Gönderen Konu: orjinal termostatın farkı  (Okunma sayısı 3837 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Serhat Korkut

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 273
  • *Meslek: pazarlama
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kurşuni gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
orjinal termostatın farkı
« : 14.Şub.2015 00:01:40 »
arabama yazın bakım yaptırdığımda termostatıda değişmiştim mita takmıştım mpi termostat pahalı ve bulunması zor olduğu için palio 1.4el lerin termostatı uyuyor saplama civatasının birini değiştirerek az uzun olanıyla takılabiliyor bilginize..araba yolda giderken 90altına bi çizgi düşüyodu soğuklara ihtimal verdim ama motor iyice ısındıktan sonrada sonuç aynı gittim opar 1.4 el termostat aldım suyu boşalttık termostatı taktık şimdi 90 sabit inme kalkma yok hararetin 90da çakılı kalması gerek normal şartlarda bu sorunu yaşıyan arkadaslara yardımcı olabilceğini düşündüm bu arada fiyatı 25 tl yan sanayi almaya değmez
Volkswagen Golf 1.6 16v---Fiat Tipo 1.6 i.e SLX AC---Ford Focus 1.6TDCİ

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #1 : 14.Şub.2015 00:59:52 »
arabama yazın bakım yaptırdığımda termostatıda değişmiştim mita takmıştım mpi termostat pahalı ve bulunması zor olduğu için palio 1.4el lerin termostatı uyuyor saplama civatasının birini değiştirerek az uzun olanıyla takılabiliyor bilginize..araba yolda giderken 90altına bi çizgi düşüyodu soğuklara ihtimal verdim ama motor iyice ısındıktan sonrada sonuç aynı gittim opar 1.4 el termostat aldım suyu boşalttık termostatı taktık şimdi 90 sabit inme kalkma yok hararetin 90da çakılı kalması gerek normal şartlarda bu sorunu yaşıyan arkadaslara yardımcı olabilceğini düşündüm bu arada fiyatı 25 tl yan sanayi almaya değmez

Bildiğim kadarıyla 90 biraz geçince fan açar bir nokta altına düşer. Dediğin gibi olduğunda fan sürekli çalışırsa 90'da durur veya çok kısa aralıklarla çalışır. Bu da rezistöre aşırı yük bindirir diye düşünüyorum. Uzun yolda 70'e bile düşebiliyor normalde. 90'da sabit kalma olayı yeni teknoloji motorlarda neyse de bizimkinde aşağı düşebilmesi bence bir acil durumda yardımcı olacaktır.




Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2400
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #2 : 14.Şub.2015 08:52:19 »
arabama yazın bakım yaptırdığımda termostatıda değişmiştim mita takmıştım mpi termostat pahalı ve bulunması zor olduğu için palio 1.4el lerin termostatı uyuyor saplama civatasının birini değiştirerek az uzun olanıyla takılabiliyor bilginize..araba yolda giderken 90altına bi çizgi düşüyodu soğuklara ihtimal verdim ama motor iyice ısındıktan sonrada sonuç aynı gittim opar 1.4 el termostat aldım suyu boşalttık termostatı taktık şimdi 90 sabit inme kalkma yok hararetin 90da çakılı kalması gerek normal şartlarda bu sorunu yaşıyan arkadaslara yardımcı olabilceğini düşündüm bu arada fiyatı 25 tl yan sanayi almaya değmez


hayırlı olsun.

4 senede 3 kere termostat değiştirdim. 1 mita,1 oes, diğeri markası belli değildi opar kutudaydı.problemleri açık kalıyordu dediğiniz gibi 90-1 çizgi uzun yolda 70 dereceye bile düşüyordu.

orjinal bişey bulamayınca gittim mpi termostat aldım.satıcı seninki karbüratörlü bunu napcan dedi :) .ver dedim yok pahalı yok olmaz. ısı müşür yerine bir tapa 2,5 senedir bir problem yok

orjinal orjinaldir. dediğiniz gibi 90 da sabit. çok soğuklarda uzun yolda 90-1 çubuk oluyor sonra hemen 90 a geliyor tekrar.

