Gönderen Konu: karbüratör otomatik jikle ve klima rolanti devresi ( 96 tipo slx )  (Okunma sayısı 21912 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2403
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Evet arkadaşlar karbüratörde de otomatik jikle (otojikleden ziyade hızlı rölanti olarak görev yapar ;) ) varmış motor ısısı 70-80°C ye gelene kadar bu devre, devreye giriyor.70-80°C ye gelene kadar motor ısısı, rölanti manuel jikle çekik olmasa bile 1500-1600rpm de tutuyor..(ilk çalıştırınca 1000rpm, ısı arttıkça yawaş yawaş 1200-1400-1600 oluyor ve ısı 70-80°C a gelince birden rölantiye düşüyor.yavaş yavaş yükselmesi gerekiyor çünkü motor soğuk birden 1600de çalışırsa problem olabilir ;) )

yani manuel jikleyi çektiniz araba çalıştıktan sonra ittiniz.ama devir düşmüyor motor ısısı 70-80°C a gelinceye kadar yawaş yawaş düşüyor ve tam rölantiye geliyor ;)

bende bu çalışmıyordu motor ısınana kadar devir gazı bırakınca 500-600-700rpm de motoru sallıyordu..

motor ustası,motorun sesini beğenmedi ve oto jikle çalışmıyor dedi.bende şaşırdım çünkü mpi ie lerde rölanti motoruyla bu olay sağlandığını biliyordum ama karbüratörde böyle birşey olduğunu bilmiyordum..

bu oto jikle karbüratörün arkasında bulunan bir mekanizmaya vakum girişleriyle sağlanıyormuş.klimalı olanlar 2 vakum girişli,klimasızlar 1 vakum girişliymiş.mekanizmaya bu vakumu veren emme manifoltunda termik siboplar var(bu vakum emme monifoldunda oluşuyor termik siboplar sadece ısıya göre geçişi sağlıyor) ve termostat gibi çalışıyolarmış..motorun ısısı 70-80°C ye gelene kadar vakum yaptırarak,mekanizmanın diyaframını çektiriyor ve motor ısındıkça vakum etkisi azalıyor ve diyaframı bırakıyor ısı 70-80°C gelince.mekanizma gaz pedalını sizin yerinize bastırıyor ve motor ısısına göre zamanı yani 70-80°C olana kadar yavaş yavaş yükseliyor.

klimada ise klima kompresöründen sinyal alınıyor ve karbüratör arkasında aracın gövdesine monteli olan bir eleman üstünden vakum alınıyor buda karbüratördeki diyaframlı mekanizmaya iletiliyor..klimayı acında rölantide gazı bırakınca ayarlanan rölantide motoru tutuyor..

sonuç olarak arabayı çalıştırdınız,gaz pedalını bıraktınız manuel jikleyi ittirdiniz ama 70-80°C ye gelene kadar devir 900-1000rpmden aşağı düşüyorsa stop etcek kadar, ya termik sibop arızalıdır,yada otojikle içindeki diyafram bozuktur yada ayarlı değildir ;) ;)..

bu sayede karbüratörlü araçta otomatik jikle ve klima için rölantiyi düzenleyen parça olduğunu öğrenmiş oldum..

termik sibopları düzgün takın yoksa devreden çıkmıyor ;)

bu yazı alıntıdır kaynak : Serdar Kantarcı
KANTARCI
Yetkili FIAT Servisi

Emme manifoltunun üzerinde vakum rekoruna seri bağlanmış iki hortum ucu olan iki adet parça göreceksiniz.
Bunlar termik siboplardır.siyah ve beyaz.
Bir tanesi hızlı rölanti körüğünü(siyah olan), diğeri ise (araca göre sağda olan) otomatik kapış pompası(beyaz olan) körüğünü çalıştırırlar.
Dik açılı olan uçlar körüklere gelecek şekilde bağlanmalıdırlar.

Hızlı rölanti devresi: Motoru ilk çalıştırmada (soğukken) rölanti devrini ısınana (40 derece) kadar devrini yükselterek rölantide stop etmesini önlemek için tasarlanmıştır.
Hızlı rölanti devresine ait olan termik sibopun çalışmaması, hortumlarının yanlış bağlanması,körüğünün delik olması, veya kumanda kolunun ayarsız olması halinde hızlı rölanti devresi çalışmayacağı için motor soğukken (40 dereceye kadar) çok düşük devirde olacağından ısınana kadar stop edebilir.
Körüğün yanında sabitlenmiş küçük bir filtre göreceksiniz.
Bu filtrenin tıkanması halinde, sistem motor ısınsa dahi devren çıkmaz ve uzun süre yüksek rölantide çalışmasına sebep olur.
Körüğe bağlı kolun levyesi ile gaz kelebek milinin levyesi arasında 0.5 mm. boşluk olmalıdır.
Ayarı ise körüğün hemen üzerideki ayar vidası ile motor sıcak olarak ( radyatör fan motoru iki kez çalışacak) körüğe gelen hava hortumunu manifolt rekoruna takıp körüğü direk çalıştırınca motor devrini 1300 d/dak. ya sabitleyerek yapılır.

