Gönderen Konu: Tempra mpi motor su kacagi  (Okunma sayısı 1950 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Turan Ersil

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 41
  • *Meslek: İşçi
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Tempra mpi motor su kacagi
« : 12.Oca.2015 22:35:28 »
Aracimin distribütör alt kisminda radyatörün üst kismindan çikan kalin hortumun motor bloguna girdiği yerdeki contadan su kaciriyor. Oradaki parcanin adi nedir.

Çevrimdışı Hamdi Topal

  • Ombudsmantör
  • N O S
  • *****
  • İleti: 3513
  • Araç Markası: Opel
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra mpi motor su kacagi
« Yanıtla #1 : 12.Oca.2015 23:03:07 »
**** su kaçakları  ***

Silindir kapağında
* Kapak saplamaları gevşektir.
* Saplamaların paslı, kirli olması, kapağın sıkılmasına mani olmaktadır.
* Kapak yüzünün düzgün olmaması, contanın iyi sıkılmamasına sebep olmaktadır.
* Motorda suyun donması yahut aşırı ısınması kapağı çatlatmıştır.
* Üstten supaplı motorlarda muhtemelen egzoz supabı yuvası çatlamış, su silindire ve kartere sızmaktadır.

Silindir gövdesinde su kaçağı
* Silindir blokunda saplama yüzleri kapağın sıkılmasına mani olacak şekilde arızalı veya kirlidir.
* Blok yüzü contanın düzgün sıkışmasına mani olacak şekilde eğilmiştir.
* Motorda suyun donmasından ve aşırı ısınmasından silindir bloku çatlamıştır.
* L tipi motorlarda egzoz supap yuvası çatlamış olduğundan silindire ve kartere su sızmaktadır.
* Silindir kapak cıvatası çok uzun olduğundun silindir bloku çatlamıştır.
* Silindir su gömleği üzerindeki genleşme veya boru tapaları sızdırmaktadır.

Silindir kapak contasındasın kaçağı
* Conta kirlenmiş, yıpranmış yahut kırılmıştır.
* Silindir kapak cıvatalarının gevşek olması sebebiyle kapak contası gevşektir.
* Kapakla silindir bloku arasında contasının sıkılmasına mani bir sebep vardır.

Su devridaim pompasında su kaçağı
* Pompa gevşektir.
* Kapak contası bozuktur.
* Pompanın hortumlara olan irtibatı iyi değildir.
* Pompa gövdesi eğilmiş, bağlantı üzeri kirlenmiştir,
* Conta yıpranmıştır.
* Pompa keçesi yanlış takılmıştır.
* Pompa mili eğilmiştir.
* Pompanın yatak burçları yahut milin yatak yerleri aşınmıştır.

Radyatörde su kaçağı
* Donma yahut paslanma radyatörün kaçırmasına sebep olmuştur.
* Radyatör araca gerektiği şekilde bağlanmadığı için delinmiştir.
* Vantilatör radyatöre vurmaktadır.
* Boşaltma tapası veya musluk kaçırıyor.
* Radyatör üst bölmesindeki yön verme plakası çok eğilmiş olduğundan suyu taşırma borusundan dışarı akıtmaktadır.

Hortumlarda su kaçağı
* Hortum kelepçeleri gevşektir.
* Hortumlar yerlerine iyi geçirilmemiştir.
* Hortum boydan boya çürümüştür.


Alıntıdır.

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra mpi motor su kacagi
« Yanıtla #2 : 13.Oca.2015 00:57:30 »
**** su kaçakları  ***

Silindir kapağında
* Kapak saplamaları gevşektir.
* Saplamaların paslı, kirli olması, kapağın sıkılmasına mani olmaktadır.
* Kapak yüzünün düzgün olmaması, contanın iyi sıkılmamasına sebep olmaktadır.
* Motorda suyun donması yahut aşırı ısınması kapağı çatlatmıştır.
* Üstten supaplı motorlarda muhtemelen egzoz supabı yuvası çatlamış, su silindire ve kartere sızmaktadır.

Silindir gövdesinde su kaçağı
* Silindir blokunda saplama yüzleri kapağın sıkılmasına mani olacak şekilde arızalı veya kirlidir.
* Blok yüzü contanın düzgün sıkışmasına mani olacak şekilde eğilmiştir.
* Motorda suyun donmasından ve aşırı ısınmasından silindir bloku çatlamıştır.
* L tipi motorlarda egzoz supap yuvası çatlamış olduğundan silindire ve kartere su sızmaktadır.
* Silindir kapak cıvatası çok uzun olduğundun silindir bloku çatlamıştır.
* Silindir su gömleği üzerindeki genleşme veya boru tapaları sızdırmaktadır.

Silindir kapak contasındasın kaçağı
* Conta kirlenmiş, yıpranmış yahut kırılmıştır.
* Silindir kapak cıvatalarının gevşek olması sebebiyle kapak contası gevşektir.
* Kapakla silindir bloku arasında contasının sıkılmasına mani bir sebep vardır.

Su devridaim pompasında su kaçağı
* Pompa gevşektir.
* Kapak contası bozuktur.
* Pompanın hortumlara olan irtibatı iyi değildir.
* Pompa gövdesi eğilmiş, bağlantı üzeri kirlenmiştir,
* Conta yıpranmıştır.
* Pompa keçesi yanlış takılmıştır.
* Pompa mili eğilmiştir.
* Pompanın yatak burçları yahut milin yatak yerleri aşınmıştır.

