Gönderen Konu: Tempra 1.6 MPI (AC) Radyatör Çatlağı  (Okunma sayısı 917 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Tempra 1.6 MPI (AC) Radyatör Çatlağı
« : 13.Haz.2014 17:21:35 »
Saygıdeğer site sakini abilerim, pazartesi günü Ordu'dan Sivas'a babamın yanına gittim. 300 km yol yaptım. Yolun yaklaşık yarısı virajlı yokuşlu dağ yoluydu. Giderken enjektör lambası yanıyordu ama hava değişikliği vb. nedeni ve gazda gittiğim için pek dikkate almadım. Sivas tarafında düzgün bir yolda deneme amaçlı 160 km/h a kadar çıkardım. Gaz pedalı dipteydi. 4. viteste benzinde vb. denedim ama 160'ı geçmedi.

Dönüşte de Tokat - Erzincan'a ayrılan yoldan yanlış tarafa dönüp Erzincan tarafına 18 km yine o hızlarda gittim ama önceki kadar zorlanmadı o hıza çıkmak için.

Hızlı seyrettikten sonra yine dediğim dağ yollarına girdim. Tırmanmalarda çoğunlukla 3. vites zorlamadan gittim power lambasını da yakmadan. İnişe geçince de yine çift şerit virajlı yollarda zorlamadan ama seri bir şekilde geldim. Virajlarda bozukluklar vardı ama pek dikkate almadım iç acıtıcı derecede girdim ama bir an önce eve varayım diyordum.

Bu seyir sırasında büyük yokuşlar dışında hararet 100 e gelmedi. Tam yolu bitirdim, eve çıkan %30 civarında 100 metrelik bir yokuştan sonra evin önüne çektim arabayı. Hararet 100 deydi. Düşsün diye biraz bekledim ama 110'a çıktı. Kaputu açtım baktım fan açmamış. Boruları yokladım üst boru baya sıcaktı. Boruyu sıkınca bi yerden buhar sızıyordu sanırım boru ıslık çalmaya başladı. Alt boruda su yok gibiydi ama sıcak da değildi. Fazla kurcalamadan eve gidip su aldım radyatöre döktüm harareti 80'e düşürüp bıraktım.

Sabah suyunu doldurdum hava aldım ama bilmiyorum tam aldım mı hastaneye geçip ustanın yanına gittim. Ustaya varmadan 100'e çıktı. Ustaya dedim böyle böyle baktı üstten radyatöre boru giren plastik yerin kenarı yarılmış. Bir de termostata giren boruda yarık varmış.

Radyatörü opar bayiine sipariş verdirdim 250 TL'ya getirtiriz dedi orjinal olanı. Parçacı da baktı onlar iki tip sizdeki uzun tip dedi. Yanlışlık olmaz sanırım.

Plastik kısımda olduğu için sanırım tamir de olmuyormuş.

Konuyu da acaba ömrü dolduğundan mı oldu yoksa benim gidişimden mi sıkıntı çıktı sormak için açtım. Tam bobin, termostat değiştirdikten sonra sıkıntı çıkmaz diye düşünüyordum bu çıktı başıma.

Haziran sonunda arkadaşlar ile karadeniz turu düşünüyorum bir yandan da gitmeden bunların çıkmasını hayra yoruyorum.

Bahsetmeyi unuttum bir de başka bir parçacı pazartesi MGA marka ithal radyatör getirteceğini söyledi. 125 TL nasıldır?
« Son Düzenleme: 13.Haz.2014 17:30:48 Gönderen: Oğuzhan AKTAŞ »




Çevrimdışı Muhammet Aktaş

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 188
  • *Adı soyadı : Muhammet Aktaş
  • *Meslek: Gazi Üniv. Öğrenci
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: Bordo
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tempra 1.6 MPI (AC) Radyatör Çatlağı
« Yanıtla #1 : 13.Haz.2014 18:00:38 »
Tekrardan geçmiş olsun

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra 1.6 MPI (AC) Radyatör Çatlağı
« Yanıtla #2 : 14.Haz.2014 14:26:24 »
Bugün sabahtan sanayiye gittim. Usta radyatörü değiştirmişti. Boyutu tam olarak aynıydı ama orjinal değildi. Parçacıya gittim dedim orjinal gelecekti falan filan geldi bikaç tane uymadı bu oldu dedi. Ustaya da aynısını dedim bu sıkıntı çıkarmaz kale dedi. Ne kadar doğru bilmiyorum 200 TL verdim.