Otomatik kapış pompası devresi: Motor soğukken gaz bastığınızda (50 dereceye kadar) mekanik kapış pompasına ek olarak gerekli ilave zengin karışım oluşturmak için tasarlanmıştır.
Otomatik kapış pompasına ait olan termik sibopun çalışmaması, hortumlarının yanlış bağlanması,körüğünün delik olması, memesinin tıkalı/bozuk olması halinde motor soğukken (50 dereceye kadar) gaz pedalına bastığınızda ilave benzin püskürtemeyeceği için yüksek devre çıkarken kerkinme yapar. Motor önce gaz yememek ister gibi olur (kerkinir) sonra sert bir şekilde aniden gaz yemeye başlar.







otojikle rölanti video :love:

<a href="http://www.izlesene.com/player2.swf?video=1172851" target="_blank" class="new_win">http://www.izlesene.com/player2.swf?video=1172851</a>
« Son Düzenleme: 03.Şub.2010 18:01:33 Gönderen: mahmut54 »

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
teşekkürler mahmut kardeşim, ben karbüratörlü modellerde yok zannediyordum, sayende bunu da öğrendik, kendimizi böyle paylaşımlarla daha da geliştiryoruz  ;) :ok: :ok:

resimleri bekliyoruz kardeşim  ;) :ok: :ok: :ok:

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2403
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
teşekkürler mahmut kardeşim, ben karbüratörlü modellerde yok zannediyordum, sayende bunu da öğrendik, kendimizi böyle paylaşımlarla daha da geliştiryoruz  ;) :ok: :ok:

resimleri bekliyoruz kardeşim  ;) :ok: :ok: :ok:

ne demek abi elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz..

resim konusunada gelince sadece vakumu ekliyeceğim ve karbüratör resimi..

parçalanması ve toplanması gerçekten işin elhi usta işi..

parçalı halini çekemedim ama vakumu ve klima için olan parçayı çekeceğim en kısa zamanda ;)

Çevrimdışı Adminnn

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 9037
    • 2002 FİAT MAREA HLX 2.0 20V
  • *Adı soyadı : Gazi
  • *Meslek: En Teknik Eleman
  • *Yaş: 42
  • *Şehir: Hamsiköy
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Marea
  • Araç Rengi: Füme
  • Lpg Markası : Atiker
  • Model Yılı: 2002
  • Yakıt Türü: LPG
teşekkürler mahmut kardeşim, ben karbüratörlü modellerde yok zannediyordum, sayende bunu da öğrendik, kendimizi böyle paylaşımlarla daha da geliştiryoruz  ;) :ok: :ok:

resimleri bekliyoruz kardeşim  ;) :ok: :ok: :ok:

ne demek abi elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz..

resim konusunada gelince sadece vakumu ekliyeceğim ve karbüratör resimi..

parçalanması ve toplanması gerçekten işin elhi usta işi..

parçalı halini çekemedim ama vakumu ve klima için olan parçayı çekeceğim en kısa zamanda ;)
sağol mahmut kardeşim  ;) ;) ;) :ok:

Çevrimdışı Engin Tekay

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 376
  • sağlık olsun
  • *Adı soyadı : engin tekay
  • *Meslek: inşaat mühendisi
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Lpg Markası : brc
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: LPG
bu bilgiler cok öneli bizim aracıda sıstana kadar canımız cıkıyo yok jikle cek yok gaza bas sonra stop etsin ama bizim arac klimalı ve kompresörü ben söktüm klima baglı degildi ne yapmam lazım bide yokmu o parcaşimdi
ENCRYPTEDCODE

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2403
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
bu bilgiler cok öneli bizim aracıda sıstana kadar canımız cıkıyo yok jikle cek yok gaza bas sonra stop etsin ama bizim arac klimalı ve kompresörü ben söktüm klima baglı degildi ne yapmam lazım bide yokmu o parcaşimdi

klima kompresöründen dediysem direk kompresörden almıyor kompresörü röle devreye sokuyor buda bir bobini tetikliyor karbüratörün orda o devreye girip vakum yaptırıyor ;)

klimayı acınca karbüratörcü anlıyor vakum yapıp yapmadığnı parçanın.. ;)

bu sabah bunu farketttim daha yeni yeni sistemi daha iyi anlıyorum..