Mesut abi geçen sene mpi termostat satıyordu onuda yedek olarak aldım :)


Bildiğim kadarıyla 90 biraz geçince fan açar bir nokta altına düşer. Dediğin gibi olduğunda fan sürekli çalışırsa 90'da durur veya çok kısa aralıklarla çalışır. Bu da rezistöre aşırı yük bindirir diye düşünüyorum. Uzun yolda 70'e bile düşebiliyor normalde. 90'da sabit kalma olayı yeni teknoloji motorlarda neyse de bizimkinde aşağı düşebilmesi bence bir acil durumda yardımcı olacaktır.

seninde termostatta bir sıkıntı var galiba.

mpi Gazi abinin tipoyla kışın Ankara ' ya gittik 90 ve 90-1 çubuk oluyordu.sonra 90 a tekrar çıkıyordu.hiç 70 e inmedi.

bende de mpi termostat var hiç 70 e inmiyor uzun yolda. şehir için 90 da hep.ışıklarda dur kalk çok sıkıştırırsam 90 + 1 oluyor sonra 90 a düşüyor.

« Son Düzenleme: 14.Şub.2015 09:02:37 Gönderen: Mahmut Çoban »

Çevrimdışı Şenol Karabulut

  • ( karacaoglan61)
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1490
    • Karacaoglan 61 - 1998 1.6 ie TEMPRA ATEŞ KIRMIZI
  • *Adı soyadı : Karacaoglan61
  • *Meslek: tarım
  • *Yaş: 46
  • *Şehir: bursa/mustafakemalpa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: ateşkırmızı
  • Lpg Markası : lavato
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #3 : 14.Şub.2015 09:20:05 »
Bendede iki seneden beri orijinal olmayan Termostat takılı sadece soğuk havalarda  şehirdışı kullanımlarda iki bazen üç diş düşüyo sonradan  orijinal termostatıta aldım takmadım yedekde duruyor ikisinin arasındaki fark  orjinal olanın uç kısmı   daha uzun diğeri ise kısa başka fark yok     birebir aynı  burada uzun ve kısa arasındaki  farklar  tartışılabilir bence


Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2400
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #4 : 14.Şub.2015 09:48:18 »
Bendede iki seneden beri orijinal olmayan Termostat takılı sadece soğuk havalarda  şehirdışı kullanımlarda iki bazen üç diş düşüyo sonradan  orijinal termostatıta aldım takmadım yedekde duruyor ikisinin arasındaki fark  orjinal olanın uç kısmı   daha uzun diğeri ise kısa başka fark yok     birebir aynı  burada uzun ve kısa arasındaki  farklar  tartışılabilir bence

abi dış kabı önemli değil. içindeki mekanizmada iş bitiyor. orjinalin içi yan sanayiye uyuyorsa yine problem olmaz takılırsa.

dereceyi ayarlayan kısım. yan sanayide üzerinde yazan değerlerde açıp - kapatmıyor mekanizmayı veya yayları ona göre ayarlı değil..


Çevrimdışı tipocu_60

  • Member
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 8311
    • tipocu_60 - 1997 TİPO SLX 1.6 MPİ İE / GÖKYÜZÜ MAVİSİ
  • *Adı soyadı : Ulaş Can
  • *Meslek: Maliyeci-Kedici Sx Pilotu
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Tokat-Niksar
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: Kristal Mavi
  • Lpg Markası : Zavoli
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #5 : 14.Şub.2015 11:04:22 »
Mahmut  tam 2 sene önce subat ayında ben aracı aldıgımda samsundan gelirken arac 70 e hatta 60 derecelere kadar düşüyordu..tokata geldim ertesi gün opar kutusunda orjinal termostatı taktırdım...arac uzun yolda soguklarda 80-90 derece sehirici de 90 dereceye sabit bir sekilde duruyor..mpi termostatına gerek yok bence  ;)

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #6 : 14.Şub.2015 14:33:03 »


hayırlı olsun.

4 senede 3 kere termostat değiştirdim. 1 mita,1 oes, diğeri markası belli değildi opar kutudaydı.problemleri açık kalıyordu dediğiniz gibi 90-1 çizgi uzun yolda 70 dereceye bile düşüyordu.

orjinal bişey bulamayınca gittim mpi termostat aldım.satıcı seninki karbüratörlü bunu napcan dedi :) .ver dedim yok pahalı yok olmaz. ısı müşür yerine bir tapa 2,5 senedir bir problem yok

orjinal orjinaldir. dediğiniz gibi 90 da sabit. çok soğuklarda uzun yolda 90-1 çubuk oluyor sonra hemen 90 a geliyor tekrar.

Mesut abi geçen sene mpi termostat satıyordu onuda yedek olarak aldım :)


seninde termostatta bir sıkıntı var galiba.

mpi Gazi abinin tipoyla kışın Ankara ' ya gittik 90 ve 90-1 çubuk oluyordu.sonra 90 a tekrar çıkıyordu.hiç 70 e inmedi.

bende de mpi termostat var hiç 70 e inmiyor uzun yolda. şehir için 90 da hep.ışıklarda dur kalk çok sıkıştırırsam 90 + 1 oluyor sonra 90 a düşüyor.



