Gönderen Konu: Rolanti Sorunu ( Tempra 1.6 SXA )  (Okunma sayısı 5552 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

RANGER

  • Ziyaretçi
Rolanti Sorunu ( Tempra 1.6 SXA )
« : 12.Mar.2008 17:56:03 »
Arkadaşlar arabamın rolantisi çok düzensiz...Bu konuda ne yapacagımı bilemiyorum.Hararet 90 na gelene kadar jiklesiz çalıştıramıyorum.90 dan sonra indiriyorum jikleyi ama bu seferde olur olmaz stop ediyor araba..Bu konuda bana yardım edebilecek üstad varmı yafff...bi el verin bana ne yapayım ne edeyim... :tebrik:  :teşekkür:
« Son Düzenleme: 16.Nis.2008 12:41:02 Gönderen: mavis717 »

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #1 : 12.Mar.2008 18:54:57 »
tuncay kardeşim geçmiş olsun..aracın lpg limi ? benzin ve lpg de aynı sorunu yaratıyormu?
Volkswagen California


RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #2 : 13.Mar.2008 04:44:41 »
tuncay kardeşim geçmiş olsun..aracın lpg limi ? benzin ve lpg de aynı sorunu yaratıyormu?

valla lpgli va her ikisindede aynı sorun mevcut.....

Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #3 : 13.Mar.2008 09:48:40 »
öncelikle geçmiş olsun. "olur olmaz stop ediyor" demişsin. araç hareket halinde iken mi stop ediyor yoksa sadece rölantide mi ?
Tempra Tipo Club Türkiye

Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #4 : 14.Mar.2008 12:19:22 »
benim aracımda da buna benzer sorunlar vardı.
1. rölanti düzensizliği vardı.
2. jiklesiz, zor çalışıyor ve motor iyice ısınana kadar devamlı stop ediyordu.
3. dönüşlerde ve biraz sert frenlemede bile yine stop ediyordu.

bilgimin ve tecrübemin yettiği kadar yardımcı olmaya çalışayım. motorun çalışabilmesi için 4 temel şeye ihtiyacı vardır;

1. düzenli ve yeterli hava girişi. (temiz)
2. düzenli ve yeterli yakıt girişi. (lpg veya benzin)
3. düzgün ve iyi bir ateşleme ile yanma sağlayarak, silindir içinde patlama sağlamalı.
4. yanma sonucu ortaya çıkan ısı ve diğer atık maddelerin (yanmayan yakıt, gazlar vs.) motordan atılabilmesi.

diğer sistemleri (yağlama, soğutma, elektrik, fren vs.) yardımcı sistemler olarak düşünüyorum.
sorunların çözümüne, en kuvvetli ihtimallerden başladım. özellikle çevre şartlarına maruz kalan ve fiyatı ucuz olan parçalardan. dıştan içe (motora) doğru. çünkü, içeri indikçe, sorunların çözümü zorlaşıyor, masraf ve işçilikleri artıyor.

bu bilgiler ışığında, çözümlerimiz şu şekilde oldu;
3. maddedeki sorun hava hortumlarından çıktı. hava hortumları eskimiş, özelliğini kaybetmişti. 5-6 ytl civarında bir fiyatı vardı. değiştirince bu sorundan kurtuldum. temiz hava akışını garantilemek amacıyla hava filtresini de değiştirdik. oda ucuz bir parça. (bir parça değiştirildiğinde, eski parça hemen atılmıyor. sorun düzelmezse ilerde yine o parça kullanılabilir. böylece boşa masraftan biraz kurtuluyoruz)

1. ve 2. maddeki sorun düzelmedi. hava girişini hallettik ama, temiz ve düzenli yakıt girişini de garantilemek gerekiyordu.
bunun için, kaliteli bir yakıt sistemi temizleyici madde kullanmaya karar verdim (STP, 15 ytl civarında) benzin depo fulleyip, bu maddeyi depoya boşalttım. kullandığım andan itibaren biraz düzelme ve serileşme görmeye başladım. benzin bitince, tekrar depoyu fulledim yine bu maddeden boşalttım. tam sorunum düzelir gibi olmuştu ancak, 2. deponun sonlarına doğru motorda hafif bir tekleme olmaya başladı. başka bir iş için sanayiye gittiğimde, aracın bujilerini ustaya kontrol ettirdim. bujiler bittiğini söyledi. kapkara olmuştu. bu maddenin yakıt sistemini temizlediğini düşünüyorum. (depo dahil. yakıt sistemi zaten depodan başlıyor) ancak bu seferde, depodaki, hortumlardaki, karbüratördeki pislikler, kurumlar, karbonlar, çeşitli maddeler doğal olarak benzinle beraber yanma odasına geldi. motor belli süre kötü yakıtla çalıştı. attığını attı, atamadığı yapıştı kaldı. bujilerle beraber, benzin filtresini de değiştirdik (15 ytl civarındaydı) şimdi, hem lpg de, hem benzinde sorunsuz çalışıyor.