(ilk çalıştırınca 1000rpm, ısı arttıkça yawaş yawaş 1200-1400-1600 oluyor ve ısı 70-80°C a gelince birden rölantiye düşüyor.yawaş yawaş yükselmesi gerekiyor çünkü motor soğuk birden 1600de çalışırsa problem olabilir ;) )

TANSEMFUN

  • Ziyaretçi
Evet arkadaşlar karbüratörde de otomatik jikle varmış motor ısısı 70-80°C ye gelene kadar bu devre, devreye giriyor.70-80°C ye gelene kadar motor ısısı, rölanti manuel jikle çekik olmasa bile 1500-1600rpm de tutuyor..(ilk çalıştırınca 1000rpm, ısı arttıkça yawaş yawaş 1200-1400-1600 oluyor ve ısı 70-80°C a gelince birden rölantiye düşüyor.yawaş yawaş yükselmesi gerekiyor çünkü motor soğuk birden 1600de çalışırsa problem olabilir ;) )

yani manuel jikleyi çektiniz araba çalıştıktan sonra ittiniz.ama devir düşmüyor motor ısısı 70-80°C a gelinceye kadar yawaş yawaş düşüyor ve tam rölantiye geliyor ;)

bnde bu çalışmıyordu motor ısınana kadar devir gazı bırakınca 500-600-700rpm de motoru sallıyordu..

motor ustası,motorun sesini beyenmedi ve oto jikle çalışmıyor dedi.bnde şaşırdım çünkü mpi ie lerde rölanti motoruyla bu olay sağlandığını biliyordum ama karbüratörde böyle birşey olduğunu bilmiyordum..

bu oto jikle karbüratörün arkasında bulunan bir parça vakum girişleriyle oluyormuş.klimalı olanlar 2 vakum girişli,klimasızlar 1 vakum girişliymiş.karbüratöre bu vakumu veren emme manifoltunda sensörler var ve termostat gibi çalışıyolarmış..motorun ısısı 70-80°C ye gelene kadar vakum yaptırarak,vakumun diyaframını çektiriyor ve motor ısındıkça vakum etkisi azalıyor ve diyaframı bırakıyor ısı 70-80°C gelince.vakum gaz pedalını çektiriyor ve motor ısısına göre zamanı yani 70-80°C olana kadar yawaş yawaş(1300-1200-1000-900rpm) bırakıyor.

klimada ise klima kompresöründen vakum alınıyor buda karbüratördeki vakuma iletiliyor..klimayı acında rölantide gazı bırakınca ayarlanan rölantide motoru tutuyor..

sonuç olarak arabayı çalıştırdınız,gaz pedalını bıraktınız manuel jikleyi ittirdiniz ama 70-80°C ye gelene kadar devir 1500-1600rpmden aşağı düşüyorsa stop etcek kadar, ya vakum denilen parçanın içindeki diyafram bozuktur yada ayarlı değildir ;) ;)..

bu sayede karbüratörlü araçta otomatik jikle ve klima için rölantiyi düzenleyen parça olduğunu öğrenmiş oldum..

karbüratördeki vakum denilen parçayı resim çekip ekleyeceğim  :ok:


resimleri bekliyoruz kardeşim .....

yalan55

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı Ayhan Ok

  • 1. Vites
  • *
  • İleti: 94
Arkadaşlar benim araçta da araç ısınana kadar motor tekliyo gaz vermek zorunda kalıyorum acaba bu yüzden midir?

96 TİPO SLX "34 MIR 34"

veysel_mff52

  • Ziyaretçi
fiatın karbüratörlü arabalarının büyük bir çoğunda var otomatitk jikle.... 90 model doğan l lerle birlikte çıktı bu sonrasında diğer araçlara koymaya başladılar arkadaş anlatmıştı... sahinler hariç tabi

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
teşekkürler mahmut kardeşim... :bravo: :bravo: :bravo:
Volkswagen California


Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2403
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
resim temsili kendi fotolarımı en kısa sürede ekleyeceğim..

karbüratörün arkasında Yeşil + siyah jaklı kablo giren bir eleman var hortumlar giriyor oda klima devreye girince oto jikleyi devreye sokan eleman.




ertas007

  • Ziyaretçi
ellerine saglık kardeşim en kısa zamanda resimlerini bekliyorum  :teşekkür:
 :hişşt:

