Gönderen Konu: Rolanti Sorunu ( Tempra 1.6 SXA )  (Okunma sayısı 5550 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ferhat2160

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #25 : 21.Mar.2008 22:18:40 »
Dostum çok teşekkür ederim...Açıklaman beni tatmin etti...

İşine yaradıysa ne mutlu bize kardeşim. :bravo:

Ustaya baktırdığın zaman ne yaptığını bizimle paylaşırsan daha çok seviniriz.  ;) :ok:
« Son Düzenleme: 21.Mar.2008 22:25:43 Gönderen: ferhat2160 »

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #26 : 23.Mar.2008 21:13:20 »
Dostum çok teşekkür ederim...Açıklaman beni tatmin etti...

İşine yaradıysa ne mutlu bize kardeşim. :bravo:

Ustaya baktırdığın zaman ne yaptığını bizimle paylaşırsan daha çok seviniriz.  ;) :ok:

paylaşırım paylaşmasınada bu paylaşma süresi baya uzak şuan...bulundugum yerde sanayi ve türevi hiç bir şey yok maalesef...bi izine gittigimde ancak oda en erken haziran gibi...

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #27 : 24.Mar.2008 17:17:23 »
Ama arkadaşlar ben sorunun kaynagını kafamda canlandırdım..Büyük ihtimalle sorun düşündüğüm seyler...
 1.)Çünkü Arabamda Manifold header swichine baglanacak fişi koparmışlar..ve kablolar ölece duruyo...Kbloların veya swıchin + - uçlarını bilmediğim için baglayamıyorum o swichi..

 2.)Manifold hederin şase ucu çıkmış alttan elime geliyo...onu headere vidalamam lazım ama onun da malum soketi kopmuş..yada headerin üzerinde kalmış..manifoldun altıda oldugu için göremiyorum..o sorun değil..onu tutturabilirim..yada öle sanıyorum...

 3.)Termostatik vakum valfleri bunlar 2 tane..uçları kırılmış ve şuan hava akışı mevcut değil...O valflere bi şekilde meme türü bişey ayarlaya bilirsem onları söz konusu borulara irtibatlayacagım..

 4.)Karbüratör rolanri ayar vidasının altına siyah soketle gelen  throttle idle switch kablosu kesilmiş..Plastikten kablo çıkmıyor..O kabloyu temin etmem gerekecek..

Bütün bu eksikleri tamamlarsam heralde rolanti sorunum düzelir die tahmin ediyorum...Çünkü her kesin arabasında olası gereken ve var olan bu ekipmanlar benim arabamda şuan için mevcutt değil..Eski sahibi çok iii bakmış arabaya onu tebrik etmek lazım...
« Son Düzenleme: 25.Mar.2008 16:53:08 Gönderen: RANGER »

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #28 : 24.Mar.2008 21:12:31 »
tuncay kardeşim masallah çok iyi tespitler yapmışsın.. :ok: :ok:
bende cutt of valfi kablosu bağlı değil.. diğer kabloda ama masallah rolantide sorun yok.. :ok: :ok: :nazar:
Volkswagen California


ferhat2160

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #29 : 24.Mar.2008 21:53:32 »
Ama arkadaşlar ben sorunun kaynagını kafamda canlandırdım..Büyük ihtimalle sorun düşündüğüm seyler...
 1.)Çünkü Arabamda Manifold header swichine baglanacak fişi koparmışlar..ve kablolar ölece duruyo...Kbloların veya swıchin + - uçlarını bilmediğim için baglayamıyorum o swichi..

 2.)Manifold hederin şase ucu çıkmış alttan elime geliyo...onu headere vidalamam lazım ama onun da malum soketi kopmuş..yada headerin üzerinde kalmış..manifoldun altıda oldugu için göremiyorum..o sorun değil..onu tutturabilirim..yada öle sanıyorum...

 3.)Termostatik vakum valfleri bunlar 2 tane..uçları kırılmış ve şuan hava akışı mevcut değil...O valflere bi şekilde meme türü bişey ayarlaya bilirsem onları söz konusu borulara irtibatlayacagım..