Orjinal yeni taktık ya. Neden düşsün ki? Radyatör de değiştirmiştik onunla ilgili olabilir mi acaba?




Çevrimdışı orhan gulasti

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 526
  • Tempra Candır Gerisi Heyecan
  • *Adı soyadı : Orhan GÜLAŞTI
  • *Meslek: Üniversite Öğrencisi
  • *Yaş: 21
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #7 : 15.Şub.2015 01:14:37 »
valla bizim araba çok iyi 90ı bi kere bile geçtiğini görmedim. 82 de bi fan açıyo sonra duruyo 90 da fan açıyo sonra 1 diş düşüyo herhalde

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2633
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #8 : 17.Şub.2015 22:47:45 »
Termostat için uzun yolda, 90-1 çizgi olması normal olan durumdur. Şehir içinde 90 derecede sabit olması gereklidir. Bunun dışında bir sorun yaşıyorsanız, termostat ömrünü doldurmuştur.  :ok:
Tempra SXA ->Marea HLX-> Alfa 156 1.6 Distinctive->Toyota Auris 1.4 D4-D ->Fiat Bravo 1.6 16v -> 
Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)

Çevrimdışı Mehmet Özcan

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 305
  • *Adı soyadı : Mehmet Özcan
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 25
  • *Şehir: Dazkırı / Afyon
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #9 : 17.Şub.2015 22:51:37 »
Benim genelde 90-1 çizgi oluyor. Şehir içinde 90 oluyor sadece. Normal değil diyordum normalmiş herhalde.

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #10 : 17.Şub.2015 23:58:40 »
Termostat için uzun yolda, 90-1 çizgi olması normal olan durumdur. Şehir içinde 90 derecede sabit olması gereklidir. Bunun dışında bir sorun yaşıyorsanız, termostat ömrünü doldurmuştur.  :ok:

Ya öyle diyorsun abi de yeni değiştirdik diyorum. 80'de sabit duruyor bizimki. 90'a çıkıyor fan açıyor sonra tekrar 80. Diyorsunuz ki termostat problemli.




Çevrimdışı Şenol Karabulut

  • ( karacaoglan61)
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1490
    • Karacaoglan 61 - 1998 1.6 ie TEMPRA ATEŞ KIRMIZI
  • *Adı soyadı : Karacaoglan61
  • *Meslek: tarım
  • *Yaş: 46
  • *Şehir: bursa/mustafakemalpa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: ateşkırmızı
  • Lpg Markası : lavato
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #11 : 18.Şub.2015 12:44:37 »
Takdığınız Termostatın sıcaklık derecesine baktınızmı 90 lık olması lazım   90+ 1  fan Acar  açınçada normal 90  olur    size göre 80+1    90 acıyorsa   bozuk olmayabilir  termostatınız görevini yapıyordur fakat 90 lık değildir belkide 80 lik olabilir malum hepsi yan sanayi parcalar
« Son Düzenleme: 18.Şub.2015 12:58:21 Gönderen: Şenol Karabulut »


Çevrimdışı Murat Vuruşan

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 848
  • *Adı soyadı : murat vuruşan
  • *Meslek: Opel Satış Planlama
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: bursa
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: BEYAZ
  • Lpg Markası : SAFKAN T-JET
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #12 : 18.Şub.2015 17:17:01 »
uzun yolda hararet 90da sabit kalmaz hiç bir arabamda kalmıyordu uzun yolda 90 sabit,hatta termostadını yeni değiştirdiğim arabalarda buna dahil.nedeni arabanın önden aldığı rüzgar keza yazın w202 c class'e mercedes ile izmire gittim geldim hareret 70 derecelerde sabit kaldı ikinciye izmire ve ankaraya gittiğimde bu sefer w220 s class'e ile gittim yine aynı derecelerde sabit kaldı uzun yolda.ben termostadında bi şey olacağını sanmıyorum.tempralarda termostadın dereceleri varmı bilmiyorumda eğer varsada şenol abinin dediği çok mantıklı geldi  :ok:
Mücadele edebilirsiniz ancak karşımda ben istemediğim sürece asla kazanamazsınız..