bu sorun üstüne bende bayağı kafa yormuştum. (üstelik, yağ, yağ filtre, buji ve egsoz da yeniydi)
anladığım kadarıyla, lpgli araçlarda benzin az kullanıldığı için, zamanla benzin yakıt yollarında sorunlar oluşuyor.(özellikle kabrüratör, depo ve hortumlar) motorumu 1 yıl önce sıfırlamıştım. onunla beraber benzin otomatiği de değişmişti,(öyle biliyorum) karbüratör ayarları ve temizliği "sözde" yapılmıştı. işte diyoruz ya doğru dürüst, işten anlayan usta çok az diye.
eğer düzelmeseydi,
- iyi bir karbüratör temizliği ve ayarı yaptırıp sonuca bakmak olacaktı.
- yine düzelmeseydi, benzin otomatiğini değiştirecektim. (sende lpg de yaptığına göre bundan değildir. bende lpg de  daha iyi çalışıyordu)

ayrıca, bildiğim kadarıyla, lpg takılmış karbüratörlü araçlarda benzinde performans tam alınamıyor. çünkü, karbüratöre 2. bir giriş açılıyor. bir usta, benzinde tam performans almak için aracı eski haline getirmek gerektiğini söylemişti. lpgli araçlarda ortaya çıkan benzinle ilk çalıştırma sorunları da bundan kaynaklanıyor olabilir. yeni sistemleri tabiki bilemiyorum. aracım karbüratörlü olduğu için, eski sistem lpg sistemi kullanıyorum mecburen.







Tempra Tipo Club Türkiye

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #5 : 14.Mar.2008 18:41:22 »
benim aracımda da buna benzer sorunlar vardı.
1. rölanti düzensizliği vardı.
2. jiklesiz, zor çalışıyor ve motor iyice ısınana kadar devamlı stop ediyordu.
3. dönüşlerde ve biraz sert frenlemede bile yine stop ediyordu.

bilgimin ve tecrübemin yettiği kadar yardımcı olmaya çalışayım. motorun çalışabilmesi için 4 temel şeye ihtiyacı vardır;

1. düzenli ve yeterli hava girişi. (temiz)
2. düzenli ve yeterli yakıt girişi. (lpg veya benzin)
3. düzgün ve iyi bir ateşleme ile yanma sağlayarak, silindir içinde patlama sağlamalı.
4. yanma sonucu ortaya çıkan ısı ve diğer atık maddelerin (yanmayan yakıt, gazlar vs.) motordan atılabilmesi.

diğer sistemleri (yağlama, soğutma, elektrik, fren vs.) yardımcı sistemler olarak düşünüyorum.
sorunların çözümüne, en kuvvetli ihtimallerden başladım. özellikle çevre şartlarına maruz kalan ve fiyatı ucuz olan parçalardan. dıştan içe (motora) doğru. çünkü, içeri indikçe, sorunların çözümü zorlaşıyor, masraf ve işçilikleri artıyor.

bu bilgiler ışığında, çözümlerimiz şu şekilde oldu;
3. maddedeki sorun hava hortumlarından çıktı. hava hortumları eskimiş, özelliğini kaybetmişti. 5-6 ytl civarında bir fiyatı vardı. değiştirince bu sorundan kurtuldum. temiz hava akışını garantilemek amacıyla hava filtresini de değiştirdik. oda ucuz bir parça. (bir parça değiştirildiğinde, eski parça hemen atılmıyor. sorun düzelmezse ilerde yine o parça kullanılabilir. böylece boşa masraftan biraz kurtuluyoruz)