 4.)Karbüratör rolanri ayar vidasının altına siyah soketle gelen kablo kesilmiş..Plastikten kablo çıkmıyor..O kabloyu temin etmem gerekecek..

Bütün bu eksikleri tamamlarsam heralde rolanti sorunum düzelir die tahmin ediyorum...Çünkü her kesin arabasında olası gereken ve var olan bu ekipmanlar benim arabamda şuan için mevcutt değil..Eski sahibi çok iii bakmış arabaya onu tebrik etmek lazım...

o kablaorın siyah olanı (-) yani şase gövdeden ( motor blogu ) istedigin yerden verebilirsin
kırmızı olanı  (+) uç onu da diger kırmızı kabloya bağlıcan eğer bende diger kırmızı kablo yok diyorsan geçici olarak tüp rölesinden veya aküden + 12 verebilirsin ( benim arabamda tüp rölesinden bağladım kendi orjinal kablosundan hiç voltaj gelmiyordu ) bu kablolar sadece benzini etkiliyor (yani benzin elemanları) tüpde etki etmez.

tüpe ve benzine etkiyapan ise o iki hortumun çıkmış olması

tespit ettiğin gibi bunları düzeltirsen birde güzel bir karbüratör ayarı yaptırırsan araban canavar olur...

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #30 : 25.Mar.2008 08:25:18 »
Ama arkadaşlar ben sorunun kaynagını kafamda canlandırdım..Büyük ihtimalle sorun düşündüğüm seyler...
 1.)Çünkü Arabamda Manifold header swichine baglanacak fişi koparmışlar..ve kablolar ölece duruyo...Kbloların veya swıchin + - uçlarını bilmediğim için baglayamıyorum o swichi..

 2.)Manifold hederin şase ucu çıkmış alttan elime geliyo...onu headere vidalamam lazım ama onun da malum soketi kopmuş..yada headerin üzerinde kalmış..manifoldun altıda oldugu için göremiyorum..o sorun değil..onu tutturabilirim..yada öle sanıyorum...

 3.)Termostatik vakum valfleri bunlar 2 tane..uçları kırılmış ve şuan hava akışı mevcut değil...O valflere bi şekilde meme türü bişey ayarlaya bilirsem onları söz konusu borulara irtibatlayacagım..

 4.)Karbüratör rolanri ayar vidasının altına siyah soketle gelen kablo kesilmiş..Plastikten kablo çıkmıyor..O kabloyu temin etmem gerekecek..

Bütün bu eksikleri tamamlarsam heralde rolanti sorunum düzelir die tahmin ediyorum...Çünkü her kesin arabasında olası gereken ve var olan bu ekipmanlar benim arabamda şuan için mevcutt değil..Eski sahibi çok iii bakmış arabaya onu tebrik etmek lazım...

o kablaorın siyah olanı (-) yani şase gövdeden ( motor blogu ) istedigin yerden verebilirsin
kırmızı olanı  (+) uç onu da diger kırmızı kabloya bağlıcan eğer bende diger kırmızı kablo yok diyorsan geçici olarak tüp rölesinden veya aküden + 12 verebilirsin ( benim arabamda tüp rölesinden bağladım kendi orjinal kablosundan hiç voltaj gelmiyordu ) bu kablolar sadece benzini etkiliyor (yani benzin elemanları) tüpde etki etmez.

tüpe ve benzine etkiyapan ise o iki hortumun çıkmış olması

tespit ettiğin gibi bunları düzeltirsen birde güzel bir karbüratör ayarı yaptırırsan araban canavar olur...

ilgine teşekkürler dostum...bende öle düşünüyorum bakalım tek avuntum o...bakalım sonuç ne olacak....

