştır. Önde bir differansiyel, ortada Viscous Coupling ile 4 çeker tork dağıtıcısı (ön%47, arka%53), arkada torsen 5.1 kilitli differansiyel bulunur. Ayrıca ABS sistemi 4 çeker sistemine uyumlu çalışır (araç beyninden, ABS beynine iletişim vardır).
Ön ve arkada viraj demirleri.
Bazı modellerde elektrikli amortisör.

Eğer bir sorun yoksa Q4 ün frenleri inanılmaz iyi tutar, öyle ki yapılan testlerde fren mesafesi 35 metredir.

Asla önden kaldırıp çekilmemelidir. Böyle bir durumda 4 çekerin içerisindeki viskoz bozulacaktır.
Araç muayenesi sırasında uyanık olun. fren testi sırasında ön tekerlekler tambur üzerinde dönerken
arka tekerleklerin altına roller koyulması şarttır, yada tam tersi arkalar tambur üzerindeyken önlerin altına roller.
Sistem sürekli dört çekerdir: "birşey olmaz - biz hep öyle yapıyoruz - ama audiler böyle değil" gibi BOŞ lafları dinlemeyin.

Q4 şanzıman ve 4x4





DONANIM:
94 model direksiyon


Renkli camlar,
Bazı modellerinde elektrikli recaro koltuklar,
Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar,
Far yıkama sistemi,
Yükseklik ayarlı mercekli farlar,
Yükseklik ayarlı ve hidrolik direksiyon,
Sis farları,
Zamanının en iyi klima sistemi,
Spor koltuklar,
Bazı modellerde içerden ayarlı elektrikli amortisörler,
İçerden buton ile açılan bagaj,
Yağ sıcaklık ve yağ basınç göstergeleri,
Alfa Check Control,
Ön-arka elektrikli camlar

*Bazı sıcak ülkelere gönderilen Q4'lerde standart olarak
intercooler water spray bulunur ve bu modellerin ön tamponlarının ortasında hava girişleri eklenmiştir.

Intercooler spray için su deposu bagajdadır.


Ön tamponun kesim yerleri

vs, vs...

96-97 modellerin, diğerleri arasındaki farklar:
Bu modellere Wide-Body denir.

Bu modellerin ön-arka çamurlukları daha şişik gibidir.

Kontak anahtarında immobilizer vardır (dolayısı ile 1996'nın ecu'SU 1994'te çalışmaz).

Direksiyonda mekanik olarak çalışan bir hava yastığı bulunur. Direksiyonu daha sportif tarzlıdır.

Direksiyon dönüş tur çapı 2.1'dir. Yani oldukça sportiftir (çoğu hondanın yanlışım yoksa 3.8 falan), (1994'lerin tur çapını bilmiyorum, ölçmedim, fakat benim araca 1996 direksiyon kutusu takılınca aradaki fark çok dikkatimi çekmişti).

Video: http://youtu.be/fHtF2TUIcYU
[YOUTUBE]fHtF2TUIcYU&feature=youtu.be]Q4 direksiyon tur - YouTube[/YOUTUBE]

Kendi aracınızı ölçmek için:
Direksiyonu en sola çevirin, şimdi direksiyonu sağa doğru çevirmeye başlayın. 1 tam tur attı mı? Devam edin. 2. tam tur, 3. tam tur... En sağa geldiğinde kaç tur döndü?

Jantları 16' siyah Speedline (4X98), lastikleri 205/45/16'dır.

Gösterge tablosunda ufak tefek farklılıklar bulunur.

94 model dashboard


96 model dashboard


Geri vitese çekmeli sistem eklenmiştir.
Takla-büyük kaza anında benzin pompasını kapatan, yani yakıtı kesen switch bulunur (switch, şöför koltuğunun altındadır, büyük bir çukur-tümsekten geçer ve sonrasında araç çalışmazsa kontrol edin).