1. ve 2. maddeki sorun düzelmedi. hava girişini hallettik ama, temiz ve düzenli yakıt girişini de garantilemek gerekiyordu.
bunun için, kaliteli bir yakıt sistemi temizleyici madde kullanmaya karar verdim (STP, 15 ytl civarında) benzin depo fulleyip, bu maddeyi depoya boşalttım. kullandığım andan itibaren biraz düzelme ve serileşme görmeye başladım. benzin bitince, tekrar depoyu fulledim yine bu maddeden boşalttım. tam sorunum düzelir gibi olmuştu ancak, 2. deponun sonlarına doğru motorda hafif bir tekleme olmaya başladı. başka bir iş için sanayiye gittiğimde, aracın bujilerini ustaya kontrol ettirdim. bujiler bittiğini söyledi. kapkara olmuştu. bu maddenin yakıt sistemini temizlediğini düşünüyorum. (depo dahil. yakıt sistemi zaten depodan başlıyor) ancak bu seferde, depodaki, hortumlardaki, karbüratördeki pislikler, kurumlar, karbonlar, çeşitli maddeler doğal olarak benzinle beraber yanma odasına geldi. motor belli süre kötü yakıtla çalıştı. attığını attı, atamadığı yapıştı kaldı. bujilerle beraber, benzin filtresini de değiştirdik (15 ytl civarındaydı) şimdi, hem lpg de, hem benzinde sorunsuz çalışıyor.

bu sorun üstüne bende bayağı kafa yormuştum. (üstelik, yağ, yağ filtre, buji ve egsoz da yeniydi)
anladığım kadarıyla, lpgli araçlarda benzin az kullanıldığı için, zamanla benzin yakıt yollarında sorunlar oluşuyor.(özellikle kabrüratör, depo ve hortumlar) motorumu 1 yıl önce sıfırlamıştım. onunla beraber benzin otomatiği de değişmişti,(öyle biliyorum) karbüratör ayarları ve temizliği "sözde" yapılmıştı. işte diyoruz ya doğru dürüst, işten anlayan usta çok az diye.
eğer düzelmeseydi,
- iyi bir karbüratör temizliği ve ayarı yaptırıp sonuca bakmak olacaktı.
- yine düzelmeseydi, benzin otomatiğini değiştirecektim. (sende lpg de yaptığına göre bundan değildir. bende lpg de  daha iyi çalışıyordu)

ayrıca, bildiğim kadarıyla, lpg takılmış karbüratörlü araçlarda benzinde performans tam alınamıyor. çünkü, karbüratöre 2. bir giriş açılıyor. bir usta, benzinde tam performans almak için aracı eski haline getirmek gerektiğini söylemişti. lpgli araçlarda ortaya çıkan benzinle ilk çalıştırma sorunları da bundan kaynaklanıyor olabilir. yeni sistemleri tabiki bilemiyorum. aracım karbüratörlü olduğu için, eski sistem lpg sistemi kullanıyorum mecburen.








Murat kardeşim sorunumuz aynı..Rolanti düzensiz..Jiklesiz Çalışmıyo..Hararet 90 ı bulanakadar jikleyi indirirsem stop ediyo motor.Daha sonrada Arada bir dönüşlerde falan yavaşlayıp vites düşürmek için debriyaja bastıgım zaman stop ediyor.
Yapmış oldugun tatminkar açıklamaya teşekkür ederim.Bujileri yeni değiştim..Bujiler 3 tırnak buji idi.Onlar varken sorun yoktu.Rolanti biraz yüksekti 12-13 civarı ama stop sorunu yoktu.Bujileri orjinal bujileriyle değiştirdim.Rolanti degeri düştü 9-10 arası çalışıyo şuan ama dediğim gibi stop sorunu baş gösterdi.
bahsettiğin hava hortumları da yeni değişmişti.Hava filitresini de söküp temizledik hava ile değişmesine gerek olmadıgını daha idare edeceğini sölediler.
sorunum hala devam ediyo karbüratörü mü temizletsem acaba bilemiyorum..Tamircinin birisi rolanti motoru gibi bişey dedi ama pek anlayamadım o arızalanmıştır değiştirmemiz lazım dedi.ama öle bişeyi bulamadım..bi kaç yere sordum ama olmadıgını sölediler..ne yapacagımı bilemiyorum anlayacagınız...

