**** su kaçakları ***
Silindir kapağında
* Kapak saplamaları gevşektir.
* Saplamaların paslı, kirli olması, kapağın sıkılmasına mani olmaktadır.
* Kapak yüzünün düzgün olmaması, contanın iyi sıkılmamasına sebep olmaktadır.
* Motorda suyun donması yahut aşırı ısınması kapağı çatlatmıştır.
* Üstten supaplı motorlarda muhtemelen egzoz supabı yuvası çatlamış, su silindire ve kartere sızmaktadır.
Silindir gövdesinde su kaçağı
* Silindir blokunda saplama yüzleri kapağın sıkılmasına mani olacak şekilde arızalı veya kirlidir.
* Blok yüzü contanın düzgün sıkışmasına mani olacak şekilde eğilmiştir.
* Motorda suyun donmasından ve aşırı ısınmasından silindir bloku çatlamıştır.
* L tipi motorlarda egzoz supap yuvası çatlamış olduğundan silindire ve kartere su sızmaktadır.
* Silindir kapak cıvatası çok uzun olduğundun silindir bloku çatlamıştır.
* Silindir su gömleği üzerindeki genleşme veya boru tapaları sızdırmaktadır.
Silindir kapak contasındasın kaçağı
* Conta kirlenmiş, yıpranmış yahut kırılmıştır.
* Silindir kapak cıvatalarının gevşek olması sebebiyle kapak contası gevşektir.
* Kapakla silindir bloku arasında contasının sıkılmasına mani bir sebep vardır.
Su devridaim pompasında su kaçağı
* Pompa gevşektir.
* Kapak contası bozuktur.
* Pompanın hortumlara olan irtibatı iyi değildir.
* Pompa gövdesi eğilmiş, bağlantı üzeri kirlenmiştir,
* Conta yıpranmıştır.
* Pompa keçesi yanlış takılmıştır.
* Pompa mili eğilmiştir.
* Pompanın yatak burçları yahut milin yatak yerleri aşınmıştır.
Radyatörde su kaçağı
* Donma yahut paslanma radyatörün kaçırmasına sebep olmuştur.
* Radyatör araca gerektiği şekilde bağlanmadığı için delinmiştir.
* Vantilatör radyatöre vurmaktadır.
* Boşaltma tapası veya musluk kaçırıyor.
* Radyatör üst bölmesindeki yön verme plakası çok eğilmiş olduğundan suyu taşırma borusundan dışarı akıtmaktadır.
Hortumlarda su kaçağı
* Hortum kelepçeleri gevşektir.
* Hortumlar yerlerine iyi geçirilmemiştir.
* Hortum boydan boya çürümüştür.
Alıntıdır.