Gönderen Konu: Sedici Hararet Tehlike Sınırı !!!  (Okunma sayısı 905 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sukru Sahiner

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 217
  • İlle de Italiano
  • *Adı soyadı : Şükrü Şahiner
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: Ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Beyaz HLX
  • Lpg Markası : :D
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: Benzin
Sedici Hararet Tehlike Sınırı !!!
« : 26.Tem.2014 14:01:36 »
Selamlar arkadaşlar,

Bildiğiniz üzere yakın bir geçmişte aracım teoman usta tarafından a dan z ye komple revize edilmişti (motor, şanzuman,ön-arka takım radyatör vs.vs. akla gelebilcek herşey kısacası) rodaj dönemi bitip (aşşa yukarı 3000 km) yeni buji kablolarım ve BPR8EIX iridyumlarım da geldikten sonra atrık LPG ye geçebilirim diye düşünüp bugün itibariyle bu donanımları da araca uygulayıp bismillah deyip LPG ile yürümeye başladım, lakin bir durum dikkatimi çekti bunu aşağıda sizinle resim olarak paylaşıyorum;



yoğun trafikte çok dur kalk yaptım ona yoruyorum ancak bu işin tehlike sınırı kaçtır?
hararet göstergesi 90 dan sonra 5 er 5 er artıyor ve resimde görülen değer 100 ila 105 arası okunuyor.

kısacası kaç derecede tehlike çanları çalar ve sağa çekip istop etmem gerekir?

2002 Marea HLX

Çevrimdışı Hakan Özgür

  • Sx A
  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17603
  • 12 Şubat
    • Sx A
  • *Adı soyadı : hakan
  • *Meslek: sanal mağaza
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: K.Maraş-12 Şubat
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1991
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Sedici Hararet Tehlike Sınırı !!!
« Yanıtla #1 : 26.Tem.2014 17:47:11 »
Selamlar arkadaşlar,

Bildiğiniz üzere yakın bir geçmişte aracım teoman usta tarafından a dan z ye komple revize edilmişti (motor, şanzuman,ön-arka takım radyatör vs.vs. akla gelebilcek herşey kısacası) rodaj dönemi bitip (aşşa yukarı 3000 km) yeni buji kablolarım ve BPR8EIX iridyumlarım da geldikten sonra atrık LPG ye geçebilirim diye düşünüp bugün itibariyle bu donanımları da araca uygulayıp bismillah deyip LPG ile yürümeye başladım, lakin bir durum dikkatimi çekti bunu aşağıda sizinle resim olarak paylaşıyorum;

şu

yoğun trafikte çok dur kalk yaptım ona yoruyorum ancak bu işin tehlike sınırı kaçtır?
hararet göstergesi 90 dan sonra 5 er 5 er artıyor ve resimde görülen değer 100 ila 105 arası okunuyor.

kısacası kaç derecede tehlike çanları çalar ve sağa çekip istop etmem gerekir?


şu durumda fan açması lazım açmadıysa termostadı kontrol edin derim Şükrü abi
İYİ DE O İŞLER ÖYLE OLMUYOR İŞTE :)

Çevrimdışı Cemil YILDIZ

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 417
  • *Meslek: Serbest
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Ankara/Aydınlıkevler
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Gümüş Gri
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Sedici Hararet Tehlike Sınırı !!!
« Yanıtla #2 : 26.Tem.2014 18:29:01 »
Şehir İçinde Benim Tempranın 110 Gördüğünü Çok İyi Hatırlıyorum Bu Sicak Havalarda 2.0 Sedici İçin Bana Göre Normal...

110 Aşarsa Sağa Çek Şükrü.
« Son Düzenleme: 26.Tem.2014 18:37:29 Gönderen: Cemil YILDIZ »
Mazda 626 2.0 GE


Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8311
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Sedici Hararet Tehlike Sınırı !!!
« Yanıtla #3 : 26.Tem.2014 18:39:47 »
90 dan yukarı cıkmaması lazım..termostat yada fan müşüründe sorun olabilir

Çevrimdışı Muhammet Aktaş

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 188
  • *Adı soyadı : Muhammet Aktaş
  • *Meslek: Gazi Üniv. Öğrenci
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: Bordo
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Sedici Hararet Tehlike Sınırı !!!
« Yanıtla #4 : 26.Tem.2014 20:59:22 »
Şükrü abi benim araçta ve bir çok araçta da yaz mevsiminde gördüğüm kadarıyla 100-105 arası çalışıyor
ve benim aracı da mersinde bir ustaya baktırdım aklıma takılmıştı ve bana 2000cc motorlar yaz mevsiminde 100-105 gibi yada 105'ten 110'na geçerken kesin çalışıyor demişti.