Radyatör değişti denemek için çalıştırdık ama fan tekrar açmadı. Usta arabayı alıp elektrikçiye götürdü. Fan dönerken sürtüyordu daha önceden de çift devre olduğu halde tek bağlamışlar. Nasıl tam detayını bilmiyorum. Fan sürttüğü için klima sigorta kutusunda bir devreyi ısıtmış, fan rezistörü de bozulmuş. Elektrikçi ikisini de tamir etti. Bir röle değiştirdi. 70 TL aldı. Ne kadar sağlam yaptı veya ne kadar sağlam gidecek bilmiyorum.

Motorcu contaya bişe olmuşsa şimdi belli olmaz dedi ilerde gösterir kendini dedi inşallah sıkıntı çıkmaz diyorum.

Şimdilik  :nazar: :nazar: :nazar:

Bu arızayı da:

Radyatör 200 TL
Antifriz      20 TL
Elektrikçi   70 TL
Motorcu  100 TL
Toplam   390 TL'ye çözmüş olduk.




Çevrimdışı Serhat Korkut

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 273
  • *Meslek: pazarlama
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kurşuni gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tempra 1.6 MPI (AC) Radyatör Çatlağı
« Yanıtla #3 : 03.Tem.2014 00:31:56 »
kocaeliye giderken 170-175km arası bi hızda bir anda aracın kesildiğini fark ettim(lpgde aynı yolda 190la gidiyodum) hararete baktım dibe dayanmasına üç diş kalmıştı dikizden baktığımda geçtiğim yerlerde su vardı hemen körfez viyadüğünü geçince hızlanma şeridinde durdum baktım hava alma tıpasının ordan termostata doğru kısımdan delinmiş boru su atıyor lpg beyni filtresini ve ateşleme bobinini hemen söktüm orda boruyu bez bantla bantladım suyunu tamamladım sanayiye gittim yaptırdım fakat benimde radyatör elek olmuştu orjinaline 250-300aralığında fiyat çektiler bostancı oto sanayide yıldız otodan 135 tlye aldım fakat benim arabadan çıkan radyatör sizin dediğiniz gibi usta uzun tip demişti meğer o 2.0 radyatörüymüş üstünden çıkanın aynısını alıp taktım bende yani 2.0 olanı şimdilik herşey yolunda bir sıkıntı yok sizede geçmiş olsun..
Volkswagen Golf 1.6 16v---Fiat Tipo 1.6 i.e SLX AC---Ford Focus 1.6TDCİ

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra 1.6 MPI (AC) Radyatör Çatlağı
« Yanıtla #4 : 03.Tem.2014 13:44:06 »
kocaeliye giderken 170-175km arası bi hızda bir anda aracın kesildiğini fark ettim(lpgde aynı yolda 190la gidiyodum) hararete baktım dibe dayanmasına üç diş kalmıştı dikizden baktığımda geçtiğim yerlerde su vardı hemen körfez viyadüğünü geçince hızlanma şeridinde durdum baktım hava alma tıpasının ordan termostata doğru kısımdan delinmiş boru su atıyor lpg beyni filtresini ve ateşleme bobinini hemen söktüm orda boruyu bez bantla bantladım suyunu tamamladım sanayiye gittim yaptırdım fakat benimde radyatör elek olmuştu orjinaline 250-300aralığında fiyat çektiler bostancı oto sanayide yıldız otodan 135 tlye aldım fakat benim arabadan çıkan radyatör sizin dediğiniz gibi usta uzun tip demişti meğer o 2.0 radyatörüymüş üstünden çıkanın aynısını alıp taktım bende yani 2.0 olanı şimdilik herşey yolunda bir sıkıntı yok sizede geçmiş olsun..
Sağolun. Ben uzun yolda 90 üstü hiç görmedim. Yol bitti eve geldim orda 100 e sonra 110 a çıktı. 80 e düşürdüm. Ertesi sabah usta çatlamış dedi belki üzerine su dökünce olmuştur.




Çevrimdışı Serhat Korkut

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 273
  • *Meslek: pazarlama
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kurşuni gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Tempra 1.6 MPI (AC) Radyatör Çatlağı
« Yanıtla #5 : 04.Tem.2014 01:50:49 »
muhtemelen..
Volkswagen Golf 1.6 16v---Fiat Tipo 1.6 i.e SLX AC---Ford Focus 1.6TDCİ