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #6 : 14.Mar.2008 18:52:27 »
murat kardeşim açıklamaların için teşekkürler... :bravo: :bravo:
Volkswagen California


Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #7 : 14.Mar.2008 19:04:19 »
tuncay kardeşim murat kardeşim açıklamış tam noktalar temas etmiş..

beni arabamda rolanti sorunu yok ama benzinde ısınana kadar tekleme vardı.benzinde kullandım bir depo sorunum düzeldi..

sürekli lpg de kullanılan araclar zamanla karbüratör üzerinde istenmeyen sorunlar yaratıyor.aracı daha sonra benzinde kullanmak istesen bile sorunla karsılasıyorsun..karbüratör temiz olsada sorun olur..çözüm aracı benzinde kullanmak..en güzeli günde 4-5 km benzin ile gidersen bu senin sorunun 1 depo sonrasında düzelecektir..

arac benzinde düzelmediği sürece lpg dede düzelmez.. :ok: nce aracı benzinde düzeltmek gerek.. :ok:

lpg de verim istiyorsan arac benzin ve lpg de aynı rolanti ve sessizlikte alışmalıdır..lpg de hava + lpg karışımı çok önemlidir.. hava fazla olursa arac cekmez..lpg olursa ucar ama yüksek devirde gitmez..yeterli hava almaz ise..

onun için lpg + hava karışımı nı iyi ayarlamak gerek..

onun dışında benzin -lpg - hava filtreleri temiz olmalı..

bujiler düzgün olmalı ve buji kablolarıda..

düzgün yakıt , düzgün ateşleme ,doğru karışım = srunsuz motor.. :ok:

sen aracı bir depo benzinle ve yüksek devirde kullan...farkı göreceksin.. :ok:
Volkswagen California


RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #8 : 14.Mar.2008 19:26:58 »
tuncay kardeşim murat kardeşim açıklamış tam noktalar temas etmiş..

beni arabamda rolanti sorunu yok ama benzinde ısınana kadar tekleme vardı.benzinde kullandım bir depo sorunum düzeldi..

sürekli lpg de kullanılan araclar zamanla karbüratör üzerinde istenmeyen sorunlar yaratıyor.aracı daha sonra benzinde kullanmak istesen bile sorunla karsılasıyorsun..karbüratör temiz olsada sorun olur..çözüm aracı benzinde kullanmak..en güzeli günde 4-5 km benzin ile gidersen bu senin sorunun 1 depo sonrasında düzelecektir..

arac benzinde düzelmediği sürece lpg dede düzelmez.. :ok: nce aracı benzinde düzeltmek gerek.. :ok:

lpg de verim istiyorsan arac benzin ve lpg de aynı rolanti ve sessizlikte alışmalıdır..lpg de hava + lpg karışımı çok önemlidir.. hava fazla olursa arac cekmez..lpg olursa ucar ama yüksek devirde gitmez..yeterli hava almaz ise..

onun için lpg + hava karışımı nı iyi ayarlamak gerek..

onun dışında benzin -lpg - hava filtreleri temiz olmalı..

bujiler düzgün olmalı ve buji kablolarıda..

düzgün yakıt , düzgün ateşleme ,doğru karışım = srunsuz motor.. :ok:

sen aracı bir depo benzinle ve yüksek devirde kullan...farkı göreceksin.. :ok:


teşekkür ederim mesut kardeşim açıklamalarına...
deneyelim bakalım sonuç ne olacak...
sizin bu rolanti motoru ve ya sensörü denen şeyden haberiniz varmı???Yani bizim araçlarda böle bir sistem varmı yoksa tamrcinin oyununamı geldim..

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #9 : 14.Mar.2008 19:35:32 »
karbüratörlü araclarada bu yok..daha doğrusu benzinde çalışıyor..lpg de benzin sistemi iptal olduğu için bu önemli değil
bizde rolanti vida ile ayarlanır..

rolanti sensörü diğer forumda konusldu ama sen görmedin herhalde

bu parca enjeksiyonlu araclarda bulunuyor ve rolantiyi ayarlıyor

bizde rolanti valfi var ama benzide çalışıyor..bu sensör
cutt off ta devreye giriyor :ok:
Volkswagen California


Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #10 : 15.Mar.2008 10:31:16 »
mesut kardeşe katılıyorum. zamanla araçlar benzini unutuyor.
benzin otomatiği, hortumlar, karbüratör, subap kapakları vs yapısı değişiyor. en azından kuruyor.
başka bir yerde sorunun yoksa, (biliyorsun zaten)
kendi kendine düzelebilir. 1-2 depo güzel benzinle kullan bakalım.
arada da benzinle kullanmayı unutma. haftada 5-10 km benzinde mutlaka kullanıyorum ben.
boşuna masraf yapma.
tamircilerin çoğu maalesef öyle. eline düştünmü senden mutlaka para çıkarmak ister.
boş göndermez yani.
düzelmez ise iyi bir karbüratör temizlik ve ayar yaptırırsın.
hava+benzin düzgün gelsin ateşlemende iyiyse (yeni buji demişsin zaten) çalışır merak etme.
Tempra Tipo Club Türkiye

ferhat2160

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #11 : 15.Mar.2008 18:46:03 »
tuncay kardeşim murat kardeşim açıklamış tam noktalar temas etmiş..

beni arabamda rolanti sorunu yok ama benzinde ısınana kadar tekleme vardı.benzinde kullandım bir depo sorunum düzeldi..

sürekli lpg de kullanılan araclar zamanla karbüratör üzerinde istenmeyen sorunlar yaratıyor.aracı daha sonra benzinde kullanmak istesen bile sorunla karsılasıyorsun..karbüratör temiz olsada sorun olur..çözüm aracı benzinde kullanmak..en güzeli günde 4-5 km benzin ile gidersen bu senin sorunun 1 depo sonrasında düzelecektir..

arac benzinde düzelmediği sürece lpg dede düzelmez.. :ok: nce aracı benzinde düzeltmek gerek.. :ok:

lpg de verim istiyorsan arac benzin ve lpg de aynı rolanti ve sessizlikte alışmalıdır..lpg de hava + lpg karışımı çok önemlidir.. hava fazla olursa arac cekmez..lpg olursa ucar ama yüksek devirde gitmez..yeterli hava almaz ise..

onun için lpg + hava karışımı nı iyi ayarlamak gerek..

onun dışında benzin -lpg - hava filtreleri temiz olmalı..

bujiler düzgün olmalı ve buji kablolarıda..

düzgün yakıt , düzgün ateşleme ,doğru karışım = srunsuz motor.. :ok:

sen aracı bir depo benzinle ve yüksek devirde kullan...farkı göreceksin.. :ok:


mesut kardeşim zaten olması gerekeni yazmış ve bende herzaman olmayan durumları belirteyim.

1) Emme manifoldu hava alıyordur.
2) Firen merkezi arızalı olabilir ( buda manifold dan aldığı basıçla alakalı )
3) Karbüratör pis ve tıkalı olabilr
4) Benzin pompası arızalı olabilr
5) Elektronik ateşleme arızalı olabilir.

Çevrimdışı kadir aykanat

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1337
  • KaDiR - AnKaRa - 25 VoLuMe:ııııııııııIııııııııı[]
  • *Adı soyadı : KaDiR
  • *Meslek: OtO MüZiK GöRüNtÜ Ve ALaRm SiStEmLeRİ
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: AnKaRa
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: BeYaZ
  • Lpg Markası : benzinli :)
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #12 : 15.Mar.2008 22:35:17 »
murat kardesım olayı bıtırmıs saol kardesım  :bravo: :bravo: :bravo:

Çevrimdışı murat35

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 691
  • Yaş:34 Vilayet:İzmir
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #13 : 17.Mar.2008 05:05:33 »
ferhat kardeş ek bilgiler için teşekkürler.
bunlardan da olabilir tabiki.
Tempra Tipo Club Türkiye

MelCOM

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #14 : 17.Mar.2008 17:51:01 »
Aynı sorun benim araçtada var (gerçi benim araçta başıma gelmeyen sorun yok gibi  :) ) Arkadaşların dediğine aynen katılıyorum. Bende aracı aldığımdan beri çok nadir benzinle çalıştırdım.

Bu sabaha rabayı benzinle çalıştırana kadar imanım gevredi. Her çalıştığında ayağımı az miktarda gazdan çektiğimde motor stop ediyordu. Stop etmeyene kadar tekrar tekrar çalıştırdım. Bu seferde motor titreyerek çalıştı. Daha sonra aracı lpg ye aldığımda rolantide daha düzenli bir çalışma elde ettim.

Artık karbüratör ve benzin yollarında baya bi pislenme olduğunu tahmin ediyorum.

Birde bujilerde zamanla oluşan tortu sürekli LPG kullandığımızda temizlenemiyor. LPG nin yanma sıcaklığı ve oluşan basınç Benzine göre daha az diye biliyorum. Aracın yakıt sistemini faal durumda tutmak için belli aralıklarla mutlaka benzinde kullanmak en iyisi.

