Gönderen Konu: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ  (Okunma sayısı 2027 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı erol yücesan

  • Geri vites
  • İleti: 12
  • *Meslek: özel guvenlik
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: gri - kum
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« : 16.Ara.2015 23:47:10 »
arkadaşlar aracımı aldığımdan beri 70 derece ortalamasında çalışıyordu sadece şehir içi sıkışık trafikte 90 dereceye geliyor tekrar iniyordu ,netten öğrendiğim bilgilerle 90 derecede sabit kalması gerektiğini öğrendim mita termostat alıp değiştirdim aynı şekilde devam ediyordu termostatın arızalı olduğunu düşünüp tekrar bir termostat aldım yine aynı sorun devam ediyor ve termostat değiştikten sonra aracımda rolanti dalgalanmaları başladı , sorum termostatlar mı arızalı hararet müşüründe bir sorun olabilir mi ve rolanti dalgalanmaları termostatla alakalı olabilirmi

Çevrimdışı Necip Konru

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 373
  • necip könrü
    • 1995 tempra SXA okyanus mavisi
  • *Adı soyadı : necip
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: erzurum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: okyanus mavisi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #1 : 17.Ara.2015 17:12:29 »
Peki takip ettinizmi arac 70 derece civarı fan açıp kapatıyor mu
Yinede kafaniz rahat olsun isterseniz fan müşürü ve hararet müşürünü degiştirin
Kurtulun başka sıkıntı gözükmüyor.
tempra SXA

Çevrimdışı erol yücesan

  • Geri vites
  • İleti: 12
  • *Meslek: özel guvenlik
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: gri - kum
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #2 : 18.Ara.2015 11:15:36 »
Evet takip ettim , fan konusunda sikinti yok 90 derecede acip kapatiyor , dün hararet müşürü aldım yarin degistiricem umarım duzelme olur , rolantideki dengesizlik ve 70 derecelerde calismasi insanin canini sikiyor

Çevrimdışı Mustafa Güler

  • Süper Moderator
  • TURBO
  • *****
  • İleti: 17133
    • Mustafa Güler - 2014 SEAT LEON 1.2TSI / BEYAZ
  • *Adı soyadı : Mustafa Güler
  • *Meslek: Muhasebe
  • *Yaş: 31
  • *Şehir: Bursa
  • Araç Markası: Seat
  • Araç Modeli: Leon
  • Araç Rengi: Beyaz
  • Model Yılı: 2014
  • Yakıt Türü: Benzin
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #3 : 18.Ara.2015 11:25:22 »
Aslında olay termostat olarak görünüyor ve mümkünse Opar kutulu termostat alın. Soğutma suyunu da bir kereye mahsus tamamen boşaltın ve yenileyin. Yenileme esnasında muhakkak antifriz kullanın ve alabiliyorsanız kırmızı/pembe antifriz alın ;)

Çevrimdışı erol yücesan

  • Geri vites
  • İleti: 12
  • *Meslek: özel guvenlik
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: gri - kum
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #4 : 18.Ara.2015 12:04:17 »
Termostati iki kere mita marka termostat ile degistirdim ama  yinede aklimda suphe var petrol ofisinin yedil super marka antifirini kullaniyorum dediginizide yapicam bugun icinde hararet musurunude degistiricem umarim cozulur

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #5 : 19.Ara.2015 02:34:02 »
MİTA  en  dandik marka termostat tır.

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2400
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #6 : 19.Ara.2015 08:01:44 »
MİTA  en  dandik marka termostat tır.

katılıyorum.

2 kere mita  , 1 kere oes marka termostat değiştirdim. uzun yolda 70 dereceye bile düşüyordu sapıtıyordu.

şehir içi 90+1 oluyordu . ( anlık olmadan bahsetmiyorum uzun uzun 90+ 1 de duruyordu )

arabam karbüratörlü olmasına rağmen gittim mpi termostat aldım ve ısı sensörü yerine tapa taktım.