Çevrimdışı Engin Tekay

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 376
  • sağlık olsun
  • *Adı soyadı : engin tekay
  • *Meslek: inşaat mühendisi
  • *Yaş: 27
  • *Şehir: ankara
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: gümüş gri
  • Lpg Markası : brc
  • Model Yılı: 1992
  • Yakıt Türü: LPG
resimleri bekliyoruz kış gelmeden halletmek istiyom bu işi acıkcası
ENCRYPTEDCODE

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2403
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
abi daha önce bunları yazmıştım

+ ekleyeceğim klimada devreye giren parça kaldı bide kendi fotolarım

size en iyi yardımcı olabilecek karbüratörcü tek bilmeniz gereken yukarda yazdıklarım araç soğukken ısınana kadar rölanti yüksek değilse oto jiklenin düzeltilmesi ;) ;)

resim temsili kendi fotolarımı en kısa sürede ekleyeceğim..

karbüratörün arkasında Yeşil + siyah jaklı kablo giren bir eleman var hortumlar giriyor oda klima devreye girince oto jikleyi devreye sokan eleman.





Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2403
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
abi daha önce bunları yazmıştım

+ ekleyeceğim klimada devreye giren parça kaldı bide kendi fotolarım

size en iyi yardımcı olabilecek karbüratörcü tek bilmeniz gereken yukarda yazdıklarım araç soğukken ısınana kadar rölanti yüksek değilse oto jiklenin düzeltilmesi ;) ;)

resim temsili kendi fotolarımı en kısa sürede ekleyeceğim..

karbüratörün arkasında Yeşil + siyah jaklı kablo giren bir eleman var hortumlar giriyor oda klima devreye girince oto jikleyi devreye sokan eleman.





resim geçte olsa eklendi ;) ;)

daha önce temsili resimle olayı anlatmaya çalışmıştım :)

Antonov

  • Ziyaretçi
Valla yeni bir tamirci buldum aslen karbüratörcü.Diyaframlarla gittim,hem diyaframlarımı değiştirdi hem tinerle fln yıkadı önce hemde oto jikleyi ve normal ayarları yaptı.

Oto jikle bende ilk çalıştırmada 850-900 rpm gibi oluyor sonra ısındıkça yaklaşık 1600-1700 oluyor sonra bir anda düşüp 900'e fln geliyor,çok güzel bir olay.

Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2403
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Valla yeni bir tamirci buldum aslen karbüratörcü.Diyaframlarla gittim,hem diyaframlarımı değiştirdi hem tinerle fln yıkadı önce hemde oto jikleyi ve normal ayarları yaptı.

Oto jikle bende ilk çalıştırmada 850-900 rpm gibi oluyor sonra ısındıkça yaklaşık 1600-1700 oluyor sonra bir anda düşüp 900'e fln geliyor,çok güzel bir olay.

aynen öyle çalışma normal :D :D :D

evt iyi bir usta şart ..

Çevrimdışı Serhat Divriklioğlu

  • 2. Vites
  • **
  • İleti: 218
  • Serhat İzmir
    • 1994 TEMPRA SXA_K / ZERMAT GRİ
  • *Adı soyadı : Serhat Divriklioğlu
  • *Meslek: Bakım Onarım Teknisyeni
  • *Yaş: 26
  • *Şehir: İzmir
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tempa SXA_K
  • Araç Rengi: Zermat Gri
  • Lpg Markası : Aldesa
  • Model Yılı: 1994
  • Yakıt Türü: LPG
evet arkadaşlar bu hortumların tam olarak yerini bilen yok mu?benim otomatik jiklede çalışmıyor.müşürleri aldım 2 adet biri siyah biri beyaz 10 ar tlden 20 lira verdim.yalnız forumda araştırdım hangi hortumun nereye takıldığı pek anlaşılmıyor.mahmut arkadaşım anlatmış ama anlamadım.klimalı araçında jiklesi tam olarak çalışan arkadaşlar hortum bölgesinin  bir resim ekleye bilirmi yada şema gibi birşeyle anlatabilirmi?birde hangi renk ne tarafa takılacak söylerse iyi olur.çünkü benimkinde müşürlerin deliklerini kapatmak için dolgu yapmışlar anlaşılmıyor.

imparatore

  • Ziyaretçi
peki arkadaşlar bu otomatik jiklenin çalışıp çalışmaması araç tamamen ısındıktan sonra yani 90 dereceyi bulduktan sonra aracın rolantisini dengede tutmakla bir ilgisi yok değil mi yanlış düşünmüyorsam.?
otomatik jikle çalışmıyorsa araç ısındıktan sonra rolanti probleminin olmaması bunula alakalı değil oyle değil mi ???