Çevrimdışı kadir aykanat

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1337
  • KaDiR - AnKaRa - 25 VoLuMe:ııııııııııIııııııııı[]
  • *Adı soyadı : KaDiR
  • *Meslek: OtO MüZiK GöRüNtÜ Ve ALaRm SiStEmLeRİ
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: AnKaRa
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: BeYaZ
  • Lpg Markası : benzinli :)
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #15 : 17.Mar.2008 22:26:49 »
 :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:

TANSEMFUN

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #16 : 17.Mar.2008 22:38:12 »
Aynı sorun benim araçtada var (gerçi benim araçta başıma gelmeyen sorun yok gibi  :) ) Arkadaşların dediğine aynen katılıyorum. Bende aracı aldığımdan beri çok nadir benzinle çalıştırdım.

Bu sabaha rabayı benzinle çalıştırana kadar imanım gevredi. Her çalıştığında ayağımı az miktarda gazdan çektiğimde motor stop ediyordu. Stop etmeyene kadar tekrar tekrar çalıştırdım. Bu seferde motor titreyerek çalıştı. Daha sonra aracı lpg ye aldığımda rolantide daha düzenli bir çalışma elde ettim.

Artık karbüratör ve benzin yollarında baya bi pislenme olduğunu tahmin ediyorum.

Birde bujilerde zamanla oluşan tortu sürekli LPG kullandığımızda temizlenemiyor. LPG nin yanma sıcaklığı ve oluşan basınç Benzine göre daha az diye biliyorum. Aracın yakıt sistemini faal durumda tutmak için belli aralıklarla mutlaka benzinde kullanmak en iyisi.

katılıyorum..

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #17 : 18.Mar.2008 11:58:45 »
tuncay kardeşim murat kardeşim açıklamış tam noktalar temas etmiş..

beni arabamda rolanti sorunu yok ama benzinde ısınana kadar tekleme vardı.benzinde kullandım bir depo sorunum düzeldi..

sürekli lpg de kullanılan araclar zamanla karbüratör üzerinde istenmeyen sorunlar yaratıyor.aracı daha sonra benzinde kullanmak istesen bile sorunla karsılasıyorsun..karbüratör temiz olsada sorun olur..çözüm aracı benzinde kullanmak..en güzeli günde 4-5 km benzin ile gidersen bu senin sorunun 1 depo sonrasında düzelecektir..

arac benzinde düzelmediği sürece lpg dede düzelmez.. :ok: nce aracı benzinde düzeltmek gerek.. :ok:

lpg de verim istiyorsan arac benzin ve lpg de aynı rolanti ve sessizlikte alışmalıdır..lpg de hava + lpg karışımı çok önemlidir.. hava fazla olursa arac cekmez..lpg olursa ucar ama yüksek devirde gitmez..yeterli hava almaz ise..

onun için lpg + hava karışımı nı iyi ayarlamak gerek..

onun dışında benzin -lpg - hava filtreleri temiz olmalı..

bujiler düzgün olmalı ve buji kablolarıda..

düzgün yakıt , düzgün ateşleme ,doğru karışım = srunsuz motor.. :ok:

sen aracı bir depo benzinle ve yüksek devirde kullan...farkı göreceksin.. :ok:


mesut kardeşim zaten olması gerekeni yazmış ve bende herzaman olmayan durumları belirteyim.

1) Emme manifoldu hava alıyordur.
2) Firen merkezi arızalı olabilir ( buda manifold dan aldığı basıçla alakalı )
3) Karbüratör pis ve tıkalı olabilr
4) Benzin pompası arızalı olabilr
5) Elektronik ateşleme arızalı olabilir.

dostum emme manifoldu hava alıyor olabilir demişsin...dün bakarken..manifolddan çıkan 2 ufak boru yarım parmak kalınlığında bu boruların karbüratöre girmediğini vaya kesildiğini fark ettim..2 boru ölece duruyorlar bir yere baglanmadan acaba bundan olabilirmiki sorun dersin???
« Son Düzenleme: 18.Mar.2008 13:37:19 Gönderen: RANGER »

lecoq17

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #18 : 18.Mar.2008 19:42:13 »
kardeşim geçmiş olsun.yazın bendede aynı sorun olmuştu.yaz sıcağında jikle çekerek arabayı çalıştırıyodum,ısınıncaya kadar gazı bıraktığım anda araba stop ediyordu.bi gün stop etti ve bi dahada çalıştıramadım.elektrikçi çağırdım ve bi kabloyu değiştirdi ama ismini şimdi hatırlamıyorum (fiyatı 45 liraydı bunu hatırlıyorum. :)) bu kablonun arıza verdiğini ve arabanın elektriği kestiğini söylemişti.motora elektrik gelmiyo demişti.değiştirdikten sora hiç sorun yaşamadım.