erayyasar

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #31 : 25.Mar.2008 18:59:49 »
bendede şöle bi sorun var benim arabama sıfır motor yapıldı arabam ilk calışmada normal daha sonra arabanın devri kendiliğinden 2000 lere cıkıyor ve araba harareti yükseliyor benim arabamda daha önceki sahibi hava filtresi hortumu yerine şamriyel bağlamıştı tahminen bulamadığı için bana motorcu ondan kaynaklandığını söledi böle bi sorun yaşayn arkadaşımız varsa bana yardımcı olabilirmi

erayyasar

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #32 : 25.Mar.2008 19:04:09 »
bu arada arabam tempra 2.0 ie 8 valf ve hava filtresi hortumu arıyorum forumdada belirttim

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #33 : 25.Mar.2008 19:04:25 »
bendede şöle bi sorun var benim arabama sıfır motor yapıldı arabam ilk calışmada normal daha sonra arabanın devri kendiliğinden 2000 lere cıkıyor ve araba harareti yükseliyor benim arabamda daha önceki sahibi hava filtresi hortumu yerine şamriyel bağlamıştı tahminen bulamadığı için bana motorcu ondan kaynaklandığını söledi böle bi sorun yaşayn arkadaşımız varsa bana yardımcı olabilirmi

arkadaş şamriyel derken ne yi kasteddin anlayamadım..hava filtresi hortumu yerine o baglamışsa sen değiştiriver hortumu...şamriyel olayını anlayamadım gerçi ama???

erayyasar

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #34 : 26.Mar.2008 09:37:35 »
İŞTE YAPAN USTA ŞİŞİRMİŞ HAVA FİLTRESİ HORTUMU BULAMAYINCA ARABA LASTİĞİ ŞAMRİYELİNCEN Bİ TANE UYDURMUŞ ORAYA ODA HAVA SÜRKÜLASTONUNU TAM YAPMADIĞI İÇİN SORUN YARATIYOR DEDİLER YANİ BENDE SÖKTÜM DEDİM HAVA FİLTRESİ HORTUMU ALİM ORJİNAL TABİ BENDE BULAMADIM KALDIM ORTADA  :crash: :crash:

MelCOM

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #35 : 27.Mar.2008 15:43:31 »
Arkadaşlar aracı bi süre benzinle kullandım yine aynı sorun devam ediyor. Araç ilk çalıştığında rolenti devri çok düşük cikleyi çekerek çalıştırıyorum ve ısınana kadarda cikleyi kapatmıyorum.

Dün gece karburatörün üzerinde siyah boşta duran bi kablo olduğunu farkettim. Bu kablo neyin nesi. Bunu biyere bağlanmayacakmı?.

Bu kabloyu nereye bağlayabilirim.

Yine yolda kalmak istemiyorum :???:


MelCOM

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #36 : 27.Mar.2008 16:04:38 »
Üstteki mesajı yazdığım esnada forumda dolaşırken

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=456.0 bu sayfa yer alan bilgileri gördüm. Bu bilgileri foruma yazan mavis717 ve çalışmayı yapan @ersin kardeşime çok teşekkür ederim.

Benim boşta gördüğüm kablo büyük ihtimalle



bu resimde gördüğümüz 2 numaralı kablo yani throttle idle switch

altında yazan bilgide bu tespiti doğruluyor

Alıntı
throttle idle switch, karbüratörde gaz telinin bağlandığı yere monte edilmiştir ve gaza basılmadığı zaman ateşleme beynine throttle idle (rölanti) sinyali gönderir. motor devri 1800 rpm den yüksek ve throttle idle (rölanti) konumunda ise ateşleme beyni fuel cutoff valfine gönderdiği akımı keserek yakıt akışının kesilmesini sağlar, böylelikle fazla yakıt sarfiyatı ve gereksiz zararlı eksoz gazı engellenmiş olur. motor devri 1800 devrin altına düştüğünde ateşleme beyni valfe yeniden akım gönderir ve motorun çalışması devam eder.

yani bizim araçtada ilk çalıştığında rölenti sorunu oluyor, kabloda problem olduğu için ateşleme beynine sinyal gönderemiyor. Bu akşam LPG benzin anahtarını değiştirecektim. Onu yaptıktan sonrada bu kabloyu yerine takmaya çalışacağım.