Maxi'nin yorumu:

Öncelikle bu araca Alfa Romeo diye bakmasanız iyi olur. Çünkü kasa dışında çoğu parçası Fiat-Lancia'dır. Bu aslında çok iyi bir şeydir,
aradığınız bir çok parça Fiat ile ortak olduğu için hem bulunabilirlik hem de fiyat bakımından avantaj sağlar.

Malzeme ararken Alfa Q4 diye değil, Lancia diye arayın. Mesela çelik kapak contası yada pistonları Lancia Delta HF Integrale 16V ile aynıdır. Motor ve yürüyen aksamı Lancia olarak düşünün (tabi herşey değil).

Teknolojisi gereği ekonomik bir araçtır diyemeyiz, ayrıca ağır bir araçtır. Ona göre düşünülmesi gerekir.

4 çeker ve viskoz sağlam olduğu zaman çok ciddi yol tutar. Patinaj çekmez, kaymaz, yanlamaz... Ona göre hayal kurulmaması gerekir. Malesef çoğu Q4 sahibi viskoz sistemlerinin bozuk olduğunu bilmeden aracını kullanmaktadır.

Viscous Coupling


Normal şartlarda kaportasında paslanma göremezsiniz.

Standart motor kapak contası ve standart pistonları çok dayanıklı sayılmaz, dolayısı ile bunların forged ve çelik conta ile değişmeden 1.2 bar turbo basıncı üzerine çıkılmasını tavsiye etmem. Azami 1.2 bar basınç ve güzel bir ateşleme tablosu ile standart motorundan ~240HP alınır.

Motorda herşey sağlam ve düzgün ise, forged piston, çelik conta, walbro benzin pompası, büyük cooler, rahat bir egzoz ve standart turbo ile 260 HP'ler zorlanır. Daha üzeri için daha fazla değişiklik gerekecektir (Standart benzin regülatörü ayarlıdır).



Standart Q4 pistonu vs forged piston


Standart piston kolu vs forged kol


Q4 kullanıcılarının en azından bir turbo basınç saati + wideband afr + egt saati takmalarını şiddetle tavsiye ederim.


Standart son sürati 225 km/s'tir. Ben bu güne kadar (12 senedir) 1 kere 240 görebildim. Son sürati yüksek değildir. Yurt dışında 5. vitesi 155 TD yani turbo dizel versiyonun dişlisi ile değişenler var. 2.vites sonunda 100 görür.

Turbo 2.800 devir gibi dolmaya başlar, 3.000 devir altında tork azdır, can sıkar.

Bence Q4 alan birisinin kendi başına birşeyler yapabiliyor olması gerekir. Ufak tefek onarımları, bir takım şeyleri sürekli tamirciye-sanayiye gitmeden yapabilmelidir, yoksa bu işin altından kalkamazsınız.

Narrow Body 155 Q4


Wide Body 155 Q4


TAMİRAT-YEDEK PARÇA-AYAR-BAKIM-DETAY:
Aklıma geldikçe eklerim.

*Q4 ün ABS sistemi 6 sensörlü diye geçiyor, yani klasik 4 teker var = 4 sensörlü değil. Dikey ve yanal ivme sensörleri de var. ABS, sizin düz gittiğinizi veya virajda olduğunuzu biliyor.(4x4 için gerekli)

* Motor magneti marelli sensörlerden oluşmaktadır, bir çok sensör Ford RS Cosworth ile aynıdır, hatta ECU gene Weber IAW serisi IAW-P8 dir.
(Ferrari F40`ta aynı seri beyin takılıdır)

Benzin regulatörü ayarlıdır.