ferhat2160

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #19 : 18.Mar.2008 22:17:55 »
dostum emme manifoldu hava alıyor olabilir demişsin...dün bakarken..manifolddan çıkan 2 ufak boru yarım parmak kalınlığında bu boruların karbüratöre girmediğini vaya kesildiğini fark ettim..2 boru ölece duruyorlar bir yere baglanmadan acaba bundan olabilirmiki sorun dersin???

Olabilr o hortumlar pasolu ve bir tıpaya benzeyen ve ikitane ucu olan yere baglı ise onlar otamatik cikle ye ayarlamak için basınçlı hava veriyor.
ozaman cikle tam randımanlı çalışmadığı için rölanti düşer vekarışımı düzgün yapmaz ya fazla gaz yada fazla hava girer (gaz ve benzin ayarına göre degişir)

Sen engüzeli bunu sağlam bir karbüratör cüye baktır ama usta sadece karbüratör işi yapıyor olsun ki sana daha iyi yardımcı olur.

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #20 : 19.Mar.2008 14:07:48 »
kardeşim geçmiş olsun.yazın bendede aynı sorun olmuştu.yaz sıcağında jikle çekerek arabayı çalıştırıyodum,ısınıncaya kadar gazı bıraktığım anda araba stop ediyordu.bi gün stop etti ve bi dahada çalıştıramadım.elektrikçi çağırdım ve bi kabloyu değiştirdi ama ismini şimdi hatırlamıyorum (fiyatı 45 liraydı bunu hatırlıyorum. :)) bu kablonun arıza verdiğini ve arabanın elektriği kestiğini söylemişti.motora elektrik gelmiyo demişti.değiştirdikten sora hiç sorun yaşamadım.

dostum nasıl bir kabloki bu kablo...başka bilen varmı arkadaşlar...sorunumuz aynı olabilir...

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #21 : 19.Mar.2008 14:11:35 »
dostum emme manifoldu hava alıyor olabilir demişsin...dün bakarken..manifolddan çıkan 2 ufak boru yarım parmak kalınlığında bu boruların karbüratöre girmediğini vaya kesildiğini fark ettim..2 boru ölece duruyorlar bir yere baglanmadan acaba bundan olabilirmiki sorun dersin???

Olabilr o hortumlar pasolu ve bir tıpaya benzeyen ve ikitane ucu olan yere baglı ise onlar otamatik cikle ye ayarlamak için basınçlı hava veriyor.
ozaman cikle tam randımanlı çalışmadığı için rölanti düşer vekarışımı düzgün yapmaz ya fazla gaz yada fazla hava girer (gaz ve benzin ayarına göre degişir)

Sen engüzeli bunu sağlam bir karbüratör cüye baktır ama usta sadece karbüratör işi yapıyor olsun ki sana daha iyi yardımcı olur.

dostum yukarıdaki yazında otomatik jikleden bahsetmişsin...Ama benim arabada otomatik jikle yok...manuel jikle var onu çekip çalıştırıyorum...biraz daha yardım edersen sevinirim...

ferhat2160

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #22 : 19.Mar.2008 19:51:04 »
dostum emme manifoldu hava alıyor olabilir demişsin...dün bakarken..manifolddan çıkan 2 ufak boru yarım parmak kalınlığında bu boruların karbüratöre girmediğini vaya kesildiğini fark ettim..2 boru ölece duruyorlar bir yere baglanmadan acaba bundan olabilirmiki sorun dersin???