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #37 : 27.Mar.2008 16:24:45 »
Üstteki mesajı yazdığım esnada forumda dolaşırken

http://www.tempratipo.com/forum/index.php?topic=456.0 bu sayfa yer alan bilgileri gördüm. Bu bilgileri foruma yazan mavis717 ve çalışmayı yapan @ersin kardeşime çok teşekkür ederim.

Benim boşta gördüğüm kablo büyük ihtimalle



bu resimde gördüğümüz 2 numaralı kablo yani throttle idle switch

altında yazan bilgide bu tespiti doğruluyor

Alıntı
throttle idle switch, karbüratörde gaz telinin bağlandığı yere monte edilmiştir ve gaza basılmadığı zaman ateşleme beynine throttle idle (rölanti) sinyali gönderir. motor devri 1800 rpm den yüksek ve throttle idle (rölanti) konumunda ise ateşleme beyni fuel cutoff valfine gönderdiği akımı keserek yakıt akışının kesilmesini sağlar, böylelikle fazla yakıt sarfiyatı ve gereksiz zararlı eksoz gazı engellenmiş olur. motor devri 1800 devrin altına düştüğünde ateşleme beyni valfe yeniden akım gönderir ve motorun çalışması devam eder.

yani bizim araçtada ilk çalıştığında rölenti sorunu oluyor, kabloda problem olduğu için ateşleme beynine sinyal gönderemiyor. Bu akşam LPG benzin anahtarını değiştirecektim. Onu yaptıktan sonrada bu kabloyu yerine takmaya çalışacağım.

Dsostum kabloyu takınca durumdan bizi bilgilendirisen seviniriz...kolay gelsin bu arada...

erayyasar

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #38 : 28.Mar.2008 09:36:53 »
arkadaşlar rolanti motoru hakkında fiyt bilgisi olan varmı

MelCOM

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #39 : 28.Mar.2008 11:30:04 »
Alıntı
Dsostum kabloyu takınca durumdan bizi bilgilendirisen seviniriz...kolay gelsin bu arada...

Dostum dün akşam vakit bulamadım takamadım inşallah bu akşam uğraşacağım. Sonucu buraya yazarım.

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #40 : 01.Nis.2008 10:07:36 »
Alıntı
Dsostum kabloyu takınca durumdan bizi bilgilendirisen seviniriz...kolay gelsin bu arada...

Dostum dün akşam vakit bulamadım takamadım inşallah bu akşam uğraşacağım. Sonucu buraya yazarım.


iii olur be dosum...

MelCOM

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #41 : 03.Nis.2008 18:08:26 »
Arkadaşlar hala yapamadım. Ya benim resimde gösterdiğim kablonun takıldığı yeri açma dediler.

Sanırım içinde yaylar falan var dağıtırsın toplayamazsın dediler. Şuanda hala böyle idare ediyorum.

Bi ustaya gideceğiz gibi görünüyor :s21: Gelişmelerden bu başlıkta haberdar ederim.

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Rolanti Sorunu Yardım Lütfen....
« Yanıtla #42 : 03.Nis.2008 18:17:45 »
Arkadaşlar hala yapamadım. Ya benim resimde gösterdiğim kablonun takıldığı yeri açma dediler.

Sanırım içinde yaylar falan var dağıtırsın toplayamazsın dediler. Şuanda hala böyle idare ediyorum.

Bi ustaya gideceğiz gibi görünüyor :s21: Gelişmelerden bu başlıkta haberdar ederim.

melih kardeşim gelişmelerden haberdar edersen seviniriz   ;)

RANGER

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu
« Yanıtla #43 : 08.Nis.2008 23:39:04 »
Arkadaşlar hala yapamadım. Ya benim resimde gösterdiğim kablonun takıldığı yeri açma dediler.

Sanırım içinde yaylar falan var dağıtırsın toplayamazsın dediler. Şuanda hala böyle idare ediyorum.

Bi ustaya gideceğiz gibi görünüyor :s21: Gelişmelerden bu başlıkta haberdar ederim.
dostum korkmana gerek yok...ben söktüm...biraz dikkat edersen korkacak çekinecek bi durum yok...