Radyatörde su kaçağı
* Donma yahut paslanma radyatörün kaçırmasına sebep olmuştur.
* Radyatör araca gerektiği şekilde bağlanmadığı için delinmiştir.
* Vantilatör radyatöre vurmaktadır.
* Boşaltma tapası veya musluk kaçırıyor.
* Radyatör üst bölmesindeki yön verme plakası çok eğilmiş olduğundan suyu taşırma borusundan dışarı akıtmaktadır.

Hortumlarda su kaçağı
* Hortum kelepçeleri gevşektir.
* Hortumlar yerlerine iyi geçirilmemiştir.
* Hortum boydan boya çürümüştür.


Alıntıdır.

Hamdi abi olasılıklara pek gerek yok ya.  :sırıtan:

Termostat o parça.




Çevrimdışı Turan Ersil

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 41
  • *Meslek: İşçi
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra mpi motor su kacagi
« Yanıtla #3 : 18.Oca.2015 22:38:07 »
Araçta su kaçağı devam ediyor. Koyduğum su kısa sürede azalıyor.Araçta su azken motorun çalışmasında sıkıntı olur mu hararet harici. Sanayi bana 3-4 km falan uzaklıkta bu şekilde götürebilir miyim aracı.Bugün denedim marş basmadı eksik sudan kaynaklanıyor olabilir mi?

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Tempra mpi motor su kacagi
« Yanıtla #4 : 18.Oca.2015 22:57:22 »
Araçta su kaçağı devam ediyor. Koyduğum su kısa sürede azalıyor.Araçta su azken motorun çalışmasında sıkıntı olur mu hararet harici. Sanayi bana 3-4 km falan uzaklıkta bu şekilde götürebilir miyim aracı.Bugün denedim marş basmadı eksik sudan kaynaklanıyor olabilir mi?

Su eksikliğinden çalışmada hiçbir aksaklık olmaz. Benim radyatör çatladığında evden hastaneye çıkıp hararet 100 de iken sanayiye yetişmiştim. Çıkmadan suyu doldurun sıkıntı olmaz. Eğer tıslama filan oluyorsa su eksildikten sonra baktığınızda radyatör çevresinde ise sizin de çatlamış olabilir. Klimalı ise aracınız fanda işlem yaptırmayın sıkıntılı parça varsa değiştirin.




Çevrimdışı Ender Işıldak

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 4026
  • GAKKOŞ
  • *Adı soyadı : ENDER
  • *Meslek: Truck Driver
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: tekirdağ-istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2016
  • Yakıt Türü: Dizel
« Son Düzenleme: 19.Oca.2015 00:00:33 Gönderen: Ender Işıldak »
ZİRVEYE ÇIKARKEN GÖRDÜKLERİNİ UNUTMA ,İNERKEN ONLARA RASTLAYACAKSIN

Çevrimdışı Turan Ersil

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 41
  • *Meslek: İşçi
  • *Yaş: 33
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: Mavi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra mpi motor su kacagi
« Yanıtla #6 : 30.Oca.2015 13:34:20 »
Sonunda araçtaki su kaçağını yaptırabildim.Termostat contası ve devirdaim borusunun contasından su kaçakları vardı.Termostat sıkıntı olmadı da devirdaim borusunun contasını gören usta kaçtı.3 usta gezdikten sonra biri yaparım dedi ama işçilikte iyi para aldı. Contalar değişti + fan müşürü değişti + motor yağı ve filtresi değişti  170 lira para aldı.

Çevrimdışı Samet Gezgil

  • N O S
  • ******
  • İleti: 5290
    • samet gezgil/ tipo 1,6 sx alev kırmızısı (bordo)
  • *Adı soyadı : samet
  • *Meslek: operatör
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: yok
  • Lpg Markası : yok
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra mpi motor su kacagi
« Yanıtla #7 : 31.Oca.2015 09:07:18 »
Sonunda araçtaki su kaçağını yaptırabildim.Termostat contası ve devirdaim borusunun contasından su kaçakları vardı.Termostat sıkıntı olmadı da devirdaim borusunun contasını gören usta kaçtı.3 usta gezdikten sonra biri yaparım dedi ama işçilikte iyi para aldı. Contalar değişti + fan müşürü değişti + motor yağı ve filtresi değişti  170 lira para aldı.
  :01: geçmiş ve hayırlı olsun
İzmir Güzelse Sebebi Sensin  !!!

<a href="http://img529.imageshack.us/img529/6549/smt042.jpg" target="_blank" class="new_win">http://img529.imageshack.us/img529/6549/smt042.jpg</a>

Çevrimdışı Şenol Karabulut

  • ( karacaoglan61)
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1490
    • Karacaoglan 61 - 1998 1.6 ie TEMPRA ATEŞ KIRMIZI
  • *Adı soyadı : Karacaoglan61
  • *Meslek: tarım
  • *Yaş: 46
  • *Şehir: bursa/mustafakemalpa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: ateşkırmızı
  • Lpg Markası : lavato
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Tempra mpi motor su kacagi
« Yanıtla #8 : 31.Oca.2015 09:52:56 »
Geçmiş olsun.