adekom

  • Ziyaretçi
Tipo 98 tipo 1.6 sx karbürotörlü aracıma 2 ay önce çıkma klima taktırdım. Soğutma ve ısınmada sorunum yok fakat araç durduğunda rolantide titreme yapıyor. Bunun için karburatörün klimalı araç karbüratörü ile değişmesi gerekirmi yoksa sadece karbüratörcü tarafından titremeyi otomatik çözen bir parça takılabilirmi. Bilgi verebilirseniz sevinirim. Tüm tipo fanatiklerine saygılar.

Çevrimdışı Admin

  • Administrator
  • TURBO
  • ******
  • İleti: 19381
    • 1998 Tipo SLX MPİ - Gökyüzü Mavisi
  • *Adı soyadı : Mesut
  • *Yaş: 40
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Bravo SX
  • Araç Rengi: Buz Gri
  • Lpg Markası : Düp Yok
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Türü: Benzin
Tipo 98 tipo 1.6 sx karbürotörlü aracıma 2 ay önce çıkma klima taktırdım. Soğutma ve ısınmada sorunum yok fakat araç durduğunda rolantide titreme yapıyor. Bunun için karburatörün klimalı araç karbüratörü ile değişmesi gerekirmi yoksa sadece karbüratörcü tarafından titremeyi otomatik çözen bir parça takılabilirmi. Bilgi verebilirseniz sevinirim. Tüm tipo fanatiklerine saygılar.

klimalı ve klimasız karbüratörler aynı.sadece sistemi taksanız olur bence.. ;)


Volkswagen California


Çevrimdışı Mahmut Çoban

  • Süper Moderatör
  • 6. Vites
  • *****
  • İleti: 2403
    • 96 TipoSLX A/C Metalik Yeşil
  • *Adı soyadı : Mahmut
  • *Meslek: Elektronik
  • *Yaş: 28
  • *Şehir: Sakarya
  • Araç Markası: Fiat
  • Araç Modeli: Tipo SLX
  • Araç Rengi: Metalik Yeşil
  • Lpg Markası : BRC
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Türü: LPG
Tipo 98 tipo 1.6 sx karbürotörlü aracıma 2 ay önce çıkma klima taktırdım. Soğutma ve ısınmada sorunum yok fakat araç durduğunda rolantide titreme yapıyor. Bunun için karburatörün klimalı araç karbüratörü ile değişmesi gerekirmi yoksa sadece karbüratörcü tarafından titremeyi otomatik çözen bir parça takılabilirmi. Bilgi verebilirseniz sevinirim. Tüm tipo fanatiklerine saygılar.

klima için klima devresi yukarda var ve 2 girişli vakum lahazım karbüratör arkasına o kadar ;)

sanbay

  • Ziyaretçi
merhaba arkadaşlar aracımda otomatik rolanti jiklesi poroblemi var, otomatik jikle devreye giriyor fakat motor ısındıktan sonra bile normal rolantiye düşmüyor yüksek rolantide çalışıyor. yardımlarınız için teşekkürler

Çevrimdışı Muharrem Eteş

  • 3. Vites
  • ***
  • İleti: 359
  • *Adı soyadı : muharrem
  • *Meslek: asker
  • *Yaş: 35
  • *Şehir: izmir/muğla/dalaman
  • Araç Markası: Opel
  • Araç Modeli: Diğer
  • Araç Rengi: metalik yeşil
  • Lpg Markası : atiker
  • Model Yılı: 1999
  • Yakıt Türü: LPG
merhaba arkadaşlar aracımda otomatik rolanti jiklesi poroblemi var, otomatik jikle devreye giriyor fakat motor ısındıktan sonra bile normal rolantiye düşmüyor yüksek rolantide çalışıyor. yardımlarınız için teşekkürler
bekir kardeşim benim aracımda aynı şekilde.aracın harareti 90 dereceye çıktığında hala otomatik jikle devrede.forumdan bir arkadaşım hararet 90 dereceye geldiğinde hala devreden çıkmadıysa arabayı stop et tekrar çalıştır göreceksin ki devreden çıkacaktır demişti ve dediği gibi de devreden çıkıyor dene istersen.bu arada uzun yola gideceksem zaten kendisi 10-15 dakika sonra devreden kendiliğinden çıkıyor.bu stop edip çalıştırma olayını 3-5 km lik yola gittiğimde yapıyorum işe yarıyor. ;)