4 senedir problem yok. yedek mpi termostatım da var duruyor kenarda :)

parçaların günden güne fiyatları artıyor aldığımda 50-60 arası bişeydi.

http://www.kirazcioglu.com/U14649,2718,tipo-termostat-enjeksiyonlu-mpi-isitma-sogutma-aksami-lancia-7778653.htm

Çevrimdışı Necip Konru

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 373
  • necip könrü
    • 1995 tempra SXA okyanus mavisi
  • *Adı soyadı : necip
  • *Yaş: 36
  • *Şehir: erzurum
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempra SXA
  • Araç Rengi: okyanus mavisi
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1995
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #7 : 19.Ara.2015 10:59:11 »
İyi fikir aslinda bende ikikere termostad degistirdim su an sikinti yok bakalim sikinti cikarirsa mpi termostad takarım.
tempra SXA

Çevrimdışı erol yücesan

  • Geri vites
  • İleti: 12
  • *Meslek: özel guvenlik
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: gri - kum
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #8 : 20.Ara.2015 01:23:55 »
Arkadaşlar cevaplar icin tesekkurler , bugun hararet musurunu degistirdim , hararetim artik 89 _90 civari altina inmiyor fakat baska bir sorun ile karsilastim bugun arabam ilk defa 110 120 dereceleri gordu ve fan acmadi normalde sehir icinde 90 olfugu an fan acar kapatirdi sorunum ne olabilir gostergemde sorun olabilir mi benim aklima fan musuru geldi ama dun calidan seyin bugun calismamasi ilginc geliyor. Bu fanin sigortasi nerde bilen varmi 1.4 s tipo icerden manuel anahtar ile calistiriyorum hararet yuksek gosterdiginde

Çevrimdışı erol yücesan

  • Geri vites
  • İleti: 12
  • *Meslek: özel guvenlik
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: gri - kum
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #9 : 20.Ara.2015 14:33:27 »
Arkadaslar simdi baktim fan 90+3 cizgiye gelince aciyor sorunum fan musurunun ozelligini kaybetmesimi hararet musurunu yeni degistirdim sorun ne olabilir

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #10 : 20.Ara.2015 19:24:52 »
Göstergen dijital mi. Analog mu.

Çevrimdışı erol yücesan

  • Geri vites
  • İleti: 12
  • *Meslek: özel guvenlik
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: gri - kum
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #11 : 20.Ara.2015 21:24:50 »
Analog gosterge , ama hararet musirinden once boyle bisey yoktu 90 oldugunda fan aciyordu

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #12 : 21.Ara.2015 21:24:48 »
Fan  muşuru  geç  açıyor da  olabilir , soğutma  sisteminde ( radyatör - hortumlar vs. ) tıkanıklık  da olabilir.

Termostat  bile  geç  açıyor  olabilir. Sonuçta  termostat  açtığında  serbest  kalan  sıcak  su fan  muşurundan  geçerek  radyatöre  doluyor.


Mutlaka Opar  marka fan muşürü ve  Termostat  kullanılmalı.


 Kesin  sebebin  tespit  edilemediği  durumlarda ,  parça  değişimine , ucuz  olandan  başlayıp , pahalı  olana  doğru  gitmek  her  zaman  daha  faydalıdır.


Unutulmamalıdır  ki , yeni  takılan  bir  parça  bile  bazen  üretim  hatalı  veya  arızalı  çıkabilir.  Yeni  değiştirilen  parçaları  hemen  ihtimal  dışında  bırakmayın.  Bir  daha  hararet  muşuru  değiştirmeyi  deneyin.