Q4 üzerinde IW058 model high impedance Weber 384 cc enjektörler var. Bu enjektörler 3 barda 384 cc'dir, fakat standart Q4'ün benzin basıncı 2.5 bar ayarlıdır. Çoğu insan bunu bilmez ısrarla basıncı standart araçta 3 bara ayarlar ve boşuna benzin yakar, araba da yürümez.
Ayar Prosedürü:
Motor çalışmıyorken, basınç 2.5 bar olacak (kontağı çevirin pompa 8-9 saniye çalışıp susar, ayar bu esnada yapılır). Bu sayede chip tuning sonrası benzin basıncını 3-3.5 bar yaparak 260 HP'ler zorlanabilir. Kısacası enjektör kapasitesi ucu ucuna değildir, bir miktar önü açıktır.


Egsozt
Orjinal sistemde 2 tane spor katalizör ve 3 tane susturucu + 1 adet lambda bulunur. Standart Q4 çok sakin ve sessizdir. Tavsiyem, 2 kat iptali ve sadece tek son susturucu olarak ama free flow değil "perdeli" bir susturucu takılmasıdır. Ses, ne çok ne de az olur, tatmin edecektir.

Chip
Şu kadar söyleyeyim, yazılımsız Q4 kullanmak saçmalıktır. Boşu boşuna çok yakar + hantaldır + güçsüzdür. Orjinal yazılım aşırı rötarlıdır, turbo ve gaz kontrolü agresif değildir: Yakıt-ateşleme-turbo basıncı, beyin kontrollü olduğundan dolayı 190 + 70 HP'ler zorlanabilmektedir. Yazılım sonrası araç tanınmaz hale gelir, herşey güç değil, karakteri değişir. Turbo daha erken dolmaya başlar. MAP sensorü 2.5 barlık olduğu için azami 1.5 bar basınç okunabilir. Tabi bütün bunlar problemsiz sorunsuz bir motor için geçerlidir.

Standart yazılımda, turbo basınç koruması (boost cut-off) vardır. Devire göre değişkendir.
Örnek: 4000 devirde 1.25 barda keser, 5000 devir üzerinde 1.1 barda keser.

Devir kesici (RPM Cut-off) 6800 d/d'dir. Rölanti devri 850 d/d'dir.

Ayrıca bazı geri kafalıların anlayamadığı enjektör yakıt kesme (injection cut-off) sistemi haliyle Q4`te de bulunur. Sistemin çalışma devir aralıkları motor sıcaklığına bağlıdır. Normal kullanımda ayak gaz pedalından çekildiği zaman enjektörler yakıt ekonomisi için 1100 devire kadar kapatılır. Bu sistem 1100 devir altında devre dışı kalır, motor normal çalışmasına geri döner.

-94 model Q4 ECU



Bujiler
Standart bujileri Bosch WR6DTC'dir, 3 tırnaktır.
NGK karşılığı: BP6ET kullanılabilir.


Modifiye ve yüksek turbo basıncı varsa daha soğuk buji kullanılmalıdır.
Ben uzun bir süre B8EGV kullandım, şu an araçta BR8EIX iridium takılı.



Servis kontrol ve ecu control
Q4, diğer 155 lerden farklıdır, sensörleri-beyni elektriksel alt yapısı ortak değildir.
dolayısı ile bildiğimiz alfa examiner test cihazı bu araca bağlanamaz, listesinde yoktur.

Q4 ün beynine girip arıza ve sistem kontrolü-sensör değerlerini görmek isterseniz
"Alfa Tester" denen kartuşlu test cihazına sahip olmanız gerekir


Bu cihaz sayesinde arızaları bulabilir, sensorleri kontrol edebilir, real time tüm parametreleri görebilirsiniz.
Ayrıca, o2 sensorü seviye ayarı,Tps gaz kelebek ayarı yapabilirsiniz.
(Q4 beyni arızaları hafızasında saklamaz, kontak kapatıldığı vakit her hata resetlenir)



ALFA 155 Q4 boost selenoid (Pierburg) bağlantısı


ALFA 155 Q4 "oil catch can" hortum bağlantıları


ALFA 155 Q4 timing chart


ALFA 155 Q4 4 çeker yapısı


ALFA 155 Q4 üst kapak sıkma torkları
(sırayla: 20nm + 50nm + 90 derece + 90 derece)