GunShy

  • Ziyaretçi
mrb
« Yanıtla #44 : 09.Nis.2008 10:27:49 »
mrb arkadaşlar 98 model tıpo slx 16 i.e aracım var bu arac sabıt gazda gıderken alıp-verme yapıyor egr valfi benzın valfı ntc sensoru gıbı bır sensor var onu hemen hemen butun sensorler değişti bunu benzınde cok az yapıyor tupte daha cok meydana cıkıyor sankı hava yı fazla alıyomus gıbı gelıyor cunkı aynı zamanda yakıt mıktarıda cok yukseldı acaba tup takıldığında farklı bır modıfıkasyonda yapılmalımı bunu bır turlu cozmedım bu konuda yardımcı olursanız sevınırım..

MelCOM

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu
« Yanıtla #45 : 15.Nis.2008 15:49:54 »
Alıntı
Dsostum kabloyu takınca durumdan bizi bilgilendirisen seviniriz...kolay gelsin bu arada...

Dostum dün akşam vakit bulamadım takamadım inşallah bu akşam uğraşacağım. Sonucu buraya yazarım.


iii olur be dosum...

Arkadaşlar kabloyu kendim takamadım. Yeni bir usta buldum tavsiye üzerine oraya gittim. Sağolsun çok ilgilendiler sabah 9.30 dan 13.30 kadar araç üzerinde çalıştık. Karbüratöre giden bir müşir ve kablolar körlenmiş benim araçta. Hepsini yaptık + karbüratörü söküp temizledik bazı hatalar vardı karbüratörde onları düzeltti. Eksik bir parça vardı onu bulup taktı.

Eskiden aracın gaz pedalını pompalamadan çalıştıramıyordum ve ilk çalıştığında rölanti problemi yaşıyordum sürekli cikle çekili duruyorddu şimdi ise tek kelimeyle saat gibi çalışıyor(Maşallah).

Sorun o kabloların körlenmesi ve karbüratördeki problemmiş.
« Son Düzenleme: 15.Nis.2008 16:34:45 Gönderen: MelCOM »

Çevrimdışı Burak Ağçayazı

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1527
    • 1998 Tipo .4ie
  • *Adı soyadı : burak ağcayazı
  • *Meslek: memur
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: sivas
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: passat
  • Model Yılı: 2010
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Rolanti Sorunu
« Yanıtla #46 : 15.Nis.2008 16:29:12 »
dostum gözün aydın umarım bidaha basını ağrıtmaz geçmis olsun

MelCOM

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu
« Yanıtla #47 : 15.Nis.2008 16:35:09 »
dostum gözün aydın umarım bidaha basını ağrıtmaz geçmis olsun

Sağolasın dostum inşallah.

ferhat2160

  • Ziyaretçi
Ynt: Rolanti Sorunu
« Yanıtla #48 : 15.Nis.2008 22:03:04 »

Arkadaşlar kabloyu kendim takamadım. Yeni bir usta buldum tavsiye üzerine oraya gittim. Sağolsun çok ilgilendiler sabah 9.30 dan 13.30 kadar araç üzerinde çalıştık. Karbüratöre giden bir müşir ve kablolar körlenmiş benim araçta. Hepsini yaptık + karbüratörü söküp temizledik bazı hatalar vardı karbüratörde onları düzeltti. Eksik bir parça vardı onu bulup taktı.

Eskiden aracın gaz pedalını pompalamadan çalıştıramıyordum ve ilk çalıştığında rölanti problemi yaşıyordum sürekli cikle çekili duruyorddu şimdi ise tek kelimeyle saat gibi çalışıyor(Maşallah).

Sorun o kabloların körlenmesi ve karbüratördeki problemmiş.


Valla sevindim sorunun çözüldügüne.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Rolanti Sorunu
« Yanıtla #49 : 15.Nis.2008 23:13:38 »
melih kardeşim problemini çözmene sevindim... ;) ;) ;) ;)
Volkswagen California