Bazılarını tartıya koysam gram etmezler

Çevrimdışı Serhat Korkut

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 273
  • *Meslek: pazarlama
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kurşuni gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #13 : 18.Şub.2015 23:07:52 »
golfte uzun kısa yaz kış farketmiyor hararet hep 90 şimdi tipoda normale döndü ısıtması daha iyi halde memnunum mpi bulamıyan arkadaşlar palio termostatını kullanabilirler hem orjinal hem ucuz
Volkswagen Golf 1.6 16v---Fiat Tipo 1.6 i.e SLX AC---Ford Focus 1.6TDCİ

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #14 : 19.Şub.2015 00:12:38 »
Takdığınız Termostatın sıcaklık derecesine baktınızmı 90 lık olması lazım   90+ 1  fan Acar  açınçada normal 90  olur    size göre 80+1    90 acıyorsa   bozuk olmayabilir  termostatınız görevini yapıyordur fakat 90 lık değildir belkide 80 lik olabilir malum hepsi yan sanayi parcalar

Taktığım termostat Lancia kutuda geldi. Opar filan değil yani. 80 Sabit dediğiniz gibi, açıkcası 90 olsun diye değişiklik yapmayı da düşünmedim çünkü klimalı olduğu için yazın bu şekilde olması daha iyi diye düşünüyorum. Klima açıkken ister istemez zorladığımız zamanlar oluyor.




Çevrimdışı SELÇUK DERYA

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 76
  • *Adı soyadı : selçuk derya
  • *Meslek: muhasebe
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: bordo
  • Lpg Markası : zavolli
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #15 : 19.Şub.2015 18:00:23 »
abiler dün gece hararette 90ı görebilmek için yarım saat çalıştırdım arabayı anca fan açtı. hele uzun yolda 4. çizgiden bile düşüyo bazen.sanırım benimde termostat ömrünü doldurdu. şimdi bu termostatın orjinal olanı hangisi yan sanayi olanı hangisi markaları ne onu anlamadım ama. sanırım orjinali opar ama pahalı demişsini. kaç para ki bu. Ahmet abiye baktım opar 45 oes 25 lira. ama oes markanın resimde bile görüntüsü ürkütor. sağlamlığı tartışılır yani.

Çevrimdışı Özer Öztürk

  • Member
  • N O S
  • *****
  • İleti: 2633
  • *Adı soyadı : Özer
  • *Meslek: Mühendis
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Sarı
  • Lpg Markası : Prins
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #16 : 19.Şub.2015 23:30:58 »
Oğuzhan senin termostatında problem yok kafan rahat olsun  ;) :ok:
Tempra SXA ->Marea HLX-> Alfa 156 1.6 Distinctive->Toyota Auris 1.4 D4-D ->Fiat Bravo 1.6 16v -> 
Seat Leon 2.0 TFSI FR(200)

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #17 : 20.Şub.2015 01:11:11 »
Oğuzhan senin termostatında problem yok kafan rahat olsun  ;) :ok:

Çok şükür.  :sırıtan:




Çevrimdışı orhan gulasti

  • 4. Vites
  • ****
  • İleti: 526
  • Tempra Candır Gerisi Heyecan
  • *Adı soyadı : Orhan GÜLAŞTI
  • *Meslek: Üniversite Öğrencisi
  • *Yaş: 21
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #18 : 24.Mar.2015 23:26:43 »
Taktığım termostat Lancia kutuda geldi. Opar filan değil yani. 80 Sabit dediğiniz gibi, açıkcası 90 olsun diye değişiklik yapmayı da düşünmedim çünkü klimalı olduğu için yazın bu şekilde olması daha iyi diye düşünüyorum. Klima açıkken ister istemez zorladığımız zamanlar oluyor.

benimkindede orjinal termostat var herhalde araba 82 de fan açıyo biraz duruyo sonra 90 da ful açıyo. birde arabanın harareti çabuk yükseliyor hiç deviri 2500 geçirmediğim zaman bile

Çevrimdışı Murat Küllü

  • Hayat 6500 devirden sonra başlar , Ya elektrik keser yanlarsın ya da motoru kucağına alınca anlarsın…...
  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1014
  • *Adı soyadı : murat
  • *Meslek: ön muhasebe
  • *Yaş: 24
  • *Şehir: istanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SX
  • Araç Rengi: mavi
  • Lpg Markası : zavoli
  • Model Yılı: 1998
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #19 : 25.Mar.2015 10:18:43 »
merhaba;

ben fan müşürünü alırken 2 çeşit vardı, biri yazlık 70 - diğeriş kışlık 90 derecelikti.

ben yaz ayında taktığım için yazlığı taktırdım, 70 sabit, üstüne çıkarsa fan açıyor.

gecen termostat arızalandı, 50 lere bile düştüğü oldu, ama şimdilik bir sıkıntı yok. çok yol da yapmadığım için kışın kışlık olan müşürü de takmadım.

bir de ona bakmak gerekli diye düşünüyorum.

Çevrimdışı özkan yılmaz

  • Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen hem yolunu kaybedersin hem yoldaşlarını...
  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 332
  • *Adı soyadı : özkan yılmaz
  • *Meslek: Filo Yönetimi Memuru
  • *Yaş: 29
  • *Şehir: kastamonu
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie / AC
  • Araç Rengi: beyaz
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #20 : 25.Mar.2015 12:24:44 »
bendim de geçenlerde arızalandı termostat.Orjinal lancia aldım şuan sorun yok 90 da sabit.
Fanda 90+1 de açıyor.

ben ayrıca olası fan müşür arızalarına karşı fana direk düğme bağladım.Yedekde dursun olmayacak biyerde bozulursa iş görürr.

Çevrimdışı LaPotenziale

  • Geri vites
  • İleti: 11
  • *Adı soyadı : Cihat
  • *Meslek: Öğrenci
  • *Şehir: Eskişehir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #21 : 09.Oca.2018 11:50:11 »
 Öncelikle yeni bir başlık açmadım, konunun bütünlüğü buradan devam etsin.  :) Abilerim 1.6 karbüratörlü Tempra var yıllardır kullanıyoruz. Motor sıcaklığı hep 90 derecede sabit kalıyordu. Fakat bu son 4 aydır gibi bir süredir 90'dan 1 çizgi aşağıda kalıyor. İster şehir içi, ister şehir dışı böyle.
 Bende bu tarz konular titiz olduğum için aklıma takılan bu konuda bilginize ihtiyacım var. Termostatı değiştirmeme gerek var mıdır? Bu şekilde kullanılsa motoru olağandan daha hızlı yıpranır mı?  :yrdm:

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #22 : 09.Oca.2018 12:13:29 »
Öncelikle yeni bir başlık açmadım, konunun bütünlüğü buradan devam etsin.  :) Abilerim 1.6 karbüratörlü Tempra var yıllardır kullanıyoruz. Motor sıcaklığı hep 90 derecede sabit kalıyordu. Fakat bu son 4 aydır gibi bir süredir 90'dan 1 çizgi aşağıda kalıyor. İster şehir içi, ister şehir dışı böyle.
 Bende bu tarz konular titiz olduğum için aklıma takılan bu konuda bilginize ihtiyacım var. Termostatı değiştirmeme gerek var mıdır? Bu şekilde kullanılsa motoru olağandan daha hızlı yıpranır mı?  :yrdm:
Önemli birşey görünmüyor, göstergeden de olabilir. Yine bir çizgi altına düşünce durup kontak aç kapa yapıp deneyin bakalım düzelecek mi?
Eğer ki geç ısınma vs. problemi yoksa ben olsam müdahale etmem

Çevrimdışı LaPotenziale

  • Geri vites
  • İleti: 11
  • *Adı soyadı : Cihat
  • *Meslek: Öğrenci
  • *Şehir: Eskişehir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #23 : 09.Oca.2018 12:40:14 »
 Gösterge ile ilgili bir sorun yok aracımda, kontak aç-kapa ile bir şey değişmiyor. Geç ısınma da yok. Bu şekilde kullanmaya devam edeyim o zaman.

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: orjinal termostatın farkı
« Yanıtla #24 : 09.Oca.2018 22:46:15 »
Gösterge ile ilgili bir sorun yok aracımda, kontak aç-kapa ile bir şey değişmiyor. Geç ısınma da yok. Bu şekilde kullanmaya devam edeyim o zaman.


Kaloriferin  sıcaklığı  size  termostatın  sağlıklı  olup  olmadığı  hakkında  bilgi  verir.

Araç  iyice  ısındığında , özellikle  hareket  halinde  80 - 100 km/s  hızlarda  seyrederken , kalorifer  olması  gerektiği  gibi  ( kalorifer  radyatöründe
 tıkanıklık , kalorifer musluğunda  arıza vs. gibi başka  bir  sorun  yoksa )  sımsıcak  üflüyorsa  termostat  layıkıyla  görevini  yerine  getiriyor  demektir.

Dijital  gösterge  zamanla   benzinde  ve  hararette   tam  net  görüntü  sağlayamıyor, 1  göz  aşağı , 1  göz  yukarı  sapmalar  olabiliyor.

Ben  de  aracı  ilk  aldığım  zamanlar  hararet  90 da   çakılı  dururdu.  90 ın  1  göz  üstüne  çıkınca  fan  açardı.

1 - 2  sene  sonra  90 ' ın  1  göz   altında  çakılı  durmaya  başladı, tam  90 ' olunca  fan  açıyor   ve    öyle  de  devam  ediyor  halen.