 ve Şükrü abim bence motorun yağ sevyesine bir bakmanı öneririm, ayrıca Ankara da tevafuk bir Tipo sahibi ile karşılaşmıştım, adamın aracında su tesisatının kauçuk borularından biri yaşından dolayı yavaşça çatlamış ve fark ettirmeden motor su kaybediyordu ve tesisatın düzensiz hava almasına sebep oluyordu.
« Son Düzenleme: 26.Tem.2014 21:14:57 Gönderen: Muhammet Aktaş »

Çevrimdışı Ahmet Mekik

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 10580
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo DGT
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Sedici Hararet Tehlike Sınırı !!!
« Yanıtla #5 : 26.Tem.2014 21:52:26 »
Sanırım bu konuda en net yorumu ben yapacağım..90'ı 1 çizgi aralığında olacak yoğun yaz trafiğinde..

Ben 3.cü çizgiyi gördüğümde fan açmamıştı sorun vardı.. sen yap hesabını..

Kaliteli kırmızı organik antifriz kullanırsan, yağında eski değilse vizikozitesi yüksekse ve radyatörün orj ise şişlettirirsen (bakır rad.)
Sedici rahat nefes alır 1-2 çizgi üstüne çıkar anca..Bizim canavarlarda termostat arızalarında genel açık kalır hararet düşük kalır,kapalı kalma sorunu pek olmaz..

« Son Düzenleme: 29.Tem.2014 17:24:28 Gönderen: Ahmet Mekik »

Çevrimdışı Hacı Aslıyüce

  • Hacı ASLIYÜCE
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1464
  • hasliyuce@mynet.com
    • ASLIYUCE - 1998 Tempra 1,6ie SLX ACS/ABS KUM GRİ
  • *Adı soyadı : Hacı ASLIYÜCE
  • *Meslek: Elektronikçi/Tamirci/Çiftçi/Emekli
  • *Yaş: 49
  • *Şehir: KAYSERİ/Melikgazi
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Kum Gri (ABS/ACS/AIRBAG/İç ve Dış Isı Göstergesi)
  • Lpg Markası : Landi Renzo
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Sedici Hararet Tehlike Sınırı !!!
« Yanıtla #6 : 28.Tem.2014 22:40:09 »
     Geçen hafta Ankara trafiğinde benim arabada da hararet yükseldi, Doksanı önce 1 bar (çizgi) sonra da 2 bar  geçti ve dur kalklarda araba titrer şekilde kalkmaya başladı. Sağ ayna iç tarafa taktığım, Motor sıcaklık göstergesi de 100 dereceyi gösterip biplemeye başlayınca bir terslik olduğunu anlayıp arabayı uygun bir yerde sağa çekip fan müşir kablosunu çıkarıp küçük bir telle üç uçtan ikisini birbirine köprüleyince fan çalışmaya başladı ve bir-iki dakika sonra hararet 90 dereceye düştü. Varacağım yere varınca köprü yaptığım kabloyu söktüm, akü bitmesin diye. Hafta sonu da radyatör üzerindeki müşir bozulmuş, değiştirdim, sorun halloldu.
     Sıkışık trafikte hararet 90 dereceyi geçtiğinde hafif hafif 3-4 defa gaz verince hararet 90 a düşmüyorsa fan çalışmıyor demektir. Hemen müdahele edilmesi gerekir (Fan müşiri, fan soketi, fan rezistansı, fan sigortası, termostat arızası vs.).

« Son Düzenleme: 28.Tem.2014 23:03:30 Gönderen: Hacı Aslıyüce »
View My Video
1. Arsızlığa cesaret, zinaya aşk dediler! Bir neslin ahlakını böyle yediler.
2. Medeniyet Dediğin Açmaksa Bedeni, Demek ki Hayvanlar Bizden de Medeni.

 

Çevrimdışı Muhammet Aktaş

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 188
  • *Adı soyadı : Muhammet Aktaş
  • *Meslek: Gazi Üniv. Öğrenci
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: ANKARA
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: Bordo
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Sedici Hararet Tehlike Sınırı !!!
« Yanıtla #7 : 28.Tem.2014 22:44:24 »
müşiri bende bir göstersem iyi olacak  :s20: korktum şimdi  :alev: