Gönderen Konu: Hararet sorunu - elekriksel mi (Müzik tesisatı)  (Okunma sayısı 692 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Serhat Korkut

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 273
  • *Meslek: pazarlama
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kurşuni gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Abilerim/arkadaslar forumda bu konuyu bikezdaha dile getirmistim uzun yolda aracim hararet yukseltiyor diye fakat suana kadar yeni geldi aklima arabaya ses sistemi taktiktan sonra basladi bu durum pazar gunu midrange takimlarini degistirdim ve dun gece 160-170 arasi bi hizla gelirken hararet 90+1 oldu sikistirdgmdandir dedim gectim ama durum oyle degil sikismadanda uzun yolda 90-110 arasi sabit giderkebde artiyor ve ses sistemini ilk taktirdigm gun baslamisti bu sorun hatta forumda konum mebcut okuyanlar bilir aaz evvel bir renault forumunda clio 2 aracina ses sistemi taktirdiktan sonra harareti yukselenlerle ilgili bi paylasim yapilmis akuye gelen (-) sase kablosuni daha kaliniyla degistirerek bu sorunun cozuleceginden soz ediyorlar sizce asli astari varmi bunun radyatorden hortumlara termostata kadar yeni antfrizimde var klimam fanim hepsi tikir tikir calsyo bu kablo olayi mantikli geldi bana sizce?
« Son Düzenleme: 10.Haz.2015 20:45:35 Gönderen: Admin »
Volkswagen Golf 1.6 16v---Fiat Tipo 1.6 i.e SLX AC---Ford Focus 1.6TDCİ

Çevrimdışı undabah

  • Süper Moderatör
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 15265
    • tipundabah
  • *Adı soyadı : Hakan
  • *Meslek: Şoför
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Başkent
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: Gökyüzü Mavisi
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Ilginc tesbitim
« Yanıtla #1 : 10.Haz.2015 13:45:39 »
Abilerim/arkadaslar forumda bu konuyu bikezdaha dile getirmistim uzun yolda aracim hararet yukseltiyor diye fakat suana kadar yeni geldi aklima arabaya ses sistemi taktiktan sonra basladi bu durum pazar gunu midrange takimlarini degistirdim ve dun gece 160-170 arasi bi hizla gelirken hararet 90+1 oldu sikistirdgmdandir dedim gectim ama durum oyle degil sikismadanda uzun yolda 90-110 arasi sabit giderkebde artiyor ve ses sistemini ilk taktirdigm gun baslamisti bu sorun hatta forumda konum mebcut okuyanlar bilir aaz evvel bir renault forumunda clio 2 aracina ses sistemi taktirdiktan sonra harareti yukselenlerle ilgili bi paylasim yapilmis akuye gelen (-) sase kablosuni daha kaliniyla degistirerek bu sorunun cozuleceginden soz ediyorlar sizce asli astari varmi bunun radyatorden hortumlara termostata kadar yeni antfrizimde var klimam fanim hepsi tikir tikir calsyo bu kablo olayi mantikli geldi bana sizce?
devirdaim olayının elektrikle alakası yok, mutlaka araçta bir hata vardır.

Çevrimdışı Oğuzhan AKTAŞ

  • 5. Vites
  • *****
  • İleti: 1221
  • *Adı soyadı : Oğuzhan AKTAŞ
  • *Meslek: Öğretmen
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: Ordu
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Alfa Romeo Giulietta
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: Ilginc tesbitim
« Yanıtla #2 : 10.Haz.2015 13:53:53 »
Dediğinize göre yine (-) kutbu ile ilgili bir durum olabilir. Hararet aslında yükselmeyip göstergede fazla gösteriliyor olabilir yani. Yine orayı kontrol edin. Ayrıca kablo kalınlaştırması çok aşırı bir sistemde ihtiyaçtır sizin öyle bir sisteminiz var mı?




Çevrimdışı Ümit ÇAKMAK

  • Geri vites
  • İleti: 20
  • *Adı soyadı : Ümit ÇAKMAK
  • *Meslek: Memur
  • *Yaş: 40
  • *Şehir: kayseri
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra 1.6ie
  • Araç Rengi: kum gri
  • Lpg Markası : Atiker Sıralı
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: Ilginc tesbitim
« Yanıtla #3 : 10.Haz.2015 20:10:19 »
Hararet müşürünü değiştirdi iseniz ve Kontağı açıp kapattığınızda hararet değişiyor ise gösterge üzerindeki Kondansatörlerin kurumasından kaynaklanıyor forumda gösterge kondansatörleri ile ilgili bilgi var, aynı arıza benimde başıma gelmişti piyasada satılan kontansatörler üzerinde olan orjinalleri gibi kaliteli değil, iki maksimum üç yılda kuruyorlar

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19292
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Ilginc tesbitim
« Yanıtla #4 : 10.Haz.2015 20:44:31 »
devirdaim olayının elektrikle alakası yok, mutlaka araçta bir hata vardır.

eğer müzik tesisatı fazla akım çekiyor ise arac kendisi için yeterli akımı sağlayamayacağı için sensörlerden doğru ohm akım değeri gelmeyeceğinden bu sorun olabilir. Akü şase kablolasunun paslanıp yeterli akımı araca sağlayamadığı gibi  ;) 


eğer durum yukarıda dediğim gibi olduğunu düşünüyorsanız müzik sisteminin + ve - akım kablollarını söküp deneyin soruınunuz hala var ise o zaman sorunu başka yerlerde arayınız. ;)
Volkswagen California


Çevrimdışı gürcan aytekin

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 197
  • gürcan aytekin
    • cat 2000
  • *Adı soyadı : gürcan aytekin
  • *Meslek: özel sektörde işçi
  • *Yaş: 30
  • *Şehir: yozgat
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Hararet sorunu - elekriksel mi (Müzik tesisatı)
« Yanıtla #5 : 10.Haz.2015 22:02:37 »
Saseleri (-) eksi kutupların oksitlenme sinden de kaynaklanır benim basıma aynısı geldi saseleri zimparaladim temizledim sorun çözüldü deneyin.

Çevrimdışı Serhat Korkut

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 273
  • *Meslek: pazarlama
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.6ie / AC
  • Araç Rengi: kurşuni gri
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: Hararet sorunu - elekriksel mi (Müzik tesisatı)
« Yanıtla #6 : 11.Haz.2015 01:11:31 »
Yardimlariniz icin tetesekkurler bugun (-) kutuptan motora sase cektim suanlik bir sorun gozukmuyor tekrarlarsa arac karoserine saseliycem gosterge bakimini yaklasik 1 sene once kadar yaptim kondansatorler degisti soguk lehimlere bakildi sorun yok bu hararet yukselmesi hatta 120 civarlarindayken suyu kaynatmasi gerekir bilhassa durup suyun sicakligina baktim gayet iyidi arastirinca bu sorunu gordum hatta bugun motorcuyada gittim sogutma sistemine baktirdim bi sorun gozukmedi biraz kullanip sonucu tekrardan burdan paylasicam tekrardan yardimlaeiniz icin tesekkur ederim :ok:
Volkswagen Golf 1.6 16v---Fiat Tipo 1.6 i.e SLX AC---Ford Focus 1.6TDCİ