ALFA 155 Q4 vites oranları



MaxiGauges
Volkswagen California


Çevrimdışı Sezgin Kaçaroğlu

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 6494
  • Ekinler Baş Vermeden Kör Buza Topallamazmış ....
    • Bordo Bereli ...
  • *Adı soyadı : Sezgin
  • *Meslek: Artık Bankacııı
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Alev Kırmızı
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Hakan Calıskan - 1994 AlfaRomeo 155 Q4 / KIRMIZI
« Yanıtla #4 : 07.Şub.2014 00:25:21 »
 :bravo: :bravo: :bravo:
Garajdan ziyade ansiklopedi olmus bu pylaşım icin tesekkürler :tebrik:

Çevrimdışı Ahmet Hazır

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 73
  • *Meslek: serbest
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Bej
  • Lpg Markası : Tomasetto
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Hakan Calıskan - 1994 AlfaRomeo 155 Q4 / KIRMIZI
« Yanıtla #5 : 07.Şub.2014 06:47:50 »
Üstad bu bildiğimiz monster miş yahuu :w:

Çevrimdışı Ersin Mazlum

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1252
  • *Adı soyadı : Ersin Mazlum
  • *Meslek: Trabzonspor
  • *Yaş: 41
  • *Şehir: Trabzon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Çelik Grisi / Şeytan Kırmızısı
  • Lpg Markası : Brc
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Hakan Calıskan - 1994 AlfaRomeo 155 Q4 / KIRMIZI
« Yanıtla #6 : 07.Şub.2014 07:19:07 »
Paylaşım için teşekkürler...
Bize Her Yer TRABZON


Çevrimdışı Murat Küllü

  • Hayat 6500 devirden sonra başlar , Ya elektrik keser yanlarsın ya da motoru kucağına alınca anlarsın…...
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1018
  • *Adı soyadı : murat
  • *Meslek: ön muhasebe
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Hakan Calıskan - 1994 AlfaRomeo 155 Q4 / KIRMIZI
« Yanıtla #7 : 07.Şub.2014 07:45:58 »
paylaşım için teşekkürler...

Çevrimdışı Mustafa Yaman

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 164
  • *Adı soyadı : Mustafa
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: Çorum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 2.0 16v
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Stafanelli
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Hakan Calıskan - 1994 AlfaRomeo 155 Q4 / KIRMIZI
« Yanıtla #8 : 07.Şub.2014 08:38:30 »
Süper bilgiler, yazınızı farklı bir formda okumuştum. Hoş geldiniz.

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17192
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Hakan Calıskan - 1994 AlfaRomeo 155 Q4 / KIRMIZI
« Yanıtla #9 : 07.Şub.2014 10:09:31 »
Garajınız hayırlı olsun :nazar: Teknik bilgiler için de :teşekkür: Bu kadar teknik bilgi garaj konusunda kaybolmasın, teknik bilgiler konusuna taşıyalım güzel olur ;)

Çevrimdışı veysel kaan

  • Geri vites
  • İleti: 15
    • mavi kus
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 32
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 2.0 16v
  • Araç Rengi: safir mavi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Hakan Calıskan - 1994 AlfaRomeo 155 Q4 / KIRMIZI
« Yanıtla #10 : 07.Şub.2014 10:39:55 »
hoş geldiniz gayet güzel bilgiler

Çevrimdışı Yasin Karaköse

  • N O S
  • ******
  • İleti: 4003
  • Vorsprung Durch Technik
  • *Adı soyadı : Yasin
  • *Meslek: Bilgiişlem
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Audi
  • Araç Modeli: A3
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Hakan Calıskan - 1994 AlfaRomeo 155 Q4 / KIRMIZI
« Yanıtla #11 : 07.Şub.2014 10:51:58 »
Hayırlı olsun.  :nazar:
Gerçekten çok özenilmiş bir konu olmuş ve kesinlikle garaj bölümünden taşınmalı burada kaybolur