Olabilr o hortumlar pasolu ve bir tıpaya benzeyen ve ikitane ucu olan yere baglı ise onlar otamatik cikle ye ayarlamak için basınçlı hava veriyor.
ozaman cikle tam randımanlı çalışmadığı için rölanti düşer vekarışımı düzgün yapmaz ya fazla gaz yada fazla hava girer (gaz ve benzin ayarına göre degişir)

Sen engüzeli bunu sağlam bir karbüratör cüye baktır ama usta sadece karbüratör işi yapıyor olsun ki sana daha iyi yardımcı olur.

dostum yukarıdaki yazında otomatik jikleden bahsetmişsin...Ama benim arabada otomatik jikle yok...manuel jikle var onu çekip çalıştırıyorum...biraz daha yardım edersen sevinirim...

bizim arabalarda manuel cikle ile otamatik cikle bir arada esasında otomatik cikle bizm aabalarda senin dedigin iki hortumun bağlı oldugu sıcaklık ile alakalı müşür sayesinde ( manifolda paso ile takılı ) hava oranını ayarlamya yarıyor benim arabam 1.4 s karbüratörlü ve bendede hem manuel cikle hem otamatik cikle var ayrıca bizim arabalar karbüratör teknolojisinin enson sürümü oyüzden digerlerine göre biraz daha gelişmiş tir

Senin sorununu en iyi karbüratörcü çözer bence zaman kaybetmeden bi göster.
« Son Düzenleme: 19.Mar.2008 19:54:38 Gönderen: ferhat2160 »

lecoq17

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #23 : 20.Mar.2008 19:37:52 »
kardeşim geçmiş olsun.yazın bendede aynı sorun olmuştu.yaz sıcağında jikle çekerek arabayı çalıştırıyodum,ısınıncaya kadar gazı bıraktığım anda araba stop ediyordu.bi gün stop etti ve bi dahada çalıştıramadım.elektrikçi çağırdım ve bi kabloyu değiştirdi ama ismini şimdi hatırlamıyorum (fiyatı 45 liraydı bunu hatırlıyorum. :)) bu kablonun arıza verdiğini ve arabanın elektriği kestiğini söylemişti.motora elektrik gelmiyo demişti.değiştirdikten sora hiç sorun yaşamadım.

dostum nasıl bir kabloki bu kablo...başka bilen varmı arkadaşlar...sorunumuz aynı olabilir...

valla kardeş bişey sensör kablosu demişti usta.25-30cm uzunluğunda bi kabloydu.sen bi elektrikçiden öğrenebilirsin sanırım.anlattıklarının aynısı başıma gelmişti.lpg beyni dediler değiştirdim,1 hafta sonra yolda kaldım.yakınımda bi taksi durağı vardı oradaki bi arkadaş yardımcı olmaya çalıştı.dediğim gibi araç elektriği kesiyo dedi ve elektrikçiyi çağırdık.adam geldi baktı kabloyu değiştirdi o gün bugün sorun yok.kusura bakma tam ismini hatırlamıyorum.

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #24 : 20.Mar.2008 23:05:44 »
dostum emme manifoldu hava alıyor olabilir demişsin...dün bakarken..manifolddan çıkan 2 ufak boru yarım parmak kalınlığında bu boruların karbüratöre girmediğini vaya kesildiğini fark ettim..2 boru ölece duruyorlar bir yere baglanmadan acaba bundan olabilirmiki sorun dersin???

Olabilr o hortumlar pasolu ve bir tıpaya benzeyen ve ikitane ucu olan yere baglı ise onlar otamatik cikle ye ayarlamak için basınçlı hava veriyor.
ozaman cikle tam randımanlı çalışmadığı için rölanti düşer vekarışımı düzgün yapmaz ya fazla gaz yada fazla hava girer (gaz ve benzin ayarına göre degişir)

Sen engüzeli bunu sağlam bir karbüratör cüye baktır ama usta sadece karbüratör işi yapıyor olsun ki sana daha iyi yardımcı olur.

dostum yukarıdaki yazında otomatik jikleden bahsetmişsin...Ama benim arabada otomatik jikle yok...manuel jikle var onu çekip çalıştırıyorum...biraz daha yardım edersen sevinirim...

bizim arabalarda manuel cikle ile otamatik cikle bir arada esasında otomatik cikle bizm aabalarda senin dedigin iki hortumun bağlı oldugu sıcaklık ile alakalı müşür sayesinde ( manifolda paso ile takılı ) hava oranını ayarlamya yarıyor benim arabam 1.4 s karbüratörlü ve bendede hem manuel cikle hem otamatik cikle var ayrıca bizim arabalar karbüratör teknolojisinin enson sürümü oyüzden digerlerine göre biraz daha gelişmiş tir

Senin sorununu en iyi karbüratörcü çözer bence zaman kaybetmeden bi göster.

Dostum çok teşekkür ederim...Açıklaman beni tatmin etti...