Hararet  muşuru  değişiminden  sonra  mutlaka  soğutma  suyunun  havasını  çok  iyi  şekilde  alın.  Muşuru  söktüğünüz  anda  sistem  hava  yapar.
« Son Düzenleme: 21.Ara.2015 21:28:02 Gönderen: selim öztürk »

Çevrimdışı İsmet Öz

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 166
  • *Adı soyadı : İsmet ÖZ
  • *Meslek: Emekli
  • *Yaş: 58
  • *Şehir: İstanbul
  • Araç Markası: Diğer
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: Siyah
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #13 : 22.Ara.2015 12:28:22 »
Arkadaslar simdi baktim fan 90+3 cizgiye gelince aciyor sorunum fan musurunun ozelligini kaybetmesimi hararet musurunu yeni degistirdim sorun ne olabilir
Fanın iki kademeli ise radyatörün üstünde rezistörü var o na bi bak veya baktır

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #14 : 22.Ara.2015 21:45:48 »
Fanın iki kademeli ise radyatörün üstünde rezistörü var o na bi bak veya baktır


1.4 motor  Tipo S ' de  2  kademeli  fan  oluyor mu ki ?

Çevrimdışı erol yücesan

  • Geri vites
  • İleti: 12
  • *Meslek: özel guvenlik
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: gri - kum
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #15 : 25.Ara.2015 20:51:52 »
Bende bugune kadar hic gormedim hep ***** devirde fan acardi , arkadaslar kafayi yedircek bana bu arac orjinal fan musuru taktim yine bi degisiklik yok fanin baglanti kablolarini yeniledim hicbir degisiklik yok , sorun ne olabilir hararet musurunu degismeden once boyle bir sorunum yoktu simdi fanim 100 105 derecede aciyor uzun yolda bir sikintim yok devirdaim termostat calisiyor netten orjinL fan musuru bulamadim siz hangi marka kullaniyordunuz benimki vertexx galiba uno fln yaziyor ama tipo yazmihor son zamanda hararet musuru degisen varmi hangi markayi nerden aldiniz lutfen yardim

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel

Çevrimdışı erol yücesan

  • Geri vites
  • İleti: 12
  • *Meslek: özel guvenlik
  • *Yaş: 23
  • *Şehir: izmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo 1.4 SX ie
  • Araç Rengi: gri - kum
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Türü: LPG
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #17 : 08.Oca.2016 06:13:49 »
Arkadaslar malesef sorunum hala cozulmedi fan , hararet ikisinide orjinal parcalarla degistirdim ama hala ayni fanim 90+2 derecede aciyor aracimda surekli antifiriz kullandim ama radyatorde bi tikaniklik olabilirmi en son care o kaldi galiba

Çevrimdışı selim öztürk

  • Süper Moderatör
  • 3. Vites
  • *****
  • İleti: 405
  • *Yaş: 47
  • Araç Markası: Volkswagen
  • Araç Modeli: Golf
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Yakıt Türü: Dizel
Ynt: TİPO 1.4 S SOĞUTMA SUYU DERECESİ
« Yanıtla #18 : 08.Oca.2016 18:13:32 »
Bence  her şey  normal.

Termostat ve  fan  muşürü   87-92  derecelik zaten.  Su  sıcaklığı  92  dereceye  geldiğinde  termostat  açar ve  su radyatöre  dolmaya  başlar, 92  dereceyi  hisseden  fan  muşuru  fanı  açar  ve  soğutma  başlar, 87  dereceye  düşen  su  radyatörden  motor  kanallarına  yönelir  ve  fan ile  termostat   kapanır ,  bu  şekilde  devam  eder  gider.


Manuel  göstergeli  hararet  göstergesinde , göstergenin tam   90 + 2  yi  gösterdiğini nasıl  anlıyorsunuz.


 15 - 20  yaşındaki  araçların  bütün  göstergeleri  milimetrik  şekilde  göstermesini  beklemeyin. Fan  belli  aralıklarla  açıyor  ve  10 - 15  saniye  kadar  çalışıp  duruyorsa, her şey  normaldir, boş  yere telaş  yapmayın.


Radyatörde  veya  motor içindeki  su  kanallarında  tıkanıklık  olsa,  radyatör  alt  veya  üst  hortumu  bazen  de  ikisi  birden  şişme  yapar, kalorifer  güzel  ısıtmaz.